Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 36:sta
  1. #1
    Aina vaan väitetään etteivät japanilaiset kulkeneet kovaan menneisyydessä joten kerätään tänne jotain faktoja tässä pari alkuun lisätkää jotka tiedätte:Honda 750 CB 1969 yli 200,Kawaski z750 203,Kawasaki 900 yli 210 ja Yamaha 700 1970 Bonnevillellä yli 400km/h.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  2. #2
    Seiskytluvun hemmetin enkeli siki:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Nii Poku ja sähän tiät, et se mun femma kulki kovempaa ku ysisatku
    Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
  3. #3
    Lainaa poku kirjoitti Katso viesti
    Aina vaan väitetään etteivät japanilaiset kulkeneet kovaan menneisyydessä joten kerätään tänne jotain faktoja
    Itse en ole koskaan tuollaista väitettä kuullut.

    Useamminkin kuulee väitettä (faktaa) että noiden nopeiden pyörien ajo-ominaisuudet ei olleet tehojen tasolla ja olivat sen takia tappovehkeitä.
    Pegaso IE
  4. #4
    Lainaa Cobretti kirjoitti Katso viesti
    Itse en ole koskaan tuollaista väitettä kuullut.

    Useamminkin kuulee väitettä (faktaa) että noiden nopeiden pyörien ajo-ominaisuudet ei olleet tehojen tasolla ja olivat sen takia tappovehkeitä.
    Näinpä!

    Kyllähän sen moponkin sai kulkemaan muttei niissä mitään jarruja ollut. Saa sitä vauhdin hurmaa aika vähässäkin nopeudessa kun ei ole ajo-ominaisuuksia.

    Mitäs toi Jytä-Jammu kulkikaan... 185 km/h?
    CB K R
  5. #5
    750 H2:n oli varmaan haastavin laite tuolta 70-luvun alkupuolelta .

    Sadanviidenkympin jälkeen alkoi "latu kapenemaan" siihen malliin, että
    oli vähän arpapeliä kumpi tulee ensin..... paska housuun vai 200 lasiin .

    "Vinttikomeron" perille on "the ultimate" mallina hautautunut
    se 71-mallinen, sininen 500 H1:n. Kyllä lähti.... siihen aikaan.... ja se röpinä....
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  6. #6
    Bonneville vehkeistä 11 vuotta ennätystä hallussaan piti Don Vescon 1978 Kawasaki Lightnig Bolt 509 km/h parin turboahdetun Z 1000 myllyn turvin.
    Nykyiset Kawat tallissa:
    KLX 250 B1 - 81
    Z 1000 ST E1 -79
    Z 1000 ST E2 -80
    Mean Streak 1600 -07
    Z 1000 Special Edition -14
    GTR 1400 -08
    Spectre 1100 D1 -82
    KX 250 XC KL Enduro -21
    KLE 500 -91
  7. #7
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    .... ja se röpinä....
    kolomepyttysessä kaks'tahtisessa oli kyllä ihan uniikkisävel kovemmilla kierroksilla
    Sitten kun sähkömopot on pakollisia, niin minun sähkömopossa on juuri ne sävelet.
  8. #8
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    750 H2:n oli varmaan haastavin laite tuolta 70-luvun alkupuolelta .

    Sadanviidenkympin jälkeen alkoi "latu kapenemaan" siihen malliin, että
    oli vähän arpapeliä kumpi tulee ensin..... paska housuun vai 200 lasiin .

    "Vinttikomeron" perille on "the ultimate" mallina hautautunut
    se 71-mallinen, sininen 500 H1:n. Kyllä lähti.... siihen aikaan.... ja se röpinä....
    Ei ollut helppo 900 Z:kaan. Täyskiihdytyksessä rupes yhtäkkiä voblaamaan 160 kohdalla. Onneksi oli ranne jäykkänä niin lopetti vähän sen jälkeen mutta jännäkakka kävi kurkkaamassa reijästä.
  9. #9
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    kolomepyttysessä kaks'tahtisessa oli kyllä ihan uniikkisävel kovemmilla kierroksilla
    Sitten kun sähkömopot on pakollisia, niin minun sähkömopossa on juuri ne sävelet.
    Itselle jäänyt mieleen hieman tuoreemman Suzuki RG500 äänet, varsinkin kun kierrätetään alarekisteristä ylärekisteriin koko skaala. Siinä sävelkorkeus kirjaimellisesti vaihtui ja se metallinen terävä paineaaltojen soundi kaiken taustalla...Kylillä oli yksi ja sen kyllä kuuli kauas kun meni mutkasta mutkaan ja suorat väliin kesäyönä.

    Sitten kun itsellä oli ikää, niin noi olikin jo museotavaraa. Harmi ettei noita 2T-koneita ole kyetty kehittämään viherpiiperrysyhteensopiviksi.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  10. #10
    Allekirjoitan nuo kilikali kawa 750 h2:sen ajo-ominaisuudet! Ihme, että niitä tässä vielä todistelee, oli ne niin hirveet!

    Koneessa ei pitäny olla (-71) kuin 75 hp, mutta vapaa virtaus ilmansuodattimilla ja vähän avarretuilla huiluilla mentiinkin jo 90hp:n puolelle.
    Ja tehoputkilla koneista längitetty 110hp:n verran!

    Mutta, olihan sillä helavatan hauskaa leikkiä autojen kanssa ja ottaa 80-luvun puolessa välissä kizaa vähän...

    Ja ne kolmepyttysen soundit, voi jeee.
    Must be BMW K1200LT
  11. #11
    Puhutaas totta välillä. Ekat tuutit eivät valitettavasti pystyneet kuin optimistisilla omilla mittareilla ylittämään kahdensadan vauhtia, ja sitä optimismia sitten riitti. Ihan optimiolosuhteissa (mikä tarkoittaa kone ihan säädöissä) H2;n Kawa myötätuuleen ja myötämäkeen pääsi yli kahdensadan jolloin mittari heilui jossain 220 korvilla. Tosin ei siitä paljon iloa ollut kun ei sitä voinut sillä hetekalla ajaa henkeään vaarantamatta. Ensimmäinen japsi joka kykeni puhtaasti puhkomaan kahdensadan rajan oli Z 900 Kawasaki. On tullut aikoinaan nuo kaikki kokeiltua uutena ja jokunen omistettuakin.
  12. #12
    Lainaa rellonen kirjoitti Katso viesti
    Puhutaas totta välillä. Ekat tuutit eivät valitettavasti pystyneet kuin optimistisilla omilla mittareilla ylittämään kahdensadan vauhtia, ja sitä optimismia sitten riitti.
    Totuudesta viis, moottoripyöräilevissä naamakirjalaisissa menee 90-luvun 2T-kevaritkin kahtasataa ja jopa kolmesataakin on menty kevarilla.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  13. #13
    Lainaa poku kirjoitti Katso viesti
    Aina vaan väitetään etteivät japanilaiset kulkeneet kovaan menneisyydessä joten kerätään tänne jotain faktoja tässä pari alkuun lisätkää jotka tiedätte:Honda 750 CB 1969 yli 200,Kawaski z750 203,Kawasaki 900 yli 210 ja Yamaha 700 1970 Bonnevillellä yli 400km/h.

    Faktoja? Mikäs nämä lukemat faktoiksi muuttaa, luitko jostain toiselta foorumilta?


    gs lc

    BMW, askel kohti aikuisuutta..
  14. #14
    Lainaa poku kirjoitti Katso viesti
    Aina vaan väitetään etteivät japanilaiset kulkeneet kovaan menneisyydessä joten kerätään tänne jotain faktoja tässä pari alkuun lisätkää jotka tiedätte:Honda 750 CB 1969 yli 200,Kawaski z750 203,Kawasaki 900 yli 210 ja Yamaha 700 1970 Bonnevillellä yli 400km/h.
    Ei mulla aikoinaan 1982 -vuosimallin Kawa Z750 kulkenut edes mittariin 200km/h, vaikka oli slipari yms.
    Tietysti välityssuhde oli ties mitä, mutta kun ei jaksanut 5-vaihteella kiertää kunnolla yläkierroksille, niin ei jaksanut !

    Varmaan kuskin painokin vaikutti asiaan (~100kg)

    Ensimmäinen 2-markan ylitys oli Suzukin GSX-F 1100 efg vuonna -88, jossa koneteho olikin jo huikeat 90kW.
    Tosin Yamaha pisti päihin susnalle (FZR1000 Exup) 107kW:n koneteholla, jolla mentiinkin jo yli 250km/h!
    Viimeksi muokannut: Garlo; 30.08.2014 klo 17:24.
    Must be BMW K1200LT
  15. #15
    Lainaa Garlo kirjoitti Katso viesti
    Allekirjoitan nuo kilikali kawa 750 h2:sen ajo-ominaisuudet! Ihme, että niitä tässä vielä todistelee, oli ne niin hirveet!

    Koneessa ei pitäny olla (-71) kuin 75 hp, mutta vapaa virtaus ilmansuodattimilla ja vähän avarretuilla huiluilla mentiinkin jo 90hp:n puolelle.
    Ja tehoputkilla koneista längitetty 110hp:n verran!

