Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 130:sta
  1. #31
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Kantolupaa et saa ilman metsästysseuran jäsenyyttä, jäsenyyttä ei tule ilman kantolupaa.
    Suomessa ei siviileille myönnetä aseen kantolupaa millään perusteella. Hallussapitolupa on aivan eri asia janiitä myönnetään jos hallussapitoon on selkeät perusteet.

    Siinä missä olen samaa mieltä että A-kortti on kokeilijalle kynnys, siksi moni on pyörän korvikkeeksi ostanut nelipyörän koska sitä saa ajaa B-kortilla.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  2. #32
    Jos metsästää valtion mailla niin ei tarvitse olla minkään seuran jäsen.
    Vieraslupia voi ostaa moneen yksittäiseen seuraan eikä jäsenyyttä vaadita.
    Muistakaa että metsästys on maanomistukseen perustuvaa, metsästyseurat hankkivat maat joko omien jäsentensä maista ja/tai vuokraavat ulkopuolelta.
  3. #33
    Taitaa tämä kettinki kuulua erälle.net:n sisällön puolesta....

    --> sinne siis forum.eralle.net
    Suzuki Hayabusa
  4. #34
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Raha.

    Ajokortin ajaminen ei ole mikään kynnys jos haluaa ajaa moottoripyörällä, kuten ei vakuutusten maksaminenkaan jos on pinkka kunnossa. Pikkuhiljaa alkaa porukoilta lompakot ohenemaan kun kaikki muut nousee mutta palkat ei, niitä ennemmin lasketaan milloin milläkin verukkeella, tai potkitaan porukoita kortistoon.

    Osta siinä sitten uusia pyöriä, ajelet ajokortteja ja makselet vakuutuksia.
    Oman talouden kohdalla ainakin on käynyt niin että kun palkat ovat pysyneet samoina ja kaikki kulut pikku hiljaa ovat nouseet niin enää palkasta ei jää rahaa enää mihinkään ylimääräiseen. Joskus aikanaan kun hommasin asunnon niin laskin että lyhennysten jälkeenkin joka kuukausi pitäisi jäädä vielä jonkin verran säästöön. Joskus jäikin, nykyään ei jää. Uutisissa puhutaan paljon kuluttajien luottamuksesta talouteen ja muusta paskasta mutta ainakaan omalla kohdalla suurin syy siihen ettei uutta pyörää taloon tule on yksinkertaisesti raha. Kun nytkään ei jää enää kuukaudessa yhtään ylimääräistä niin ei silloin vaan yksinkertaisesti voi enää hommata uusia kulueriä. Ensi vuonna käteen jää vielä vähemmän rahaa kuin tänä vuonna kun palkat eivät nouse mutta esimerkiksi ajoneuvoveron nosto tekee mulle jo pelkästään lähes 100€:n loven kukkaroon. Kun sitten vielä katsoo minkä kaiken muun verostusta ollaan kiristämässä niin veikkaan että ensi vuonna rahaa jää käteen vähintään 500€ vähemmän kuin tänä vuonna.
  5. #35
    Lainaa Juvi kirjoitti Katso viesti
    Oman talouden kohdalla ainakin on käynyt niin että kun palkat ovat pysyneet samoina ja kaikki kulut pikku hiljaa ovat nouseet niin enää palkasta ei jää rahaa enää mihinkään ylimääräiseen. Joskus aikanaan kun hommasin asunnon niin laskin että lyhennysten jälkeenkin joka kuukausi pitäisi jäädä vielä jonkin verran säästöön. Joskus jäikin, nykyään ei jää. Uutisissa puhutaan paljon kuluttajien luottamuksesta talouteen ja muusta paskasta mutta ainakaan omalla kohdalla suurin syy siihen ettei uutta pyörää taloon tule on yksinkertaisesti raha. Kun nytkään ei jää enää kuukaudessa yhtään ylimääräistä niin ei silloin vaan yksinkertaisesti voi enää hommata uusia kulueriä. Ensi vuonna käteen jää vielä vähemmän rahaa kuin tänä vuonna kun palkat eivät nouse mutta esimerkiksi ajoneuvoveron nosto tekee mulle jo pelkästään lähes 100€:n loven kukkaroon. Kun sitten vielä katsoo minkä kaiken muun verostusta ollaan kiristämässä niin veikkaan että ensi vuonna rahaa jää käteen vähintään 500€ vähemmän kuin tänä vuonna.
    Kuulostaa tutulta tarinalta!
  6. #36
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Mutta katsokaas vaan, niin seuraavan eduskunnan ensimmäinen päätös noudattaa tuttua kaavaa: kansanedustajien palkka nousee X%... Jos ois aikaa ja enemmän mielenkiintoa, niin ois ihan mukava laskea paljonko itseni työssäoloaikana %:ssa eduskunnan jäsenten palkka on noussut. Itsellä kun on palkkaluokkiin perustuvat tulot, niin ei paljon tulos vaikuta tilinauhaan tai bonuksiin. Mutta omapa oli valintani...
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  7. #37
    Lainaa Knaku kirjoitti Katso viesti
    Mutta katsokaas vaan, niin seuraavan eduskunnan ensimmäinen päätös noudattaa tuttua kaavaa: kansanedustajien palkka nousee X%... Jos ois aikaa ja enemmän mielenkiintoa, niin ois ihan mukava laskea paljonko itseni työssäoloaikana %:ssa eduskunnan jäsenten palkka on noussut. Itsellä kun on palkkaluokkiin perustuvat tulot, niin ei paljon tulos vaikuta tilinauhaan tai bonuksiin. Mutta omapa oli valintani...
    Pitäisikö asettua ehdolle?
  8. #38
    Wanhan sanonnan mukaan se paras keino saada palkankorotus on vaihtaa työpaikkaa

    Nuo liittojen neuvottelemat tasokorotukset on jotain ihan naurettavaa, joten todellakin paras keino on neuvotella ne itse, yksilösopimuksella. Omakohtaisesti paras työpaikan vaihdossa saatu korotus muutaman vuoden takaa on ollut 30% luokkaa kun eräs ex. työnantaja vaan väitti että ne korotukset on muka niin hankalia. Ekalla kerralla tuon nielaisin, mutta sitten riitti ja tuosta työpaikasta tuli ex

    No nykyisen työnantajan kanssa tuollainen maltillinen 5% oli tänä keväänä aika helposti neuvoteltavissa, kun liitto tarjoaa "huimat" 0,5% Ja siis ihan järjellisellä periaatteella että ihminen kehittyy tehtävässään ja saa lisää vastuuta, niin totta per...e se on palkkapussissakin näyttävä!
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  9. #39
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    Ja siis ihan järjellisellä periaatteella että ihminen kehittyy tehtävässään ja saa lisää vastuuta, niin totta per...e se on palkkapussissakin näyttävä!
    Kun kerta palakkaneuvotteluihin mentiin, niin HiTec otti mielenkiintoisen asian esille.
    Entäs sitten, kun ikää tulee ja työteho alenee, niin pitäskö sitten palkan pienetä samaa tahtia?
    Onhan se nuoremmista kurjaa, kun ne painaa kovemmalla työpanoksella ja jopa 20% pienemmällä palkalla.
    Vanha ei enää jaksa puristaa 100 prosentilla ja uusien asioiden oppiminen ei ole yhtä tehokasta kuin nuoremmilla.
  10. #40
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Kun kerta palakkaneuvotteluihin mentiin, niin HiTec otti mielenkiintoisen asian esille.
    Entäs sitten, kun ikää tulee ja työteho alenee, niin pitäskö sitten palkan pienetä samaa tahtia?
    Onhan se nuoremmista kurjaa, kun ne painaa kovemmalla työpanoksella ja jopa 20% pienemmällä palkalla.
    Vanha ei enää jaksa puristaa 100 prosentilla ja uusien asioiden oppiminen ei ole yhtä tehokasta kuin nuoremmilla.
    Niin, mutta nimenomaan nuoret eivät ymmärrä arvostaa kokemusta, tietenkään, kun niillä semmosta ei ole. Sivusta seurannut, kun työpaikalla nuori kolli oli "tehokas", yritti tehdä tohinalla, mutta paljon turhaa, virheitä, ja samaa uudestaan. Kokeneet joutuvat yleensä opettamaan ne nuoret hommiinsa, ja tiimeissä, missä kaikki vaihtuvat nuoriin tyyppeihin kerralla, alkaa kaikki alusta, tehdään samat virheet uudestaan, kun ei ole kokeneet näyttämässä, miten ne vältetään...hohhoijjaa, tää kaikki on niin nähty. Suomalaisissa surkeesti johdetuissa yrityksissä ei edes ymmärretä käsitettä "tacit knowledge".

    Firmat "arvostavat" nykyään kokemattomia nuoria siksi, että, niille voi maksaa surkeeta liksaa, ne saadaan tekemään paskaa laatua (firma tienaa enempi, kun korjaillaan), ja niistä pääsee helposti eroon (toimivat suhdannne puskureina)

    Tätä on työelämä suomessa tänään.
  11. #41
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Kun kerta palakkaneuvotteluihin mentiin, niin HiTec otti mielenkiintoisen asian esille.
    Entäs sitten, kun ikää tulee ja työteho alenee, niin pitäskö sitten palkan pienetä samaa tahtia?
    Onhan se nuoremmista kurjaa, kun ne painaa kovemmalla työpanoksella ja jopa 20% pienemmällä palkalla.
    Vanha ei enää jaksa puristaa 100 prosentilla ja uusien asioiden oppiminen ei ole yhtä tehokasta kuin nuoremmilla.
    Itse näkisin asiat taas niin, että vaikka vanha ei välttämättä opi uusia asioita niin tehokkaasti kuin nuoret niin vanha tekee ne jos osaamansa työt 10x paremmin kuin nuori eikä sössi niin paljoa.
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  12. #42
    Riippuu työstä varmasti hyvin pitkälti. Jos vanha koira ei opi uusia temppuja, saattaa mennä virmat nurin nykypäivänä kun pitäisi osata nettimarkkinointi, nettikauppa ym.

    Sama jossain softatalossa niin pakko oppia uutta ihan jo tyylikkään ilmeen ylläpitämiseksi. Ainakin itselle ei tule kauhean suurta "laatuvaikultelmaa" jos joku softa on tehty 90 luvun graffoilla.

    Mutta jos mikään ei ikinä muutu niin kokemus siinä määrää eniten.
    s1000rr 2011
  13. #43
    En puhunut nuorista, vaan nuoremmista.
    Jos laitetaan viivalle 34-vuotias ja 59-vuotias, niin ihan varmasti on eroa työtehokkuudessa, oppimiskyvyssä, halusta oppia uutta ja mikä tärkeintä nuoremmalla saattaa olla pienempi muutosvastarinta.

    Aikanaan autopuolella nuoremmat sanoi ihan suoraan vanhemmalle asentajalle, että senkus ohjelmoit sen ECUn uudestaan, kun siula on kovempi palkka.
    Sitten se tuli esimiehelle sanomaan, että ei osaa, pysty ja kykene niin mitä esimiehen pitää tehdä siinä tilanteessa?

    Antaa lopputili, kun kieltäytyy työtehtävästä.
    Lähettää oppimaan asioita (jota on yritetty ja siitä ei tuu mitään)
    Määrätä nuorempi asentaja tekemään se ohjelmointihomma.
    Kohauttaa olkapäitä ja olla välittämättä, kun ylempi johtokaan ei välitä tai tarjoa ratkaisua ongelmaan.

    Itse olen ollut esimimies asemassa ja minusta on hölmöä maksaa palkkaa siitä, että on ollut jossain riittävän pitkään.
    Palkkaa pitäs maksaa siitä mitä tekee, ei siitä mitä on tai on ollut.
    Itse suostun siihen, että jos nuori tekee työni paremmin ja nopeammin, niin sille pitää maksaa parempaa palkkaa kuin minulle. Vaikka oma palkkani alenisi.
    Valtion ja kunnan töissä tämä epäkohta korostuu.
    Kun joku yksikkö suljetaan ja henkilökunta uudelleen sijoitetaan, niin palkka- ja lomaedut pysyy pääsääntöisesti entisellään.
    Jossain yksikössä voi olla viisi työntekijää, joilla on jokaisella eri palkka ja eri vuosilomat, riippuen siitä mistä kukakin on tullut.
    Sitten sinne tulee se uusi työntekijä ulkopuolelta, niin sillä on paskin palkka lyhin loma.
    Lisäksi nämä vanhat työntekijät ovat jo sisäistäneet liian hyvin kunnallisen / valtiollisen työmoraalin...

    Tässä on yksi iso ongelma julkisen talouden palkkamenoihin.


    Tähän voisi heittää esimerkkinä sen postipaten jutun.
    Itellan rekkakuskeja laitettiin terminaalihommiin lopputilin sijasta, niin siitähän älämölö nousi, kun palkka olisikin ollut terminaalityöntekijän palkka, eli palkka olisi pienentynyt jopa 500€/kk
    Ammattiliitto oli heti takajaloillaan, että ei käy.
    Oishan se ollut melko epäreilua myös niitä terminaalityöntekijöitä kohtaan, jos sinne olisi tullut lauma kovempipalkkalaisia tekemään samaa hommaa. Se ei olsi parantanut työilmapiiriä...
    Palkka työn mukaan.
  14. #44
    Lainaa Habbax kirjoitti Katso viesti
    Sama jossain softatalossa niin pakko oppia uutta ihan jo tyylikkään ilmeen ylläpitämiseksi. Ainakin itselle ei tule kauhean suurta "laatuvaikultelmaa" jos joku softa on tehty 90 luvun graffoilla.
    No meillä homma on ratkaistu niin että nuoret hypettää ja skodaa, me vähän varttuneemmat katsotaan sitten sen laadun perään että homma pysyy handussa ja asiakas tyytyväisenä

    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Palkkaa pitäs maksaa siitä mitä tekee, ei siitä mitä on tai on ollut.
    Juurikin näin, ihonväristä, sukupuolesta, iästä ... riippumatta. Se mitä teet ja osaat, se määrää palkkatason

    Ja kuten tuossa yllä jo mainitsin, sen mahd. paremman palkan mukana tulee myös vastuu. Meillä se on meidän vanhempien (?) vastuulla saada ne nuoremmat (?) tekemään omat hommansa hyvin, jotta se asiakas kääntyy tarpeissaan jatkossakin meidän puoleen ja sana kiirii "piireissä" => asiakaskunta kasvaa ja tilaukset lisääntyy ja taas pitää löytää uusia käsipareja tekemään. Win-win -case kun jokainen hoitaa sen oman hommansa kunnialla. Jos potkit sitä asiakasta tai skodaajaa kerrankin päähän, homma kääntyy hyvin nopeasti sua itseäsi vastaan = kuvion kaikki osapuolet on kyettävä pitämään tyytyväisenä ja ihan aina se ei kyllä ole kovin helppoa

    Ja esim. työkalut, niin se on se skodaaja joka tarttee sen firman parhaan ja tehokkaimman koneen, sille on siitä eniten hyötyä. Allekirjoittaneelle riittää ihan hyvin se muutaman vuoden vanhempi, ehkä jo aikansa elänytkin raakki, kyllä ne mun tarttemat työkalut ihan hyvin sellaisessakin pyörii. Ei ole meikäläisen ego siitä kiinni millaisen läppärin neukkarin pöydälle lätkäsee, ei tod. tartte olla mikään vimosin ultrabook
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  15. #45
    Onhan meillä "johtamisen puolella" helvetillinen ongelma yleisellä tasolla.... ja siitä iso osa "perittyä ongelmaa".

    Kun lähtökohta on se, että "jokaisella on hommansa" ja se homma pitäisi sujua niin hyvin kuin on mahdollista.....
    "Johto" jollain tasolla sössii paletin sekaisin kunniakkaalla perinteellä "ylentää kaveri"..... jos ei ensimmäisellä
    rundilla, niin viimeistään seuraavalla.... PÄTEMÄTTÖMÄKSI.
    Nyt ei puhuta siitä "yleisen kokemuksen" edusta monessa yhteydessä, vaan ko. "vakanssissa" tarvittavassa
    todellisesta kompetenssista.

