Sivu: 14 / 23:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41213141516 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 391:stä 420:een 661:sta
    Mulle FB tuo mieleen Fast Bikes -nimisen julkaisun. Eli toinen tietämätön.
    Lainaa Knaku kirjoitti Katso viesti
    Mutta tuskin siellä mitään mulle ois.
    Sä et edes kuulu kohderyhmään. Mutta semmosta välittämistä se on sielläkin! (Mulla olis kuiteski salaisuus, Bolt on liittynyt FB:iin!)
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Jos täällä on joku joka ei tiedä tätä, niin tervetuloa mukaan.

Sinun on kirjauduttava sisään, jotta voit jatkaa.

Mikä tuolla piilottelee?
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Mikä tuolla piilottelee?
    Se on semmonen feisbook...
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen

02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
    Minuakin kiinnostaisi, mutta se semmonen feisbook ei vähempää vois....
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    (Mulla olis kuiteski salaisuus, Bolt on liittynyt FB:iin!)
    Mä tiedän, kertoi mulle. En tiedä onko vielä käynyt omalla profiilillaan katsomassa mitä sinne on luotu...
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

Orkkikset on eri kaupoissa eri renkaat. Biketeamin (Vantaa) pyörissä oli Pirelli Rosso II:t jotka kestää n. 5-6tkm (eli ihan vääränlaiset renkaat tähän!)
    Alle kannattaa laittaa PR4 GT, Metzeler Roadtec 01 tai Dunlop Roadsmart III.
    Mulla tuli kaupasta (Romu-Heino/Espoo) tänä kesänä Bridgestone T30 sarjalla.
    Nyt ajettu vajaa 6 000km ja vielä ihan ok. Ei valittamista, ihan hyvin pysyny kuosissa ja pyörä pysyny latu-uralla pääpiirteittäin ainakin
    Eiköhän niillä tän loppukauden ainakin sitkuttele.
    Vaihtuu merkki joka tapauksessa kun siirryn seuraavaksi 200/55/17 kokoon takana (T30-sarjaa ei löydy tota kokoa).
    BMW S1000XR <- BMW K1600 GT
    2017 S100XR (ja S1000R) saavat Euro 4 -standardin mukaisen moottorin myötä 5 lisäheppaa ja lisää painoa. XR:ssä painonlisäys on jopa 10kg!
    Lue lisää Rallienglanniksi täältä.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    2017 S100XR (ja S1000R) saavat Euro 4 -standardin mukaisen moottorin myötä 5 lisäheppaa ja lisää painoa. XR:ssä painonlisäys on jopa 10kg!
    Olisko kyse kantavuuden 10 kg lisäyksestä? Payload?
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
    Lainaa Nysse kirjoitti Katso viesti
    Olisko kyse kantavuuden 10 kg lisäyksestä? Payload?
    Niinpä taitaa olla. Parissa julkaisussa mainitaan payload:n kasvaminen ja yhdessä puhutaan painon lisäyksestä. Go figure? Uskoisin kuitenkin, että on kantavuuden lisäyksestä kyse, tuskin muuten olisi toitotettu uutena speksinä.
    Eilen tuli sovittua XR:stä kaupat. -16 malli, kilpiin menee keväällä.
    Ensimmäinen oma pyörä kyseessä.
    Nakupelejä lainaillut aikaisemmin, mutta tämä tuntui "omalta", katsotaan miten käy.
    Vai meneekö jo kesäkuussa myyntiin.
    Itä-Suomen mutkateitä tullut höylättyä autolla jo vuosia, kokeillaan välillä kahdella pyörällä.
    Freude am Fahren.
    Jos täällä on joku joka ei tiedä tätä, niin tervetuloa mukaan.
    Kuuluvatko he myös tuohon ryhmään, jos niin pitää vaihtaa Trumppa Bemariin

Triumph Tiger 800 XCx -18
    ex- Triumph Speed Triple -08
    ex- Triumph Street Triple -09
    Lainaa Messier kirjoitti Katso viesti
    Eilen tuli sovittua XR:stä kaupat. -16 malli, kilpiin menee keväällä.
    Ensimmäinen oma pyörä kyseessä.
    Onnittelut hyvästä valinnasta! Osuko valinta uuteen harmaaseen väriin vai otitko sen nopeamman valkoisen?
    Lainaa Big Vic kirjoitti Katso viesti
    Onnittelut hyvästä valinnasta! Osuko valinta uuteen harmaaseen väriin vai otitko sen nopeamman valkoisen?
    Sen nopeimman, eli Racing Red.
    Freude am Fahren.
    Lainaa Messier kirjoitti Katso viesti
    Sen nopeimman, eli Racing Red.
    Touche! Hyvä on sekin väri.
    No oikeasti R kevenee 2kg ja XR:n kantavuus (kuljetuskyky) kasvaa 10kg. Molempiin 5 hepoa lisää. Ohjaustangon värinöitä pienennetään uudenlaisella kiinnityksellä.
    Lainaa tube68 kirjoitti Katso viesti
    Kuuluvatko he myös tuohon ryhmään, jos niin pitää vaihtaa Trumppa Bemariin

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net...60716138_o.jpg
    Tää porukka vastaa meidän ohjelmasta ja viihtyvyydestä miiteissä!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Olen nyt ajanut 5500 km XR:llä ja siitä 1500 km Saksassa. Ehkä se on paras siihen mihin se on tarkoitettu eli nopeaan matkantekoon ilman niskan jäykistymistä. Olen vaihdellut modea road ja dynamic välillä, koska dynamic tuntuu paremmalta 150 km/h jälkeen varsinkin kun pitää ohittaa. Jousitusta olen vaihdellut roadista dynamiciin aina autobahnalla. Tuntuu, että niissä voi olla pieni ero yhdistelmässä moden ja alustan välillä. Road-asennossa paluuvaimennus on liian pehmeä hyvinkin pian.
    Pyörä tuntuu ihan hyvältä, mutta kyllä se kiertää rasittavan paljon 90-120 välillä. Ja tärisee. Tarvisi 7:n vaihteen. Suuremmilla nopeuksilla se ei niin häiritse, mutta ulvoo oikein kunnolla. 200 pinnassa ja yli ei mitään väliä.
    Minulla oli kyyti varattu HP4 pois viemiseksi Saksasta, mutta kun siirsin sitä luovutuspaikalle niin totesin, että onhan se aivan eri mittakaavan pyörä kuin XR. Alusta ei ole kovempi vaan herkempi, voimaa on alhaallakin, se on kevyempi ja sitten ylhäällä nam nam. Eli en voinut antaa viedä sitä, sekin jäi Saksaan kaverin ja minun talliin. HP4 on kallis, mutta taitaapi olla alustassakin palikoista ja hinnoissa aika isot erot. Se onkin yksi XR:n vika, se tuntuu halvasti ja tosin kevyesti tehdyltä. Toisaalta parempaakaan ei ole tarjolla. Alusta on OK tiettyyn rajaan asti, mutta ei mikään herkkä ja sitten aika kova. Perinteinen säädettävä WP tai Öhlins olisi kuitenkin parempi kerran kunnolla säädettynä. Tärinöitä ei ole HP4:ssä, miksi siis tässä? Samoin kierrokset eivät ole häirinneet HP4:ssa, Onko se XR:ssä vain tärinöiden syytä, koska kierroksissa ei eroa varmaan ole kuin korkeintaan 500 rpm jos ollenkaan (en ole tarkistanut). XR tärinä ei ole vain tangossa, se sama tuntuu myös t-kappaleessa.
    Minun XR:ssä etupää täristää ja huomenna sain ajan tasapainotukseen, saapa nähdä paraneeko se.
    Viimeksi muokannut: mikkoyli; 06.10.2016 klo 01:53.
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
    Mulla on 26000km täynnä XR:llä. Tärinä (tai värinä) ei häiritse vaikka sen kyllä tuntee.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Mulla on 26000km täynnä XR:llä. Tärinä (tai värinä) ei häiritse vaikka sen kyllä tuntee.
    Samma här. Lisäsin vielä painot tangonpäihin ja avasin ohjaustangon kiinnitysruuvit ja kiristin ne kevyesti uudelleen (pitäisi olla 17Nm, muta ilmeisesti useissa pyörissä vedetty niin kireälle, ettei vaimennuskumit enää aja asiaansa?). Ja tuntuu, että tärinä on muutenkin entisestään pienentynyt, kun on tullut kilometrejä tauluun. Ei vaivaa, mutta voihan näissä olla yksilöeroja? Tähän on kai tulossa 2017-mallissa jotain uutta lääkitystä, ei tietoa voiko päivittää myös aikaisempia vuosimalleja ja millä hinnalla.

Lisäksi olen ollut todella tyytyväinen alustan/jousituksen säätöihin. Mun isolle perseelle sopii hyvin, jos leikin hieman preloadin kanssa eli lisään sitä normikäytössäkin hieman. Road-asetuksilla alusta on juuri sellainen kuin pidemmillä vedoilla haluankin eli sellainen "Comfort"-painotteinen. Mutkaiselle pätkälle sitten Dynamic sisään ja avot! Samaa mieltä, että myös ajo-moodin/moottorinohjauksen vaihteleminen (Road/Dynamic) vaikuttaa jousitukseen.

En ole parempaakaan päässyt testaamaan tai löytänyt muista pyöristä, tuo HP4 on aika märkä uni meikäläiselle ja on varmasti pyöränä aivan omaa luokkaansa
    Kun koejoin ihan pakasta vedetyn pyörän, niin tärinä tuntui aika kovalta. Nyt samainen prätkä on ajettu reilu 4 tkm ja tärinä ei muka ole niin paha.. Voihan se olla, että velkaa hikoillessa psyyke on pyyhkinyt heikot kohdat pois
    Onko ne tankopainot auttanut asiaa? Kone huutaa kyllä reippaasti, mutta se nyt saa olla.
    Press kitistä luettua:
    Optimised vibration-free handlebars and an increase of 10 kg in both the maximum permissible weight and the payload. Softer isolating elements on the handlebars effectively prevent even the finest vibrations from being passed onto the handlebar ends in the new S 1000 XR. On pleasure rides and holiday trips, the rider benefits from an increase in the maximum permissible weight of 10 kg from 434 to 444 kg in the latest edition of the S 1000 XR, which is likewise equivalent to an increase in payload of 10 kg.

Eli tuon mukaan pehmeämmät värinäeristeet uuden tangossa. Luulisi sopivan myös vanhempiin. Myös tuo 10kg selitetty etu- ja takaperin.
    Nyt pitää vaihtaa käsitys. Käytin pyörän aamulla BMW-liikkeessä etupyörän tasapainoituksessa. Huoltomies tuli pian kysymään, että mikä siinä on vikana kun se on hänen mielestään tasapainossa. Ei ollut konetta vaan samanlainen akseliteline kuin mulla kotonakin. Pyysin silti ottamaan painot pois ja laittamaan uudet. Katsoin kun oli valmis niin painoja oli 15g entisten 10g sijaan ja ne oli 90 astetta eri paikassa. Ero on valtava, ne tärinät vähintäänkin puolittuivat. T-kappaleessakin hädin tuskin tuntuvat. Kierroksiakaan ei tuntunut olevan samalla tavalla kuin ennen.Aivan mahtavalta tuntui nyt! Voiko se olla näin pienestä kiinni...
    Millainenhan tulisi paremmilla renkailla, Metzelerillä on kuulemma jotkut uudet.
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
    Kölnissä katsoin niitä uuden kumeja tangon kiinnikkeessä. Ovat n. 4 mm paksut ja kuulemma pehmeämpi materiaalia. Sopivat vanhoihin.
    Eturenkaan tasapainon toteaminen onkin vähän hankalampaa... Takapään voi todeta kun nostaa perän ylös ja pistää pyörimään kutonen silmässä haluttua nopeutta. Keula lienee tosin herkempi.
    Lainaa mikkoyli kirjoitti Katso viesti
    Metzelerillä on kuulemma jotkut uudet.
    Roadtec 01, voitti just Motorradin tourinkirengas testin! Hakkasi mm. PR 4 GT:n mennen tullen.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Lainaa jonijii kirjoitti Katso viesti
    Kun koejoin ihan pakasta vedetyn pyörän, niin tärinä tuntui aika kovalta. Nyt samainen prätkä on ajettu reilu 4 tkm ja tärinä ei muka ole niin paha.. Voihan se olla, että velkaa hikoillessa psyyke on pyyhkinyt heikot kohdat pois
    Onko ne tankopainot auttanut asiaa? Kone huutaa kyllä reippaasti, mutta se nyt saa olla.
    Värinä loppui Evotechin painoilla käytännössä kokonaan
    Välitysten vaihto pitemmäksi ei vielä onnistu, koska pienempää takaratasta ei läydy. Luetteloissa on, mutta valmista ratasta ei ole olemassa (kuukauden takainen vastaus EMC:ltä). Taitaa käydä niin, että ajelen nuo orggikset loppuun ja katsotaan sitten.. Vai minkä verran ajetulle ketjulle on järkeä vaihtaa uusi takaratas? Ts. olen siinä käsityksessä, että pitäisi vaihtaa kaikki kerralla.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Värinä loppui Evotechin painoilla käytännössä kokonaan
    Välitysten vaihto pitemmäksi ei vielä onnistu, koska pienempää takaratasta ei läydy. Luetteloissa on, mutta valmista ratasta ei ole olemassa (kuukauden takainen vastaus EMC:ltä). Taitaa käydä niin, että ajelen nuo orggikset loppuun ja katsotaan sitten.. Vai minkä verran ajetulle ketjulle on järkeä vaihtaa uusi takaratas? Ts. olen siinä käsityksessä, että pitäisi vaihtaa kaikki kerralla.
    Kiitos tiedosta. Laitetaan painot tilaukseen.
  30.  
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Vai minkä verran ajetulle ketjulle on järkeä vaihtaa uusi takaratas? Ts. olen siinä käsityksessä, että pitäisi vaihtaa kaikki kerralla.
    Mä olen tullu siihen ajatukseen, että eturatas kannattaisi vaihtaa usein. Omissa muutamassa ketjunvahdossa ennole vielä nähnyt takarattaassa kulumaa, mutta eturattaat menee kyllä. Siinä jos jossain on eriparia osat ja ketjut siinä tappelee välissä. Olen päättänyt että eturatas vaihtuu mulla uuteen 5000-10000 välissä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Sivu: 14 / 23:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41213141516 ... ViimeinenViimeinen