Perjantaina klo 10 kotoa lähtö ja lauantaina Sodankylän lentokentän kautta missä on Sodankylän Ilmailukerhon 50 vuotis happening. http://airshow2015.sodik.fi/ ja sieltä sitten Kaamaseen.
Jyyräkuski
Jaha, kaamasessa ollaan ja huurusta ei näy, myö sepen kans voitettiin![]()
Tunturi Sport > Monkey > GT125 > CB350T > yli 20v.taukoa > XT600Z > R1100GS savuna ilmaan, tuhopolttaja iski, > R850GS (pappamopo), lastutettuna, pörinäputkella ja hieman näpelöitynä peräti tältä vuosituhannelta (2001). AV-jutaaja 35.
Määhän olin jo tankkaamassa kun kurvasitte pihaan
![]()
BMW R 1200 GSA
Nojoo, mut silti, voitettiin piäjehu, huurus.
Tunturi Sport > Monkey > GT125 > CB350T > yli 20v.taukoa > XT600Z > R1100GS savuna ilmaan, tuhopolttaja iski, > R850GS (pappamopo), lastutettuna, pörinäputkella ja hieman näpelöitynä peräti tältä vuosituhannelta (2001). AV-jutaaja 35.
Espoon Suzuki ryhmä vasta Kuusamossa (veturi) ja pukama matkalla Puolankaan. Huomenna sitten Kaamaseen. Tulipahan vähän jännitystä loppukilomereilla kun veturin moposta oli menovesi loppumassa. Vähän nihkeästi oli pensiksiä Hossantiellä. No, perille onneksi päästiin melkoisia kiertoteitä pitkin. Tomppa ajatti ihan merkillisiä reittejä.
Muoks. Meinas unohtua mainita että ollaan me tehty tänään kotiläksyjäkin kun käytiin kattomassa Talvisodan muistomerkkiä ja tarkistamassa ettei venäläiset oo Raatteen tien portilla, ei näkyny onneks.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Jos olisin tiennyt että tänne Oulangan kansallispuistoon joutuu ajamaan hyvän pätkää soratietä (joka oli tietysti sateen vuoksi mutavelliä) olisi ehkä jäänyt tulematta, mutta kyllä tämä oli tulemisen arvoinen paikka. Hienoa seutua ja Kiutaköngäs oli todella mahtava.
PS. Ajettuani sateessa tänne luovutin ja otin huonemajoituksen - ja 15min myöhemmin aurinko paistoi jo kauniisti...
Meiät ajatti navi Kuusamosta Pyhä-Luoston kautta, vähän lyhensi matkaa ja kivempi tie. Sodankylän jälkeen koko matka, reilua länsituulta, sai paikka paikoin nojata ihan tosissaan, varsinkin saariselän kohdalla, kun tie ylittää tunturin laen. Lisäki myös järvien kohalla.
Tunturi Sport > Monkey > GT125 > CB350T > yli 20v.taukoa > XT600Z > R1100GS savuna ilmaan, tuhopolttaja iski, > R850GS (pappamopo), lastutettuna, pörinäputkella ja hieman näpelöitynä peräti tältä vuosituhannelta (2001). AV-jutaaja 35.
Rovaniemellä ollaan Mopoilijamikan kanssa ja aurinko paistaa
Tornion kohdalla meinasi sade päästä yllättämään vaan ei onnistunut kastelemaan meitä.
Huomenna käydään Sodankylän lentokentällä jos sää sallii, kiitos vinkistä Hoope![]()
Jawa250 -> Yamaha350R5 -> Ariel350 -> piitkä tauko...
500GSE-94 -> GSX1100F-94 tallissa.
DL650V-Strom-09 -> DL1000 V-Strom-14 ajossa
Reissublogit https://motobalkan2019.blogspot.com
lisää blogeja tarkastelemalla profiilia
näemmä siellä järjestetään muutakin, ku kiihdytysajoja.pari kertaa käynyt sodankylän kentällä kiihdyttämässä seisovasta lähdöstä sen 1000m. ihan kohtuullinen tulos tuli aloittelijalla. kuitenkin nettiin julkaistiin sitten nimet ja tulokset, miehelle tuli oikea nimi luetteloon, väärä pyörä ja väärä nopeus, eikä edes oikaistu asiaa vaikka laitoin paikallisen mc-porukan pomolle mailia. enpä sen jälkeen ole sodiksen kentälle eksynyt.
![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Jutaus on lähtenyt, allekirjoittanut joutui valitettavasti keskeyttämään jo lähtöpaikalle kun etujarrupalat kuluivat yhtäkkiä loppuun tulomatkalla.
Tänä aamunna startattu Kaamasesta!
Tässä yksi pätkä mukana olijoista
Olisi vielä mukaan sopinut.
Jutaajat onnellisesti perillä Skoganvarressa. Ainut miestappio on jarruvikainen Suzuki. Hel***in hieno reissu on ollu. Kiitos huurusmiehelle ja mrnixille.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Ei voi muuta sanoa kuin että aivan huippureissuViimeinen päivä lähtee käyntiin.
![]()
Muutama takarengas vaihdettu Altassa.
Eikä ollut tyyristä
Norjan tie vain syö hieman enemmän rekaita kuin kotimaan renkaat
jutaaja 35 saapunut suunnittelemaansa päätepisteeseen, Hettaan. ISO KÄSI McHuurteelle ja MrNixi:lle reissun vetämisestä ja järjestelyistä. Myös kaikille jutaukseen osallistuneille, hyvä oli reissun henki, kiitos kaikille.
Alustava varaus sisään AVJ-II:seen...
MViktor
Tunturi Sport > Monkey > GT125 > CB350T > yli 20v.taukoa > XT600Z > R1100GS savuna ilmaan, tuhopolttaja iski, > R850GS (pappamopo), lastutettuna, pörinäputkella ja hieman näpelöitynä peräti tältä vuosituhannelta (2001). AV-jutaaja 35.
#32 kotimatkalla Raahessa. Päivän saldo noin 850 km ajoa vaihtelevissa keleissä Tromssasta.
Todella isot kiitokset pääjutaajille Huurusukolle ja Nixille. Eipä tulisi AVJ:n reittejä pikitiepyörällä muuten ajettua.
Kiitokset myös muille jutausalokkaille. Mahtavaa porukkaa! Ryhmähenki oli loistava!
Joku epäili, että 40 pyörän letkalla olisi riittävästi haasteita selviytyä reissusta: Eipä ollut mitään ongelmia. Itse laskin, että letkalla oli kymmenkunta ohitusta kolmen päivän aikana, vaikka matkavauhti oli ihan riittävä. Norjassa ei näemmä kesäkuun alussa ollut muita turisteja kuin jutaajat.
Ehkä talvisotajutauksen kertausharjoituksessa nähdään.....
Juke
- - - - - -
BMW R1250 GS 2019 + Yamaha SR 400 2016
Exät:
BMW R1200 GSA 2016 (R.I.P.)
BMW K1200 RS 2002
BMW F650 GS 2002
BMW K100 RS 1990
BMW K100 RS 1986
BMW R100 RS 1979
Yamaha SR 500 1980
Suzuki TS 125 M 1975
Easy Elsien raato käyty tänään kattomassa joten jutaus alkaa olla sitten ohi.
Oli todella mahtava reissu ja joka suhteessa onnistunu. Kuten yllä todettiin ei mitään ongelmia 40 pyörän jutauksessa. Suurkiitokset Mchuurteelle ja Nixille loistavista järjestelyistä.
Porukka oli todella mahtavaa joten kiitokset myös teille. Toivottavasti nähdään ensi vuonna AVJ-16:ssa.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Suuret kiitokset McHuurteelle, MrNixille ja muulle jutaajaporukalle hienosti sujuneesta jutauksesta
Narvikissa paistaa aurinko sadepilvien lomasta, tänään suuntaamme Lofooteille
Me jatkamme omalla porukalla kohti Keski Norjaa
Matkan sujumista voi seurata blogista:
http://motonorway2015.blogspot.fi/
Jawa250 -> Yamaha350R5 -> Ariel350 -> piitkä tauko...
500GSE-94 -> GSX1100F-94 tallissa.
DL650V-Strom-09 -> DL1000 V-Strom-14 ajossa
Reissublogit https://motobalkan2019.blogspot.com
lisää blogeja tarkastelemalla profiilia
Nro 7 päässyt välietappiin Kurikkaan kaikesta päivällä tapahtuneesta huolimatta mutta niistä lisää myöhemmin.
Tuhannet kiitokset Herra Huurteelle ja komppanian vääpelille MrNixille erittäin hyvin onnistuneesta reissusta.
Ja kiitos myös kaikille jutaajille hyvästä seurasta. Tän ketjun alussa oli joitain viestejä missä epäiltiin ettei tämä tule onnistumaan. Mun mielestä homma toimi paremmin kuin hyvin.
Suokaa anteeksi, pakko lainata pari kommenttia:
"Vilkaisin reittikarttaa. Voi olla iltaisin väsynyttä seurakuntaa. Suosittelen pakkaamaan mukaan aikaisemmin mainittujen lisäksi myös asennetta"
Kyllä väsyneitäkin oltiin mutta silti jaksettiin joka aamu olla taas valmiina klo 7.00. Asenteet oli kohdallaan !! Vaikka pari konjakkia tuli napattua parina iltana, kiitos niistä !
Ja anteeksi taas tämäkin lainaus mutta on ihan pakko:
"Huurukselta tuo reissu varmasti sujuu vaikka vasurilla... Kuitenkin, kun katson osallistujien lukumäärää, ajankohtaa, aikataulua, kilometrejä / päivä.. Mietin tässä myös tiestöä ja sitä, että pitäisi vielä jotain nähdäkin.. En oikein ossaa kuin eppäillä, jotta mahtaako jutailu mennä kaikilta ihan alustavan suunnitelman mukhan, saati edes sinne päin.
Ainakin omien kokemusten perusteella pienemmälläkin porukalla tuollaisiin päivämatkoihin tärväytyy aikaa helposti kellon ympäri - eikä aina riitäkään. 30? toisiaan tuntematonta? ohjastajaa ja kun nuo tiet ei ole edes mitään suoraa autopaanaa.. Mahdollista myös, että kelit on <5 ja lisäksi voi olla märkää.
Toivottavasti kaikki osallistujat oikeasti ymmärtävät ja osaavat varustautua asianmukaisesti. Toivon toki mukavaa ja antoisaa reissua kaikille"
Tähän varmaan ei tarvii enää kommentoida juuri mitään. Tuohon "lisäksi voi olla märkää" voisin kyllä sanoa että joskus sataa ?! Kyllä, reissulla sato välillä ! Ja asteitakin oli välillä alle 5. Ei hidastanut menoa. Hyvin jäi mieleen Tana brun ja Børselvin välinen tunturin ylitys, ensin kunnolla märkää, sitten tietyö ja asfaltti poistettu eli muutama kilsa kuoppaista ja märkää soraa. Sitten ollaan sen verran ylhäällä että järvet on jäässä ja lunta alkaa satamaan päin näköä ja asteita oli 1.5. Ja kun päästiin tauolle alemmas niin kaikki ukot oli hymyssä suin.
Eli tämä oli todellakin kunnon jutaus, ei mikään mehuretki !
Täsmälleen samaa mieltä jackin kanssa. No, kyllähän jutauksen aikana mehuakin juotiin. Aivan fantastinen reissu. Tänään matka jatkuu Oulusta Kuortaneelle kätköjen kautta.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Ei mitään pahempaa, ukot on kaikki kunnossa. Vähän kolhuja kaverin pyörään mutta niistä joskus lisää. Ja jos on paljon porukkaa ja noin paljon kilometrejä niin saattaapi kolhuja tulla.
Kaadoin kans oman pyörän Kaaresuvannossa keskellä vastaan tuljoiden kaistaa kun kikkailin u-käännöstä, vauhtia ei siis ollu. Mutta siitähän joku alko heti vääntämään että kyllähän noista bemareista saadaan hyviä panssariesteitä !![]()
Talvisota ykkösen veteraani tässä terve.
Minä luin j@ck:n mietteet aidoksi huolehtivaisuudeksi, joka kiteytyykin hienosti viimeisen lauseeseen: Toivottavasti kaikki menee hyvin jne - niin kuin on mennytkin - kun olen seurannut triidiä.
Olin ilmoittautunut tähän AVJ ykköseen nrolla 4, mutta työnantaja päätti toisin, joten joku onnellinen sai paikkani.
Oma viikon Norjan reissuni elokuussa suuntautuu noille samoille seuduille, käydäänpä katsomassa mm. tuota Lancasteria.
Sitä ennen suunnataan rouvan kanssa Kroatian Splitiin ja vuokravehjettä alle. Ollaan siellä muuten täsmälleen samoina päivinä kun Go-Za:n EastTourinki tulee etelämmästä rantatietä Pohjoiseen ja menee väistämättä Splitin läpi.
Anteeksi osin OT.
<p>.</p>
Joo. Iso kaasukäsi kiitos organisaattorille ja mukana oleville jutaajille. Mahtava reissu vaikka välillä väsytti. Paljon ajettiin, nähtiin, koettiin ja saatiin uusia ystäviä.
Jutaajat 6 ja 23 kotiutu eilen klo 15 aikoihin kotilinnakkeeseen.
Huolehtivaisuudesta en tiedä mutta eipä reissu tosiaan kaikilla menny suunitelmien mukaan, jäihän eka jo Kaamasessa pois matkasta. No se siitä.
M58, kun meette sinne Easy Elsien hylylle niin keventäkää varustusta. Vaikka on tasaista ja hyvät pitkospuut niin mukava hiki tuli sinne käppäillessä, matkaa on vajaat pari kilsaa.
Se onkin varmaan ainoa lentokoneelta näyttävä hylky Suomessa. Siinä koneen etupäässä vasemmalla puolella on vielä haaleasti Easy Elsie teksti näkyvillä, yritäppä sitä etsiä.
Hups, korjataan toi hylyn sijainti, hylky ei ole Suomessa vaan Ruotsissa.![]()
Viimeksi muokannut: Jack; 13.06.2015 klo 23:55.
Semmosta se on kun on kädetön apina eikä ohjeista huolimatta osaa varmistaa että pyörä on kunnossa reissuun. Toivottavasti muilla oli parempi reissu.
33 tosiaan ajoi sunnuntaina sateessa varoen Kaamasesta Rovaniemelle, laittoi itsensä ja romun junaan ja oli kotona maanantaiaamuna. Näillä näkymin 3 viikkoa pitäisi vielä jaksaa ajelematta ennen kun tuon romun saa huoltoon.
Joo. Älä ny LoneWolf pyörää romuksi hauku jos siitä jarrupalat ovat kuluneet.![]()