    Miksi näin.... työnantajakustannukset.... verotus....
    Ei "kannata" palkita /motivoida omalla ruudullaan julmaa tulosta (eri tavoin) tekevää kaveria silkalla mammonalla.

    Kun meillä on tämä "sisäänrakennettu hölmöys" organisaatioissa ja niiden... öhh... kehittymisessä....
    kasvaa johdon vastuu ja osaamisvaatimus potenssiin "ylöspäin mentäessä"..... koska yksi olennaisimpia
    juttuja on "pitää oikeat palikat oikeissa paikoissa"..... oikeaan aikaan ja oikealla tavalla.

    Aika korkealle kivutaan tikapuita ennenkuin ollaan jakkaralla jossa "koko paletti" on näpeissä.
    Siinäkin kohtaan toinen käsi on ylöspäin ja sillä "riiputaan" jotta omat velvoitteet saadaan hoidettua....
    toinen käsi on alaspäin.... ja siinä riippuu jo aika "isoa päälikköä" joista on oltava kunnon niskaote.....
    että hoitavat oman tonttinsa.... kuten edellä .

    Meillä on aika karmaiseva kulttuuri (yleisellä tasolla) "johtamisessa". Paha sitä on johtaa, jos ei yhtään
    johtajalla aukea.... mitä oikeastaan pitäisi johtaa..... ja siitä taas seuraa että "miten" menee pieleen.

    "Aina ei voi voittaa" ja virheitä tapahtuu.... se on kuitenkin ihan toinen asia kuin touhuta tohkeissaan
    ymmärtämättä edes mitä oikeasti kuuluisi tehdä .

    Joku "syntyy" pitkälti johtamisessa oikeasti tarvittavilla ominaisuuksilla, jotkut "oppivat" asiat helposti,
    joillekin ei asia avaudu pätkääkään vaikka on mitkä paperit kainalossa ja rinta kuinka rottingilla tahansa....
    puhumattakaan päätä suuremmista palleista.

