Terve McHuurre
Saatko tehtyä jonkinmoisen osallistujalistan ketä, mistä ja kuinka pitkälle on tarkoitus ajella porukassa?
Voisi kattella mistä päin muut lähtevät reissuun ja mitenkä ovat suunnitelleet paluumatkaa kotia päin.
Sais sovittua ajoissa ajokaveria, niin ei tarvitse yksin ajella..
-Jyki
Terve vaan Jyri! Saisin, mutta olisi melkoinen homma, ja tuskin sillä olisi mitään arvoa, koska:
- Jutaajien kotipaikkakuntia en tiedä, ja toisekseen, kuka sitä nyt suorinta reittiä Kaamaseen...
- Jutaajilta kysymättä, ei kenenkään nimiä julkaista ilman heidän lupaansa, eli siksi pelataan numeroilla / nick:illä.
- Jutaajien suunniteltuja ajoreittejä eivät varmaan Jutaajat itsekkään tiedä, tai ne voivat vielä matkallakin muuttua?
- Milloin ja mistä kenenkin paluumatka alkaa, on aina Herran kädessä.....?
- Kaikki Jutaajat, eivät vieläkään ole varmoja (hotelli maksamatta), osallistumisestaan ja toisekseen, uusiakin voi vielä tulla mukaan?
Joten ehdottaisin sinullekkin Jyri, että heität kanaville jo oman "pläänisi" näkyville, johon halukkaat voivat liittyä sekaan - OK?
ps. ja sulle jlik: olit jo mukana noissa 7:ssä!![]()
OK, hyvä että olin mukana noissa 7:ssä. Halusin vain varmistaa paikkani.
Huurusmiäs on oikeassa noiden suunnitelmien osalta; ne voivat hyvinkin vielä muuttua; itelläkin jo tehty reitit naviin, mutta vasta matkan aikana reitit sitten varmistuu. Majoituksen meno- ja paluumatkalle oon jo varannut. Mä voin panna omat suunnitelmat tähän ketjuun mutta mun täytyy pilkkoa reitit lyhyempiin osiin koska Google Mapsiin voi laittaa vain 10 etappia kerrallaan.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Ja numerolle 49 majoitus tuonne Jokkmokkiin tai missä nyt sitten lieneekään.
Laitoin kyllä s-postia, mutta paluupostina tuli jotain käsittämätöntä siansaksaa näytöllinen joten en ole varma mihin meni vai menikö mihinkään.
Keskiviikkona 10.6 erkanen Jutausporukasta, mutta siihen asti yritän mukana roikkuanro 34
Kuljettaja nro:45, Super Tenere Espoosta.
Matkaan lähtö Pe aamu ajamalla tai Pe ilta Junalla->Rovaniemelle. Riippuen mitenkä pääsee töistä livahtamaan.
Mukana ajellaan koko matka Porjukseen ja sieltä siirtymä Perjantaiksi 12.6. Tenere Ralliin (Siku-Moto) Hyryojalle. La-Su kotiappäin ajo..
-Jyki p. 0400-633305
Numero 33 ei vielä tiedä varmaksi missä kohtaa erkanee porukasta, mutta aikoo joka tapauksessa harrastaa telttamajoitusta joten ei tarvitse hotellihuonetta varata.
Alustava suunnitelma on lähteä perjantaina PK-seudulta ja ajella itäistä reittiä Kuusamon kautta, mutta tässä on vielä jonkun verran muuttujia jotka voivat suunnitelmaan vaikuttaa.
Nro 38:n menomatkan ekan päivän (4.6.) reitti Espoo-Kuopio tossa. Google kartta näköjään vähän oiko mun reittiä elikä tarkoitus käydä myös parilla muulla motokätköllä (Puijon tornilla ja Väinölänniemellä). Yöpyminen Best Westernissä josta saa 15 pinnan alennuksen Biker-passilla.
Toka päivä (5.6.) Kuopio-Kuusamo tossa. Yöpyminen Kuusamon Kutsussa.
Kolmas ajopäivä (6.6.) Kuusamo-Kaamanen tossa..
Ei siis lyhin ja nopein reitti vaan samalla kätköillään.
Ja sitten paluureittiä. Eka päivä (11.6.) Porjus-Oulu. Eukko käymässä Oulussa tuolloin joten eukon völjyyssä Best Westernissä.
Toka päivä (12.6.) Oulu-Kuortane. Yöpyminen Kuortaneen urheiluopistolla (AL:n jäsenkortilla 15 pinnan alennus).
Vika ajopäivä (13.6.) Kuortane-Espoo. Taas Google oiko tuota reittiä elikä Tampereen kätköt tarkoitus käydä läpi.Onhan tossa motaria melkonen pätkä mutta ehkä sitä haluaa päästä kotiin mahollisimman nopeasti.
Reitin varrella kaikkiaan 36 motokätköä.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Joo, huomasinkin että harrastat myös kätköilyä. Kyllä seura kelpaa jos aikataulut sopii yhteen. Voidaanhan me tavata matkan varrellakin jos et pääse lähtemään 4.6. Kuopiossa mulla varattuna Best Western (Biker passilla saa 15 pinnaa alennusta) ja Kuusamossa Kuusamon Kutsu. Lisään lähipäivinä paluureitin.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
34 lähtee perjantaina aamulla Turun lähistöltä Rovaniemelle missä on majapaikka varattuna hotellista. Lauantaina Rovaniemi - Kaamanen![]()
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Muistakaahan jutaajat että MotOrg ry:n jäsenyydellä saat käyttöösi myös SMOTOn edut
http://www.smoto.fi/?page_id=127
Omat MotOrg jäsenedut löytyvät
http://www.moottoripyora.org/motorg/jasenetuyritykset
Jäseneduista sinulle hyötyä etsivä
Mikko Kallio
BANDIT-R
Hallitusaktiivi,EVP
Honda CBR1000F 1991
Toyota Celica 1990
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Smoton ja Orgin etuja on jo hyödynnetty, kun biker passilla saa 15pinnaa alennusta Best Western hotelleista. Pari yötä tulee vietettyä noissa.
Joo, kattelin VR:n sivuja ja kyllä sen mopon saa kyytiin Oulussa jos on tarve. Mutta tarkoitus on kyllä ajaa kotiin saakka.![]()
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Tässä on jo tehty (matka)suunnitelmia jutausta varten mutta minkäslaista varustusta mopoa varten olisi syytä ottaa mukaan. Renkaanpaikkaussarja olis varmaankin hyvä mutta mitä muuta. Millainen olis hyvä paikkasarja ja entäs pumppu? Oiskos esim. tosta mötönetin sarjasta mihinkään http://www.motonet.fi/fi/tuote/80883...paikkaussarja?
Muoks. Taisteluvarustuksesta keskusteltiin jo aikaisemmin joten sitä ei tarvi enää kommentoida.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Mulla on toi sarja takapoksissa, mutta ilman noita painepulloja, sen tilalla on pikkuinen kompura, ( http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...ri-2000028529/ ) jolla, yllätys, saa renkaaseen painetta, kun vain jaksaa odottaa, kuka hullu sitä nyt käsin pumputtaa...
Tunturi Sport > Monkey > GT125 > CB350T > yli 20v.taukoa > XT600Z > R1100GS savuna ilmaan, tuhopolttaja iski, > R850GS (pappamopo), lastutettuna, pörinäputkella ja hieman näpelöitynä peräti tältä vuosituhannelta (2001). AV-jutaaja 35.
Hyvä jlik !Alkaa olla huolto- & varustautuminen pikkuhilijoo jo kaikilla Jutaajilla paikallaan, ettei jää päivää aikaisemmaksi kuten monella tuppaa... .
Ensinnäkin, nuo matopaikat on ehdottoman hyviä ja nopeita sekä toimivia juttuja! Samoin täyttöpullot, etenkin jos tubelessi on päässyt jo tai melkein pois vanteeltaan, niin ei sitä millään hitaalla pumpulla takaisin tahdo saadakkaan. Ite oun matopaikatulla päästellyt aina renkaan loppuun asti, esim LT:n rinkula puolikuntoisesta vielä sen yli 5000km Pariisin kylälle ja takasin, ja vielä loppuun asti. Tuli 2- päällä ajoa ja autobahn kyytiä 200km/h. Että tommonen setti kaikille mukaan, paitti JOS ei ole tubelessi....
Sisärenkaalliset, toivottavasti otatte völjyyn renkaantäyttöpullon tai pari. Samoin "tosimotoristit" ottavat mukaan myös rengasraudat+paikkarasian, jolloin sisärenkaan paikkaus käy käden käänteessä, jos ei pullo auta. Toki sisärenkaankin saa ottaa mukaan jos niinkuin "Just in Case"- tyyppiä ollaan!
Niin ja samallahan sitä ottaa piänen rasian rengasrasvaakin, saippuakin tietysti menee kun on pakko...
Itselläni on sekalaisen rengastuksen takia, molempia settejä mukana, eli ompahan varalla vaikka toisille, jos ei itse tarvitsiskaan. Ikuna ei tosin ole etunen tyhjentynyt, vaan AINA se on etunen heittänyt sen ruuvin tai naulan takusen alle, eli niin se vain menee. Jalkapumppukin menee piäneen tilaan, jollaista olen aina pitemmillä jutauksilla pitänyt myös mukana. Toimii vaikka ei olisi GSM-kenttää tai jopa pimeällä!
Hintaluokka n 4 - 6 euroa, että silloin kun tarvii, hinta naurattaa, mut jos ei ole mukana, ei naurata!'
Sitten:
Tiätysti pärräkohtaiset työkalut, varatulppa, vara-avain, nippusiteitä, vaijerikorjaussetti jos ei ole varma vaijerien kunnosta! Ketjuvetoiset myäs kilut + kalut, kedjujen kirimiseen + voiteluun. Ketjulukkokaan ei varmaan olisi pahasta! Mutta HUOM. Tsiigatkaa ihmeessä se eturatas, joka yleensä on piilossa sielä kopan tai verkon alla piilossa, se kun kuluu 2 x hopsummin, kuin se takaratas!
Meinaan sitä, kun ei ole tarjousrattaita Lakselvin mc Mosquiton kerhotila pullollaan
Ite oun Transalppiin jo aikoinaan porannut ratassuojaan reiän, josta eturattaan tilan voipi helposti tarkistaa! (Jos on silmälasit, tässä kuvassa ei ollut!). Ei maksa mitään, eikä tarvitse pultin pulttia irroittaa saati työkaluja.
Muuta vermettä sitten:
Juomapulloja kaatumarautoihin tms. paikkaan, ettei niitä tarvihe perälaukusta kesken jutauksen kaivella...
Tuliliivikin olisi kova juttu, niin ei tarvitsisi sitä villapaitanippua ottaa laukkujen täytteeksi. Ei se paljon ole 99e laittaa vermeeseen, jolla kautta muutoinkin voi jatkaa 1kk:tta molemmista päistä! Nuoriso tiätenki pärjää vaikka pelkällä t-paidalla, mutta onhan se soma, kun ei tule tippa nenän päähän ja kaffeetkin pysyy mukissa. Lämpökahvat tietysti olikin joVirranulosotto on kätevä, eli se perinteinen, ja saa niitäkin olla usemapiakin, eikä mikään Hifi- USB.
EA- pakkaus, tai ensiside, jos vaikka stefat alkaa vuotamaan. Akku kandee koestaa kans, ennen Jutausta:
Eli JOS akkujännite aamusta on napojen välillä 12.3 V saati tuon alle, on se muutaman "missi-startin" jälkeen tod.näk kaputt. Mutta jos se on 12.4 V -> sillä uskaltaa lähtee Jutaamaan.
Itellä 12.6 V ja 12.7 V jne. vaikka olisivat olleet muutaman viikonkin ajamatta!
Kyllähän työ ite tiijätte, mitä työ tarviitte ja pyörä kans!
No tuossahan tuli roppakaupalla hyviä neuvoja, eiköhän niillä päästä jutaamaan.
Eihän tässä ole enää kuin 5 viikkoa ja sitten![]()
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Mä (49) en ilmeisesti edelleenkään saa postia läpi tuonne huurusmiähen laatikkoon.Joku Mail Delivery Subsystem pukkaa ne takaisin seuraavan saatteen kera:
Delivery to the following recipient failed permanently:
mchuurre@jippii.fi
Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the server for the recipient domain jippii.fi by fe-stp.mail.saunalahti.fi. [62.142.5.27].
The error that the other server returned was:
550 5.2.2 <mchuurre@jippii.fi>: Recipient address rejected: User over quota
Mikä tässä mättää?
Oliko se viime vuonna kun oli pohjosessa toukokuun lopulla +30. Vai edellisenä. Kuhan ei oo kovasti pakkasta aamuisin ku pitää lähtee aikaseen liikkeelle. Ois ees vähän plussalla.
Niin ja kalsareita mukaan ko porot hyppii silmille ja kuski paskoo housuunsa![]()