Sivu: 24 / 42:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14222324252634 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 691:stä 720:een 1245:sta
  1. #691
    Lainaa Raaseri kirjoitti Katso viesti
    Mulla olis 998 Ducatin swingi vanteineen, rattaineen jarruineen tallissa irrallaan. Jospa punnitsisin ilman jousta 190/55 Pirellin Supercorsa SC2 päälle käärittynä. Kuka repii jostain modernista pelistä vastaavan irti punnittavaksi?
    Mulla olis R1 irtoswingi, joten aika pienellä vaivalla sais punnittua. Oliskohan joku Pirellinkin vanteella.
    Road racing aiheinen blogi

    Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

    ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
  2. #692
    Itse taasen ihmetten, että miksei yksipuolista swingiä käytetä enemmän just sen takia kun takavanne on niin helppo irrottaa ja ketjun kiristyskin onnistuu tosi nopeasti ja ketju pysyy varmasti linjassa. Ulkonäkö jakaa vahvasti mielipiteitä mutta tiettyihin pyöriin sopii.
    H2:nen on piristävän erinäköinen muihin supersportteihin verrattuna Ja onhan se teknisestikin massasta erottuva... Ehkä tuleisuudessa motareissa alkaa näkyä sama "downsizing" mikä autoissa on ollut jo muutaman vuoden trendinä?
    CB K R
  3. #693
    Lainaa Silverwing kirjoitti Katso viesti
    Itse taasen ihmetten, että miksei yksipuolista swingiä käytetä enemmän
    Eiköhän kaksipuolisen swingin pääsyynä ole se että kyykkypyöristä halutaan mahdollisimman keveitä. Jo se että paperilla näkyy pyörässä enemmän kiloja kuin kilpailijalla voi olla merkitsevä juttu ja vaikuttaa myyntiin haittaavasti. Johan se on tässä threadissa nähty kun joka toinen ulisee miten pyörä on liian painava ostettavaksi ;)
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  4. #694
    Poistettu
    Lainaa jyk4 kirjoitti Katso viesti
    Eiköhän kaksipuolisen swingin pääsyynä ole se että kyykkypyöristä halutaan mahdollisimman keveitä. Jo se että paperilla näkyy pyörässä enemmän kiloja kuin kilpailijalla voi olla merkitsevä juttu ja vaikuttaa myyntiin haittaavasti. Johan se on tässä threadissa nähty kun joka toinen ulisee miten pyörä on liian painava ostettavaksi ;)
    Keveys ei ole syy. Uskon että ykspuoleinen on hieman painavampi konstruktio, mutta vain hieman. Sen sijaan suunnittelu ja tekeminen ovat monimutkaisempia = kalliimpia ja hintakilpailluissa vehkeissä ei siten laiteta.

    Puntaria en vielä talliin ottanut, mutta yhtä swingiä nostelin. Siinä oli kaikki laakerit, jarrusatulan carrier ja epäkeskosäätö kiinni. Eikä tuntunut painavalta. Ja samalla yhtä irtovannetta, joka sekin on kevyt kuin mikä. Ja noi mun swingit on vanhan liiton valualua. Panigale lienee yksi keveimmistä mopoista vakiona, itseasiassa 899 on kilotolkulla isoveljeään painavampi. Mutta swingi ei noissa ole pääsyy.

    Mutta voin tosiaan punnita huvikseni, jos toi nyt kiinnostaa. Mutta tää on sitten 1993 suunnitellun 916 swingin paino kaikkine kiluineen ajokuntoisena.
  5. #695

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Silverwing kirjoitti Katso viesti
    Itse taasen ihmetten, että miksei yksipuolista swingiä käytetä enemmän just sen takia kun takavanne on niin helppo irrottaa ja ketjun kiristyskin onnistuu tosi nopeasti ja ketju pysyy varmasti linjassa. Ulkonäkö jakaa vahvasti mielipiteitä mutta tiettyihin pyöriin sopii.
    H2:nen on piristävän erinäköinen muihin supersportteihin verrattuna Ja onhan se teknisestikin massasta erottuva... Ehkä tuleisuudessa motareissa alkaa näkyä sama "downsizing" mikä autoissa on ollut jo muutaman vuoden trendinä?
    Renkaan vaihto kaksipuoleisessa vs. yksipuoleisessa on vähän niin ja näin tuon nopeuden suhteen. Harjaantuneilla näpeillä renkaan irroittaa ja tökkää paikalleen alle minuutissa, eikä sbk-luokissa pysähdellä muutenkaan renkaan vaihtoihin.

    Ulkonäön puolesta uusi H2 tai esim. R1 miellyttää silmää jollain kummallisella tavalla, vaikka en suoranaisesti niitä hyvän näköisiksi myönnäkään..
    Märkäpaino 238kg täydellä tankilla ei nyt ihan vielä ole mikään katastrofi, tosin perus tonnisten ketteryyteen ei päästä. Nopealla silmäyksellä riisumalla turhaa roinaa pois ja luopumalla alkuperäisestä putkistosta 15-20kg kevennyksen ei pitäs olla ihan mahdoton.
  6. #696
    Niin joo, ihan yleisesti meinasin, en ainoastaan kyykyissä. Siinä mielessä liippaa vähän otsikon vierestä... Kestävyydessä tuskin on eroja kun vertaillaan yksi- ja kaksipuolista keskenään? Miksei ostaessa sais valita ottaako yksi- vai kaksipuolisen swingin
    CB K R
  7. #697
    Lainaa Silverwing kirjoitti Katso viesti
    Kestävyydessä tuskin on eroja kun vertaillaan yksi- ja kaksipuolista keskenään? Miksei ostaessa sais valita ottaako yksi- vai kaksipuolisen swingin
    Yhdellä jenkkien foorumilla turbojen kanssa leikkivät ihmettelivät valittua ratkaisua ja juuri kestävyyteen vedoten.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  8. #698
    Jos saisi valita esim. 500 Eur halvemman kaksipuolisen svingin niin ottaisin sen. Olisi vähän valinnanvaraa vanteissakin ja 10x (mutu?) halvemmat laakerit kun pitää vaihtaa. Ketjujen säätö nyt ei ole mikään ongelma, esim. ison hylsyn löytö joissakin on. Aivan turhaa hifistelyä, mitä mullakin on neljässä pyörässä. Aika moni varmaan rakentaisi Monsterista (tai Hyperistä) Scramblerin tai oikeastaan enduromman, jos ei olisi yksipuoleisen haarukan vannetta riesana.

    Kawa H2 kelpaisi aivan hyvin ilman tuota.
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
  9. #699
    Minulla on ollut kaikki aiemmat pyörät kaksipuolisella swingillä ja nykyinen ainoa yksipuolisella. Jos saisin sormia napsauttamalla valita jommankumman väliltä, ottaisin yksipuolisen 10-0. Jos painaa 300g enemmän tai vähemmän, ei minua itketä.

    Kuka tykkää mistäkin ja makuasioista ei voi kiistellä. Äkkiseltään en muuta huonoa keksi, kuin mistä löytää hätätilanteessa 46mm hylsy.
    BMW R-NineT -23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  10. #700
    Triumphin laakerit maksoi 90-100 ekee kolmesta laakerista. Normi takapyörään maksaa 60?

    Lisäksi sulla voi olla vaihtovanteita toispuoleisessa ilman niissä erikseen olevia jarrulevyä yms laakeria.

    Itselläkin on kaksi vannetta taakse, toisella Z6 touring kumi ja toisella pitävämpi ratakumi. Vaihtoon menee noin 2-3min.

    Aika hauskalta kuulostaa noi takahaarukka-säästöt 500euron edestä. Itse maksaisin kyllä 500 extraa toispuolisesta.

    hondan ratkaisussa ei tarvitse edes sitä 46mm hylsyä. (monta pientä pulttia jolla vanne kiinni).
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  11. #701
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    hondan ratkaisussa ei tarvitse edes sitä 46mm hylsyä. (monta pientä pulttia jolla vanne kiinni).
    Taisi yksipuolinen yhdellä mutterilla saada alkunsa endurance-kilpureista, missä vaihdetaan rengas 5 sekunnissa pulttikoneella päräyttämällä. Sama systeemi on monessa rata-autossakin esim F1. Kotioloissa työkalumielessä ehkä kätevämpi olisi useampi pieni pultti.

    Orkkislaakereilla menty nyt 45000km ja rasvattu 20k välein. Laakerit ovat kaksi halpaa peruskuulaa ja yksi neulalaakeri. 1-puoleisssa taitaa olla kolme kuulalaakeria?
    BMW R-NineT -23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  12. #702
    Samaan lopputulemaan tullaan helvetin monessa asiassa "ihan eri suunnasta".

    Olennaisinta lienee se, että ratkaisu on hyvin suunniteltu ja toimiva... oli se kumpi tahansa.

    Normimopoilijalle vaihtoehtojen +/- asiat luisuvat akateemisen hapatuksen ja tyylikysymysten
    puolelle.... jos molemmissa toteutuvat tuossa edellä mainitut asiat.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  13. #703
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    Triumphin laakerit maksoi 90-100 ekee kolmesta laakerista. Normi takapyörään maksaa 60?

    Lisäksi sulla voi olla vaihtovanteita toispuoleisessa ilman niissä erikseen olevia jarrulevyä yms laakeria.

    Itselläkin on kaksi vannetta taakse, toisella Z6 touring kumi ja toisella pitävämpi ratakumi. Vaihtoon menee noin 2-3min.

    Aika hauskalta kuulostaa noi takahaarukka-säästöt 500euron edestä. Itse maksaisin kyllä 500 extraa toispuolisesta.

    hondan ratkaisussa ei tarvitse edes sitä 46mm hylsyä. (monta pientä pulttia jolla vanne kiinni).
    Samoin voisin itsekin maksaa vaikka vähän ekstraa ykspuolisesta haarukasta. Mutta ei ihan haarukan perusteella viitsis pyörää kuitenkaan valita?

    Hondassa tosiaan neljällä pultilla kiinni takavanne, nopeaa ja helppoa. Ainoa vaikeus on ollut joissakin rengasliikkeissä kun ei ole ollut sopivaa tasapainotuskonetta. Niitä tuningvanteita ei noihin taida olla pahemmin tarjolla...

    Millanen H2:sen takavanteen kiinnitys lienee, yksi vai monta pulttia?
    CB K R
  14. #704
    Lainaa Silverwing kirjoitti Katso viesti
    Millanen H2:sen takavanteen kiinnitys lienee, yksi vai monta pulttia?


    Äkkiseltään kahottuna viijelä pulttimutterila.
  15. #705
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Ihan hjuva... ei tartte vetää sitten 200+ momenttiin.... ja aukaista siitä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  16. #706
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti

    Äkkiseltään kahottuna viijelä pulttimutterila.
    Niinhän tuo näyttäis viidellä olevan... Sopii suoraan skoodan vanteet alle
    CB K R
  17. #707
    ^^^ Kun oikein tarkkaan katsoo niin onpa muuten hieno tuo äänenvaimennin.
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  18. #708
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Goofy S kirjoitti Katso viesti
    ^^^ Kun oikein tarkkaan katsoo niin onpa muuten hieno tuo äänenvaimennin.
    Oikein siro kyllä.
    Superbike #7
  19. #709
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Oikein siro kyllä.
    Onkohan seisontatuki oikealla puolella? (tietää ainakin, mistä laihduttaa sen about kakskyt kiloo).
    Miten ei olekaan osunut silmään aikaisemmin. Uusien mopojen tauteja, koska määräykset.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  20. #710
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Oikein siro kyllä.
    Aikas pieni ja huomaamaton, varmaan ihan höyhenen kevyt myös Mikäs siinä etulokarissa kiilteleekään, kissansilmä? Ei oikein istu tuohon habitukseen...

