Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Jäähdtytin-nestettä alkoi tihkumaan ylivuoto reiästä ( BMW K 1100 rs -93 ) pari viikkoa sitten. Ennen ei ole tehnyt sitä, vettä tulee vaan muutama ruokalusikallinen

    Tänään käytin konetta tallissa ja n 5min jälkeen oli vesihelmi ylivuoto reiässä, muutamia tippoja tulikin ja sammutin koneen. Paisunta säiliö on ylämerkissä.

    Perjantaina pitäisi lähteä Tampereelle pyörällä.

    Kysymykseni kuuluukin: Onko kannentiiviste menossa ja uskaltaako/kannattaako koneella enään ajella tänä syksynä
  2. #2
    Lainaa Pemari-Kalle kirjoitti Katso viesti
    Jäähdtytin-nestettä alkoi tihkumaan ylivuoto reiästä ( BMW K 1100 rs -93 ) pari viikkoa sitten. Ennen ei ole tehnyt sitä, vettä tulee vaan muutama ruokalusikallinen

    Tänään käytin konetta tallissa ja n 5min jälkeen oli vesihelmi ylivuoto reiässä, muutamia tippoja tulikin ja sammutin koneen. Paisunta säiliö on ylämerkissä.

    Perjantaina pitäisi lähteä Tampereelle pyörällä.

    Kysymykseni kuuluukin: Onko kannentiiviste menossa ja uskaltaako/kannattaako koneella enään ajella tänä syksynä
    "Ylivuoto reikä"? Ja missä tuollanen on?
    <p>2002-2014</p>
  3. #3
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    "Ylivuoto reikä"? Ja missä tuollanen on?
    Moottorin pohjassa, vesipumpun ja öljysuodattimen kannen välissä. Siellä kahden kuusiokolo mutterin välissä on reikä josta voi työntää ohuen ruuvarin ainakin 4-5cm syvälle.

    Näin olen asian tuumaillut koska letku viritystä ei ole. Sieltä ne jäähdytys-neste tipat kumminkin tulee.
  4. #4
    Mitenkään moottoria tuntematta - oliskohan kyseessä kuitenkin vesipumpun juorureikä.
  5. #5
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Mitenkään moottoria tuntematta - oliskohan kyseessä kuitenkin vesipumpun juorureikä.
    Eiköhän se ole juurikin tuo, ja merkki siitä, että vesipumppu on antautumassa (se mekaaninen tiiviste).
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  6. #6
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Mitenkään moottoria tuntematta - oliskohan kyseessä kuitenkin vesipumpun juorureikä.
    Vaikea sanoa, kolmeen vuoteen ei ole tullut tippaakaan vettä, paitsi nyt.
    Öljy ja vesi vuotoja on ollut helppo tarkkailla koska pyörässä on kokokate, jolloin kaikki vuodot jättää katteen sisälle jäljen.

    Sen takia havaitsin tämänkin pienen vuodon alle viikossa.
  7. #7
    Itsellä suskassa vastaava tilanne oli ja vaihdoin vesipumpun ja
    samalla aukaisin termostaatille menevän kanavan (tukossa).
    Vesipumpussa ei näkynyt mitään vikaa joten luulen että se tukos teki sen.
    Epäilen että se vesipumppu alkaa vuotamaan sinulla koska onhan pyörällä jo ikää.
    Jos kannen tiiviste menee niin alkaa yleensä näkymään paisuntasäiliössä nopeasti.
    tunturi sport,raisu, pv50, kawasaki mc90, honda mtx, Suzuki gt550, honda cbr1000f, v-strom1000, bmw f800gs
  8.  
  9. #8
    Lainaa Pemari-Kalle kirjoitti Katso viesti
    Moottorin pohjassa, vesipumpun ja öljysuodattimen kannen välissä. Siellä kahden kuusiokolo mutterin välissä on reikä josta voi työntää ohuen ruuvarin ainakin 4-5cm syvälle.

    Näin olen asian tuumaillut koska letku viritystä ei ole. Sieltä ne jäähdytys-neste tipat kumminkin tulee.
    Se reikä siellä pohjassa on juurikin pumpun stefan vuodosta varoittava juorureikä. Eli vespumppu on antautumassa.
    <p>2002-2014</p>