    Aina on kuitenkin "jonkun johtajan" jobi huolehtia siitä, että kaikenlaisista.... "resursseista".....
    saadaan toimiva palikka oikeaan koloseen.... ainakin jos pitää saada "kone laulamaan"
    Oikeastaan on aika vähän eroa siinä, rakennetaanko kisakonetta laulamaan....
    vai kassakonetta huutamaan hoosiannaa
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  16. #46
    Edellisiin viesteihin viitaten, pysyn edelleen kannassani : jos sais palikat naksahtamaan kohdillensa, niin Suomesta kannattaisi muuttaa he*vetin äkkiä muualle. Vielä kun kämpästä sais rahat näppiin. Jonnekin lämpimään, missä ajokausikin olis pitempi. Jos otetaan maan X hintataso, ja oma osaaminen käsittelyyn, monessa maassa jäis enemmän käteen paljon pienemmällä palkalla, jonka Suomesta saan. Ja täällä ei ylimääräistä käteen enää jää. Vois jostain päin palloa jopa päästä hankkimaan uuden HD:n
  17. #47
    Mikä estää. Tee asialle jotain. Turhaa jossittelua.
    Elämä on toki paljon muutakin kuin uudella harrikalla lämpimässä ajamista.
    Ajattelitko lähteä Etelä-Euroopaan, Amerikkaan vai Aasian tai Lähi-Idän lämpimiin.
  18. #48
    Rolle myi liikkeensä ajoissa. Toisaalta itse en oikein kokenut että olisin voinut ostaa sieltä Härräkän osia. Tuli ostettua muualta, niin on ehkä joku toinenkin ajatellut. Mutta harmi että mp liikkeet loppuu Suomesta. Ja loppuu kohta loputkin. Nykyajan ihminen ei kovin kauan odotttele uutta pyörää tai varaosia. He ostavat jostain muualata.
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  19. #49
    Lainaa Ossinmopo kirjoitti Katso viesti
    Mikä estää. Tee asialle jotain. Turhaa jossittelua.
    Elämä on toki paljon muutakin kuin uudella harrikalla lämpimässä ajamista.
    Ajattelitko lähteä Etelä-Euroopaan, Amerikkaan vai Aasian tai Lähi-Idän lämpimiin.
    Ossi, osuit naulan kantaan! Tottakai elämä on muutakin, myös minulla.
    Kävin just 1,5 vkoa selvittelemässä asioita. Epsanjasta oon tykännyt aina. Aninkainen & habita *wink
    Tällä hetkellä oon sitä mieltä, että toinen pyörä tänne, toinen "mökille". Kun on kyse 10-12 tonnin moposta, ei oo musta järkee kuskailla edestakas. Toisaalta ne ei tietyissä maissa maksakaan, kun autovero puuttuu... winkkejä otetaan vastaan mielellään...
    Niin, elämään tosiaan kuuluu lasten oppivelvollisuus + kaverit Suomessa. Omat kaverit täällä, perhe, sukulaiset. En mää nyt niin mustavalkoinen sentään ole.
    Eikä tätä nyt vielä oo kiveen hakattu, ettei tarvii tulla häntä koivissa takas. Mutta nyt oon tehny muutakin kuin jossitellut..
    Ja jotta tämä viittaa otsikkoon edes hitusen, niin kyllä pienyrittäminen on tehty Suomessa perin hankalaksi. Ei täältä 70- ja 80-luvuilla tehnyt mieli yhtään minnekään. Ja kun nyt on (ainakin mulla) vain vähän plussan puolella, niin verojen ja muiden maksujen korotukset poikii vuorenvarmasti lisää Yrittäjä-Salonojan kaltaisia ceiccejä. Mun mielestä.
    Viimeksi muokannut: Wildhillman777; 04.10.2014 klo 18:30.
  20. #50
    Varmaan on ensivuoden aikana uus hd-putiikki pk-seudulla , eikö kukaan muista aikaa kun uusi hd maksoi asunto-osakkeen verran,eikä siitä kauheen kauaa ole , valinta kysymyksiähän nää on ,mielestäni harrastus antaa kyllä vastinetta koko rahan eestä,vois käyttää rahansa huonomminkin....
  21. #51
    Harmi homma tämä topikin juttu.
    Ketuttaa sekä Salonojan että mopomyymälän kaverien puolesta.

    Karza ja kaverit oli kyllä ihan sydämellä hommissaan, vaikka joku iso pomo H&D:lla norsunluutornissaan ei ehkä ihan samoilla aaltopituuksilla ilmeisesti ollutkaan.

    Ei tuo 2012 tilinpäätöskään ollut mikään ihan mahdoton. 2013 luvut ei olleet saatavilla, mutta mitä lie on H&D:lla tosiaan joku pomo ajatellut.

    Kaverin kanssa tuumittiin, että jonkun on taas pitänyt päästä pätemään. Kyllä se ottaa helvetisti aikaa, että vastaava kyseisen merkin pyöristä yhtäpaljon tietävä ja toimiva organisaatio saadaan Suomen tärkeimmälle talousalueelle kasaan.

    Ajopelit meni kuulemma MotoSeinäjoelle, eli sieltä vaan kyselemään. Aika kauas Hesasta matkasivat.

    Lyckatill HD:lle vaan uutta liikepaikkaa ihmetellessä ja porukkaa keksiessä.

    t. Spagu
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  22. #52
    Täähän se ikävin juttu onkin, että hienosti sanottuna "tietotaito" valuu kuin kankkulan kaivoon. Ei toki aina. Jos ko. hemmot pääsisivät "uuden putiikin" kautta samoihin hommiin kuin missä olivat. Just tää pikkupomojen päteminen on kaikista mätämäisintä. Voi olla tietty isokin. Toisaalta voihan olla että -13 myynti on ollut alle marginaalien. Eipä tuota vielä tiedä...
  23. #53
    Monta hyvää pointtia ja näkökulmaa asioihin on tullut. Itse olen ollut esimiesasemassa, autopuolella myöskin, sekä muualla. Perheessä ja suvussa on aina ollut paljon yrittäjiä ja tällä hetkellä olen itsekin vastuussa omasta tienestistäni.

    Tässä muutama teesi asioista mitkä liikkuvat mielessäni aiheesta ja sen vierestä.

    Ammattiliittojen pitäisi vihdoinkin luopua saavutetuista eduista ja siitä ajatuksesta että maailma on Suomessa edelleen 70/80-lukuisella, suuri-tehdas-ja-paljon-työntekijöitä-ja-duunipaikka-isältä-pojalle -mentaliteetistä ja tunnustaa tosiasiat; pitää pystyä neuvottelemaan ja jotta pystyisi siihen, on annettava jotakin myös pois.

    Työnantajapuolen pitäisi hyödyntää paremmin
    a) virkaiältään vanhempien työntekijöiden tietotaitoa ja saada lisää työintoa työn kierrättämisellä
    sekä
    b) virkaiältään nuorempien työintoa ja halua oppia uutta ja näyttää että osaa
    Näissä on hyvin useasti ollut paljon toivomisen varaa, molemmissa.

    Valtion pitäisi verotuksen perusteellisilla muutoksilla mahdollistaa
    a) yritysten mahdollisuudet työllistää helpommin ja pienemmillä kustannuksilla
    b) yritysten verotusta pitäisi muuttaa ja keventää, esimerkiksi osittain Eestin mallin mukaiseksi
    c) nykyistä sosiaaliturvaa pitäisi keventää huomattavasti ja suunnata työssäkäyvän väestön esim. terveydenhoitoa yksityiselle sektorille kela-korvauksin ja suunnata työttömien ja muiden työelämän ulkopuolella olevien terveydenhoitoa julkiselle puolelle.

    Monta muutakin parannuskeinoa varmasti löytyy, tuntuu vain että fiksuimmat -keiden PITÄISI olla Arkadianmäellä- eivät sinne halua edes pistoolin piippu ohimolla.


    Sitten iloisempiin asioihin. Ajan prätkäkortin vielä nyt tänä syksynä ja ostin jo pyöränkin RM-Heinolta. 650:nen Kawa Versys kotiutuu viikonloppuna. Lisenssiä odotellessa...
  24. #54
    Lainaa Jerejok kirjoitti Katso viesti



    Sitten iloisempiin asioihin. Ajan prätkäkortin vielä nyt tänä syksynä ja ostin jo pyöränkin RM-Heinolta. 650:nen Kawa Versys kotiutuu viikonloppuna. Lisenssiä odotellessa...
    Sekö vanhanmallinen oranssi versys, jota liike mainosti 2011 malliseksi.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  25. #55
    Lainaa Jerejok kirjoitti Katso viesti
    Ammattiliittojen pitäisi vihdoinkin luopua saavutetuista eduista ja siitä ajatuksesta että maailma on Suomessa edelleen 70/80-lukuisella, suuri-tehdas-ja-paljon-työntekijöitä-ja-duunipaikka-isältä-pojalle -mentaliteetistä ja tunnustaa tosiasiat; pitää pystyä neuvottelemaan ja jotta pystyisi siihen, on annettava jotakin myös pois.
    Vähän tätä ihmettelen Mitä se ammattiliitto on saanut aikaiseksi, mistä yrittäjä on noin katkera, ja mikä pitäisi antaa pois? Kesälomat, vähemmän työtä-vähemmmän työaikaa että riittää kaikille? Minimipalkka? Kuka täällä tunnustaa tekevänsä minimipalkalla? Itse en ole eläissäni moiseen joutunut, osaava saa osaavan palkan. Irtisanomissuoja? Näyttää sekin olevan aika alakanttiin Eurooppalaiseen käytäntöön verrattuna. Ansiosidonnaisen? Siitäkin valtio maksaa leijonan osan, tästä voi syyttää ammattiliittoja, jäsenyys (h-vetin ylihintainen) oli aikoinaan ainut tapa siihen, onneksi tuli noi pelkät kassat, joissa riittää satasen maksu vuodessa, kun ei tarvitse ay-pomojen retkuiluja kustantaa.
    Ja aika turha on enää levitellä millään isältä pojalle työsuhteilla, kyllä se yrittäjä (=työnantaja) saneeraa ensimmäisenä ne pidempään olleet (=osaavat, kallispalkkaiset) pihalle.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  26. #56
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Siitäkin valtio maksaa leijonan osan
    Voi kun valtio jotain maksaisikin. Kyllä valitettavasti lähes kaiken minkä "valtio maksaa", me maksamme kaikki yhdessä, tavalla tai toisella.
  27. #57
    Lainaa Elämäntapamotoristi kirjoitti Katso viesti
    Sekö vanhanmallinen oranssi versys, jota liike mainosti 2011 malliseksi.
    Sekö ei sitten ollut 2011? Ainakin silloin se on rekisteröity. Toki, ylivuotinenhan se todennäköisesti on. No, niin tai näin, vuoden takuu ja muutama muu mukava juttu sen kyydissä tuli, eikä suoraan käteisellä päässyt oikein mistään pyörästä kauppoihin yksityisen kanssa. Otin sitten sen oranssin sieltä.

    Palatakseni vähemmän mukaviin asioihin,

    Suomalainen työ vain ON kallista teettäjälle, eli työnantajalle. Siitä voi osaltaan kiittää ammattiliittoja, mutta myös valtiota. Työn laatu on meillä huippuluokkaa, siitä ei pääse moittimaan. Työntekijän kokonaiskustannuksista on täälläkin varmaan joku kirjoittanut, niistä en ala tässä sen enempää.

    Aiheena tämä on sellainen, että tästä saa vääntää täällä vaikka maailman tappiin jos on intoa ja sitä tuntuu riittävän.

    Asioiden on vain pakko muuttua, Suomessakin. Siitä ei pääse mihinkään. Tämän hetkisellä taloudenpidolla ja kulurakenteella nykyisen kaltaista yhteiskuntaa ei pystytä Suomessa enää ylläpitämään. Mikään taho ei vain ala ajaa muutoksia ennen kuin on aivan pakko. Ammattiliitot, työnantajajärjestöt ja puolueet eivät mikään halua olla se joka ensimmäiseksi alkaa ajamaan muutoksia. Menee maine...

    Mutta mutta. Minä jätän osaltani tämän aiheen tähän ja keskityn yrittämiseen, työntekoon ja A-kortin suorittamiseen jonka jälkeen ajan vanhanmallisella Versykselläni ja vihdytän itseäni.
  28. #58
    Lainaa Jerejok kirjoitti Katso viesti
    Sekö ei sitten ollut 2011? Ainakin silloin se on rekisteröity. Toki, ylivuotinenhan se todennäköisesti on. No, niin tai näin, vuoden takuu ja muutama muu mukava juttu sen kyydissä tuli, eikä suoraan käteisellä päässyt oikein mistään pyörästä kauppoihin yksityisen kanssa. Otin sitten sen oranssin sieltä.
    2007-2009 vanha malli
    2010 - uusi malli

    Oranssi oli yleinen väri Versyksissä vuonna 2007.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  29. #59
    Lainaa Juvi kirjoitti Katso viesti
    Voi kun valtio jotain maksaisikin. Kyllä valitettavasti lähes kaiken minkä "valtio maksaa", me maksamme kaikki yhdessä, tavalla tai toisella.
    Juu, toi on tiedossa, mutta jos ansiosidonnaisen maksaa valtio (=me), niin mihin tarvitaan sitä järjetöntä liiton jäsenmaksua? Taikka kassan? Jos kerran satasella saat moninkertaisena sen peruspäivärahan?
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  30.  
  31. #60
    Näin naapurin penikan kunnan hammashoitolassa. Siellä pistettiin pennun tekareita uusiksi yhteisestä kassasta vaikka just laittovat itse uuden mersun. Kohta ne on varmaan vaihdattamassa siihen uutta tuulilasia vakuutusyhtiön piikkiin.

    Kyllä harmittaa. Toivottavasti sillä menee firma kohta nurin niin loppuu tuo minun rahoilla leveily.
    Supermoto
Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen