BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Rasvan puute ja "runkkaava" ajotyyli himppasen turhan löysillä ketjuilla.
Noilla lähti jo suoraan 20-30 tkm rautojen iästä, eli kestää kohtalaisesti joko 20tkm, tai 50+ tkm.
Jonkinlainen vaikutus on myös sillä, alkaako niittauskohta jumimaan kilometrien myötä.....
puhumattakaan useampien lenkkien.
Eturattaan vaihdon hyödyt korostuvat sitä mukaa kun "rautojen" hoito huononee.
Kyllähän hyvin rasvattujenkin rautojen loppupään kilometrit ovat "laadukkaampia"
jos eturattaan vaihtaa siinä puolimatkan krouvin hujakkeilla.
Tämähän on kuitenkin halpa, helppo ja nopea jutska tehdä.
Tuossa kai tuo noin pääpiirteittäin on..... ilman ultimaattista hifistelyä.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Ketjurasvari mullakin on käytössä ollut. Ja aina täysin eriparia rattaat parin kympin jälkeen, etu huono ja takanen uuden näköinen.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Kyllähän eturatas yllättävän nopeasti kuluu jos tehoja käytetään esim radalla. Se koppa on syytä avata välillä jo rasvamoskan putsaamiseksi, jolloin näkee rattaan kunnon. Kympin osaa ei kannata pihdata.
Ja mainittakoon hyvä aine ketjun, rattaiden ja rasvatöhryjen putsaukseen vanteesta: lamppuöljy eli nafta. Halpa aine ja hyvä teho.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ööh, ihan Googlaamatta... Nafta on ainakin minun mielestä diesel- ja polttoöljyä. Tosin polttoöljylle yleisempi, kansanomainen nimi lienee löpö. Miten vaan, ero on lähinnä veroissa.
Lamppuöljy on virallisemmin valopetroolia, jolla ei taida olla ihmeemmin voiteluominaisuuksia.. Rasvansekaisen lian sillä saa kyllä hyvin irtoamaan.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Lamppuöljyä voi nimittää myös (valo)petrooliksi. Petrooli on ketjuvalmistajien suosittelema, mutta aivan sillä nimellä sitä ei meillä myydä. Nafta-nimityskin löytyy lämmpuöljyputelin ruotsinkielisestä selostuksesta. Naftasta puuttuu dieselöljyn lisäaineet, jotka eivät ole hyväksi ketjulle. Ei siis sama aine.
Ketju siis huuhdotaan, tekniikka vapaa, moskasta naftalla. Annetaan kuivua, kestää jonkin aikaa. Sitten voitelu ja ajoa. Toistetaan sama tarpeen mukaan.
No joo, näitä nimiä ja nimityksiä voi väännellä maiden ja jopa kotimaan paikkakuntien mukaan ja usein näin käykin. Kuitenkin tuo ruotsinkielen "nafta" - esim. lacknafta tarkoittaa suomeksi yksiselitteisesti lakkabensiiniä, jota myös mineraalitärpätiksi kutsutaan. White spirit, tai suomeksi valkosprii lienevät kutakuinkin samaa kamaa. Sinänsä tuo lakkabensiinikin on väärä nimitys, eihän se mitään bensaa ole. Ei se tosin ole tärpättiäkään, vaikka käyttötarkoitus esim. maalien ohentamiseen onkin sama.
On kyllä sillain hassua, että samoille tisleille löytyy melkoisesti erilaisia nimiä, sekoittaa vaan asioita..
Siitä en kuitenkaan anna periksi, etteikö nafta suomenkielessä tarkoittaisi yksiselitteisesti dieselöljyä - tai moottoripolttoöljyä. Ja lamppuöljy ei ole naftaa![]()
Jos joku ei usko - niin uskoo, kun laittaa kerran sitä naftaa valopetroolilämmittimeen, tai valaisimeen.
Viimeksi muokannut: J@ck; 11.10.2016 klo 00:01.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Mutta sen verran voisit antaa periksi, että jos ketjuja tarvii putsata, niin käytä lamppuöljyä. Tai osta kerosiinia, jos löydät. Se on yksi nimitys aineelle, jota ketjuihin suositellaan. Mutta dieselöljyä ei suositella lisäaineiden vuoksi. Dieselöljyä nimitetään arkikielessä naftaksi, mutta virallisesti montaa muutakin öljytislettä, myös raakaöljyä, nimitetään eri yhteyksissä samalla tavalla.
No hämmennetään vielä
Kerosiini on melkein samaa tavaraa kuin diesel- ja polttoöljy. Kuitenkin siinä on muistaakseni huonommat voiteluominaisuudet, joita dieselin jakajapumppu suuttimet tarvitsevat. Suihkumoottorin polttoainetta se on, liekö muuta käyttöä - sitä en tiedä. Joku rosvosi joskus vuosikymmen-pari sitten kerosiinia ilmavoimilta ja myi aineet dieselautoihin. Miten käry kävikään, sitä en muista.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Tietääkö joku, minkä verran XR:än virtapistokeesta irtoaa ampeereja? Meinasin tehdä vielä Itä-Suomen syysreissun ja lämmitettävä alusasu alkaisi olla näillä keleillä tarpeen. Nuo mun Klanit on muistaakseni täydellä teholla 45 wattisia ja vaatisivat yhteensä ilmeisesti vähintään 7,5 A.
Ohjekirjaa yrittänyt tässä suurennuslasin kanssa tavata, mutta tietoa en vaan löydä.
Eilen laittelin xenonin H7 lähivalon tilalle. Olihan helppo homma, ei tarvinnut purkaa oikeastaan mitään. Ballastillekin löytyi paikka, joka oli kuin sille tehty.
Viimeksi muokannut: J@ck; 16.10.2016 klo 20:17.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Joo, tuskin palttoo lämpenee, mutta kokeile. Ainakin mun bemarissa vain pätkäisee jos kuorma on liian suuri.
Laita releen kautta akulta, niin ei tarvii ihmetellä.
Joo, laittaisinkin releen, vaan nyt ei onnistu ja huomenna aamupäivällä meinasin lähteä (ei ole sitä relettäkään, eikä pistoketta) No, käytän kamppeita sitten tarvittaessa pienemmällä teholla / vuoron perään..
Sitä vitosta minäkin arvailen, kun noissa aiemmissa on ollut max. se 5 A.
Viimeksi muokannut: J@ck; 16.10.2016 klo 20:16.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Selvisihän tuo.. Takki ja housut yhtäaikaa ei onnistu edes puoliteholla. Erikseen virtaa riittää täystehollakin. Oli aika raikas 350 km vesisateineen.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Nonnii, nyt on naputeltu tuollainen Cobran Ultrashort -slipari eliXiiRiin.
Hyvät pöhinät, räyhäkkä mutta sivistynyt soundi, ainakin kun dB-killerit on vielä kiinni.
Samaan syssyyn on tässä kuussa asennettu myös Tail Tidy ja pidempi takahuggeri. Mitähän seuraavaksi?
20161019_131930.jpg
20161019_131906.jpg
BMW S1000XR <- BMW K1600 GT
vm. 2017 toimitukset on alkaneet. Siinä siis hieman erilaiset moottorikartat ja pikkasen enemmän tehoa.
Kiinnostaisi tietää saako vanhempiin vuosimalleihin samat tehot pelkästään "Update software" tyyppisesti vai pitäisikä ihan osiakin vaihtaa?
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Huggeri on Wunderlichilta: http://www.wunderlich.de/shop/en/rea...861-002-1.html
En ehtinyt kuin kerran testaamaan pienessä tihkusadekelissä. Siinä toimi hyvin.
BMW S1000XR <- BMW K1600 GT
Ok, kiitti tiedosta. Kävin Wunderlichin sivuilla ja sieltä näyttäisi löytyvan muutakin "tarpeellista"![]()
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Laitoin jo kesällä tuollaiset Wunderlichin raudat "tatteineen". Mielestäni ihan ok. näköiset ja olivat laadukkaan oloista, mittatarkkaa työtä. Taisin joskus aiemmin jo kirjoittaakin, mutta hieman niiden suojaavuus epäilyttää. Raudat on pultattu myös lohkoon - ettei vaan kyntötilanteessa kävisi isompi vahinko.. Tosin samoihin kiinnikkeisiin ne orggisraudatkin kiinnitetään ja mihinpä niitä muuten kiinni saisikaan, moottori kun on oikeastaan osa runkoa. Taitaa olla useissa muissakin nykypyörissä samaa ongelmaa - jos se sitten sitä on?
Satulaa tekisi mieli hieman parantaa.. Ei tuo orggis mahdoton ole, muttei ihan täydellinenkään. Wunrerlichillä olisi penkkejä, mutta ovat turhan arvokkaita. Baehrin vaihtopenkin omaan runkoon tehtynä saisi kutakuinkin puoleen hintaan W:n penkkiin verrattuna. Perusversio taisi olla 375,- rahteineen. Pitänee selvitellä tarkemmin, kun näköjään noihin saisi lämmityksenkin.
Kotimaassa 12 Ässän penkkiä aikoinaan laitatin. Vaikka verhoilija oli täälläkin suositeltu ammattilainen, niin ensimmäinen versio ei onnistunut sinne päinkään. Toinen oli hyvä istua ja ajossa mukava, mutta design oli edelleen vähän sellainen harrastelijamainen. Kokemuksesta johtuen kokeiluverhoilut ei siksi oikein kiinnosta.
Kenelläkään XR-kokemusta Baehrin, Wunrerlichin- ja miksei muistakin satuloista? Paras olisi, jos pääsisi koeistumaan...
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi