Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 32:sta
  1. #1
    Moi

    Mikäs voi olla että kyseinen peli lakkaa käymästä lämpimänä.
    Alkaa pätkimään,rötäämään ja sammuilee ikäänkuin kävisi vajaalla.
    Teki jo kerran näin mutta vaihdoin tulpat ja taas alkoi toimimaan
    eikä kauaakaan niin sama juttu. Syökö jotenkin tulppia ja miksi?
    Kawasaki GTR1000 -90
    Sena SMH5-FM
    Vihti
  2. #2
    Lainaa Jiivee666 kirjoitti Katso viesti
    Moi

    Mikäs voi olla että kyseinen peli lakkaa käymästä lämpimänä.
    Alkaa pätkimään,rötäämään ja sammuilee ikäänkuin kävisi vajaalla.
    Teki jo kerran näin mutta vaihdoin tulpat ja taas alkoi toimimaan
    eikä kauaakaan niin sama juttu. Syökö jotenkin tulppia ja miksi?
    No minkäs näköiset ne wanhat tulpat oli? Sysimustat? Käy todella rikkaalla, ja särkee tulpat. Eli bensahana/kaasarit syyniin.
    Lataus toimii? Sehän on näissä usein säretty (säädin tai staattori tai molemmat) huonolla akulla. Ja jos säädin ollut pitkään huonossa hapessa (ylijännite) särkyy myös syttyboxi.

    Niin, ja mites se ilmanputsari? Paikallaan, vai korvattu vapaavirtaussuodattimilla. Ja samaan aikaan vaihdettu suutinsatsia? Taikka muuten vaan sorvattu niitä tehtaalta liian pieniä reikiä vähän isommaksi, että varmasti löytyy kaikki tehot?
    Viimeksi muokannut: ts18056; 14.08.2014 klo 22:01.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  3. #3
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    No minkäs näköiset ne wanhat tulpat oli? Sysimustat? Käy todella rikkaalla, ja särkee tulpat. Eli bensahana/kaasarit syyniin.
    Lataus toimii? Sehän on näissä usein säretty (säädin tai staattori tai molemmat) huonolla akulla. Ja jos säädin ollut pitkään huonossa hapessa (ylijännite) särkyy myös syttyboxi.

    Niin, ja mites se ilmanputsari? Paikallaan, vai korvattu vapaavirtaussuodattimilla. Ja samaan aikaan vaihdettu suutinsatsia? Taikka muuten vaan sorvattu niitä tehtaalta liian pieniä reikiä vähän isommaksi, että varmasti löytyy kaikki tehot?
    Mustat oli eli liikaa soppaa ja tulppa kaput. Kaasarit putsattu ja korjaussarjat laitettu.
    Hana tuntuu toimivan eli ainetta tulee kun imasee alipaineletkusta.
    Täytyy mitata se lataus. Siellä oli joku vapari paneelifiltteri, suuttimista ei ole tietoa..
    Mites se säätöruuvi mikä on siinä kaasarin läpän kohdilla, joku seosruuvi? Oppaassa luki ettei
    saa koskea kun ovat tehtaalla säädetty eikä mitään arvoja anneta. mut jos joku on niitä joskus menny ruuvaamaan
    niin mistä tiedän/mihin ne pitäis laittaa? Onkse joku 2 kierrosta auki tms? Niinku omassa kawassa
    Viimeksi muokannut: Jiivee666; 14.08.2014 klo 22:28.
    Kawasaki GTR1000 -90
    Sena SMH5-FM
    Vihti
  4. #4
    Lainaa Jiivee666 kirjoitti Katso viesti
    Mustat oli eli liikaa soppaa ja tulppa kaput. Kaasarit putsattu ja korjaussarjat laitettu.
    Hana tuntuu toimivan eli ainetta tulee kun imasee alipaineletkusta.
    Täytyy mitata se lataus. Siellä oli joku vapari paneelifiltteri, suuttimista ei ole tietoa..
    Jep, kivoja nämä Veijo-Esson tyyningit! Palautat kaiken originaaliksi, ja jos ei vieläkään toimi, alat hakea ihan oikeaa vikaa...
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  5. #5
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Jep, kivoja nämä Veijo-Esson tyyningit! Palautat kaiken originaaliksi, ja jos ei vieläkään toimi, alat hakea ihan oikeaa vikaa...
    Sanos muuta, laitoinki sinne jo normaali suodattimen huollon yhteydessä...
    Kiinnostais toi seosruuvijuttu minkä muokkasin edelliseen viestiin
    Kawasaki GTR1000 -90
    Sena SMH5-FM
    Vihti
  6. #6
    Lainaa Jiivee666 kirjoitti Katso viesti
    Sanos muuta, laitoinki sinne jo normaali suodattimen huollon yhteydessä...
    Ja jos suuttimet viritetty vapareille, niin rikkaallehan toi menee orkkiksella...

    Mahtavaa, kun lakeja/tuomioistuimia arvostelee porukka, jolla ei ole tsänssejä lakitieteellisen karsinnassa, ja koneita viilaa kaverit, jotka ei pääse edes amikseen...
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  7. #7
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Ja jos suuttimet viritetty vapareille, niin rikkaallehan toi menee orkkiksella...

    Mahtavaa, kun lakeja/tuomioistuimia arvostelee porukka, jolla ei ole tsänssejä lakitieteellisen karsinnassa, ja koneita viilaa kaverit, jotka ei pääse edes amikseen...
    Ellei sitä olis kokeiltu jo molemmilla... kun ei teidä kuka on tätä viilannut ja miten niin on paha sanoo
    Kawasaki GTR1000 -90
    Sena SMH5-FM
    Vihti
  8. #8
    Jos siellä on alkuperäsessä ilmanputsarikotelossa, vaikka KN suodatin, semmonen kartiofiltteri, niin se pelaa kyllä siinä missä orkkiskin, ainakin silloin ku on puhdas ja läpeensä öljytty.
    Ne seos ruuvit siellä kaasarin alapuolella, vois olla vaikka jotai 1,5 kierrosta auki ja nehän ei vaikuta oikeestaan muutaku tyhjäkäyntiseokseen.
    Ryyppy ei pääse itestään päälle, että sentakia kävis paksulla?
    Venttiilit tarkastettu ja säädetty, jos alkaa lämpösenä kantamaan?
  9. #9
    Lainaa perazzi kirjoitti Katso viesti
    Jos siellä on alkuperäsessä ilmanputsarikotelossa, vaikka KN suodatin, semmonen kartiofiltteri, niin se pelaa kyllä siinä missä orkkiskin, ainakin silloin ku on puhdas ja läpeensä öljytty.
    Ne seos ruuvit siellä kaasarin alapuolella, vois olla vaikka jotai 1,5 kierrosta auki ja nehän ei vaikuta oikeestaan muutaku tyhjäkäyntiseokseen.
    Ryyppy ei pääse itestään päälle, että sentakia kävis paksulla?
    Venttiilit tarkastettu ja säädetty, jos alkaa lämpösenä kantamaan?
    Ryyppy ei pääse päälle, venttiileistä ei ole tietoa pitää tarkistaa.
    Oliko tässä pala säätö vai ruuvattava?
    Kawasaki GTR1000 -90
    Sena SMH5-FM
    Vihti
  10. #10
    Liian rikkaan seoksen voit tsekata siten, että otat ilmanputsarin kokeeksi kokonaan pois. Jos tuo helpottaa ongelmaa, niin rikas seos on tod.näk. syypää. Toinen tapa testata seosta on kääntää bensahana kiinni (tai muuten estää bensan tulo). Bensan loppuessa kaasareista käynti paranee, jos seos on liian rikkaalla.
  11. #11
    Palasäätöhän siinä, jos on alkuperäinen -92 kone. Sitäkään ei näissä vanhoissa koskaan tiedä, vaikka olis vaihdettu jo koko motti joskus, mutta selvinnee venttiilikopan alle kurkkaamalla.
    Bensahanaakaan tossa ei suoraan kiinni saa, koska on alipainetoiminen, tai ainakin alkuperäinen on.
  12. #12
    Lainaa perazzi kirjoitti Katso viesti
    Palasäätöhän siinä, jos on alkuperäinen -92 kone. Sitäkään ei näissä vanhoissa koskaan tiedä, vaikka olis vaihdettu jo koko motti joskus, mutta selvinnee venttiilikopan alle kurkkaamalla.
    Bensahanaakaan tossa ei suoraan kiinni saa, koska on alipainetoiminen, tai ainakin alkuperäinen on.
    Saahan tuon kiinni (jos se vielä toimii), kun ottaa irti sen alipaineletkun, ja tulppaa sen. Kovin usein näissä vaan tuo on antautunut, ja on auki koko ajan.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  13. #13
    Alkaa olee kaikkee kokeiltu ja ei auta. Jos venttiilivälykset on väärät niin rikkooko se tulpat vai lakkaisko käymästä kuumana? Ja kylmänä pelais taas? Kun toimii hienosti kylmänä uusilla tulpilla->lämpenee tulpat rikki eikä toimi enää kylmänäkään
    Kawasaki GTR1000 -90
    Sena SMH5-FM
    Vihti
  14. #14
    Onkos puolat tarkastettu?
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  15. #15
    tee järjestelmällistä hommaa äläkä pompi ees taas

    kato ny ekaks ne välykset, sitten kaasarin neulaventtiilien tiivisteet, mikään muu ei saa aikaan jatkuvaa
    tulppien rökääntymistä, ihan sama onko seosruuvit kaakossa tai ei ja mikä putsari on-
    niistä mikään ei pysty aiheuttamaan tuollaista, toki tehohukkaa ja huonoa käyntiä niillä saadaan aikaan mutta ei sitä että tulpat on kaput kun mylly lämpiää.

    Polttoaineen täytyy tulla suoraan läpi jostakin tai venat alkaa kantamaan ja paineet häviää seurauksena huono poltto ja oljyn vetäminen kantavien venttiilien varsista palotilaan, siinähän se soppa sit on, joku taas sanoo fiksuna että eihän sieltä voi öljyä tulla kun on tiivisteet, tässä kohtaa saa sitten lauseen kirjoittaja miettiä kaksi kertaa moottorin toimintaa.
  16. #16
    Jos uimurineulat vuotaisivat, niin eikö ongelma olisi päällä myös kylmälläkin koneella...
  17. #17
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    Onkos puolat tarkastettu?
    Sitä minäkin mietin, mitä olen aiheesta lueskellut.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  18. #18
    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    Onkos puolat tarkastettu?
    Ei, oikeastaan... ainoostaan kun koitin kipinää niin sain sormilleni toisesta tulpasta kovempaa kuin toisesta
    Joku jälkivaraus jäi sammuttamisen jälkeen ja kun otti niin niin naps, pitää koskee uudestaan runkoon ennenku
    nappaa kiinni. Noniin, mites se tehdään?

    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Jos uimurineulat vuotaisivat, niin eikö ongelma olisi päällä myös kylmälläkin koneella...
    Jos näin niin jäljelle jää venavälykset?
    Viimeksi muokannut: Jiivee666; 17.08.2014 klo 22:29.
    Kawasaki GTR1000 -90
    Sena SMH5-FM
    Vihti
  19. #19
    Joutuuko tossa säädössä tosiaan irrottaa nokka akselit? Ketju pois päältä?
    Sit kokeilla uudella palalla ja kasata nokka ja oho väärä pala ja taas uutta kokeilua?
    Ja niitä palojaki hakee yksitellen oolraitilta tai ostaa sarja mikä maksaa 300.
    Kuulostaa kauheen työläältä säätää tollasta verrattuna kawaan missä oli vaan se yks mutteri löysälle ja
    talttapäisellä ruuvarilla kohillee ja musu kiinni.
    Kawasaki GTR1000 -90
    Sena SMH5-FM
    Vihti
  20. #20
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Jiivee666 kirjoitti Katso viesti
    Ei, oikeastaan... ainoostaan kun koitin kipinää niin sain sormilleni toisesta tulpasta kovempaa kuin toisesta
    Joku jälkivaraus jäi sammuttamisen jälkeen ja kun otti niin niin naps, pitää koskee uudestaan runkoon ennenku
    nappaa kiinni. Noniin, mites se tehdään?
    Oliko tulpan runko varmasti koko ajan kunnolla jossain metallissa (koneessa) kun kipinää testasit? Ei miniusta ole todellakaan normaalia että puolaan jäisi varaus joka iskisi sormille jälkeenpäin. (?)

    Mun vaisto sanoo että e tää mikään kaasariongelma ole eikä (varsinkaan) venttiilinvälys… Voin olla tietty väärässäkin. Mutta sähköpuolta ekaks alkaisin kattooon.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  21. #21
    Venttiilien välykset kannattaa tietysti mitata kerralla kaikista sylintereista ja tehdä kaavio siitä, millanen välys kussakin venassa oli.

    Tuo sähköpuolen ongelma tuntuu todennäköisemmältä kuin polttoainepuoli!

    Onhan tulpat oikean malliset ja tulpanhatut tarkistettu?

    Suzukissa on resistorit tulpanhatuissa ja jos ne ovat rikkoontuneet, lämpimänä esiintyy varmasti käyntihäiriöö.
    Myös puolatkin voivat olla viottuneet ja niitä voi irtaallaankin testata tulpan kera, pärrän akusta virtaa ottaen.

    Huom! Jos elektronisella sytytyksellä varustetun pärrän kipinää testaa laitteet kiinni pärrässä, pitää varmistua siitä, että tulppa VARMASTI maadoittuu!
    Muuten on seurauksena elektroniikan tuhoutuminen!
    Must be BMW K1200LT
  22. #22
    Ei tarvi irrotella nokkia, keinuvipan saa vedettyä sivuun ja palan pois välistä.
  23. #23
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa perazzi kirjoitti Katso viesti
    Ei tarvi irrotella nokkia, keinuvipan saa vedettyä sivuun ja palan pois välistä.
    Ihan mielenkiinnosta, mikä on keinuvipa Tää ysikakkonen on ilmeisesti eka vesijäähdytetty malli ja ainakin Nakkilan räjäytyskuvien perusteella näyttää erittäin samanlaiselta kuin tän mun RF900:n venakoneisto, ja siitä kerran nokat irroittaneena en kyllä heti usko että säätöpaloja paininkuppien alta sais vaihdettua nokka-akseleita irroittamatta. Joka siis ei ole mitenkään niin hankala homma, huolto-oppaassa varmaan on ohjeet miten nokkaketjun kohdistus tulee nokka-akseleille, mutta itse menin ihan merkkaamalla vaan. Ainakin RF:n servicemanuaali muistaakseni oli sitä mieltä, että nokat pitää olla tietyssä asennossa kun ne poistetaan ja tietty hissuksiiin joka nokkapukin ruuvia pikkasen kerrallaan ja ristiin rastiiin…
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  24. #24
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Ihan mielenkiinnosta, mikä on keinuvipa Tää ysikakkonen on ilmeisesti eka vesijäähdytetty malli ja ainakin Nakkilan räjäytyskuvien perusteella näyttää erittäin samanlaiselta kuin tän mun RF900:n venakoneisto, ja siitä kerran nokat irroittaneena en kyllä heti usko että säätöpaloja paininkuppien alta sais vaihdettua nokka-akseleita irroittamatta. Joka siis ei ole mitenkään niin hankala homma, huolto-oppaassa varmaan on ohjeet miten nokkaketjun kohdistus tulee nokka-akseleille, mutta itse menin ihan merkkaamalla vaan. Ainakin RF:n servicemanuaali muistaakseni oli sitä mieltä, että nokat pitää olla tietyssä asennossa kun ne poistetaan ja tietty hissuksiiin joka nokkapukin ruuvia pikkasen kerrallaan ja ristiin rastiiin…
    Nope. Alpha-Sportin kataloogista seiskapätkä yläkerta, juurikin noin, että keinut saa liuutettua sivulle:

    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  25. #25
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Netti sanoo että -92 olis kumpaakin mallia ollu vesiversiota ja ilmä-öljyjäähyä? Wikipedian mukaan usassa olis ollut ilma-öljyä -92 ja muu maailma olis ollu uudella vesijäähykoneella.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  26. #26
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Netti sanoo että -92 olis kumpaakin mallia ollu vesiversiota ja ilmä-öljyjäähyä? Wikipedian mukaan usassa olis ollut ilma-öljyä -92 ja muu maailma olis ollu uudella vesijäähykoneella.
    Jeps, tuo muuttaa asian. Tarina ei kerro kummasta on kyse.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  27. #27

    Keinuvippa on ihan yleisesti käytetty nimitys venttiilinpainimesta, joka esiintyykin kuvissa numerolla 5.
    Takaisin asiaan, jostain syystä itsekin mielsin tämän automaattisesti iiilööksi, vaikkei tietysti olekkaan, ellei ole ylivuotinen, tai jenkkituonti
    Mutta kai ne silti pystyy mittaan ne välykset, että onko aihetta lisätoimille.
  28. #28
    mites olis ihan keinuVIPU ?
    Horo Elää !
  29. #29
    Lainaa HondaCebari kirjoitti Katso viesti
    mites olis ihan keinuVIPU ?
    Varmaan ihan samaa kastia kuin nää muutkin peräkyläilmaisut, ratas=pyörä, laittaa=ostaa jne.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  30.  
  31. #30
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Jeps, tuo muuttaa asian. Tarina ei kerro kummasta on kyse.

    Tässä vehkeessä kiertää vesi
    Kawasaki GTR1000 -90
    Sena SMH5-FM
    Vihti
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen