T765 RäsSi
GSX-R750 K8 =ex
CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
6-Horo 2005=ex
Aika uskomaton on markkinoinnin ja sen luomien trendien voima!
Tämä uusi "Citymaasturi" villitys on ihan hyvä trendi suurelle massalle, joka
haluaa puhtaasti käytännön realiteetteihin suhteutetun, suht monipuolisen pelin.
Rata- tai Offipainoitteinen harrastaminen on sitten toinen juttu ja niihin onkin
hyvin perinteistä tarjontaa moneen makuun ja lompakkoon sopivana.
Mitäs nää urheilulliset "seikkailupyörät" oikeastaan ovat?
Ainakin uusi, merkittävä trendi, johon näytetään satsattavan paukkuja oikein kunnolla.
Hmm... Jammun TDM, Trumpan Tikru... Jotain tuttua menneisyydestä....
ilman suurempaa menestystä.
Noh, kun ei ole järkevä ja käyttökelpoinen perus/yleispyörä istunut mihinkään valtatrendiin ja
markkinointikoneiston massiivinen satsaus/tuki on puuttunut.
200+ kiloiset laitteet ovat käytännössä marginaalissa, kun liikutaan selkeästi Offiympäristössä.
Ylipäänsä, suuremmalle joukolle Offi ja Seikkailu tarkoittaa suht tasaista ja varsin kovapohjaista latua,
oli se sitten leveydeltään mitä tahansa.
Toinen armoton realiteetti onkin (taas) rengastus.
Perinteinen peruspyörä sopivan karkealla rengastuksella menee tosi nätisti suurimman osan
"seikkailupätkistä".... oikeastaan paremmin kuin "oikea" iso seikkailuenska yleisimmillä
touring/sport touring kumeilla..... joilla paljolti kuitenkin tuolla ajellaan..... todellisuudessa.
Perus/pystypyörä, jolla voi varustusta ja rengastusta helpolla säätelemällä vaihtaa helposti "painopistettä"
perusmopoilijan tarpeen verran yleisajelusta tourinkiin (laukut, plexit jne.), radalla käyntiin....
ja rengastusta säätämällä ihan hiekkatiehupeihin saakka.... varusteilla tai ilman.
Aiempi "käsitys" ja miten se on myyty, on turhan pitkälti lähtenyt siitä, että ostajakunta on
yhden mopon arsenaalia valitessaan joutunut "erikoistumaan" liikaa, olipa valinta mikä tahansa.
Vehkeen on kuulunut olla mahdollisimman pitkälle johonkin suuntaan toteutettu, sillä seurauksella
että "riittävä toimivuus" monessa on ollut kauhistus, eikä mistään kotoisin.
Edelleen on mahdollista olla tinkimätön, valita laitteensa suht radikaalista ja kapeasta rännistä katsoen....
ja maksaa siitä sitten sen ulkopuolelta hintaa... tavalla tai toisella.
On ihan OK sujutella "ratatonnarilla" enimmät ajonsa hijalleen pitkin maanteitä, kuten
tehdä sama vaikka isolla Gessulla karkeat nappulat alla. Nou Roplem.
Markkinoinnin syöttämillä mielikuvilla elämyksiä hankitaan ja niistä nautitaan.
On todella hauskaa nyt katsoa, kun vanhasta keksinnöstä.... hyvästä ja järkevästä moposta.....
jonka... ja sen kuskin päälle on tähän saakka melkein kustu säälinsekaisin katsein.....
OLLAAN NYT VÄELLÄ JA VOIMALLA PAINAMASSA KUUMINTA HOTTIA MARKKINOILLE !.
Noiden TDM:n ja Tikrun lisäksi voisi ihan kuriositeettinä mainita vaikkapa vaka vanha... juu.. Bandiitti.
Verrataanpa "varttikatteellisen" habitusta ja perustekniikkaa tämän hetken.... öhh... uutuuksiin.
Ei sitten ole Suikka ollut mistään kotoisinei.
Joku juttu on sentään ollut nakumallissa ja katetussa.... kun ovat istuneet edes valtatrendeihin.
No joo, kaikki kehittyy ja nyt on kyllä esim. Bemulla kovaa settiä tarjolla kiloisten parissa laajalle alalle.
Mahtaako muuten Jammun MT-09 olla heidän uusi väliinputoaja nykyisellä setupilla ja markkinointistrategialla?
Ei kelpaa "isoksi", liian iso pieneksi ja alla on tuo MT-07.
Mielettömän hieno ja riittävän tehokas kone ja täysin "lukittuna" Fighteri genreen.
Toivottavasti älyävät pikimmiten säätää konseptinsa tuohon tonniluokan seikkailusporttien joukkoon.
Loistavalla koneella oleva ysisatanen ja huom!!!!! KYMPILLÄ KOTIIN!!!!!
Pieneen säätöön ja varusteluvaihtoehtoihin on siis erinomaisesti varaa ja nyt on "oikea genrekin"
tarjolla ja nosteessa.
Ducati taisi itse asiassa avata eräänlaisen "Pandoran lippaan" viimeisimmällä Multillaan.
Suurella yleisöllä ei mene käsi niin syvälle taskuun kuin tuossa on tarvittu, mutta asioista
maltillisesti tinkimällä ja mallien synergiaetuja käyttäen näyttäisi muilla valmistajilla nyt olevan
tuhannen taalan paikka hoitaa homma kotiin.... tekemällä "järkevästä ja monikäyttöisestä"
valtatrendin, suuren yleisön sietämällä hintatasolla..... joka ei todellakaan ole 25 donaa + herkut päälle.
PS. Tulee väistämättä mieleen, että mitähän Käkikellopajan perukoilla tuumataan 990:n suhteen ?????
Tuntuisi tässä tilanteessa aika käsittämättömältä, että lapsi olisi heitetty menemään Beastin pesuveden kanssa......
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tuostahan se lähtee, pala kerrallaan.
Figterina lanseeraus - Supermoton suuntaan - jne........
Täytyy toki pitää mielessä se, että ihan puhtaalle kadullekin
orkkis alusta huutaa pimppiä vietereihin.
Ihan pelkällä rengaspolitiikalla ei maaliin päästä.
Lähtöhinta toki antaa eväät saada jotain ihan "riittävää"
aikaiseksi kohtuullisilla alustasatsauksilla ja paketti pysyy vielä
järkevässä (saavutettavassa) budjetissa peruspenoille = volyymiporukka.
Hyvä esimerkki siitä, miten markkinointi toimii.... ja varsinkin kun vertaa tätä
tehtaan "viralliseen" matskuun ja suht kapeaksi puristettuun kohderyhmään.
Kumma on, ellei tehdas seuraa 09:llä Bemun viitoittamaa tietä.... ja tiukassa tuntumassa.
Edelleen.... mitä mietitään Käkikellopajan perillä 990:n suhteen ?
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Bemulla on pata todellakin kohdallaan ja
se täyttää varmasti paikkansa ns. yli perinteisten
rajojenkin käyttötarkoituksessa, yleiskäytössä.
Saattaa olla aika ratkaisevaa, mille tasolle mikäkin
versio tonnarista hinnoitellaan suhteessa
perusmalli - herkut päälle.
Perusmallin hinta on kuitenkin se mikä
ratkaisee paljon kun peruspaketti on kohdillaan.
Jammu näyttäisi siis kuitenkin olevan "liikkeellä".
Trumpalla on pahasti jo perinteisen mallistonsa ja
niiden lähtökohtien takia menneisyyden painolastia
näihin kemuihin.
Toivotaan, että pienempi Explorer jaksaa kantaa
taakkansa ja ehkä salavihkaa "uudistumaan"
uusille kalavesille.
Tikru on ihan sinällään kelvollisena jo poljettu
sysipaskana vähänkaikkeaeimitään. vehkeenä
suohon, josta sen nostaminen on taatusti vaikeaa.....
vaikka vehkeessä ei käytännössä ole mitään "vikaa"
näiden uusien hypetysvehkeiden joukossa.
Ihanan raakaa tuo markkinointi ja miten homma toimii.
Vanha "paska" on aivan eri asia kuin "uudelleen keksitty, uusi paska".
Hauskaa sinällään, että Kawalla olisi kisoihin ihan käypänen aihio tonni-Zetoissa,
joista pienellä pimppaamisella saadaan tähän lähtöön soivaa peliä.
"Vertsukka" toki on, mutta habitus, genre.... tai oikeastaan tuo vanha mallinimikin
on saatava kokonaan uusiksi. Kovin on mielenkiintoista hommaa muuten.
Mitä tekee Ho..Ho... saas nähdä pystyykö sanoo... koitetaan... HHHONDA?.
Niin.... Jos kerran kotilohommissa "sporttiset citymaasturit ja crossarit" jatkavat
nousukiitoaan ilmiönä, olisi aika hassua jos ihmisen pää mielikuvineen, vaikka
kuinka markkinaosastojen kehitteleminä, toimisi kovin eri tavalla isommassa mittakaavassa.
Valitset perustyylisi.... valitset käytännössä varsin pitkälle kaiken samoilla eväillä....
ja samalla "heimosi".
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Saapas näkee, mutta ainakin vanhempi K-sarjalainen taisi tulla markkinoille jo 83-84.. Samasta perusversiosta kehitettyä moottoria käytettiin K 12 RS ja GT malleissa vielä 2004, LT:ssä vähän pitempäänkin.
Ymmärtääkseni ässän moottori ei ole vielä mikään vanhanaikainen konstruktio ja onhan tuo K 13 S edelleen nykyaikainen niin ulkonäöltään, kuin ominaisuuksiltaankin.
Tuo S 1000 XR on kyllä mielenkiintoinen, pitää se ainakin koeajaa joskus.. Vai oliskohan parempi jättää ajamattaOnneksi siinä on ketjut ja näyttää vähän ahtaalta kahdelle.
Viimeksi muokannut: J@ck; 08.06.2016 klo 17:54.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Jaahas, olihan tuo Jammun uutukainen ysistä sattunut jo silmään
kun kaivelin muita juttuja.
Ei vaan "valo syttynyt".
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Auts, epähuomiossa jäi yX kirjain pois![]()
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Pahalta kuulostaa tuo viimeinen lause!! Että hinta olisi "samaa luokkaa" kuin Ital. kilpailijalla!!??
eli jotain 25-30k?? Hui!
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Voihan se italialainen kilpailia olla apriliakin... Eikös se oo melko paljon huokeampi ku ducati? Esim. Caponord travel packillä 20870€ sis. Verot
Yamaha T7 World Raid -22
Honda CB1000RA -10
Go-Za olet ilmeisesti kovaa vauhtia vaihtamassa tähän jos mahdollisuus tulee?Mistä moinen vs. S1000R. Kate, laukut?
Mielenkiinnosta kyselen.
Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mielenkiintoa myös sorateille ja vähän jopa offroadille... Kate ei niinkään syynä. Mutta laukkujen kiinnitys kylläkin!
Kyllä tota Capoa saa aika paljon halvemmallakin!!
Dorsoduro on unohdettava. Liian pieni toimintasäde seikkailupyöräksi! (Valitettavasti)
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
^
Olet siis maalannut itsesi sinivalkoiseen nurkkaan... No, onneksi sieltä tänään löytyy hyvin tarjottavaa. Tutkin tuota Dorson kulkumatkaa tankillisella. Alle 200 km, niin pitää kurvata tankkaamaan. Muuten menee jännäksi. 15 L tankki. Aika ujosti joo.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Sama ongelma on sillä 750cc DD..Kyllä tuo Bmw näyttä paaaljon paremalta ja voisin kuvitella että mitä tuollaista 750cc DD ajoi, niin ajo asento ehkä erinlainen. Siis että Bmw on korkeampi, ehkä vähän lyhyempi, ehkä![]()
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Hinta julkaistu (Ihan varmaa tietoa ei ole siitä kuinka lopullinen tuo on?? Eikä tietoa varustepakettien hinnoista) eli 22 550,- Tosin tällä hetkellä tuo antaa ymmärtää että myyntiin tulisi vain pyörä jossa on kaikki varusteet ja hinta on tuo!?
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Hinta 22.550 € + tk.
Touring-paketti, 1.582 € (Dynamic ESA -sähkösäätöinen aktiivijousitus, GPS-laitteen valmius, lämpökahvat, keskiseisontatuki, tavarateline, sivulaukkutelineet)
Dynamic-paketti, 1.513 € (DTC-dynaaminen luistonesto, vaihdeavustin pro, ajotilamoodi pro, vakionopeudensäädin, LED-vilkut)
Nordic-paketti, 2.899 € (sis. Touring-paketin ja Dynamic-paketin)
Tuollaisia hintoja oli Heinon sivuilla. http://extra.rmheino.fi/2015/
...
Onhan se himppasen kallis! Paritonnia olis saanu olla halvempi...
Ja mun hankintaa/ vaihtoa vaikeuttaa toi lanseerausajankohta (kesken kauden!)
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
13.6. saa ensimmäiset pyörät! Ja nimi olis paperissa...
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY