Tuossa vajaa pari viikkoa sitten iski sellainen fiilis, että nyt kaivataan jotain uutta kulmaa tähän harrastukseen ja pienen pohdiskelun, ankaran webbi surffauksen ja positiivisten arvosteluiden voimalla päädyin tänään koeajolle. Lenkin päälle lyötiin myyjän kanssa kättä päälle ja paperit tehtiin kuntoon. Uusi punainen peli tulee alle keskiviikkona![]()
Ducati Hypermotard 950 & Honda CBR 600RR
BMW S1000 XR
Ducati Monster 1200 S
Ducati 848 Dark
Kawasaki ZZR 1400
Honda CBR 1000rr
Honda CBR 1100 XX
Honda VTR 1000 F
Suzuki PV
Tunturi Supersport
Onnittelut myös - uskoakseni hyvästä pyörävalinnasta. Vaikka kysymys "mikä ajoi tuohon pyörään", ei minulle ollutkaan, niin vastaanpa kuitenkin..
- Tarve pystymmästä ajoasennosta, pienissä nopeuksissa käsiteltävyydessä ja mukavammasta ajettavuudesta sorateillä.
- Fiilis tuli kai ensin pyörän ulkonäösta, mutta jo pikku ajelun jälkeen itse pyörästä. Siis sen ajettavuudesta, ergonomiasta, tehoista ja muista ominaisuuksista. Minulle tuo tuntuisi olevan täydellinen valinta, niin pitemmille lomareissuille, kuin mutkateillekin.
- Muu syy oli vaimo. Kuten tuossa toisaalla kerroinkin, Kotarin Superadventurea mentiin hakemaan, mutta se ei miellyttänyt häntä lainkaan. Koska ajellaan paljon kahdestaan, niin hänen mielipiteensä on aika oleellinen.
Jälkeenpäin tuli mieleen, ettei se KTM leveine laukkuvirityksineen olisi tainnut mahtua edes meidän tallin suht. leveästä käyntiovesta. Siitä on pakko päästä, koska sillä puolella tallia on pyörän paikka. Nosto-ovesta mopo ei sinne taivu välissä olevan hyllystön ja työpöydän takia.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Kohta kaikki foorumilaiset ajaa XR:llä!!??
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Hyviä kommentteja ja kun peilaan näitä vielä tuohon K1300S:ään mitä olen itsekin kokeillut tyypittää niin aukeaa hyvin.
Nykyisessä mopossa penkki on (omasta mielestä) ihan hyvä vaimolle mutta hieman jää rakoa ehkä liikaa kuskin ja matkustajan väliin, eli joutuu nojaamaan eteen jos tahtoo tuntumalle paremmin mutta sitten selkä ei pysy suorassa. Toinen mikä on ongelma niin jo 165cm pitkälle jalkatapit on suht ylhäällä ZZR:ssä ja aiheuttaa hiukan pienen polvikulman mikä sitten ilmenee puutumisena jaloissa. Ei sillä, eihän toi kamalasti menosta muutenkaan nauti
edit: omalla kohdalla tuo XR:n matala istuin 790mm (Bemarin sivu tosin puhuu vaan 820mm matalasta istuimesta) varmaan kanssa olisi listalla aika kärkipäässä kun tykkään kuitenkin kantapäillä hengata kaupunkiajossa.
Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
mä kävin viime syksynä ajamassa xr;n ja kotarin 1290
xr oli ihan kiva kaikkinen gismoineen mutta vähän hengetön alakierroksilla ja älyttömän lyhyet välitykset, satasen vauhdissa jo yli 4000 kierrosta, sifteristä tykkäsin...
lisäks se on aika ahdas tällaiselle 190cm/120 kg pikkupojalle, tai se penkin "kuoppa" on liian lyhyt että pääsis riittävän taakse että sais kädet suorempaan, eikä painais perseelle.
muutenhan se oli niinkuin håndalla pistelis, hajuton ja mauton
kotari oli kivampi joka tavalla![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Tottakai se on vähän hengetön alhaalla isompikuutioiseen verraten. Kotarilla vaan alle 3000 on pelkkää lonkotusta, vaikka se sieltä nouseekin. Äskettäin tsekkasin gt:n, superadven (joka siis lähinnä vertailukohta) ja xr:n. Ei ostoaikomusta, vaan huvin vuoksi.
Pari tuntia viime viikolla koeajoin XR:ää huollon valmistumista odotellessa. Pyörä on mukavan kevyt ja hauska pyöritellä hitaammassakin ajossa. Sifteri ja cruise saisi olla joka pelissä. Ei se teho nyt niin valtavaa ollut ja välitykset tosi lyhyet, voipi motti kirkua autobahnoilla.. Tärinät oli ärsyttäviä varsinkin motarilla ja en saanut säädettyä lasia siihen malliin, ettei tuuli olisi hakannut kypärää. Kauppaan jäi, onneksi jo kukkaron kannalta. Odotellaan uutta K1300 S tai turbollisia matkalehmiä japanialaisilta![]()
sen verran viel lisäisin että on toi XR kuitenkin huomattavasti parempi ajotuntumaltaan kuin gessu missä perse tuntuu nuljuvan kaasunkäytön mukaan.
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Kiitos
Vaihtoprojekti lähti liikkeelle puhtaasti fiiliksestä. Tarve oli löytää jotain uutta inspiraatiota ja pyörittelin vaihtoehtoja enduro, supermoto tai adventure. Olin jo varsin pitkällä kaupoissa Hussen 450 endurosta mutta pienen ulkopuolisen ohjauksen avittamana lupasin ottaa adventure segmentin pyörät uudelleen tarkasteluun ja Bemu oli sen pinon päällimmäisenä. Pyörässä viehättää erityisesti runsas varustelu ja muuntautumiskyky. Koeajo vain vahvisti edellisiä tuntemuksia ja kaupanteko oli helppo ja mukava päätös.
Ducati Hypermotard 950 & Honda CBR 600RR
BMW S1000 XR
Ducati Monster 1200 S
Ducati 848 Dark
Kawasaki ZZR 1400
Honda CBR 1000rr
Honda CBR 1100 XX
Honda VTR 1000 F
Suzuki PV
Tunturi Supersport
No niin,
testilenkit on takana ja muutama yö on pyöritty huonoilla unilla hankintaa pohtiessa.
Aika rapsakka peli ja jollain muotoa mukavampi paiskoa mutkiin kuin tuo K1600 GT.
Jotenkin tuli sellainen fiilis, että tuossa XR:ssä olisi mahdollisuus nauttia yhden shifterin naksahduksen verran enemmän "pyöräilyn ytimestä"...
Ettei vaan kävis mitään... ja tulis kauppoja tehtyä?![]()
BMW S1000XR <- BMW K1600 GT
Hienosti meni mietiskelyt asian tiimoilta ja kaupat tuli tehtyä. Valkoinen versio miellytti silmää eniten ja nyt alkanut jo "kilpavarustelu".
Ekana listalla:
- harmaiden laukkujen teippaus valkoisiksi (Cotec Oy)
- jalkatapit hieman alemmaksi (Suburban Machinery)
- jäähdyttimien suojat (Evotech)
- tangonpäähän painot (Evotech, en tosin oo värinöitä hirveästi huomannu, mutta tilasin samalla kertaa kun muutakin Evotechiltä oli tulossa...)
- vaihdevivun pidennys (Hornig)
Tuossa alkuun...mitä muuta ootte laitellu?
Oliko kellään kokemusta Akran headerin asennuksesta, en tarkoita nyt vaimenninta, vaan "pakosarjaa", vai miksi sitä sanotaan (eli katti pois kuleksimasta jne.)?
BMW S1000XR <- BMW K1600 GT
Jos tuo linkki vie oikealle sivulle, niin sieltä löytyy kuvia punaiseksi maalatusta XR:än etulokarista sekä teippauksista. Kuvien lisäämistä tännekin olen yrittänyt monta kertaa, mutta omalla koneella olevia kuvia en onnistu liittämään.
http://www.bmwsportbikes.fi/index.php?topic=46.4860
Evotechiltä tilasin tangonpääpainot ja peilien levityspalat. Aiemmin laittelin Wunderlichiltä tilatut jäähdyttimien suojat.
Tuo Akran header olisi siistin näköinen, mutta hinta on melkoinen - Header: $2,362.46 - Jää kyllä hommaamatta, mutta ehkä alkuperäistä pönttöä voisi talvella vähän fiksailla. Kiillottamalla siitä saisi varmaan siistimmän näköisen, rosteria tuo lienee..? Vai pysyisköhän tuossa joku kuumuudenkestävä musta maali?
Akran putki tohon minun mopoon laitettiin jo uutena EMC:llä. Siitäpä tulikin mieleen, että alkuperäinen jäi sinne. Pitääkin muistuttaa, että lähettävät.
Jaa, löytyi halvempikin, tuossa ensinmainitussa taisikin olla slipari mukana.. http://www.revzilla.com/motorcycle/a...00xr-2015-2016
Tuossa vielä titaniumista, ihanan kallista http://shop.sbk.ee/index.php?route=p...roduct_id=2067
Viimeksi muokannut: J@ck; 05.07.2016 klo 19:05.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Juu, ei se Akran header tosiaan maksa kuin rapiat $700. Slipari onkin sitten lähes tuplasti kalliimpi. Varsinaisen hyödyn suorituskyvyn ja äänien osalta taitaa kuitenkin tuoda tuo header. Vaatinee ilmeisesti Ecun re-mapin?
Titaani-versio on jo kyllä vähän overkill, IMHO.
Mitenkähän takuun käy, jos tuollaisen rysäyttää?
BMW S1000XR <- BMW K1600 GT
Ehkei nyt kuitenkaan rapakon takaa kannata ostaa. Saksasta ja briteistä saa suunilleen samoihin hintoihin, esim tässä:
https://calsport.co.uk/bmw-s-1000-xr...ovic-exhausts/
Saksasta yleensä toimituskulut halvemmat, mutta kieli usein paikallinen. Vaan tilasinpa omaan japsiin Ranskastakin akran, osaamatta ranskaa! Ja oli edullinen tarjous.
Jos akran slipari jo on, niin houkutteleva hankinta tuo alkukäppyrä.
Aivan. Nuo olivatkin vain hintaesimerkkejä, Google poimi ne listan alkupäähän.
BMW S1000XR <- BMW K1600 GT
Tästä Viron linkistä http://shop.sbk.ee/Exhaust_System/Racing_systems löytyy myös rosterinen hintaan 769 €, se taitaa olla himpun halvempi kuin engelsmannilla. Löytääkö joku jostain vielä edullisemman?
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Laskepa nykyisellä punnan kurssilla, valuuttalaskin. Nähdäkseni britti on halvempi. Saksassa samoja hintoja löytyy. Itse tilasin ranskasta vaimentimen, koska siinä oli kertaluonteinen 17% alennus jo valmiiksi halvasta lähtöhinnasta. Sattumankauppaa, kun ei osaa edes ranskaa hakujen tekemiseksi. Joskin hakusanat voi kääntää googlella...
Kovin paljoa ei tuosta hinnasta saa pois, vaan pysyyhän se google sinunkin käsissä!?
Niinpä näyttää punta laskevan kuin lehmän häntä..
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Kyllä ostaminen useimmiten onnistuu, mutta peruskysymykset on vielä auki:
Vaatiiko Ecun re-mapin (PCV ja Autotune?) ja miten takuuasiat?
Elikkä, onko jollain kokemuksia headerin vaihtamisesta?
BMW S1000XR <- BMW K1600 GT
Kysyisin liikkeestä tuosta takuuasiasta, toiseen kysymykseen osannee joku vastata täälläkin. Vaikka voisihan myös siitä kysyä merkkiliikkeestäkin..
Oli tosiaan mielessä punnan kurssi reilun parin viikon takaa, jolloin yritin ensimmäisen kerran tilata Evotechiltä kahvapainoja. Korttimaksaminen ei vaan onnistunut sitten mitenkään.. Kokeilin omalla kortilla ja viikko sitten myös vaimon kanssa yhteisellä, sekä hänen kortillaan. Kaikki meni niin pitkälle ok kaikilla korteilla, että saatiin laitettua se pankin tunnuslukuvarmennus, mutta siihen jämähti. (kaikissa meidän korteissa on sallittu internet maksut).
Tällaista herjaa joka kerta: "To increase the security of Internet transactions Visa and Mastercard have introduced 3D-Secure (like an online version of Chip and PIN). You have chosen to use a card that is part of the 3D-Secure scheme, so you will need to authenticate yourself with your bank in the section below."
Voisiko olla niin, että tunnuslukutaulukko ei enää kelvannut ja olisi pitänyt laittaa mobiilivarmenne - vai mikä se onkaan.. Pirukaan näissä pysy mukana, kun suht. harvoin tulee tehtyä ulkomailta nettiostoksia.
No, homma on nyt kunnossa, painoja ja peilinlevityspaloja odotellaan. Avasin Paypal tilin ja sen kautta tilaus onnistui kerralla.
Viimeksi muokannut: J@ck; 06.07.2016 klo 17:08.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Mitään PC- tms. virityksiä en meinaa laittaa, mutta ei tuon koneen käynti ja veto ole ihan täydellistä pienissä nopeuksissa. Samoin taitaa olla useissa muissakin nykypyörissä?
Mikäs se laite olikaan, joka osaa huijata ecua hitaasti pienillä kierroksilla ajettaessa ja parantaako sellainen oikeasti sen pienen epätasaisen vedon, jota ei oikein nykimiseksikään voisi sanoa.
Viimeksi muokannut: J@ck; 06.07.2016 klo 22:15.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Booster plug. Maksaa n. 150 Eur. Sikäli hyvä, että säilyy osin closed loop alkuperäinen säätö lambdoilla eikä tarvitse säätää penkissä. Lisäksi power commanderiin tai asennukseen saattaa tulla vika herkemmin kun on se kuitenkin jälkisennushärpäke. Lambdat ovat kuitenkin kapeakaistalambdoja eli ei ne säädä esim. kaasu pohjassa ja muutenkin säätöalue on pieni.
Mulla oli Booster plug K1600GT:ssä Remuksen käyrien kanssa ja teki ihmeitä. Nyt laitoin Gessuun Akran titaanikäyrät, Booster plugin ja HP-vaimentimen, mutta oli liian kovat äänet. Vaihdoin vakiovaimentimen ja jätin käyrät, mutta laiskalta se tuntuu ja aivan kuin kävisi vähän laihalla. Ainakin on sellainen pidättyväinen 5-6 krpm kohdalla. Saattaa tosin olla jokin sisäänajomoodi kun tuntuu piristyvän koko ajan. Gessun HP-pönttö olisi siis myynnissä.
XR:ään laitoin heti Akran vaimentimen, mutta en käyriä, koska tuntuu toimivan aivan hyvin muutenkin. Saatan kyllä harkita käyriä ja Booster plugia, jos siitä tulee pitopyörä. Pitää ensin ajaa vähän matkaa ensi viikolla. Toisaalta laillinen putkisto on hyvä, jos reissaa paljon ja saattaa tulla tarkistuksia. Lisäksi XR:stä voi tulla häiritsevän kovaääninen kun ei se nytkään ole hiljainen.
Jos käyrien hintaero titaanisilla ja rosterisilla on esim. 200 Eur laitan aina titaaniset, koska ne ovat kevyemmät, soivat nätimmin ja värjäytyvät niin mahtavan värisiksi. Rosteria muualle ja mustaa rautaa ei mihinkään.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Takuusta, voi tosin olla muuttunut käytäntö. Itse laitoin aikanaan bemariin kokoputken heti kun 1000km huolto tehty. Useita kertoja tuli asioitua ja huollettua takuuaikana, eikä ollut missään vaiheessa myöhemminkään mitään ongelmaa. Virityksiäkin tehtiin ja penkitettiin myyjän toimesta.