    EDIT: Niin ja pitäähän sliparien valmistajillekin luoda markkinoita
    CB K R
  21. #711
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Silverwing kirjoitti Katso viesti
    Aikas pieni ja huomaamaton, varmaan ihan höyhenen kevyt myös Mikäs siinä etulokarissa kiilteleekään, kissansilmä? Ei oikein istu tuohon habitukseen...
    Taitaa olla jenkkimarkkinoiden vaatimuksia noi polkupyörän heijastimet kyljissä.
    Superbike #7
  22. #712
    Eihän tuommosta mopoa huomais ilman noita heijastimia sivussa.
    Annoin moottoripyörille pikkusormen, se vei koko käden
  23. #713
    eiköhän halvin ja fiksuin painon tiputus löydy ihan kuskista itsestään keskiverto suomalaisesta vois ihan hyvi ottaa 10.20 kilo pois näyttämättä riisitikulta. itseltäni niitä löytysi 30
    zzr1400
  24. #714
    Lainaa hulkster kirjoitti Katso viesti
    eiköhän halvin ja fiksuin painon tiputus löydy ihan kuskista itsestään keskiverto suomalaisesta vois ihan hyvi ottaa 10.20 kilo pois näyttämättä riisitikulta. itseltäni niitä löytysi 30
    Tilanne taitaa vain olla se, että keskiverto kaljamaha ei aja superbikella, joten pudotus menee siinä mielessä hukkaan.
    Vähän sama kuin pyytäisi mäkihyppääjiä laihduttamaan 30 kiloa.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  25. #715
    ei viitsi lihaksia laihduttaa pois.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  26. #716
    Lainaa hulkster kirjoitti Katso viesti
    eiköhän halvin ja fiksuin painon tiputus löydy ihan kuskista itsestään keskiverto suomalaisesta vois ihan hyvi ottaa 10.20 kilo pois näyttämättä riisitikulta. itseltäni niitä löytysi 30
    Paras viritys ja toimii kaikkiin malleihin!
    CB K R
  27. #717
    rungosta tulee ensimmäisenä mieleen ducati.. onneksi ei sentään ole punaiseksi maalattu..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  28. #718
    Poistettu
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    rungosta tulee ensimmäisenä mieleen ducati.. onneksi ei sentään ole punaiseksi maalattu..
    Niin minullakin, onneksi toi starship ulkonäkö kuitenkin muistuttaa että kyseessä on vain Kawa.
  29. #719
    Jostain muistan lukeneeni että putkisto oli ainakin yksi syy yksipuoleiselle swingille...
    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

    ZX12R
  30.  
  31. #720
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti


    Lainaa Goofy S kirjoitti Katso viesti
    ^^^ Kun oikein tarkkaan katsoo niin onpa muuten hieno tuo äänenvaimennin.



    Tuo promo-kuvissa oleva putki on just sopiva tuohon pyörään! Ehkä kyseisen pyörän ostajalla on varaa hankkia aavistuksen sirompi slipari...

    Ja jotenkin näyttää siltä, että tuo katulaillinen on melkoisen tukkoinen. Ainakin jos vertaa tuohon suoraan ränniin. Mutta minkä takia tässä pyörässä on 4-1 putkisto, eikä 4-2-1 putki? Onko keskialueella jo tarpeeksi jerkkua?

    edit:
    Tuossa katuversiossa näyttää sittenkin olevan 4-2-1 putkisto.
Sivu: 24 / 42:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14222324252634 ... ViimeinenViimeinen