Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 47:een 47:sta
  1. #31
    No niin, viimeinkin olis catti kunnossa, myyjä onneks lupas maksaa huollon..Eli kaasarit putsattu viimesenpäälle ja kaasarit laitettu balanssiin, tulpat myös uusittu, kun vanhat oli päässy kastumaan eikä heränny enää..
    No siinä sivussa myös öljyt vaihtoon ja puristusten mittaus, nyt kaikki kunnossa ja toimii loistavasti
    Nyt vielä kaikki ilo irti viimesistä ajokeleistä
  2. #32
    No nyt se taas tuntuu röpöttävän
    Elikkä talven jälkeen lähti hienosti käyntiin ja ajellu sellaset 200km tässä viikon sisällä..Eilen aamulla olin töihin lähdössä ja eipä lähteny käyntiin, syynä huono akku. No kävin ostamassa uuden akun ja ainakin yksi oire parani, valot ei enää välky, eli ilmeisesti akku ollut ihan sökö.Lopulta lähti käyntiin, mutta ei käynyt kun kolmella tai jopa vaan kahdella, mutta yhtään ei ollut voimaa. Tulpat päätin kurkata ja pari tulppaa oli märkänä, no varatulpat kun oli hyllyssä niin ajattelin vaihtaa, sitten kokeilemaan ja kyllä toimi hienosti
    Mutta mutta..ilo oli lyhyt kun ajoin pari kilsaa kaverille ja sieltä lähin taas liikkeelle niin jopa alko taas röpöttää alakierroksilla, kunnolla kun anto hanaa niin vähän paremmin toimii...Elikkäs kertokaas joku viisas voiko huono akku hajottaa puolan ja olisko vika kenties siellä??
    Ja onko mitään perää et ngk tulpat ei muka toimis moottoripyörässä, näin joku mulle sano.
    Pitää varmaan mitata noi puolat, mut eihän sekää välttämättä totuutta kerro..
    Bensapuolella en usko vian olevan kun toi oire ilmesty heti kun akku alko temppuilemaan.
    Ei muutakun ideoita kehiin mitä ton kans tekisin
  3. #33
    Teitkö mitään talvisäilytys toimenpiteitä?
    Säilöntäainetta bensaan?
    Pienkonebensakäyttö?
    Työn puolesta odottelen että kuinka pitkälle yli juhannuksen putsaillaan taas kaasareita...
    Puolakin saattaa kyllä kettuilla, jos pystyt päättelemään mitkä sylinterit käyvät vajaasti kun tuo vaiva alkaa niin voit testata vaihtamalla puolat päikseen ja ongelman pitäisi siirtyä toisiin pyttyihin.
    Jos näin käy niin puolassa on vika. Tulpanjohdot saattavat lyödä läpi, hatutkin voivat vioittua aikaa myöten. Jne.
    Älä korjaa ehjää....
  4. #34
    Lainaa Maintenanceman kirjoitti Katso viesti
    Teitkö mitään talvisäilytys toimenpiteitä?
    Työn puolesta odottelen että kuinka pitkälle yli juhannuksen putsaillaan taas kaasareita...
    Jep, jep. Ja kun tämäkin on vielä maksullisessa huollossa viime syksynä käynyt "täydellisessä puhdistuksessa" huollossa samasta viasta, niin voin hyvin kuvitella, moniko joutuu kaivamaan kuvetta valohoidosta, ennen kuin tekee tuon homman itse, ja kerralla kuntoon.

    Ja jos noi pienkonebensat on noin ihme-eliksiiriä, niin niillä kannattaisi kyllä ajella koko kausi.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  5. #35
    Eip ollu muita säilytystoimenpiteitä ku käytin noin pari kertaa kuussa lämpimäks koneen, tuskin ehtiny bensa kalkkeutua?
    Nyt kokeilin ku laitoin käyntiin ja vähänaikaa kävi, kaikki muut putket kuumana paitsi kolmonen selvästi kylmempi, eli yks pytty pois pelistä.
    Tää nyt liittyy tuskin samaan mut nyt parikertaa tehny, kun koittaa startata niin ei sano mitään, mut vaihdepäällä kun vähän liikauttaa et kone pyörähtää niin sit taas starttaa.
    Pitää kai alottaa tutkimaan eka tulpanjohdot ja maadotukset ja sit mittailla puolat..noi ehkä helpoin ekaks tutkia
  6. #36
    Eihän se ihan mahdotonta ole että olisi taas kaasareissa pashaa, vaikka olisi syksyllä kuin hyvin puhdistettu. Oletko kurkannut tankkiin, että siellä ei ole mitään ylimääräistä roskaa tai ruostetta?
    Edellisessä pyörässäni tankki oli sisältä ruosteessa. Kaasarit sai putsata kaksi-kolme kertaa kesässä ennen kuin poistin varsinaisen ongelman aiheuttajan, eli suoritin tankille ruosteenpoistokäsittelyn.
    Suzuki V-Strom 800DE -24
    Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
  7. #37
    Viime syksynä tyhjensin tankin, mut en tiedä tuliko kaikki sieltä pois. Tossa on bensaletkussa kyllä suodatin, mut eipä se tietty kaikkee välttämättä suodata..
    Mikäs olis paras keino putsata tankki ruosteesta ja saada se täysin tyhjäks?
  8. #38
    Parhaasta saa varmaan monta mielipidettä. Jotkut on käyttäny sitruunahappoa. Itse tein ruosteenpoiston Annitrolilla.
    Googlella löytyy varmaan ohjeita, mutta ite tein jotakuinkin seuraavasti: Otin tankin irti, hanasta tankki niin tyhjäksi kuin saa, sit irrotin hanan ja määräanturin. Niiden reijistä valuttelin loput bensat ulos ja tulppasin aukot laipoilla.
    Sit tankkiin Annitrol(muistaakseni laimennettuna vedellä, ohjeet pullon kyljessä), pari-kolme tuntia annoin muistaakseni vaikuttaa välillä tankkia pyöritellen. Lämpö nopeuttaa reaktioo. Sen jälkeen tankki tyhjäks, huuhtelu vedellä ja kuivaus paineilmalla. Jotkut vetää kuulemma vielä öljyn pintaan, mutta ite laitoin vaan kuivauksen jälkeen hanan ja anturin kiinni, tankin paikalleen ja tankin täyteen bensaa. Siihen loppu mulla ruostevaivat.
    Suzuki V-Strom 800DE -24
    Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
  9. #39
    Lainaa Rookie-71 kirjoitti Katso viesti
    Tossa on bensaletkussa kyllä suodatin, mut eipä se tietty kaikkee välttämättä suodata..
    Alkuperäinen? Vaiko tarvike? Jos ei kuulu siihen väliin, suosittelisin heittämään vesilintua, noista kun tahtoo olla enempi haittaa kuin hyötyä. Varsinkin jos polttoaineen syöttö on pelkällä vapaavirtauksella, ilman pumppua.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  10. #40
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Alkuperäinen? Vaiko tarvike? Jos ei kuulu siihen väliin, suosittelisin heittämään vesilintua, noista kun tahtoo olla enempi haittaa kuin hyötyä. Varsinkin jos polttoaineen syöttö on pelkällä vapaavirtauksella, ilman pumppua.
    Tcatissa on letkussa oleva suodatin vakiona ja pumppu huolehtii nesteen siirrosta.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  11. #41
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Jep, jep. Ja kun tämäkin on vielä maksullisessa huollossa viime syksynä käynyt "täydellisessä puhdistuksessa" huollossa samasta viasta, niin voin hyvin kuvitella, moniko joutuu kaivamaan kuvetta valohoidosta, ennen kuin tekee tuon homman itse, ja kerralla kuntoon.

    Ja jos noi pienkonebensat on noin ihme-eliksiiriä, niin niillä kannattaisi kyllä ajella koko kausi.
    No en mä kyllä välttämättä koko kautta ajaisi pk bensalla, tuntuu vain olevan ainoa joka säilyy talven yli pilaantumatta, pk bensassa on noin 7-9 eri aines osaa kun taas normi bensassa on yli 90 joista iso osa herkästi haihtuvia eettereitä ym. (karkea kuvaus).
    Esim perämoottorin talvisäilytyshuoltoon sisältyy be linjaston tyhjennys ja pk bensa käyttö monen muun asian lisäksi. Tällä viikolla oli muistaakseni neljä konetta jossa kaasari vaivaa, yksi oli ollut huollossa viime keväänä samasta vaivasta ja nyt asiakas ilmeisesti tajusi että syksyllä kun ajot loppuu niin pitäisi oikeasti tehdä jotain toimenpiteitä talviseisontaa varten.
    Yhdessäkään koneessa joka on syksyllä pk be käytetty ei ole ollut kaasutin ongelmia.
    Älä korjaa ehjää....
  12. #42
    Lainaa Maintenanceman kirjoitti Katso viesti
    No en mä kyllä välttämättä koko kautta ajaisi pk bensalla, tuntuu vain olevan ainoa joka säilyy talven yli pilaantumatta, pk bensassa on noin 7-9 eri aines osaa kun taas normi bensassa on yli 90 joista iso osa herkästi haihtuvia eettereitä ym. (karkea kuvaus).
    Halvemmaksihan tuo tulee, kuin joka kevät kuskata maksulliseen huoltoon valohoitoon? Yli neljäkymmentä kevättä takana ihan vakiobensoilla.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  13. #43
    Määrittele valohoito?
    Ei kai se tukkoisten suuttimien puhdistus ja vuotavien neulaventtiilien vaihto valohoitoa ole?
    Älä korjaa ehjää....
  14. #44
    Riippuu paljonkin miten se tehdään. Ne tarinat mitä täällä on kuullut, viittaavat siihen, että homma hoidetaan kotiin sillä, että ruuvataan tyhjäkäyntisuuttimet irti ja puhalletaan brekleeniä/paineilmaa sen verran, että saadaan kaasarit "puhdistettua", ja pyörä auttavasti käymään, ehkä ihan seuraavaan kevääseen asti. Ja laskuun kirjoitetaan riittävän iso summa.
    Kun tuo tehdään kunnolla, purkamalla, ei tuota tarvitse edes viiden vuoden välein toistaa, vaikka unohtaisikin tankista noi pienkone-eliksiirit.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  15. #45
    No joo, kai tuollaisiakin sitten löytyy.
    Itse teen sen aina kunnolla, purku, puhdistus, mekaaninen puhdistus suuttimille ja kanaville (oikeanlaisilla työkaluilla) kasaus ja synkkaus.
    Älä korjaa ehjää....
  16. #46
    No niin
    Nyt t-catti käy paremmin kun kertaakaan mun aikana..Tein seuraavat toimenpiteet, tankin puhdistus, kaasarien tyhjennys, maajohdon puhdistu, sekä hapettumat pois tulpanjohtojen puolien puolien päästä, tiedä nyt mikä noista aiheutti ongelmaa, mut nyt ainaki toimii hienosti
  17.  
  18. #47
    No eipä se ton edellisen vastauksen jälkee taaskaan kauaa toiminut ja melkein jätti tienpäälle.
    Lopulta päätin koittaa sitä mikä oli jo kauan jossain taustalla ajatuksissa kummitellut. Elikkäs pari metriä uutta tulpanjohtoa sekä uudet hatut.
    No ton operaation tehtyäni starttasin catin ja vähän aikaa käyteltyäni yllätyin todella positiivisesti.
    Catti käy loistavasti ja nykimisestä ja pätkimisestä ei tietoakaan
    Olis pitänyt vaan alunperin luottaa itseenssä ja kokeilla heti vaihtaa noi johdot, mutta kaikki hoki mulle, että vika bensapuolelle, jopa eräässä huoltoliikkeessä kuuntelivat käyntiä ja bensapuolelle vikaa tarjosivat. Johdot näky olevan alkuperäiset eli 1995 vuodelta, eipä ihme jos vähän pätkinyt.
    No kaikestahuolimatta, pääasia et nyt toimii hienosti ja kesää vielä piiiitkästi jäljellä
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12