Aivan mahtava ettei ole, poikkeaa silläkin tapaa tosi piristävästi normaalista muoviluotimuotoilusta!
Toi peräosasto on omaan silmään vähän turhankin typistetty ja fighter tyylinen. Meinaa siis sitä, että jos kaupallisesta mallista napataan se arvatenkin KAAMEE kilpiteline / vilkkuhässäkkä pois niin takanakki heittää kaikki tiestä löytyvän sälän kuskin niskaan. Mut tämä on nykyään aivan normaalia monen muunkin mallin kohdalla...![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
No joo... Reilu kakssataaheppaisen turbosuperbiken tourinkiominaisuudet sateessa eivät miellytä minua... yhyy.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
[QUOTE=Nitrous;6334728]Sehän on ilmiselvä Darth Wader.[/QUOTE
Be the force...
<p>.</p>
Mutta NYT takaisin asiaan. Kaivakaas nyt houdinit jostain meille kunnon videoo tästä masiinasta?![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Trust your instincts, be yourself!
Kawasaki Z750 -04 --> Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08--> Kawasaki ZZR1400 -12 --> Kawasaki H2SX SE -18
Tuosta ranskankielisellä selotuksella: https://www.youtube.com/watch?v=0t1Ec6jVcB8
SDR1290
--me mutkan jälkeen käymme mutkaan vain huomataksemme, että olipas ihan v***n kivaa!--
Pakoputki tuossa laitoksessa on lähes samannäkönen kuin mun Zetorin Yoshi R55, ton reikä on vaan aika helvetin paljon horompi....Ei auta vaikka ottaisin killerin pois...
![]()
Ykspuoleinen haarukka. Onkohan klappia?![]()
Aprilia Tuono V4R aprc + KTM
Nyt vaan samanlainen mökä päälle ku KTM hehkuttajat laitto omasta vessasta. Kyllä tohonkin tarroja saa![]()
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
Ei tietenkään yksinään, akseliväli ja ohjausgeometria vaikuttaa. Mutta jos on ajanut Hayabusaa tai 12r:ää, ZZR:ää jne. sport-tourinkivehkeitä niin kyllähän ero varsinaisiin sporttipyöriin on huima suuntavakavuudessa niin maantiellä kuin varsinkin kovissa nopeuksissa. Etuakselilla kun on reippaasti massaa, niin lähellä 300 nopeuksia ilmavirran noste ei tee pyörästä vielä lainkaan epävakaata, kun joillakin sporttipyörillä meno on hyvin levotonta jo ennen tuota.
Jos hypoteettisesti ajatellaan >330km/h kulkevaa katupyörää, niin kyllä siinä olisi hyvin loogista olla massaa ja akseliväliä hiukka enemmän kuin parhaissa ratatykeissä. Toki esim. Moto-gp kuskit ajaa noita vauhteja olemattomalla kokonaismassalla, mutta se nyt on vähän eriasia kun puikoissa on joku peruspertti joka ei välttämättä tykkää kun eturenkaan tuntuma tiehen lähes katoaa. Myös noiden kilpapyörien aerodynamiisia ratkaisuja on paljon enemmän hiottu kuin katupyörien, kehittyneestä elektroniikasta puhumattakaan. Hyvällä ohjausiskarilla jne. saa kyllä vakautettua kevyenkin pyörän keulan käytöstä vauhdin kasvaessa, mutta 250kg sport-toureri menee ilman sitäkin 300 helposti yksi käsi tangossa jos uskaltaa.
Kyllä sillä busan ja kumppaneiden suurella massalla on myös kääntöpuolensa, positiivinen sellainen. Ei tarviis kahta kertaa valita kummalla lähtee autobaanalle nopealle siirtymälle, 1000rr:llä vai sporttourerilla.
Viimeksi muokannut: SMRacing; 01.10.2014 klo 00:37.
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
^ Jaahans, täytynee painella kaapille ropaamaan popparit valmiiksi ja keissi kaljaa kylmään.![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
Käytännössä peruskyykystä saa täysin yhtä suuntavakaan ja kankeesti kääntyvä kuin Hayabusasta tai isosta zetorista jos ohjausgeometrian muuttaa samanlaiseksi kuin niissä. Toki pidempi akseliväli tuo oman osansa vakauteen, mutta massalla ei siinä leikissä ole edelleenkään merkittävää roolia. Kysymys voitaisiin esittää myös näin päin: Mitä järkeä on lisätä massaa vakauden kasvattamiseksi, jos siihen on käytössä parempia keinoja?
Superbike #7
Eikös tossa ole noita siipiä just keulan vakauttamiseksi niissä isommissa nopeuksissa, kompensoidaan kyykkysporttigeometriaa?
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Mielenkiintoista nähä kuinka lähellä H2R on koneen puolesta perus H2. Kuinka paljon saa lastuttamalla irti lisää tuosta peruskoneesta. Vois olettaa ettei kuitenkaan ole yks yhteen palikat.
Annoin moottoripyörille pikkusormen, se vei koko käden
^ Niinpä.
Ensinnäkin on hienoa että joku rohkenee tuoda markkinoille jotain todella uutta ja "mullistavaa".
Toiseksi, myönnän olevani hieman pessimisti katuversion odotusten suhteen.
Näinköhän Kawa kuitenkaan tuo meille ahdetun putkirunkoisen monoperäisen "viimosenpäälle" varustellun rajun ja ratapelin näköisen lelun kohtuulliseen hintaan.
Mielenkiintoista ja markkinoitakin piristävää joka tapauksessa!
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Jotenki tää nostattaa kiinnostusta taas kyykkymopoilua kohtaan. Olin jo vaihtamassa johonki matka enskaan mutta empä teekään niin. On ne tehokkaita nuo mielikuva mainonnat. Ja ehkä tuo ouluzonekin vaikuttaa asiaan. Toivottavasti tän näkee messuilla helsingissä.![]()
zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
Jos ite olisin ollut tuota suunnittelemassa niin perusmoottorin puristussuhde on katumallissa matalampi, ahtopaine matalampi ja nokat ehkä erilaiset + kierrosrajoitin alempana. Pienempiä muutoksia sitten erilainen pakoputkisto yms. perusjutut. Ahtopaineen rajoittamiseen on monia keinoja, pahimmillaan tuossa on erilainen ahdingeometria, mutta sitä en usko, koska tommonen hyrrä ei oo mikään halpa suunnitella.
Superbike #7
Eiköhän prototyyppejäkin ole rakennettu ja testattu vaikka kuinka monella erilaisella ahtimella joten tuskin niitä enää tarvii suunnitella.
Sea-Doon vesijeteissähän käytetään aika samannäköistä ratasvälitteistä ahdinta ja niitä on sitten erilaisia eri tehoversioissa. Lisäksi löytyy tietenkin vielä viriahtimia.
ei nopeesti tulut vastaan, onko tarkempia speksejä jossain julkaistu? Kone on siis ilmeisesti 1000 cc hukkaportilla oleva kompressori eikä turbo?
Road racing aiheinen blogi
Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri
ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond