Sivu: 3 / 41:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234513 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 1221:sta
  1. #61
    Hienoo että kawa laittaa taas siivet pyörään, ei tää nykyinenkään meinaa pysyä tiessä vaikka moiset löytyy...
    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

    ZX12R
  2. #62
    Ducatilla oli MotoGP-pyörässään joskus vuosina 08-10 pienet siivet sivukatteissa tasoittelemassa etupyörän aiheuttamia pyörteitä ja toimi myös pienenä downforcena keulimista vastaan. Varmaan saadaan myös paranneltua virtausta katteen ohi, joka autta jäähdyttämisessä ("imee" ilmaa paremmin pois katteen sisältä). Ja sitten myös ulkonäköjuttu.

    Toivottavasti pitävät pyörän kevyenä. Teho ei niinkään ole se juttu onko siinä 180, 200 vai 250 hv, koska ahdetusta saa viriteltyä tehoja pois melko helposti ja ehkä halvalla. Mutta jos H2 pilataan jollain +50kg lisäpainolla peruskyykkyihin nähden niin latistaa kyllä omistushaluja.

    Plussaa kyllä Kawasakille, että jaksaa yrittää japsikyykkyjen lama-aikana. 10R ja 6R ovat jo kovia verrattuna japsikilpailijoihin ja nyt vielä tämä
  3. #63
    Eikös downforce ole vähän vaikea asia moottoripyörässä. Estää keulimista varmasti, mutta eikös sama siipi paina kaarteessa kallistettua pyörää ulkokaarteeseen päin.
    Pysyyköhän hinta jokamiesluokassa vai tuleeko tästä Superleggera tyylinen mielialan nostattaja, jota kukaan ei ole messujen jälkeen nähnyt
    RRÄÄRRÄÄ!
    S1000RR+BETA 250RR 2T JA SAASTAMOINEN
  4. #64
    Aerodynamiikan maailma on muutenkin kiehtova , mutta
    kun liikutaan suuremmilla nopeuksilla "kovilla pinnoilla" ja aletaan kallistamaan kappaletta,
    tulee vastaan ihan toinen määrä muuttujia kuin esim.nelipyöräisillä.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  5. #65
    Tuskinpa noilla mitään downforcea haetaan vaan minimoidaan vastusta. Noilla saataneen virtaus pysymään paremmin kiinni esim. kuskin yli. Ihmeen vähän mitään kunnollista aeromystiikkaa näkyy edes motogp-laitteissa vaikka luulisi, että 5km/h lisää suoralle olis ihan kiva lisä.
  6. #66
    Itse näin tuon siivekkeen vain ram-air kanavana keulassa. Tuota julkaisua alkaa kyllä odottamaan melko paljon. Kuvissa tuo hiilikuitu (look?) tuo milekuvan keveydestä. Toisaalta saa olla kyl melko mullistava pyörä jos täytää ainakin henkilökohtaiset odotukset sitä kohtaan ja jos täyttää, niin HP4 ja panigale ovat ahtaalla. Toisaalta panigalesta tulossa 1299 ja yamaha R1 pitäisi myös uudistua pitkän odotuksen jälkeen. joten toivottavasti joku olisi oikeasti mullistava.
    Yamaha YZF-R1 -03
    Suzuki GSX-R 600 -99
  7. #67
    Onhan tietysi jonkinlainen mahdollisuus että näillä ennakkovideoilla ei ole mitään tekemistä varsinaisen markkinoille tulevan ajopelin kanssa.
    Taivas saa odottaa
  8. #68
    Motorg ry:n toimihenkilö, jäsentuotteet Karkov:n avatar
    Liittyi Jul 2012
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    http://www.youtube.com/watch?v=9LvmDoWrmBE&#t=9s

    00:09 - 00:10 sekuntien välissä vilahtaa pyörä edestä jos pysäyttää oikealla hetkellä. Näyttää vähän 6R ja R1 sekoitukselta edestä. Kuskilla ainakin sama shoein kypärä mikä muussa kohti videota.

    Ja tosiaan, eikös tuo "supercharged" tarkoita mekaanista eli esim remmiahdinta, eikä turboa kuten täällä puhutaan ?
    Aprilia RSV4 Tuono (-11) + KTM 350 EXC-F SD
    ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
    ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
    ex. Kawasaki Z1000 (-08)
    ex. Kawasaki ER-6N (-06)
  9. #69
    Turbo on joo pakokaasujen puhalluksesta pyörimisenergian ottava ahdin. Supercharger on sitten mekaanisella vedolla toteutettu ahdin. Näin mie luulen sian ymmärtäneeni. Supercharger kai alkaa antamaan painetta alempaa kun turbo tarttee vähän kierroksia ennenkun alkaa puhaltamaan ilmaa. Mekaaninen ahdin tietty syö koneen tehoa, turbo taas alkaa ahdistaa kovilla kierroksilla. Näin mä luulen, luulen tietäväni huom.
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  10. #70
    Videon valkoinen pyörähän jää ihan pystyyn. Tolle kamerapyörälle
    Taitaa olla kameramies busalla liikkeellä
    RRÄÄRRÄÄ!
    S1000RR+BETA 250RR 2T JA SAASTAMOINEN
  11. #71
    Jep jep Bolt

    Tuli mieleen trumpan 675r tosta pyörästä, joka videossa jää.
    Yamaha YZF-R6R 2010
    Kawasaki Z750R 2012 exä
  12. #72
    Niin mäkin ajattelin että se on siinä mittatikkuna.
    Hauskaa tästä ahtamis trendistä tulee vasta kun muut merkit työntää omia keksintöjään toivottavasti lähivuosina markkinoille. Japanilaisten tehokilpailu kun on junnannut vähän paikallaan kohta kymmenen vuotta.
    RRÄÄRRÄÄ!
    S1000RR+BETA 250RR 2T JA SAASTAMOINEN
  13. #73
    Oiskotoi lähtölaukaus vaikkapa mekaanisesti ahdetulle kaksitahti suoraruiskulle. Saisi mielenkiintoisen pienistä koneista julmahkoja teho- ja vääntölukemia. Toivottavasti sellaisia piirustuspöydillä nyt pähkäillään.
    a
    CRF1000
    RC8
    Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
  14. #74
    Nyt mennään jo sivuun itse asiasta, mutta mä en ymmärrä, mikä tuossa ahtimien termien oikeassa käytössä on niin vaikeaa. Supercharged tarkoittaa ahdettua moottoria, eli on vastakohta termille naturally aspirated, elikkä vapaasti hengittävä. Ja supercharger on ahdin. Turbo, eli turbo(super)charger on turboahdin, joka siis on eräänlainen ahdin, eli supercharger. Capiche?

    Ja tämän Kawasakin Hookakkosen on jo ilmoitettu olevan mekaanisesti ahdettu, eli kaivakaa popparit ja alkakaa puhua turboista.
    Jos mietit, mikä pyörä pitäisi hommata, osta Triumph Street Triple R. Niin minäkin tekisin.
  15. #75
    V*ttu...lainaus ei toimi...mut Posin tekstiin kuitenkin: Keskimääränen motoristi ymmärtää tekniikasta about yhtä paljon kuin joulupöydässä oleva possu satelliitista, joten heti kun mainitaan ahdin, on se synonyymi turbolle ja sen seurauksena on jo touhutippa housussa vaikka mekaanisesti ahdettu kone olisi selitetty videolla sen seitsämään kertaan,
  16. #76
    2-tahtarin ahtamisessa ei ole mitään järkeä jos sitä ei tee ihan vain harrastamisen ilosta tai moottorin kokoluokka ei ole yli 50 megawattia. Tänkin piti olla lainaus, mutta kun ei toimi...
  17. #77
    ^Nyt mennään taas rankasti sivuun aiheesta, mutta miksei kakstahtisen ahtamisessa olisi järkeä myös pienempien moottorien kokoluokassa? Kai siitä samoja hyötyjä saataisiin kuin nelitahtisessakin...
    Honda Magna 750C -99
    Honda cbf 600 s -04 (Myydään)
  18. #78
    "Yli 50 megawattia" ei toimi ei

    Miksi? kakstahtarin ahtamisessa ei ole järkeä? Mekaanisesti, remmillä tai muulla kaasua kiinteämmällä yheydellä kun aito suoraruiskutus tekniikka on jo luotettavasti käytössä. Ainakin mulla tulee mieleen suht paljon hallittua voimaa pienestä läjästä rautaa ja alumiinia.
    a
    CRF1000
    RC8
    Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
  19. #79
    Ahdetun 2-tahtarin päästöjen hallinta on melkosta hommaa ja pienessä koneessa tulee ongelmaksi ahtimen koko. 2-tahtarin luonne on luonnostaan hieman kulmikas virtausmystiikasta johtuen ja ahdin vain lisää tuota kulmikkuutta. Toki suorituskyky tollasessa padassa on melko huima, mutta ajettava/päästöistä läpi menevä on aika haastava yhtälö. Ei toki mahdoton, mutta en moottoritehtaan pomona ekana tollasta lähtis tekemään.
  20. #80
    Niin, se tärkein juttu tossa uutuudessa kai nyt kuitenkin on se ahtaminen?

    Eli ollaan menossa harppaus eteenpäin patopainekoteloista sun muista "ajoviimaan" perustuvista välimalleista. Sieltähän se touhutippa kehitetään, ei niinkään siitä onko ahtamistapa pakokaasujen pyörittelemä vai suoraan kiukaasta mekaanisesti välitetty "flekti"...

    Toki omaan "pähkinään" tuntuisi mielenkiintoisemmalle tollanen mekaanisempi toteutus... Johtuu varmaan jostain turbo = teinix mielleyhtymistä?!?
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  21. #81
    Ahdetun 2-tahtarin päästöjen hallinta on melkosta hommaa ja pienessä koneessa tulee ongelmaksi ahtimen koko. 2-tahtarin luonne on luonnostaan hieman kulmikas virtausmystiikasta johtuen ja ahdin vain lisää tuota kulmikkuutta. Toki suorituskyky tollasessa padassa on melko huima, mutta ajettava/päästöistä läpi menevä on aika haastava yhtälö. Ei toki mahdoton, mutta en moottoritehtaan pomona ekana tollasta lähtis tekemään.


    Jos nyky euro6 diesseleissä pietzotruiskut kykenee kahdeksaan ruiskutukseen samaan palotapahtumaan, ei saastejutut bensakoneissa ole kuin luovaa insinööriruoskaa. Ahtimen koko tuskin muodostuu ongelmaksi, hukkaportilla sitä on hallittu alusta asti. Toisaalta pneumaattinen ahdin olis kyllä erinomaisen hieno liitos koneeseen. Materiaaliteknisesti tuo olis nykyään helppo toteuttaa.

    Nelitahtikone itteasiassa haaskaa osia ja niiden massaa voiman tuottamiseksi. Kauaksi on tultu siitä kun kakstahtarit on polttoainejäähdytettyjä. Hitto ku oli pitkä yhdyssana.
    a
    CRF1000
    RC8
    Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
  22. #82
    Motorg ry:n hallituksen jäsen, varapj, tapahtumavastaava Goofy S:n avatar
    Liittyi Jan 2009
    Espoo
    MotOrg ry jäsen
    Petri, siiloin kun mä opiskelin asiaa niin "supercharged" tarkoitti mekaanisesti ahdettua polttomoottoria, "turbocharged" viittasi aina pakokaasuahdettuun.
    Toki moni asia on -80 luvun jälkeen muuttunut mutta uskoisin noiden peruskäsitteisen edelleen silti olevan ennallaan.
    Lisäksi minusta joissain H2:n kuvissa lohkon takana näkyvä ahdin ei oikein näytä turbolta.

    Toisaalta, väliäkö sillä...
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  23. #83
    Lainaa Goofy S kirjoitti Katso viesti
    Petri, siiloin kun mä opiskelin asiaa niin "supercharged" tarkoitti mekaanisesti ahdettua polttomoottoria, "turbocharged" viittasi aina pakokaasuahdettuun.
    Toki moni asia on -80 luvun jälkeen muuttunut mutta uskoisin noiden peruskäsitteisen edelleen silti olevan ennallaan.
    Lisäksi minusta joissain H2:n kuvissa lohkon takana näkyvä ahdin ei oikein näytä turbolta.

    Toisaalta, väliäkö sillä...
    Ei kai se näytä turbolta kun on mekaaninen ahdin?
  24. #84
    H2 on kuvien perusteella varustettu mekaanisella sentrifugiahtimella. Huhujen mukaan variaattorivetoisella sellaisella, mutta sehän me tiedetään viimeistään tiistaina.

    Supercharger = ahdin yleensä. Jos ei usko niin KVG. Se, että varsinkin englanniksi supercharger usein = mekaaninen, tyypillisesti roots-ahdin, johtuu vaan siitä, ettei ne Amerikan raukkaparat ole muista tietoisia. Tai eivät ainakaan ole kovin pitkään olleet. Ihan sama ilmiö, kuin miksi Kehä-Kessa on Kehä-Kessa eikä vaikka Niittytien Neste.
    Jos mietit, mikä pyörä pitäisi hommata, osta Triumph Street Triple R. Niin minäkin tekisin.
  25. #85
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Ihan sama ilmiö, kuin miksi Kehä-Kessa on Kehä-Kessa eikä vaikka Niittytien Neste.
    Tähänhän törmättiin aika konkreettisesti jokunen vuosi sitten

    Tarkemmin sanoen... Onko Koivuhaka Koivukylä?

    Kehitys kehittyy.. ja ihminen sen myötä... oli nuorempi tai vanhempi
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  26. #86
    Niin tai näin, siellä on poijaat niinki mystinen laite kun flekti, siipipyörä... Vetotapa ihan yks helvetin lysti, jos jokin muu kuin pakokaasu niin yllättävän eksoottista ja heti pointsit ainakin täältä.

    Ne on ne sanat kuten: "Super, hyper, turbo"... Mitkä saa veret Essolla liikkeelle = myyntikäyrät nousuun. Itteeni iskee toi "super", selkeimmin!

    Sen sijaan, keittäis ihan vitusti jos mopon kyljessä lukisi vaikkapa "mechanical / belt / vapour driven fan"...
    Viimeksi muokannut: Yamaha1; 27.09.2014 klo 04:23.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  27. #87
    Turbosupercharger on se nimi, jolla General Electric kutsui turboahdinta.

  28. #88
    Niin tuossahan on pakokaasuahdin ensin, ja kaasuttimien jälkeen mekaaninenahdin.
    Gsx-r 1000 k7
  29. #89
    Lainaa Macci86 kirjoitti Katso viesti
    Niin tuossahan on pakokaasuahdin ensin, ja kaasuttimien jälkeen mekaaninenahdin.
    Niin ja jos katsot sen filmin niin siinä mekaaninen ahdin on nimeltään "gear driven supercharger" ja turbo on "turbosupercharger".
    Viimeksi muokannut: BOMBARIDER; 27.09.2014 klo 11:01.
  30.  
  31. #90
    Turbo viittaa turboahtimessa olevaan pakokaasun pyörittämään TURBIINIIN. jos ahtimessa ei ole pakokaasuturbiinia, se on jokin muu ahdin kuin turboahdin. Simple as that.
    Ducati Streetfighter 1098 -10

Sivu: 3 / 41:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234513 ... ViimeinenViimeinen