Sivu: 15 / 16:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 513141516 ViimeinenViimeinen
Tulokset 421:stä 450:een 468:sta
    Tässä on sitten toisen jutauspäivän toinen osa. Harmittavasti muistikortit riitti vain suunnilleen puoliväliin ja reissun ehkä haastavin osa jäi kuvaamatta, sade muuttui räntäsateeksi, lämpötila putosi 1.5 asteeseen jne mutta oikealla jutausasenteella ennen Børselviä ollut tunturi ylitettiin.

Muoks. Musaa editoitu 27.7.2015
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
    Jees, mutta jos ei löydy muuta musaa kuin tuo jo itämaan tietäjien aasien päällä hoilaama biisi niin olisi parempi jättää vaikka kokonaan pois.
    Lainaa rellonen kirjoitti Katso viesti
    Jees, mutta jos ei löydy muuta musaa kuin tuo jo itämaan tietäjien aasien päällä hoilaama biisi niin olisi parempi jättää vaikka kokonaan pois.

Tai mitäpä jos vain pistäisit äänet pois ?
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
    No joo täytyy keksiä parempaa musiikkia kunhan saan videot editoitua. On pirunmoinen homma käydä läpi n. 14 tuntia videoita ja yrittää tehä niistä jonkinlainen kooste ja lisätä myös toi gepsi data. En oo ihan tyytyväinen tohon gepsidatan esitysmuotoon mutta onpahan sitten näkyvillä missä suunnilleen ajellaan. Gepsidatan lisäämiseen menee huomattavasti enemmän aikaa kun noiden varsinaisten videoiden editoimiseen.

Musiikin editointi on helppoa sitten jälkikäteen (no joo joutuu tietenkin videoeditorilla vähän editoimaan mutta se on helppo nakki). Saahan noi äänet poiskin.

Muoks. Mulle toi paikannus on vain jotenkin tärkeä ja kun otin valokuvia matkan aikana tavallisella kameralla niin matkan jälkeen oon ihmetelly että mistä oikein kuvat on otettu. Ensi töikseni hommasin reissun jälkeen uuden pokkarin missä on gepsi.
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    No joo täytyy keksiä parempaa musiikkia kunhan saan videot editoitua. On pirunmoinen homma käydä läpi n. 14 tuntia videoita ja yrittää tehä niistä jonkinlainen kooste ja lisätä myös toi gepsi data. En oo ihan tyytyväinen tohon gepsidatan esitysmuotoon mutta onpahan sitten näkyvillä missä suunnilleen ajellaan. Gepsidatan lisäämiseen menee huomattavasti enemmän aikaa kun noiden varsinaisten videoiden editoimiseen.

Musiikin editointi on helppoa sitten jälkikäteen (no joo joutuu tietenkin videoeditorilla vähän editoimaan mutta se on helppo nakki). Saahan noi äänet poiskin.

Muoks. Mulle toi paikannus on vain jotenkin tärkeä ja kun otin valokuvia matkan aikana tavallisella kameralla niin matkan jälkeen oon ihmetelly että mistä oikein kuvat on otettu. Ensi töikseni hommasin reissun jälkeen uuden pokkarin missä on gepsi.
    Musiikkia ei pysty valitsemaan niin että se kaikille kelpais. Mutta väliin vois miksata vaikka koneen ääntä, se erottuu ainakin kun vahti hidastuu. Myös voi heittää itse kommenttia esim. Tankille tullessa, kypäräkamera poimii sen.

Toi paikannus on hyvä! Itse olen kuvatessa ottanu yhden ruudun gepsistä, tienviitoista tms. Aikaleimojen perusteela on jälkeenpäin helppo päätellä mitkä ruudut on otettu missäkin.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Musiikkia ei pysty valitsemaan niin että se kaikille kelpais. Mutta väliin vois miksata vaikka koneen ääntä, se erottuu ainakin kun vahti hidastuu. Myös voi heittää itse kommenttia esim. Tankille tullessa, kypäräkamera poimii sen.

Toi paikannus on hyvä! Itse olen kuvatessa ottanu yhden ruudun gepsistä, tienviitoista tms. Aikaleimojen perusteela on jälkeenpäin helppo päätellä mitkä ruudut on otettu missäkin.
    Joo, kullakin oma makunsa. Muakin alkaa vähän tympiä toi sama musiikki joten täytyy etsiskellä parempaa. Mulla on action kamera vesitiiviin kotelon sisällä joten kuuluu lähinnä häiritsevää tuulen kohinaa. Mun mopo on sen verran hiljanen ettei koneen ääni oikein taho kuulua mutta täytyy seurata jatkossa kun editoin vielä vikan jutauspäivän videoita.

Vähän auttoi se että otin välillä IPhonella still kuvia pokkarin lisäksi mutta joskus senkin paikannus on ihan hakusessa. Sen tuottamat kuvat on myös monesti aivan persiistä (ei osaa fokusoida). No, täytyy toivoa että Lumixin TZ60 toimii paremmin.
    Juu, ei millään pahalla. Pientä sarkasmia vaan sekaan, olin mukana reissulla joten ihan mukavahan noita on katsella. Pistä vaan lisää kuns ehdit kasailla..
    Kiitos ja kumarrus jlik nuista pätkistä musiikista huolimatta. Tuo gps-lisä kartalla on hieno lisä! Mistä moisen idean sait ja miten sen yleensäkin toteutat?? On tosi hienoa kun voi ajomuistot jotensakin paikallistaa.
    Gospel Riders

tommilindstrom
    Lainaa TommiTL kirjoitti Katso viesti
    Kiitos ja kumarrus jlik nuista pätkistä musiikista huolimatta. Tuo gps-lisä kartalla on hieno lisä! Mistä moisen idean sait ja miten sen yleensäkin toteutat?? On tosi hienoa kun voi ajomuistot jotensakin paikallistaa.
    Eipä kestä. En nyt jaksa oikein keskittyä tohon musiikkiin vaan yritän saada videot editoitua.

Ton gps datan lisäämisen idean sain siitä kun jotkut rataketut on laittaneet omiin ratavideoihin kaiken mahdollisen datan (rataprofiilin, nopeuden, kulloisenkin vaihteen jne). Ton gps datan lisääminen onkin ollut aikamoinen homma. Periaate on seuraava:

Kun aloitan kuvaamisen (Rollei 7S) niin laitan TT400:ssa reitin nauhoituksen päälle. Eka ongelma tulee siinä että Rollei pätkii tiedostot 15min pätkiin mutta tomppa nauhoittaa niin kauan kunnes pysäyttää nauhoituksen. Olen sitten käsin Notepadilla pätkinyt ton gps-tiedoston 15min osiin. Tän jälkeen vien videotiedoston Contourin Story Telleriin (ilmainen softa) ja sen jälkeen importoin vastaavan gps tiedoston. Nää ei yleensä ole synkassa keskenään vaan synkkaan käsin videon ja gps datan esim. risteyksien, siltojen tai muiden maamerkkien avulla. Tän jälkeen exportoin tuon gps tiedoston. Nyt sitten alkaakin varsinainen työ. Videoeditorilla (Camtasia Studio, kokeiluversio) otan 15min videotiedostosta halutut kohdat mutta tämä operaatio hävittää gps tiedot kokonaan. Joudun sitten käsin taas Notepadilla ottamaan gps tiedostosta vastaavat kohdan. Vien tän gps tiedoston http://mygpsfiles.com/app/ sivustolle, joka "ajaa" tuon reitin läpi elikä kursoori liikkuu kartalla. Nauhotan Camtasialla tuon mygpsfilen:n kuvaruudun samalla kun mygpsfile "ajaa" reittiä läpi. Nauhotuksen jälkeen Camtasia vie tän nauhotetun reitin automaattisesti videoon ja käsin siirrän sen sivummalle. Kun video on koostettu Camtasia tuottaa mp4 tiedoston joka sisältää tuon gps datan.

Menetelmä on aika hankala ja erittäin työläs ja mulla meni yli viikko että sain sen pelittämään. En ole keksinyt mitään muuta tapaa millä ton gps datan sais upotettua. Norjan tapauksessa on se ongelma ettei Google kartta näytä välttämatta nimiä kartalla vaikka muuttaa zoomausta joten paikkojen tunnistaminen voi olla vähän hankalaa.
    Juu, ei millään pahalla. Pientä sarkasmia vaan sekaan, olin mukana reissulla joten ihan mukavahan noita on katsella. Pistä vaan lisää kuns ehdit kasailla..
    Joo, ei haittaa. Aluks toi Easy Rider musiikki tuntui hyvältä mutta eihän sitä kukaan jaksa kuunnella uudestaan ja uudestaan. Editoin noita videoita myöhemmin kunhan saan ekaks tehtyä koosteet.

Eihän nää mun videot oo ollenkaan samaa luokkaa kuin Huurusmiähen, mutta tää on mun eka kerta kun kuvaan prätkäreissulla kameralla. Nyt kun oon käyny läpi noita maisemia niin ollaanhan me nähty todella paljon ja ei niitä kaikkea voi millään muistaa jälkikäteen.
    Ja tässä sitten kolmannen päivän eka osuus. Lisää tulossa piakkoin. Ja anteeksi toi Easy Rider musiikki.

Edit. Musa päivitetty 17.8.2015.
    Ja tässä sitten kolmannen päivän toka osuus. Vähän vaihtelua maisemien sijaan, nimittäin tietöitä.

Edit. Musaa päivitetty 17.8.2015
    Sehän olikin aika lähellä tuo poroon törmääminen kohdassa 5.55. Mustaa rantua jäi bemarin kummista kymmenisen metriä jarrutuksessa. Hyvää pätkää Jlik. Lisää vaan rainaa eetteriin.
    Tunturi SuperSport 81
    XL600V 91
    XL1000V 2001
    FZ6S 2006 ABS
    DL1000 V-Strom 2003
    XL1000V 1999
    CB 500K 1977
    AVJ15
    AVJ17
    AVJ18
    Lainaa Melekuttaja kirjoitti Katso viesti
    Sehän olikin aika lähellä tuo poroon törmääminen kohdassa 5.55. Mustaa rantua jäi bemarin kummista kymmenisen metriä jarrutuksessa. Hyvää pätkää Jlik. Lisää vaan rainaa eetteriin.
    Joo, aika lähellä oli. Onneks ei tapahtunu mitään. Mchuurrekin pääs näkemään tän tapauksen ja hänhän mainitsi siitä illan briefingissä.

Täytyy mainita että mulle kävi vähän samalla tavalla kun oltiin menossa kohti Kaamasta. Näin yht äkkiä poron oikeassa reunassa joten väistin vasemmalle ja siellä näkyikin sitten toisen poron perse. Lonewolf naureskeli jälkikäteen noita mun ajolinjoja. Pääs kyllä yllättämään noi porot mutta onneks ei tapahtunu mitään.

Jokos on uus mopo hankittu että pääset Valamon miittinkiin?
    Ei oo vielä pärrää. Etsintä päällä. Halpa ja hyvä hakusessa
    Tunturi SuperSport 81
    XL600V 91
    XL1000V 2001
    FZ6S 2006 ABS
    DL1000 V-Strom 2003
    XL1000V 1999
    CB 500K 1977
    AVJ15
    AVJ17
    AVJ18
    Kontakti poronpyllyn kanssa oli aika lähellä. Hyvin olet Jlik onnistunut kuvauksessasi. Olen oikein odottanut että milloin tulee tuo tapaus näkyville. Tottakai nyt kelasin varmaan kahdeksan kertaa tuon kohtauksen, kun se jäi aika pysyvästi muistikuvana korvieni väliin. Se porolauma oli niin katveessa heti kaarteen jälkeen että en oikeesti nähnyt niitä ennenkuin ne päättivät ylittää tien. Sekunnin murto-osistahan tämmöisissä tapauksissa aina on kyse.
    Jyyräkuski
    Lainaa hoope kirjoitti Katso viesti
    Kontakti poronpyllyn kanssa oli aika lähellä. Hyvin olet Jlik onnistunut kuvauksessasi. Olen oikein odottanut että milloin tulee tuo tapaus näkyville. Tottakai nyt kelasin varmaan kahdeksan kertaa tuon kohtauksen, kun se jäi aika pysyvästi muistikuvana korvieni väliin. Se porolauma oli niin katveessa heti kaarteen jälkeen että en oikeesti nähnyt niitä ennenkuin ne päättivät ylittää tien. Sekunnin murto-osistahan tämmöisissä tapauksissa aina on kyse.
    Olitkos ekana tuossa letkassa? Tokana tuli se kotari ja mä kolmantena. Mulle kävi vähän vastaavalla tavalla matkalla kohti Kaamasta. On se ihme juttu että vaikka kuinka yrittää skannata pientareita niin ne porot tosiaan onnistuu yllättää. Videolla tilanne näyttää aika helpolta mutta todellisuudessa ei varmastikaan ollu. Asfaltissa näkyy selvästi jarrutusjäljet. Onneksi ei käyny pahemmin.
    Ei oo vielä pärrää. Etsintä päällä. Halpa ja hyvä hakusessa
    Toivottavasti pärrä löytyy.
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Olitkos ekana tuossa letkassa? Tokana tuli se kotari ja mä kolmantena. Mulle kävi vähän vastaavalla tavalla matkalla kohti Kaamasta. On se ihme juttu että vaikka kuinka yrittää skannata pientareita niin ne porot tosiaan onnistuu yllättää. Videolla tilanne näyttää aika helpolta mutta todellisuudessa ei varmastikaan ollu. Asfaltissa näkyy selvästi jarrutusjäljet. Onneksi ei käyny pahemmin.
    Kyllä, minä olin se joka sen jarruviivan vedin. Jokke meni mun edellä Gtl pyörällään ja siihen väliin ne vaan tuli! Katsoin pysäytyskuvista ja se toinen poro joka menee, niin sen pylly on kai alle metrin väli muhun, et vähemmän kuin 1/10 sekunttia. Ja niin sen muistankin et ihan siinä melkein kiinni ja sitten samantien siitä selvittiin.
    Jyyräkuski
    Tossa sitten seuraava osa. Tunnelissa ajoa, jalkatapeilla ajoa (kotarikaveri ajeli useita minuutteja tapeilla, oli muuten hauska ajaa perässä), yks porokin tien penkalla. Huurusmiähen mutkakurvailua oli kyllä kiva seurata joten otin aika pitkän otoksen siitä. Ääninapin voi taas kääntää päältä.

Edit. Musaa päivitetty 17.8.2015
    Lainaa hoope kirjoitti Katso viesti
    Kyllä, minä olin se joka sen jarruviivan vedin. Jokke meni mun edellä Gtl pyörällään ja siihen väliin ne vaan tuli! Katsoin pysäytyskuvista ja se toinen poro joka menee, niin sen pylly on kai alle metrin väli muhun, et vähemmän kuin 1/10 sekunttia. Ja niin sen muistankin et ihan siinä melkein kiinni ja sitten samantien siitä selvittiin.
    Ei mikään ihme että teit sen jarruviivan jos se toinen poro oli metrin päässä. Hyvä ettei mopo menny nurin. On ne eläimet todella tyhmiä jos näkevät että tiellä liikkuu joku ja silti pitää mennä väliin. No, näitä tilanteita on hauska katella jälkikäteen. On ollu ihan hauskaa käydä läpi näitä reissuvideoita.
    Ja taas pukkaa uutta reissuvideota. Matka jatkuu eteenpäin Gildetunilta tietöiden kautta tankkaukseen ja sitten perusmaisemaa. Alkaa olla loppusuoralla. Vielä yks kooste tulossa kolmannelta päivältä. Vika päivä (10.6.) on vähän mysteeri kun jutailtiin osittain omin neuvoin ja mulla on Tomtomin nauhoitus Kilpisjärven tienoilta mutta en oo varma onko mitään videota tuolta osuudelta (oli aika kiirettä jutausreissun jälkeen ennen tätä Englannin matkaa). Kotona vasta parin viikon päästä joten silloin pääsen tarkistamaan onko tankkilaukussa vielä muistikorttia. Ääninappia voi taas kääntää pienemmälle.

Edit. Musaa editoitu 18.8.2015
    Tossa sitten vika pläjäys kolmannelta päivältä. Vihdoinkin lähestytään Tromssaa. Aivan upeita maisemia Lyngseidetin ja Svensbyn välillä. Piristi kummasti mielialaa kun alko jutausväsymys hieman painaa.

Neljännen päivän videot vielä hakusessa mutta parin viikon päästä selviää tuliko kuvattua mitään vai oliko jutausväsymys iskeny vai oliko maisemat niin tylsiä ettei viittiny enää kuvata.

Nyt sitten ootellaan Huurusmiähen videoita kunhan hän selviää Zetormiähen seikkailuiltaan (http://www.moottoripyora.org/keskust...hen-seikkailut).

Edit. Musa päivitetty 18.8.2015.
    Jovvain jlik, siehan out ollut ahkera jos kuka!

....ite taalla Imst:issa viela, Zetoria sinnpai tuomassa, mut kahton nuo viiveella ! Paa vaan konheet rullaamaan tosissaan!
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Jovvain jlik, siehan out ollut ahkera jos kuka!

....ite taalla Imst:issa viela, Zetoria sinnpai tuomassa, mut kahton nuo viiveella ! Paa vaan konheet rullaamaan tosissaan!
    No joo, täs on menny melkein 3 viikkoa noitten videoitten kanssa. Nyt on käyty ne läpi. Tosin vika päivä on hieman mysteeri kun mulla on läppärissä gepsidataa muttei videoita. Saattaa olla tankkilaukussa muistikortti jota en oo muistanu tyhjentää. Parin viikon päästä ollaan kotona jolloin täytyy tarkistaa tilanne.

Onhan tuossa vielä opettelemista. Vähän tylsiä noi mun videot mutta ehkä ne palvelee sitten muistin tueksi missä ollaan ajeltu. No, ens kerralla sitten kuvataan toisella taktiikalla.
    Minäkin osaltani tuon muistoja teille: mchuurre opastaa tuttuun kärsivälliseen tapaansa aloittelevia jutaajia autolautalle ajamiseen. Tässä videossa ei valitettavasti ole musiikkia -tuotantotiimi pyytää anteeksi ja kumartaa.

https://youtu.be/7YFBkGWGMlw
    Gospel Riders

tommilindstrom
    Nonnih, kun sain tuon Zetorin ny viimein jäähtymmään, niin ompi aika taas alkaa veivaamaan näitä:

Olokeepa hyvät!

Ja tiätty taas ISONA kandee tsiigata, (Hoodeenä ni kestää!).

Nyt sitten pientä iltasatuviteoo tästä, olokeepa hyvät! Josko tää poistas ressiä, astmaa, hilisettä, tai mitä näitä nykyajan jutskia tahtoo ite kullahi olla ja tulla.... Tahi jospa ies nukuttas paremmi`?

22 minuttia ja rapiat, et ottaa vaan siihe sohvalle naksut, leivät ja mehutki jotka sit kaataa lopuks, tai het kättelys

Uusi jakso jälleen kehiin, olokeepa hyvät!

Ja HooDeetä kun on, niin ISONA + kuulokkeet, (vink-vink!).

Viimeksi muokannut: mchuurre; 27.07.2015 klo 07:33.
  30.  
    Oon päivittelemäsä pikkuhiljaa musan osalta noita mun reissuvideoita. Ekan jutauspäivän ekä video päivitetty juutuubiin sekä tän ketjun viestiin. Lisää tulee vähitellen.
Sivu: 15 / 16:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 513141516 ViimeinenViimeinen