No niin, oma järjestyksessään vasta kolmas XR on nyt Suomessa. Ensi viikolla mulla...
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
onko niissä vikoja ku pittää noin tiheään vaihtaa uuteen...![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Pyörään jo asennettu romppeitakin:
![]()
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Ensimmäiset kilsat takana XR:llä, onhan tämä leppoisa laite tuohon radalle säädettyyn RR:ään verrattuna.
Mutta onkos joku löytänyt/laittanut käännettyä kaaviota, aika heikko tarjonta tuntuisi olevan. Jalkatapit kelpaisi varmaan nämä olemassa olevat. Kyrpii kun RR:ssä on käännettynä ja tässä sudin vaihteita väärään suuntaan.![]()
FZ1-S -09 -> S1000RR 2010 + S1000XR
Ensimmäiseen tuli aika paljon vikaa kun täräytin sen Italialaista bussia päin Romaniassa. Muuten on selvitty n. 40tkm ilma vikoja!
Täällähän noita.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
2018 XR:llä ajettu nyt 1000km. Hieman pehmeämmän oloinen kuin edellinen (2015). Tärinätön stonga on kyllä kiva!
Viimeisin lisävarustehankinta oli SW Motechin "Kobra" käsisuojat jotka on muuten kyllä helppo asentaa mutta vasemman suojan sisempi kiinnitys osuu kytkinkahvan alla oleviin mikrokytkimiin turhan helposti joten asennossa ei ole riittävästi säätövaraa.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Olikos XR:ssä, ja missä päin, se valmis virran ulosottopistoke, johon voi törkätä tämän plugin suoraan kii. RR:ssähän se on oikean sivukatteen takana, revin tuon piuhan tarpeeettomana irti RR:stä ja voisi törkätä XR:ään.
Edit: hhmm... vai onko se pistoke jo käytössä kun pyörässä navivalmius?
https://www.motorcycleparts-hornig.c...e-GPS-12V.html
FZ1-S -09 -> S1000RR 2010 + S1000XR
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Oikean kyljen katteet oli irti kun asentelin suojaraudat mutta eihän sitä muistanut siinä samalla katsoa... Noh täytyy vissiin irroitella uusiks.
FZ1-S -09 -> S1000RR 2010 + S1000XR
Näissä olis vieläpä perättäisen rekkarit!
![]()
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Pikkuveli tulossa? https://www.motouutiset.fi/fi/mootto....htm?ref=front
https://www.youtube.com/user/mtubeist
Tästä kyllä hilppasen kuola valuu!!
Ja sen innoittamana tilasin astetta karkeemmat kumit minäkin, seuraavaksi alle menee Tourance Nextit.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Tuohan näyttää tyyliä tihkuvalta kokonaisuudelta.... eikä joltain kansainväliseltä kebab kioskilta
Mut asiasta kukkaruukkuun.
Onko kukaan kokeillut tämän tyypin "katupyöriä," joissa on jotain kunnolla karkeampaa (tkc 80 tyyppistä)
alla, reilusti tiuhemmin välitettynä ????
Eihän noista mitään trial- tai suopyöriä tule tekemälläkään, mutta tuntuu kovin omituiselta
yhdistelmältä värkki jossa on 250 luokkaa huiput ja varsin pitkä ykkönen.... vaikkei ihan kilokyykyn kuitenkaan.
Pitkät reissut pitkine siirtymineen ovat toki omat juttunsa, mutta ajoympäristön painopiste ajallisesti/km:t
määrittelee kyllä väistämättä "minkä kuninkaan viittaa on kunnia kantaa".
Vaikka "oikea" rengastus on valtavan tärkeä yksittäinen ajonautintoa määrittävä tekijä....
sen perään tulee hetimiten muutamia muita asioita, joilla on varsin ikävästi niitä väistämättömiä
"pyrstö tarttuu kun nokka irtoaa" ominaisuuksia..... rengasvalinnan vaikutuksia korostamaan/laimentamaan.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
XRn kutonen on niin lyhyt, että vaikea kuvitella jonkun haluavan vielä tihentää välityksiä. Vaikka ykkönen pitkä onkin.
https://www.youtube.com/user/mtubeist
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Doubletake mirror peilit esim https://www.doubletakemirror.com/
Niinno.....
Miten lyhyt kutonen?
Ihan summan mutikassa jos heittäis.... jotain 5.500 rpm / 120 kmh ????
Eihän tuo ole alle kuuden tonnin edes hereillä.
Omasta mielestä tuo lähtee "soimaan" vasta lähempänä seiskaa.
Onhan nuo toki makuasioita varsin pitkälle.... ja se, kuinka paljon/kauan kukakin
oikeesti vetelee ajoistaan 120+ kmh, missä ja miten.
"Vetohommissa" ei varmaan haittaa vaikka ollaan enemmän "pelialueella".....
ja kuinka pitkään sitten työnnetään 120+ tourinkia putkeen tasakaasulla.
Jos autobaanalla vedetään "vapaata", silloin taita kello näyttää joka tapauksessa ihan mukavia lukemia?
Toisaalta, kun kerran halajaa karkeilla kumeilla hiekoille/hitaammille teille ja vähän polkujakin tallaamaan
niin pitkällä ykkösellä olevalla vehkeellä ei tee vittujakaan. Hermo vaan menee hitaita paikkoja kolutessa
ja kytkin huutaa armoa.
Onhan se myös monen mielestä ihan yhtä helvettiä ajaa esim. kusiaisella vähänkään matkaa.....
kun saa koko ajan pelätä että pata halakijjaa.
Vaikka museoajoneuvomainen Kinkykin vakioväleilläkin kylvettää tuon XR:n, ei tulisi mieleenkään
vaihtaa siihen -1 / +2 väleillä tulevaa eloisuutta pois pienen 6v kierrostason laskun vuoksi.
Noilla -1 /+2 mennään muistaakseni jollain 5:llä donalla sen 120 todellista.
Käy nätisti kuin mummon Singeri ja varsinainen pauhu alkaa vasta 6.500 jälkeen.
Ehkä hieman alempaa kuin XR:llä.... joka taas vetää selkeesti pitemmälle.
Kait se sitten on arvo sinällään ajella "tyhjäkäynnillä" ympäriinsä.
Jokainen vapaasti tyylillään ja pulinat pois taas kerran.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Eihän siitä kaunis tullut mutta näkeepähän eteensä jos sattuu pimeä tulemaan...![]()
FZ1-S -09 -> S1000RR 2010 + S1000XR
Tänään valojen testausta pimeessä 100km siivu Orimattilasta Vihtiin, iso osa vesisateessa. Paskasta ei saa timanttia tälläkään kertaa vaikka kuinka hieroisi. Lähivalossa on nyt jälkiasennus-xenon (laiton toki). Lumisen H7R polttimolla oleva sarja. Lähivalokuvio tuossa kikottimessa on semmoinen symmetrinen viuhka, xenonilla tuohon sai jonkin verran lisää potkua (tuolla H7R polttimolla kuvio ei muuttunut ja tuskin häikäisee vastaantulijaa). Lampun ongelma vaan on se että siitä puuttuu kokonaan oikeissa lähivaloissa oleva tien oikean reunan "hirvipiikki" eli se epäsymmetrisyys. Kohtaamistilanteessa sitä oikeaa reunaa ei vaan kunnolla näe vaikka xenon antaakin lisää valotehoa. Eli polttimon parempi teho ei korvaa sitä että valaisin on optisesti paska, tämä oli kyllä melkolailla tiedossa etukäteen.
Noh kaukovalo tuossa nyt on sitä mitä voi odottaa. 1 valaisin kohtuu pienellä heijastipinnalla eli paska sekin. Kuvio sinänsä ok mutta kun ei ole tehoa. En tuohon ruvennut xenonia laittamaan kun ei se poltin sitä lamppua paranna, päädyin raiskaamaan mopon lisävaloilla.
Lisäreiden kriteereinä oli nämä: kohtuu halvat, kevyet ja ei valtavat kooltaan, moneen suuntaan säätyvä jalka. LED-lisäpitkät sai hylätä koska ne ovat joko painavia, isoja tai kalliita, jos ovat pienet ja kevyet niin valoteho huono. Päädyin noihin Hella Comet FF 200:siin koska maksavat satasen, painavat vain puoli kiloa, ovat kohtuu tehokkaat kokoon ja painoon nähden sekä asennusjalka kääntyilee niin että tuon voi asentaa vinoon pintaan. Lamput on kiinni pätkässä alumiinista neliöputkea joka on sitten kiinni kahdessa orkkis kateruuvissa, teippiä välissä maalin suojana. Koska viritelmä on kevyt, ei lamppu värise ollenkaan. Lisäksi mopoon ei tarvinnut porata yhtään ylimääräistä reikää ja nuo saa kesäksi pois muutamassa minuutissa. Kusenkeltainen valo valaisee nyt tien ihan siedettävästi ja pikkaisen penkoillekin. Heräte ihan normisti orkkis kaukovalopolttimon kannasta, rele penkin alla kunnon johdoilla ja liitoksilla. Koko roska siis poistettavissa ilman jälkiä (umpioiden takakansiin piti porata herätejohdolle ja jälkiasennus-xenonille reiät mutta takakannet maksoi noin kympin kpl marmoritiskillä).
Onhan se aivan hirveän näköinen mutta nyt tuolla sentään voi ajaa pimeässä. Jos tuohon haluisi oikeasti hyvät valot, olisi kaava varmaan sellainen että molemmista orkkis umpioista heijastimet yms. sisuskalut mäelle ja tilalle lasin taakse joku kohtuu laadukas bi-xenon linssivalo sisään (laiton olisi tämäkin koska tuossa muokattaisiin umpiota). Käytännössä tuolla olisi jo sama valoteho ja kuvio kuin useissa autoissa. Sitten vielä nykyisten Hellojen tilalle vastaavan kokoinen Comet 200 xenon.
Tietysti voisi jättää näin syksyllä ajamattakin...
FZ1-S -09 -> S1000RR 2010 + S1000XR
Kuva noista lisävaloista? (Päivänvalossa)
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Tämmöttii. Alumiiniputki on vaan pikaisesti rautasahalla ja pihdeillä autokatoksessa väsätty, täytyy talvella siistiä jos jaksaa.
FZ1-S -09 -> S1000RR 2010 + S1000XR
Kieltämättä aika karseet! Mä olisin kyllä hankkinu toiset kaatumaraudat (Givi!) ja laittanu lisälamput niihin kiinni.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Jep karseet on mutta eipä tuo minua haittaa. Raudat hommasin jo kesällä ja noihin orkkiksiin ei saanut järkevästi kun ovat epäsymmetriset ja turhan alhaalla valoille. Toisemmoiset raudat olis olleet parempi alusta.
FZ1-S -09 -> S1000RR 2010 + S1000XR
Wunderlichit on kyllä tsekattu. Karmea hinta pilipali ledeistä jotka eivät edes ole kaukovalot ja joiden tehosta ei ole mitään taetta.
FZ1-S -09 -> S1000RR 2010 + S1000XR
Kiinnityksen tsekkasin kyllä ja se on fiksu. Hellan micro de xenon olisi pieni mutta kallis ja teholtaan häviää jopa noille markan halogeeneille. Yhtään pientä ja tehokasta led kaukovaloa en ole keksinyt.
FZ1-S -09 -> S1000RR 2010 + S1000XR