Yleisesti vastaan että eikö ole hienoa että joku tekee jotain uutta ja mullistavaa?
Onko 200 riittävää, pitäiskö olla 300...
Hei, järki käteen!
H2R versio ei liene Matti Meikäläisen versio, raju, huoltoa vaativa, eikä oikein sovi meidän rataluokkiin.
Mutta, se on olemassa. Haaveissa, mietteissä, todellisuudessa, viritettävissä
Katuversio H2 on tietenkin kesympi, ihan selvä juttu. Takuut ja oikeuskäsitykset jenkeissä ja muualla maailmassa. On kai lapsellista kuvitella että meille kaikille tuotaisiin 300hp peli kadulle, 5 vuoden takuulla ja 30.000km huoltoväleillä.
C´moon, ei toimi.
Mutta, ahdettuna ja 2oo heppaisen se saattaa olla ihan hiton kiva pali radalla(kin).
Ollaan oikeasti tyytyväisiä että joku (nyt Kawa) toi meille uuden vaihtoehdon.
Ei se ole kaikille paras vaihtoehto tai leikkikalu. Mutta joillekin se on.
Ja ainakin se on uusi verrokki.
Älkäämme olko niin helvetin poispilattuja, ettei mikään todellinen enää muka riittäisi.
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Kawasaki on tajunnut juuri tuon. Erikoismalli on juuri niitä haaveita ja eskon baarijuttuja varten. Huippumalli antaa haaveille siivet. Ihan sama kun aika harvalla oli cosworth Sierraa, mutta haaveissa ja baarijutuissa se on tärkeä.
Hyvä moka videossa. Keltatakkinen lapsi pitelee korviaan kun seisoo suoraan 120db putken reitillä. Aluksi ei pidä mutta vieressä journalistitkin pitelee korviaan.
Lisäksi kuski näyttää amatööriltä vaikka ei sitä olekaan. Keuliminen jalkaa roikottaen. Ei vaan näytä hyvältä.
Viimeksi muokannut: jaket; 08.11.2014 klo 12:31.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Jotenkin ajattelen, että tässä on aikamoinen aihio tai peruskonsepti. Että jos joku alkaa tehokisaan, niin aika pienellä kehityspanoksella tästä tulee aina se kymmenen heppaa tehokkaampi versio. Varmaan mielenkiinnolla seuraavat, että millaiseen porukkaan tää alkaa loppupeleissä uppoomaan, että kannattaako alkaa valmistamaan sivulaukkutelineitä vai rearsettejä.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Kyllä tuo aika hyvälle kuitenkin vaikuttaa, ainakin sellaiselle joka haluaa juurikin katupyörää. Uusi kymppi on kadulle turhan ylävireinen ja zzr taas liian norsu... Eli sattuu aika kivasti siihen väliin ja toivottavasti on aika helppo nostaa tehokäyrääkin ylöspäin koko matkalta.
Supermoto
Just näin. Sopivan rungon lisäksi tehoa voi olla esim. 6000-7000 kierroksella tuplat mitä tavallisessa 1000 kuutioisessa.
Netissä on tästä vaikka mitä juttuja ja tässä joitain enempi tai vähempi uskottavia:
- japseilla on herrasmiessopimus etteivät tee yli 200 hv katupyörää. Ram-air lukuja ei lasketa. Siitä tulisi tämä 200 hv.
- tehoa onkin parisataa renkaalta.
- paino 238 kg on haluttu nostaa niin ylös kuin on saatu tehopainosuhteen saamiseksi alas vakuutusmaksujen ja yleisen hyväksynnän takia. Tankki on piripinnassa. Äänenvaimennin painaa 14 kg. Akralla ja litran verran bensaa tankissa paino on 214 kg.
- pyöriä tehdään vain tilauksesta ja esim. UK kiintiö parikymmentä pyörää. Tilauksia otetaan vastaan vain 19.12 asti.
Joka tapauksessa aika mielenkiintoinen kampe.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Juuri näin. EICMA:n messuilla pyörä nähtynä tämän näkeekin pyörästä. H2 ei ole nimittäin mikään ihan pieni pyörä. Pitkä akseliväli ja muutenkin kookas yleisilme. Enemmän tulee zx-12r, kuin zx-10r mieleen. Pyörä on varmaan parhaimillaan isoilla teillä kovassa vauhdissa. Voisi hyvin valita H2:sen reitille Travemunde - Nizza.
Windows Phone_20141106_16_00_11_Pro.jpg
Mutta on tuo detailjikka hienoa; putkirunko, punainen ahdin, yksipuolinen svingi.. Iso käsi ketkä pistävät kättä taskuun ja lunastavat kotiin..
Kyllä sitä vähän massaa saa olla. Eipä tuossa massa johdu huonoista osista tms kompromisseista. Vaan Tod näk kestävyyden ja tukevuuden lisäämisestä.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Eiköhän tuohon voi heittää vielä 20kg puntin lisäksi, ja muut jää kun tikku paskaan.
...
Niin tai näin....wanha n.200 pollea omaava Zetori herättää ainakin itsessä kunnioitusta moottoritehoillaan.....joista rehellisesti sanottuna osaan käyttää n.3/4 osaa niin jottei pelota....melkoista löpinää tehoista on uuden Kawan kohdalla....alitehoinen,väännötön,pettymys jne.jne..Kuinka moni meistä ihan oikeasti tarvitsisi/uskaltaisi käyttää spekuloitua 300 konia? No oikeat vetomiehet,kaikki huutoputki vedättäjät ja pommittajat.....oikeasti hä? suck my
![]()
ZZR 1400 -08
CBR XX 1100 -06
GSX 750F -03
ER-5 -97
+100tkm/120kmh
Jep. Eiköhän se Rossi ole ainoa joka uskaltaa käyttää zezzarista kaasua pohjassa ja ottaa kaikki tehot käyttöön, eli varmasti ne kaikki tehoa tarvivat ovat harvassa kun sinullekkin riittää kerran puolikaasu.
Ps. Kokeile seuraavaksi pyöräksi 535 viragoa. Sillä voi urheilullisesti vetää urku auki motarilla. Jättää vielä turvaliivit pois päältä jos haluaa oikein hullutella.![]()
Supermoto
Pitäähän sitä olla, ilman muuta, ei siinä mitään.
Jossain kohtaa, eri asioissa, tulee kuitenkin vastaan kohta jossa enemmällä ei saada
oikeastaan muuta lisäarvoa kuin se, että "toisilla on, toisilla ei".
Esim. seuraavasti:
Voi ajaa vaan yhdellä Ferrarilla kerrallaan.
Voi juoda vaan yhdestä tuopista kerrallaan.... muu menee rinnuksille.
Vaikka olis tusina Tsjei-Louta rivissä kontillaan, voi tuon yhden vehkeensä
työntää vain yhteen kerrallaan.....
Listaa voi jatkaa aika loputtomiin.
Mopon kanssa tahtoo taas olla niin, että 200+rwhp huiput tukevalla keskialueella on se tapin paikka.....
pallien/aivojen/suun koosta riippumatta..
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Ei käynyt. Tuo riippuu ihan minkä kategorian pyörästä puhutaan. ZZR:kin on hyvä pakkaus omassa kategoriassaan, vaikka painaa noin 270 kiloa. Se on harmi myös että 5-sarjan bemari on Miniä painavampi.
95 kiloinen crossipyöräkin on metsässä painoltaan ihan näppärä peli, mutta jo hiekkatiellä suoraan ajaessa 100km/h (ohjausgeometriansa lisäksi) tuo paino tarkoittaa melkoista epävakautta. Aika metsään mennään jos moottoripyörä pisteytetään pelkästään sen massan perusteella. Se 2-3s mitä sport-tourerit jopa puhtaat sellaiset kuten Busa ja ZZR häviää ratakierroksella sporttipyörille, ei merkkaa katuajossa yhtään mitään. Toki jos on vetomies ja hakee rajoja mutkanopeuksissa ja siitä miten ketterästi suunnanvaihdokset onnistuvat tarvittaessa, niin sillon tuollainen pyörä ei ole oikea vehje. Se on vaan taivaan tosi että taitava kuski sillä Busallakin mutkapätkällä kepittää heikompitaitoiset sporttipyöräkuskit.
