Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Tuollaista hankkimassa sekalaiseen ajoon. Mittaa mulla 190cm eli pyörän pitäisi olla suht tilava.
    Kommentteja. Kokemuksia.
    Kiitos.
  2. #2
    Tuore kaveri sivustolla? Kyllä kommentteja varmaan saat ajan kanssa, mutta kokeilitko jo hakua? Ja tuosta alkuun: http://www.moottoripyora.org/keskust...hlight=CBF1000
    MAD (mean absolute deviation)
  3. #3
    Joo. Just liityin 10v pyörättömyyden päättymisen kunniaksi. Kiitti vinkistä.
  4. #4
    No onneksi olkoon! Paluu mukavan harrastuksen pariin Täällä .Orgissa egot välillä törmäilee, mutta huumorilla höystettynä... Ja hienosti löytyy apuja ja vinkkejä pulmaan kuin pulmaan.
    MAD (mean absolute deviation)
  5. #5
    Pakko on joustaa kun pyöräkuume on poltellut edellisen myynnistä lähtien. Vaikkei siinä mitään järkeä olekaan.
    Sanokaa mielipiteitä vaihtoehdoista: cbf1000, gsx1250fa, z800.
    Surffailin ko hakusanoilla. Tavaraa löytyy aika hyvin.
    Kysymys kuuluukin teille kokeneille. Kumman ottaisitte? Molemmissa teho riittää ja hinta on sama.
    Viimeksi muokannut: väykkäri; 21.12.2013 klo 20:36.
  6. #6
    Lainaa väykkäri kirjoitti Katso viesti
    Pakko on joustaa kun pyöräkuume on poltellut edellisen myynnistä lähtien. Vaikkei siinä mitään järkeä olekaan.
    Sanokaa mielipiteitä vaihtoehdoista: cbf1000, gsx1250fa, z800.
    Surffailin ko hakusanoilla. Tavaraa löytyy aika hyvin.
    Kysymys kuuluukin teille kokeneille. Kumman ottaisitte? Molemmissa teho riittää ja hinta on sama.
    Tämä nyt on sitten puhtaasti omaa kokemusta kun tuollaisen CBF1000:n viimekeväänä hommasin.

    Kyseessä siis -12 malli RTG-paketilla. Tavaratilaa tuossa on ihan kivasti (3 laukkua) ja kahvanlämppärit osoittautuneet varsin oivaksi varusteeksi.
    Muutoin pyörä on ollut hyvinkiin sitä mitä odottaa osasi. Varsin mukava ajella pidempääkin pätkää, kohtuullisen ketterä, kulkee bensan hajulla ja säädettävä tuulilasi on påp.
    Kyseessä on kuitenkin herrasmiespyörä joka ei yritäkään heittää ratsastajaa selästä. Toki kulkua piisaa eikä tuolla jalkoihin jää mutta se räyhä tuosta uupuu. Alusta noin by deult on sekin mukavuuspainoitteinen eli kovin pehmeä.
    Penkin korkeussäätöä osaa kyl arvostaa, varsinkin jos sattuu olemaan lyhyenläntä. Molemmat jalat saapi helposti ylettämään maahan ja siirtely "paikallaan" helpottuu olennaisesti. (tämä nyt ei teikäläistä tainnut oikein koskea)

    Mutta, jos matkajuhtaa haluaa jolla nurkissakin pärjää niin tuo lie varsin oiva valinta. Ei tuosta mitään pahaa sanottavaa ole.

    Ett semmosta......
    TBD
    --------------------
    Honda CBR 1100 XX
    Honda CBF 1000 F
    Triumph Sprint ST 1050
    Suzuki GSX-F 750
  7. #7
    Kannattaa koeajaa ennen päätöstä.
    Tervetuloa keväällä testaamaan cbf 1000 v.2008 mallia. Saattais olla myynnissä.
    Vai uuttako meinasit?
    cb350 * fz6s * cbf1000
  8. #8
    Joo. Uuden meinasin.
    Miksi myyt?
  9. #9
    Aika vähiin jäi ajot viime kesänäkin ja tulevana kesänkin lomalla taas paljon muutakin ajankulua.
    Pieni välivuosi / vuodet antais ehkä vähän uutta kipinää tulevaisuudessa.
    Pyörässähän ei sinänsä mitään vikaa, päinvastoin just passeli sekalaiseen käyttöön.
    cb350 * fz6s * cbf1000
  10. #10
    Vanha ketju, mutta kun sattui silmiin niin laitetaan ajokokemuksia.

    Kävin koeajamassa CBF1000 ja Suzuki Bandit 1250 pyörät. Honda sattui olemaan liikkeessä, joten pakkohan siihen oli tutustua. Tässä aloittelevan motoristin tunnelmat:

    Bandit oli hieman isomman oloinen. Moottorissahan on voimaa vähintäänkin riittävästi. Hyvä tien päällä, mutta mutkissa jäykempi kuin Honda. Keula tuntui paljon raskaammalta. Kaasukahva oli todella herkkä ja vauhtia oli vaikea pitää vakiona - millin muutos kaasun asennossa vaikutti heti nopeuteen, joten nopeusmittaria piti tuijottaa herkeämättä. Mutkaisella asvaltilla missä oli vähän routakuoppaa oli Suzukin alusta levoton. Perä ei meinannut pysyä tiessä. Suzukissa kypärämelu oli hiljaisempaa kuin Hondassa. Ajokokemus oli ihan kiva, mutta en kuitenkaan hihkunut lenkin jälkeen.

    Honda oli loistava. Pidin enemmän ajoasennosta ja ennen kaikkea kaasun käyttäytymisestä. Nopeus oli huomattavasti helpompaa hallita kuin Suzukissa. Ehkä myös tästä johtuen moottorin käytös oli tasaisempaa ja miellyttävämpää. Honda taittui mutkiin hemmetin hienosti ja välillä oli kyllä vaikeaa pitää nopeus kurissa. Liian hauska ajettava . Myös maantiellä vakaa menijä. Mielestäni Hondan päällä oli jopa vähemmän turbulenssia kuin Suzukin selässä, vaikka katteet näyttävät pienemmiltä. Alusta käyttäytyi samalla huonokuntoisella mutka-asvaltilla paljon levollisemmin. Vaikka tehoa ei ollut yhtä paljon kuin Suzukissa pidin moottorista jostain määrittelemättömästä syystä kuitenkin enemmän. Ajomelu kypärän sisällä oli huomattavan suurta, mikä on ulkonäön lisäksi ainoa miinus. Ehkä sitä pystyisi fiksaamaan pleksin asennolla ja ajoasennolla. Molemmat on tylsän näköisiä - Honda ehkä jopa tylsempi.
    Mutta totta mainostavat - erinomainen jokapaikan höylä.

    Molempien kytkin ja vaihteisto oli hyvät.

    Jos Bemari ei vie sydäntä, niin sitten täytyy mennä Hondakaupoille
  11. #11
    Lainaa Tannisto kirjoitti Katso viesti
    Kävin koeajamassa CBF1000 ja Suzuki Bandit 1250 pyörät. Honda sattui olemaan liikkeessä, joten pakkohan siihen oli tutustua. Tässä aloittelevan motoristin tunnelmat:
    ...
    Mutkaisella asvaltilla missä oli vähän routakuoppaa oli Suzukin alusta levoton. Perä ei meinannut pysyä tiessä.
    ...
    Hondaa tuntematta väliinhuutelen sen verran, että olisiko Rosvon alusta ollut jossain emäntä, viisi laukkua, kissa ja koira mukana-säädöissä, tai muuten vaan vähemmän asiantuntevasti asetettuna?
    GSF 1250 SA -10
    FZ6 S2 -07 (ex)
  12.  
  13. #12
    Lainaa Roark kirjoitti Katso viesti
    Hondaa tuntematta väliinhuutelen sen verran, että olisiko Rosvon alusta ollut jossain emäntä, viisi laukkua, kissa ja koira mukana-säädöissä, tai muuten vaan vähemmän asiantuntevasti asetettuna?
    Vaikea sanoa, mutta hyvin mahdollista ettei säädöt olleet kohdallaan