Crosstourer löytyy edelleen (myynnissä!). Se on oikein loistava matkapyörä eikä ole moksiskaan vaikkapa soratiestä! Crosstourer on luonteeltaan rauhallinen ja herrasmiesmäinen. Myös painoa on XR:ään nähden melkoisen paljon. Crosstourerissa satula on matalammalla ja polvikulma tiukempi (mutta minulle 187cm silti ihan riittävän avara asento).
XR on selkeästi kevyempi ja kääntyy helpommin. Moottori kiertää helpommin ja tehoa/ kiihtyvyyttä piisaa aivan eri tavalla kuin Crosstourerissa! XR:n runko on kapeampi ja pyörä tuntuu paljon pienemmältä kuin Honda.
Crosstourerissa matkustaja istuu lähes samalla korkeudella kuin kuski, Bemarissa paljon korkammalla.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Ja nyt alla on järjestyksessä toinen XR... kulutustavaraahan nämä ovat!
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
kävin kokeilemassa ko vehjettä heinäkuun eka vkl, kun sellainen oli eksynyt xxmiittiin katselijoiden seuraan.
mukavan napakan oloinen vehje, kiihtyy kivasti. ei tärise kuten bokseri, mutta penkki tärisi sen verran, että tuntui koko ajan ku muija rapsuttelis palleja alapuolelta.sen verran hyvä kiihtyvys, että sakot saa varmasti jos ei pidä mittara silmällä.
tasainen ajettava, jotenkin kevyen oloinen. mittaristo jotenkin sekavampi vrt vanhempi gs. kohtuudella suojaava plexi ainakin mulle.
menevän näköinen ja ei mitenkään häiritsevän kovat äänet putkissa, tarvikepönttö siis ehkä paikallaan laittaa kiinni.
mut ei sitä gessun korvaajaa heittämällä tule, sen öljyn lauhduttimen huomasin itsekin heti, alhaalla on. toivotavasti kestää ok.
ko mallissa kuulemma oli shifteri paikoillaan, en sen olemassaolosta tiennyt, olis ollu mukava kokeilla, kuulemma kiva lisä. tehoja pystyi säätämään eri modeilla, mutten alkanut värkkäämään pikku lenkillä niiden kanssa.
mukava kuva jäi laitteesta.![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Shifteri oli kun ajoit, mutta et kokeillut?Se ei ole kovin monimutkainen, polkee vain vaihteita ilman kytkintä. Ylös vaihdettaessa veto päällä (mitä enempi, sitä parempi) ja alas vaihdettaessa veto pois. Kun tuohon tottuu, niin kovin kömpelöltä tuntuu perinteinen systeemi, toki silti onnistuu tuollakin.
Ja ei, tuo pyörä ei ole mikään gessun vastine. Ja liian kalliin tekivät, vs S1000R.
Viimeksi muokannut: hidas57; 30.07.2015 klo 10:31.
Kävin tänään koeajamassa tämän Heinon ratapäivillä Alastarolla.
(Radalla tosin ajettiin vain omilla pyörillä).
Ajoin ensin vesi Gessulla ja sitten perään saman lenkin XR mallilla.
Asfaltti mutkaa, hiekkatietä sekä isompaa päätietä.
Erittäin hyvä jarrut, hyvä jousitus, hyvä ajoasento, suorituskyky loistava.
Loistovalinta niille jotka haluavat pystympää ajoasentoa ja nelisylinterisen erittäin tehokkaan moottorin ja
vielä huippuluokan ajettavuuden.
Itselle valinta GS ja XR mallin välillä on selvä, ehdottomasti GS.
Boxer moottorissa on vaan se jokin ja sen vuoksi nelisylinteriset eivät vaan enää sytytä.
Ero LC mallin ja vanhemman ilma/öljy mallin välillä on kyllä merkittävä.
Onneksi on erilaisia malleja vastaamaan kunkin mieltymyksiä.
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Aijaa, minä kokeilen aina. Jos ei vaihtaminen onnistu ilman kytkintä, niin pyörä heti takaisin.![]()
1000km huolto maksaa melko tarkkaan 200 eurokolikkoa... Se on mulla nyt tehty (toiseen kertaan, tai siis kahteen pyörään)
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Mistä sait Go-Za noin pian uuden pyörän alle? EMC:n myyjä sanoi pari viikkoa sitten, että kaikki tälle kaudelle saatavat on myyty.
https://www.youtube.com/user/mtubeist
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Ducati Hypermotard 950 + Yamaha WR250R
Ex: Svartpilen 701, 690 Enduro R, 990 SMT, Dorsoduro 750, 690 SMC, SMS630, Hayabusa x 2, CBR600F
Perjantaina Heinon ratapäivillä ilmoittivat että heillä on kaksi kappaletta XR malleja nopeaan toimitukseen.
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Nettimotossa on liikkeiden ilmoituksissa kaikenlaista myynnissä mutta ei niitä välttämättä löydy lattialta. Nettimoton ilmoituksia ei päivitetä kovinkaan aktiivisesti ja uusista pyöristä löytyy jatkuvasti ilmoitukset vaikka niitä ei liikkeessä olekkaan. Nettimoton ilmoitusten kanssa ei kannata alkaa herättelemään stondista uuden pyörän hankinnassa, kannattaa soittaa liikkeeseen ennen kun lähtee lompakko levällään kirmaamaan kohti puotia.
Kylätason kurapyöräilijä.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Niin, bemarihan valmistaa pyöriä vain tilauksesta. Asiakas määrittelee varustuksen. Toki liikkeet tilaavat ainakin koeajopyöriä, joissa on sitten mitkä varusteet sattuu, yleensä melko runsaasti, mikä nostaa hintaa turhaan jos vähempikin riittää.
Tuolta sit äkkiä hakemaan. Äkkiä jotkut kyllästyy...
http://www.nettimoto.com/bmw/s/1898287
KTM Duke
Ex:BMW K1600GTL, Moto Guzzi 1400 California Touring, BMW R1200RT, BMW F650GS, BMW F650 Funduro, Yamaha RD125LC
Tänään alkoi ABS/ Luistonesto/ tms kenkkuilemaan. Ei vaikuttanu ajamiseen juuri mitenkään mutta valot vilkkui, nopeudennäyttö ja/ tai kierrosmittari katosi/ jämähti paikalleen. En saanut myöskään vakkaria päälle, tai jos sain niin kohta putosi pois päältä kun alkoi valot taas vilkkumaan mittaristossa.
Sitten taas tossa Kehä III:lla melkein 30km ei mitään... ja just ennen himaa taas jotain häikkää!
Toivottavasti vika jatkuu että voidaan todentaa ja korjata!
Viimeksi muokannut: Go-Za; 10.08.2015 klo 19:48.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Pyörien nopeusanturit oikealla etäisyydellä reikälevystä?