    Mutta, olihan sillä helavatan hauskaa leikkiä autojen kanssa ja ottaa 80-luvun puolessa välissä kizaa vähän...

    Ja ne kolmepyttysen soundit, voi jeee.
    https://www.youtube.com/watch?v=kzaBsGvXcsw
  16. #16
    Lainaa rellonen kirjoitti Katso viesti
    Puhutaas totta välillä. Ekat tuutit eivät valitettavasti pystyneet kuin optimistisilla omilla mittareilla ylittämään kahdensadan vauhtia, ja sitä optimismia sitten riitti. Ihan optimiolosuhteissa (mikä tarkoittaa kone ihan säädöissä) H2;n Kawa myötätuuleen ja myötämäkeen pääsi yli kahdensadan jolloin mittari heilui jossain 220 korvilla. Tosin ei siitä paljon iloa ollut kun ei sitä voinut sillä hetekalla ajaa henkeään vaarantamatta. Ensimmäinen japsi joka kykeni puhtaasti puhkomaan kahdensadan rajan oli Z 900 Kawasaki. On tullut aikoinaan nuo kaikki kokeiltua uutena ja jokunen omistettuakin.
    Näin on, itellä 70- luvun lopulla vm 73 h2. Ei kelannu edes alamäkeen kahtasataa mittariin.
    Kiihdyttäessä kyllä etunen irtosi kevyesti.
    Zzr1400
  17. #17
    Voi sitä sinisen savun määrää kun 2-T Kawat ja Suizat lähti.
    <p>.</p>
  18. #18
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Kuinkas vanha japsi on vanha japsi?
    Vuonna 81 ilmestyi GSX 1100 S Eli Katana.
    Siitähän on tosin vasta 32 vuotta.
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
  19. #19
    Lainaa Bolt kirjoitti Katso viesti
    Kuinkas vanha japsi on vanha japsi?
    Vuonna 81 ilmestyi GSX 1100 S Eli Katana.
    Siitähän on tosin vasta 32 vuotta.
    Katana On se häjy...
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  20. #20
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Mun mielestä Busat olis alkujaankin pitänyt nimetä Katanaksi, Mutta tämän päivän Suzuki Katana on 49cc moposkootteri OIKEESTI
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
  21. #21
    Lainaa NOx kirjoitti Katso viesti
    Harmi ettei noita 2T-koneita ole kyetty kehittämään viherpiiperrysyhteensopiviksi.
    Moderni 2t-MP olisi kyllä ajatuksena kiehtova. Tekniikkaahan on kehitetty huimasti eteenpäin (vrt. kelkat ja erityisesti perämoottorit), mutta tieliikenteen päästömääräyksistä mitään tietämättömänä en osaa sanoa, ollaanko riittävällä tasolla ainakaan vielä. Kelkoissa ja perämoottoreissa 2t:n ominaisuudet ovat kuitenkin mielestäni kiistattomat, vaikka nelareillakin toki pärjää....

    Ja nyt jäädään odottamaan 4t-2t-väittelyä...
    Ducati Monster 1000 S.i.e
  22. #22
    Olisiko tuossa riittävästi 2-T muistojen päivittämiseen asennetta?

    http://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/uutiset/749
    Jos tilanne näyttää pahalta, lisää hanaa ja jos näyttää tosipahalta, kaks pykälää pienempi pesään ja urku auki...
  23. #23
    Oma eka iso pyörä oli '73 S2 Kawa.
    Tuossa vuosituhanteen vaihteessa tein sille viimeisen remontin, tätä ennen oli seissyt tallissa kymmenen vuotta.
    http://kotisivu.surffi.net/~kalevi/Pics/top2.jpg
    Tuolla vehkeellä kun opetteli ajamaan, niin ei nämä uudet pyörät tunnu yhtään kiikkeritlä ajaa. Kyllä tuolla mentiin se 160km/h ja kanttailtiin niin pirusti mitä tuommoisilla vanhoilla renkailla pystyi.
    '03 ZX-9R
  24. #24
    Lainaa 142R kirjoitti Katso viesti
    Moderni 2t-MP olisi kyllä ajatuksena kiehtova. Tekniikkaahan on kehitetty huimasti eteenpäin (vrt. kelkat ja erityisesti perämoottorit), mutta tieliikenteen päästömääräyksistä mitään tietämättömänä en osaa sanoa, ollaanko riittävällä tasolla ainakaan vielä. Kelkoissa ja perämoottoreissa 2t:n ominaisuudet ovat kuitenkin mielestäni kiistattomat, vaikka nelareillakin toki pärjää....

    Ja nyt jäädään odottamaan 4t-2t-väittelyä...

    Ilman sen suurempaa väittelyä epäilen että 2T-moottori on perusrakenteeltaan jo sellainen ettei sitä ole mahdollista millään saada päästöiltään nykyvaatimuksia vastaavaksi. Se rasva siinä bensan joukossa vaan on niin vaikea saada palamaan puhtaasti. Ei väljää öljyä polttavaa autoakaan saa päästörajoihin vaikka olis katit sun muut. Tästä syystä kaksitahtiset ovat katoavaa kansanperinnettä.

    Ja minä jään odottamaan vastaväitteitä kommenttiini.....
    Vain turbo antaa kunnon voimaa!
  25. #25
    Aika hyvin perämoottoripuolella ovat saaneet päästöt hallintaan kaks'tahtikoneissa, kun ameriikan ihmemaassa niitä saa vielä tehdä ja myydä.
    En tiedä rajojen eroja tie- / vesiliikenteessä, mutta voisi kuvitella, että ne ei kovin dramaattiset ole.
  26. #26
    Eikö pelkästään nämä euro päästönormit ole niin tiukkoja että olisi kai aika mahdotonta saada edes perus kiertävä moottoripyörä euro 5 normista läpi. että taitaa ne aika tiukkoja olla kun isoilla auton valmistajillakin ongelmia alittaa kyseisiä vaatimuksia. Moottoripyöräthän menee ainakin vielä alemmilla vaatimuksilla.
    Yamaha YZF-R6 -13
    Yamaha YZF-R1 -03
    Suzuki GSX-R 600 -99
  27. #27
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Päästörajoihin kyllä päästään millä tahansa moottorilla kunhan otetaan pakokaasun jälkikäsittely käyttöön kattia laajemmin. Se mikä muodostaa tuon ongelman on laitteiston hinta ja paino. Suoraruiskutus myös moottoripyörän 4t- ja 2t-koneissa olisi myös ihan pätevä tapa pienentää päästöjä ja kasvattaa suorituskykyä. Polttoainepumpulta ja -suuttimilta vaan vaaditaan aika paljon enempi suoraruiskukoneessa.
    Superbike #7
  28. #28
    Tällä hetkellä voimassa Euro 3. Pyöriin tulee Euro 4 tulee uusiin malleihin 2016 paitsi mopoihin 2017 ja Euro 5 tulee 2020. Euro 3 on vuodelta 2006 ja aika helppo. Euro 5 on toki tiukka.
    FJR -17
  29. #29
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Aika hyvin perämoottoripuolella ovat saaneet päästöt hallintaan kaks'tahtikoneissa, kun ameriikan ihmemaassa niitä saa vielä tehdä ja myydä.
    En tiedä rajojen eroja tie- / vesiliikenteessä, mutta voisi kuvitella, että ne ei kovin dramaattiset ole.
    Tuossa http://www.cycleworld.com/2012/08/13...-resurrection/ parin vuoden takaista juttua. Ei toi kokonaan unohdettu ole, kone kuitenkin teho/painosuhteeltaan ja liikkuvien määrältään täysin ylivoimainen.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  30.  
  31. #30
    Kelkan pateissahan öljyongelmaa hallitaan sillä että öljyä ei sotketa bensaan tai pumppailla perinteisen tuoreöljyvoitelun tapaan, esim. Yamahoissa kaasun asentoon perustuen, kaasarien jälkeen imuilman sekaan, vaan laakereille menee ecun ohjaamalta sähköpumpulta pienet pillit ja ecu pistää voidetta vain ja ainoastaan kuorman tarvitseman määrän (eli hyvin vähän), eikä perinteistä "sen verran että varmasti piisaa".

    Cycleworldin juttu on sinällää epätarkka väitteässään että epäsuora, huuhtelukanaviin tapahtuva, polttoaineensuihkutus ei olisi koskaan kaksitahtisissa toiminut - toimi minusta esim. KTM tehdaspyörissä vallan mainiosti.

    Se ei sinällään kyllä lämmitä siviilivehkeen suhteen mitään koska sellaisen on käytännössä pakko olla suoraruikkari, jossa siitain on joko palotilassa, taikka sen verran korkealla pytyn seinässä että pakoaukko on jo kiinni. Käytäntö on osoittanut että sijainti niin ylhäällä kuin mahdollista, mutta kuitenkin siten että mäntä suojaa suutinta palotapahtumalta, on ko. kapineen hinnan kannalta hyvä asia.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen