Sivu: 16 / 42:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6141516171826 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 451:stä 480:een 1245:sta
  1. #451
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa juka kirjoitti Katso viesti
    r-mallista lähtee tehdaskunnossa 120db , vain r-mallissa kaytettäviä osia myydään vain r-mallin omistajille (runkonumeron perusteella) joten katumallin omistajilla jää helpot hevoset haaveeksi, mutta kyllä tuohon varmasti tarvike osaa alkaa kohta saamaan jotta edes vähän saa tehoja nostettua ettei ihan jalkoihin jää
    Ei mee pitkin niin joku kopsaa noi R-nokat ja alkaa myymään tarvikeputkistoo. Isompi ongelma on jos ei pääse ECU:uun käsiksi.
    Superbike #7
  2. #452
    jos esim turbon roottori on erilainen 300hp mallissa, niin voi se olla vähän vaikea kutittaa se katumallista irti.

    Ihan hieno tuollai 'luonnossa'

    Tuolla painolla tietysti suomessa tuosta tehosta ei ole apua edes radalla, kun mutkia on enemmän kuin suoraa.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  3. #453
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    jos esim turbon roottori on erilainen 300hp mallissa, niin voi se olla vähän vaikea kutittaa se katumallista irti.

    Ihan hieno tuollai 'luonnossa'

    Tuolla painolla tietysti suomessa tuosta tehosta ei ole apua edes radalla, kun mutkia on enemmän kuin suoraa.
    Mun mielestä tuolla kawan sivuilla sanottiin, että toi impelleri olis sama molemmissa.
    Superbike #7
  4. #454
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    jos esim turbon roottori on erilainen 300hp mallissa, niin voi se olla vähän vaikea kutittaa se katumallista irti.

    Ihan hieno tuollai 'luonnossa'

    Tuolla painolla tietysti suomessa tuosta tehosta ei ole apua edes radalla, kun mutkia on enemmän kuin suoraa.
    Kyseessähän ei ole turbo vaan mekaaninen ahdin jonka välitykset on toteutettu planeettavaihteistolla.

    kawa_ahdin.jpg
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  5. #455
    joo, tiedetään, mutta esim turbokompressori on myös vain ahdinpyörä jota pyörittää sähkömoottori, on sekin turbo. Käytän turbo nimitystä tässä merkityksessä.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  6. #456
    Eroja sanottiin olevan vain kannentiiviste, nokat, pakoputkisto ja kytkin. Eli ahdinkin on sama. Puristussuhteessa on vain vähän eroa, 8.5 vs. 8.3. Nokka-akseleista sanottiin, että ovat H2:ssa pienemmällä nostolla ja overlapilla kuin ahtamattomassa tyypillisesti ja vääntöä on siten alhaalta enemmän. Rajoitettu pelihän se tavallaan on. Ram-airin eli ilmanoton pinta-ala oli myös puolet pienempi eli vain lampun vasen puoli ja putkikin näyttää pienemmältä. Iskunpituus on 55 mm kun BMW S1000RR:ssä se on alle 50 mm.
    Sanottiinko jossain, että H2R:n osia ei saisi ostaa H2:een? Ihmettelen kovasti jos niin on. Jonkinlaiset virinokat H2:een tullee varmasti jostain saataville. H2R:stä oli penkitetty 326 hv, vaikka ilmoitetaan 297 hv. Ehkä 10% virhe on sallittu. H2:sta oli jossain 200 hv tavallisesti ja 210 hv Ram-airin kanssa. Eikö lähes kaikissa pyörissä ole jonkinnäköinen ilmanpainelisä kovassa vauhdissa ja eihän ahdetun luulisi olevan niin tarkka. Joka tapauksessa tällaista 200 hv teholukemaa odotinkin. Kiihtyvyyden sanotaan silti olevan omaa luokkaansa. Lähes kaikki tämän kuitenkin varmaan virittää.
    Paino on pettymys, vaikka onkin varmaan tankki täynnä. Tankki on kuitenkin aika pieni 17 l. Moottorissa on ahtimen lisäksi lisäpainoa jykevämmissä lohkoissa ja ehkä kampurassa ja vaihteistossakin. Painoeroa selittää valojen ja pakoputkiston lisäksi, että H2R:ssä katteet oli hiilikuitua.
    Amerikassa sanottiin tuotannon olevan rajoitettua molemmille malleille ja tilausaikaa joulukuun 19. asti etumaksun kanssa. Liekö totta H2:n suhteen.
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
  7. #457
    Käytännössä yamaha uusi r1 luulisi olevan varsin kilpailukykyinen kun on about 30kg keveämpi ja sama 200hp.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  8. #458
    Kylläpä se ottaa luonnon päälle ku joku menee sanomaan mekaanista ahdinta jota pyöritetään hammaspyörillä niin turboksi.
    zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
  9. #459

    R.I.P.
    Liittyi Jun 2005
    ESPOO
    Edes Jay Lenon tallin kuvauksissa tuota tavismallin änkkäriä näytetä on se senverran kamala hökötys tohon pyörään.
    Ultrafast KTM machine .
  10. #460
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    Käytännössä yamaha uusi r1 luulisi olevan varsin kilpailukykyinen kun on about 30kg keveämpi ja sama 200hp.
    Joo ja uudessa 1290 Panigalessa on 205 hv ja suunnilleen saman verran vääntöä kuin H2:ssa ja taitaa olla n. 40 kg kevyempi. H2:ssa ei ole myöskään Öhlinsejä tai muutakaan semiaktiivista alustaa tai kurvi-ABS:ää viimeisimmistä hienouksista. Jos Kawassa ei olisi ahdinta se ei kiinnostaisi minua pätkääkään.

    Saksan hinnaksi sanottiin jossain 25.500 Eur mikä on 1000 Eur enemmän kuin HP4 Competition Saksassa (24.500). HP4 Competitionin hinta Suomessa on noin 27.000 ja veroja 8000 eli noin 35.000. Saksan ALV on 19% eli siitä tulee jonkin verran eroa. H2 hinta olisi Suomessa 35.000, jos hinnoittelu on sama kuin Saksassa.

    Siihen sitten "pakolliset" nokat ja pakoputki (vai tarviikohan muutakin) päälle niin on aika kallis.

    Korjaus: Ducati ilmoittaa märkäpainoksi 1290:lle 179 kg, mutta voiko se olla bensoineen vai muut nesteet pelkästään?
    Viimeksi muokannut: mikkoyli; 04.11.2014 klo 20:26.
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
  11. #461
    Toisaalta 300 hepan hinta olisi tiuha koneen avaaminen.
    H2R ohjeista lainattua:

    For every 15 hours of running over 8,000 min-1, the engine needs to be inspected. For every 30 hours, an engine bottom end overhaul is needed.

    Vaikka vaparissa olisi samoja huipputehoja, on ahtimella varustetun käppyrät ihan eri tasolla. Ajossa ero on huomattava.
    Nykyiset Kawat tallissa:
    KLX 250 B1 - 81
    Z 1000 ST E1 -79
    Z 1000 ST E2 -80
    Mean Streak 1600 -07
    Z 1000 Special Edition -14
    GTR 1400 -08
    Spectre 1100 D1 -82
    KX 250 XC KL Enduro -21
    KLE 500 -91
  12. #462
    Kawan luvut hieman pettymys noin lähtökohtaisesti. Olisi ollut kiva jos ihan vakiona olisi ollut ahdetussa tuo 25 yksikköä pois kiloista ja lisättynä tehoon. Änkkäri on kieltämättä pirun ruma ja sopisi paremmin vaikkapa susirumaan vajaamukiseen kotariin, tosin taitaa olla niin painava että The Beastin tehopaino-suhde tippuisi jo jonnekkin ER-6 tasolle. Vai mitä Dege...

    Jampun tapauksessa taas uskon että uusi 200hv crossplane rykkönen jää penkissä ainakin vielä sen vajaa kymmen konia RR-puimurille. Sehän olisi hyvä lisäys kuitenkin edelliseen 150hv malliin.
    Supermoto
  13. #463
    Lainaa mikkoyli kirjoitti Katso viesti
    Joo ja uudessa 1290 Panigalessa on 205 hv ja suunnilleen saman verran vääntöä kuin H2:ssa ja taitaa olla n. 40 kg kevyempi. H2:ssa ei ole myöskään Öhlinsejä tai muutakaan semiaktiivista alustaa tai kurvi-ABS:ää viimeisimmistä hienouksista. Jos Kawassa ei olisi ahdinta se ei kiinnostaisi minua pätkääkään.

    Saksan hinnaksi sanottiin jossain 25.500 Eur mikä on 1000 Eur enemmän kuin HP4 Competition Saksassa (24.500). HP4 Competitionin hinta Suomessa on noin 27.000 ja veroja 8000 eli noin 35.000. Saksan ALV on 19% eli siitä tulee jonkin verran eroa. H2 hinta olisi Suomessa 35.000, jos hinnoittelu on sama kuin Saksassa.

    Siihen sitten "pakolliset" nokat ja pakoputki (vai tarviikohan muutakin) päälle niin on aika kallis.

    Korjaus: Ducati ilmoittaa märkäpainoksi 1290:lle 179 kg, mutta voiko se olla bensoineen vai muut nesteet pelkästään?
    Ducati Panigale 1299 painaa tehtaan ilmoituksen mukaan ajokunnossa 190,5kg (EC säädösten mukaisesti tankki 90% täynnä)

    http://www.ducati.com/bikes/superbik...e/tech_spec.do

    Ja tuon linkin kun katsoo niin myös Ducatissa on nuo kaikki MotoGP erotiikat vakiona.

    "Riding modes, power modes, cornering ABS, DTC, DQS up/down, DWC, EBC, fully RbW, auto tyre calibration, auxiliary adjustment buttons-ready, DDA+ with GPS-ready"
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  14. #464
    Mutta taitaa Ducati olla ainoa noista uusista pyöristä jossa shifteri toimii molempiin suuntiin.
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  15. #465
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Hammurab kirjoitti Katso viesti
    Mutta taitaa Ducati olla ainoa noista uusista pyöristä jossa shifteri toimii molempiin suuntiin.
    Uudessa S1000RR:ssä on, mutta en muista oliko lisävaruste vaiko vakiona.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  16. #466

    R.I.P.
    Liittyi Jun 2005
    ESPOO
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Kawan luvut hieman pettymys noin lähtökohtaisesti. Olisi ollut kiva jos ihan vakiona olisi ollut ahdetussa tuo 25 yksikköä pois kiloista ja lisättynä tehoon. Änkkäri on kieltämättä pirun ruma ja sopisi paremmin vaikkapa susirumaan vajaamukiseen kotariin, tosin taitaa olla niin painava että The Beastin tehopaino-suhde tippuisi jo jonnekkin ER-6 tasolle. Vai mitä Dege...

    Jampun tapauksessa taas uskon että uusi 200hv crossplane rykkönen jää penkissä ainakin vielä sen vajaa kymmen konia RR-puimurille. Sehän olisi hyvä lisäys kuitenkin edelliseen 150hv malliin.
    Kyllä Beastin tehot riittäää vaikka mihin kyytiin. Beastissa tehot on kumminkin Itävaltalaisella aksentilla ulostulevia toisin kuin tämän hammasratas turbon japsi ponit mitkä hirnahtelee vain korkeilla kierroksilla .
    Ultrafast KTM machine .
  17. #467
    2.4 bar ahtopaine.
  18. #468
    Lainaa Tuuchen kirjoitti Katso viesti
    2.4 bar ahtopaine.
    H2:ssako? Ei kai voi olla noin vähillä tehoilla. Joku laskukaava on olemassa paljonko tehoa tulee lisää vapariin 1 barin ahtopaineella. Vai oliko se ylipaineella ilmanpaineeseen nähden.

    Löysin yhden laskurin netistä. Jos ottaa 2.4 barista normaalin ilmanpaineen pois ja muuttaa sen Psi:ksi niin saa 18 Psi:tä ja ladkuri antoi sillä vapari 100 hv koneesta 236 hv.
    Viimeksi muokannut: mikkoyli; 04.11.2014 klo 21:48.
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
  19. #469
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa mikkoyli kirjoitti Katso viesti
    H2:ssako? Ei kai voi olla noin vähillä tehoilla. Joku laskukaava on olemassa paljonko tehoa tulee lisää vapariin 1 barin ahtopaineella. Vai oliko se ylipaineella ilmanpaineeseen nähden.
    http://www.roadracingworld.com/news/...qAtB2w.twitter
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  20. #470
    1,4bar näyttäisi olevan ahtopaine ja kyseisen ahtimen maksimi tuotto on 200litraa sekunnissa 2,4bar paineella.
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  21. #471
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa mikkoyli kirjoitti Katso viesti
    H2:ssako? Ei kai voi olla noin vähillä tehoilla. Joku laskukaava on olemassa paljonko tehoa tulee lisää vapariin 1 barin ahtopaineella. Vai oliko se ylipaineella ilmanpaineeseen nähden.

    Löysin yhden laskurin netistä. Jos ottaa 2.4 barista normaalin ilmanpaineen pois ja muuttaa sen Psi:ksi niin saa 18 Psi:tä ja ladkuri antoi sillä vapari 100 hv koneesta 236 hv.
    Karkeesti voi laskee, että 1bar ylipainetta nostaa vaparin tehot n. 2 kertaiseksi. 2,4 bar ahtopaineella siis ollaan jossain n. 2,5 kertaa vaparin tehot. Tuosta kun sitten vähennetään häviöt n. 30% niin oltaneen aika lähellä H2R:n tehoja.

    Edit. Luvut vähän enempi sinne päin.
    Superbike #7
  22. #472
    Taitaa ahtopaine tippua aikalailla punarajalle mentäessä, jos piikkiahto on 1,4bar eikä tehoa olisi 200hp enempää. Tuolla jossakin keskialueella, missä oletettavasti maksimipaineet tarjoilee on sitten noin tuplatehot, mitä litrasessa vaparissa samalla kierrosluvulla. Vai onko tuollainenkaan mahdollista tällä ahdinsysteemillä, joku viisaampi selventäköön.
    Kawasaki ZX12R B1
    EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R



  23. #473
    Lainaa juka kirjoitti Katso viesti
    r-mallista lähtee tehdaskunnossa 120db
    Missäs tällä H2R:llä saa Suomessa ajaa?
    - Kadulle sitä ei saa rekisteröityä.
    - Ahvenistolla meluraja on melupäivinäkin vain 110dB
    - Motopark vain melupäivinä ilman dB rajaa

    Kemora, Alastaro, Pesämäki ja Botniaring toistaiseksi ilman dB rajaa...

    Ihan jees pyörä jos hintaa on vielä sen 100k€. Kannattanee katsella MP-messuilla tarkkaan koska näitä ei Suomessa varmaan tulla näkemään yhtään.
  24. #474
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
  25. #475
    Mikäs Degeä ahdistaa? Se että H2 näyttää olevan hieno pyörä joka kulkee vitusti ilman tarrojakin, jättää KTM tekeleen seisomaan ja lisäksi on vielä varusteltu kaikella hienolla blinbling tekniikalla, ahtimella ja siivillä?

    Eiköhän normi ämyrit sun muut kilpitelineet lähde kävelemään niinkuin aina muutenkin...

    Teho ei ole luultavasti ole kehdattu laittaa enempää tohon katuversioon, varmaan pelkäävät että tulee sanomista kun rupeaa 250 heppasta tippumaan yhdeltä sun toiselta tehtaalta linjalta ulos. Ihan yhtä hyvinhän siinä voisi olla 230.. Sekin on selvää että moni tulee tosta kaivamaan ylimääräisiä heppoja, vaparin turbottamiseen verrattuna naurettavan helppoa. Ja onhan siinä muutakin hienoa kuin teho...

    Se on sitten taas ikävää jos tulee joku rajoitettu painos molempia, saisivat laittaa H2 ihan normi tuotantoon.

    Oli kyllä yllätys että h2R:n konetta joutuu availemaan noin tiuhaan, luulisi että tohon hintaan saisi alakerran joka kestää rankaisun.

    Hienoa erilaista tekniikkaa joka tapauksessa, propsit siitä
    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

    ZX12R
  26. #476
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tekijä kirjoitti Katso viesti
    Missäs tällä H2R:llä saa Suomessa ajaa?
    - Kadulle sitä ei saa rekisteröityä.
    - Ahvenistolla meluraja on melupäivinäkin vain 110dB
    - Motopark vain melupäivinä ilman dB rajaa

    Kemora, Alastaro, Pesämäki ja Botniaring toistaiseksi ilman dB rajaa...

    Ihan jees pyörä jos hintaa on vielä sen 100k€. Kannattanee katsella MP-messuilla tarkkaan koska näitä ei Suomessa varmaan tulla näkemään yhtään.
    Apparalla tulee aika harvoin käytyä, eikä kilpuri mene siellä melurajoista läpi normipäivänä, motoparkissa ei mene meluista kilpuri läpi kuin melupäivinä ja muilla radoilla H2:lla voi ajaa kuten muillakin ratamopoilla. Viime kesänäkin parikymmentä päivää tais radan kiertämistä kertyä. Jos lotossa voittas niin laittasin ton H2R:n tilaukseen samoin tein.
    Superbike #7
  27. #477
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Murina kirjoitti Katso viesti
    Oli kyllä yllätys että h2R:n konetta joutuu availemaan noin tiuhaan, luulisi että tohon hintaan saisi alakerran joka kestää rankaisun.
    Vaparina tonnarista saa revittyä n. 230-240heppaa, mutta siinä vaiheessa koneen kestoikä alkaa olemaan tuollaista 200-500km luokkaa, eli n. 3-6 tuntia. Siihen nähden tuo H2R:n huoltoväli on ihan siedettävä. 30 tuntia on kuitenkin n. 10 täyttä rata-ajopäivää, josta arviolta 50-60% ollaan yli 8000rpm kierroksilla noilla tehoilla täällä kotosuomen radoilla. Eli käytännössä harrastelija ajaa tuollaisella koko kesän ennen kuin pata kaipaa laakerointia. Ei huono tulos noilla tehoilla. Maailman isoilla radoilla joutunee avaamaan kerran myös kauden aikana.
    Superbike #7
  28. #478
    Eihän tuo nyt ole edes busaa hirveesti painavampi..
    Exät:
    Yamaha DT 125 R -89
    Husqvarna WR 250 -92
    Honda CB 750 -73
    Honda CBR 1000 f -90
    Suzuki Bandit 1200 -02
    GSX1300R Hayabusa K5
    M1800r -09
    Nyxä: H-D Electra Glide Standard 2019
  29. #479
    UK:ssa pyörä tulee vakiona Akran vaimentimella.
    Itävalta "saa" vain 20-25 pyörää.
    Montakohan Suomeen myydään? Mulle tulee yksi, varmistin asian. Akra tai esim Yoshimura tulee varmasti laitettua.
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
  30.  
  31. #480
Sivu: 16 / 42:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6141516171826 ... ViimeinenViimeinen