Terve,
Vaihdoin Kotariin männän, kiertokangen, petilaakerit + muita satunnaisia laakereita.
Remontin jälkeen pyörä lähti hyvin käyntiin. Ajoin pienen lenkin ja käyttelin sen jälkeen tyhjäkäynnillä. Noin minuutin kuluttua kone alkoi keittämään ja työnsi jäähdytysnestettä pihalle. Käyntiääni oli tasainen, mutta pieni "nakutus" oli kuultavissa. Tein jäähdystyjärjestelmän ilmauksen moneen kertaan, mutta ongelma ei hävinnyt. Tämä koeajo tapahtui syksyllä kun oli vielä kohtuu lämmintä.
Tänään tarkistin venttiilinvälykset ja kokeilin käyttää pyörää. Koneen käyntiääni oli hieman siistimpi. Jonkilainen nakutus oli vielä kuultavissa, mutta sitä voisi kuvailla enemmän "sirinäksi". Ajoin pienen lenkin ja kaikki tuntui toimivan hienosti. Putki kuitenkin paukutteli kovasti ja kone kävi melko lämpimänä. Aina kun vääntää kaasua ja vapauttaa sen, putkesta kuuluu paukahdus ja putkesta tulee välillä lieskaa. Kone ei nyt kuitenkaan keittänyt, saattoi tosin johtua kylmemmästä säästä.
Oireet viittaisivat laihalla käymiseen? Vai onko mahdollista, että ajoitus olisi yhden rattaan pielessä? Lähtisikö pyörä edes käyntiin tällöin? Muita ideoita?
Jokainen nelaricrossi kuumenee paikoillaan käydessä ja suoraan ajosta minuutti on aika kauan tyhjäkäyntiä ilman ajoviimaa syylarissä. Keittikö se tosiaan vai työnsi vaan hieman nestettä ulos? Pieni nesteen työntö tuollaisessa tilanteessa on normaalia, etenkin jos järjestelmä oli juuri (yli)täytetty.
Oliko kaasarissa jotkut talviasetukset? Isompi suutin ja seosruuvi säädetty kylmille keleille? Jos kesäasennossa, niin herkästihän tuo talvikelillä vähä laihalla on...
Vuotaako putken alkukäyrä (halkeama), tai liitos sylinterin lähellä? Ampuu kyllä iloisesti putkeen jos vuotaa ylimääräistä happea alkukäyrästä putkistoon. Kaasaripelissä seos varmasti rikkaalla kun kaasun kunnon kierroksilta sulkee, piisaa sitä sitten putkessakin poltettavaksi.
Sylkee tosiaan ylimääräiset nesteet lämmetessään pihalle, jos jäähdytinnesteen pinta ei yllä korkista katsoen kennojen yläpuolelle on jotain hämminkiä, mutta niin kauan kun kennot peitttyvät ei mitään hätää.
Kannentiivisteeseen viittaa jos pulputtaa ilmaa, kun käyttää korkki auki.
Jos jako hampaalla pielessä huomaa kyllä käynnissä kunnon eron, eli jos toimii suhteellisen normaalisti on jako aika varmasti paikallaan...
EXC 350 SixDays http://www.youtube.com/watch?v=v5Dg_oEWAx0