Tuo h2 on painoltaan ja akseliväliltään liki optimi perus katukuskille, mutkaominaisuudet lähellä täysverisiä sbk-replicoita paremmalla suuntavakavuudella ja ilman älytöntä kiikkuefektiä(voimakas keuliminen).
Toki ymmärrän sen, jos mennään ns. yli siitä tietyn pyöräkategorian ihannepainosta, niin kaikki on liikaa. Sporttipyörähän voisi tod. näk ihannetilanteessa painaa jopa vain 170-180 kiloa, jos rata-ominaisuudet on etusijalla. Tuon alle varmasti kantavuus, rakenteiden kesto ja vakaus(ainakin painavasti kuormattuna) tulisi enemmän tai vähemmän ongelmaksi. Ja hinta taitaisi olla muuta jo tuonkin painoisessa sporttipyörässä mitä 20k€, kevyitä materiaalia joutuisi käyttämään läpikotaisin.
Viimeksi muokannut: SMRacing; 08.11.2014 klo 20:21.
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
Ahtoilman (ja ahtimen) lämpiäminen riippuu suuresti ahtimen hyötysuhteesta. Tässä kuvattuna Eaton M45-roots-ahtimen ilmaa lämmittävä vaikutus.
https://www.rbracing-rsr.com/turbo/T.../M45deltaT.gif
Juuri näin. Kiitos oikaisusta. Aina oppii uutta. =)
Enpä tullut ajatelleeksikaan, että kyseisen osan kutsumanimi on erilainen riippuen siitä, kumpi ahdin kyseessä. Kuuman turbon ylimääräiset paineet on luonnollista päästellä sinne muiden kuumien kaasujen joukkoon. Onkos dumppi vielä joku muu osa vai juuri tämä kyseinen hukkaportti??
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
Hukkaportti (wastegate): ohittaa turboahtimen turbiinin, ts. pakosarjan pakoputkeen yhdistävä venttiili. (Tai ulkoilmaan, lempinimi "screamer pipe".)
Kierrätysventtiili (by-pass): ohittaa ahtimen kompressorin, ts. ahtimen paine- ja imupuolen yhdistävä venttiili.
Dump / blow-off valve: yhdistää ahtimen painepuolen (eli moottorin imusarjan) ulkoilmaan.
Viimeksi muokannut: markketo; 12.11.2014 klo 14:28.
'03 ZX6R
http://www.asphaltandrubber.com/bike...-close-photos/
"Of course, any 200hp machine is more than a handful, and we doubt many H2 owners will keep their machines street legal for very long — it’s been explained to A&R that it doesn’t take much work to uncork the H2…we’re just not sure if that’s a good or bad thing though."
Onko tässä katumallissa perus ss-putkisto R:n titaanisen sijaan?
![]()
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Melkein jo säikähdin että ovatko japsit päässeet takaisin kilpailuun, no ei nyt sinne päinkään. Trellis on kaunista kuten Ducateissa nähty ja jännä että kelpaa nykyisin myös muille kuin italialaisille. Yksipuolinen takahaarukkakin saa kuolan valumaan jne. Mutta ei helvetti, hirvee vouhotus ja 200hp sekä aivan perkeleesti painoa. Jos tämä olisi ilmestynyt 8 vuotta sitten niin olisi varmaan ollut vouhotuksen arvoinen. Nyt en kyllä ymmärrä että miksi?
Tsekatkaapa vaikka ducatin uusi 1299 Paniaglen esittely video, antaa vähän näkökulmaa siihen missä nykyisissä sporteissa mennään niin tehoissa, painoissa kuin myös tekniikankin osalta. Minusta turbo ilman merkittävää tehon lisäystä on kyllä yhtä tyhjän kanssa, ei kai niitä huvikseen laiteta kuin diisseleihin että saadaan liikkeelle? Autoissa ainoastaan päästöt pakottaneet huippumallit turpoihin jos sieltä muutenkin tehot irti saataisiin. Jopa Ferrarikin joutui 2014 nöyrtymään downsizingiin sekä turpottamiseen
Mutta edelleen onnittelut jos joku ostanut ja tästä tykkää, kaikilla meillä omat maut ja tässä vaiheessahan arvostelut perustuvat vaan numeroihin ja kuviin. Mielenkiinnolla odotan koeajoa, että mihin tuo nyt sitten oikeasti soveltuu parhaiten? katu ajoon kyykkykö vai kyseessä zzr jälkeläinen?
Mä taas koen että tämä Kawa 2015 tulokas. Siinä on oikeasti jotain uutta. Ei ole omaan makuun muotoilultaan ja tuo paino on kyllä syntisen iso. Mutta eipä noita Panigalejakaan ruuhkaksi asti radalla nähdä. Ja muualla kuin radalla on varmaan mukavuus, käytettävyys jne mittareilla mitattuna käytännöllisempiä mopoja. Vaikkei toki kauniimpia ;)
Jos ite summaan 2015 uutuudet, niin ainoa aito uutuus on toi Kawa. RCV ja R1M ovat kyllä steppi ylöspäin ko valmistajien superbikesaagassa, mutta ei niissä kummassakaan mitään innovatiivista ole. Yampilla vieläpä suunnitteluosasto on mennyt mun mielestä liian matalasta kohdasta aidan yli.
Panigalessa on nyt kaksisuuntainen blipperi ja joku kuutio lisää. En jaksa uskoa muutosta aiempaan lopulta isoksi että voitaisiin puhua muusta kuin hyvin kepeästä faceliftista.
S1000RR säilyy superbike kategoriassa kukkulan herrana. Ja sellaisen omistaneena pidän sitä melko hyvänä allarounderina jos haluaa kepeällä ja tehokkaalla mopolla hupailla radalla, ajaa töihin, käydä Alpeilla ottamassa kuvia ja Gardalla kastelemassa varpaat. Mutta eipä sekään lopulta mihkään oo muuttunut sitten vuoden 2010.
Voihan se olla myös näin, toivotaan että jatkossa joku muu tekniikka näyttäytyy sitten kiinnostavammassa/ymmärrettävämmässä muodossa
Mutta ihan oikeasti en ole kyllä tunteja tähän liittyviä artikkeleitä lukenut, ne ketkä on niin mitä muuta "hypeä" tässä on kuin turbo? Ok no turbo mp:ssä kuulostaa hienolta jne. mutta jos sen avulla tuotetaan 200hp niiiin? Turbo on niin 80-lukua![]()
Olen jo maininnutkin, ettei kiinnostaisi jos ei olisi ahdinta. Nimenomaan superchargeria, koska turbo olisi helpohkoa laittaa itsekin mihin tahansa pyörään ja odotan tältä Kawan ratkaisulta enemmän. Tällaista tekniikkaa en odota muilta kuin Kawalta ja Hondalta. Se on melkein järjetöntä. Supercharger ja rivinelonen on paras konsepti n. 250 hevovoimaiseen ZZR:n ja ZX10 välimaastoon nopeaan sporttiin. Ratapyörä tai kyykky H2 ei ole tarkoituskaan olla. Halvempia ja helpompia ratkaisuja, pienempiä ahdettuja pyöriä varmaan tulee jatkossa, mutta tähän Kawa on satsannut. Joutuu markkinoimaan speksejä huonommaksi. Arvelen, että tästä tulee keräilykampe ja virstanpylväs. Voihan olla, että olen väärässäkin. Keräilykamppeeksi tulolla ei ole mulle mitään merkitystä, mutta jollekin voi olla.
Kun katselen kuvia niin innostus meinaa laantua, mutta luonnossa kun näin H2:n niin olihan siinä sitä jotain. Painoa on tietysti paljon jos vertaa tosikyykkyihin, mutta jos sen laihduttaa 215 kg tuntumaan niin ei sitä ole liikaa varsinkaan siihen mihin se on tarkoitettu.
Jos olisin tarvinnut ratapyörää niin ehdottomasti katseet kääntyisi Panigale 1290S:ään. Se on nyt paremman näköinen ja konekin voi olla melko makea. Elektroniikkapuolella kaikki mitä on saatavissa. Ennen ei ole Pani kiinnostanut. Mutta mulla on jo HP4 enkä aio siitä luopua.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Turbo on käytännössä aika eri asia kuin supercharger tai kompressori tai miksi sitä kutsutaankaan. Hyvässä ja pahassa.
Vaikka sanotaan, että kuutioille ei ole vastinetta niin vielä parempi on ahtaminen. Se voima on vaan niin vastustamatonta ja aivan eri tyyppistä. Molempi parempi. Ainakin mun mielestä.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Mulla on vähän sellanen tuntu että porukka tarttuu ihan liikaa noihin lukuihin. On aika painavia syitä, minkä takia H2 on paperilla niin paljon miedompi kuin H2R: vakuutukset, päästöt, melu jne. Jos Kawa oli valmis uhraamaan amerikkalaisten melusäädösten takia kuussatkusta 10hp, jotka kuitenkin saa takaisin esim. työntämällä klemmarin diagnostiikkapistokkeeseen, niin en yhtään ihmettele jos H2:sta löytyy jotain vastaavaa... Tätä puoltaa myös vähäiset moottorimuutokset H2R:ään verrattuna.
'03 ZX6R
H2R ja H2 malleissa on kyse tehtaan halusta olla tiennäyttäjä muille moottoripyörä valmistajille. Onhan Kawasakilla ollut virstanpylväitä tekniikan puolelta pitkin aikoja, joita enemmän ja vähemmän kopioituna on kelvannut muille merkeille.
-72 tekivät Z1 moottorin, rivinelikon kahdella kannen yläpuolisella nokalla, jotka painoivat suoraan venttiilejä paininkuppien välityksellä, kampuran limppu koneistettiin rattaaksi kytkintä pyörittämään, -80 tuli polttoaineen suihkutus kokeiluun yhteen malliin. Mikään noista ei ollut mikään uusi keksintö, mutta ekaa kertaa sarjatuotanto pyörässä käytössä ja jälleen kelpasi muidenkin taas kopioida. Turboissa oli viimeisenä mukana , mutta onnistuneimman version muihin verrattuna tekikin, tosin aika oli jo ajanut turbovillityksen ohi samoihin aikoihin.
Miksei mekaanisen ahtimen tuonti pyörään olisi taas virstanpylväs konetekniikan saavutuksen malliksi muille merkeille. Aikahan tuon näyttää, onko konetyypistä etua vanhempiin konstruktioihin verrattuna. Tonninen 300 heppainen siksi, koska pystyvät siihen, 200 heppainen osoituksena katukelpoisesta pyörästä, jolla saadaan päästörajat läpäistyä sekä järjelliset huoltovälit. Ei varmaan mikään kisapyörä, mutta varmasti omistajilleen spesiaali ajokki, jota ei tule joka kulmalla vastaan. Onnittelut sille joka tälläisen alleen saa![]()
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
Jengi tietää vaan huipputehon (mikä sekin rajoitettu?)ja mollaa jo koneen epäonnistuneeksi
Ois kiva nähdä vääntökäppyrää..
Gsx-r 1000 k8
Ducati Monster 1200S vm 2014
Ex Triumph Speed Triple vm 2011
Ex Condor A350 vm 1975
Ex Aasiassa Honda mopo/kevari
Ex Solifer SM