Sivu: 10 / 42:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8910111220 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 271:stä 300:een 1245:sta
  1. #271
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Teuwo kirjoitti Katso viesti
    Nruuhka-ajossa 1.0 ecoboostilla, kuin Q7 mahtidieselillä, jälkimmäisessä kun tulee pihalle ~200hv pisteessä jossa bsfc on alle 200g/kWh.
    Yllättävän kovia lukemia jos pitävät paikkaansa. Laivakokoluokassakin on aika tiukassa päästä noihin.
    Superbike #7
  2. #272
    Jos planeettavaihteen välitys tapahtuu esim. aurinkopyörän ja planeettapyörästön välillä ja kehäpyörä on paikallaan, niin välitys on vakio. Mikäli välitys tehtäisiin aurinkopyörän ja planeettapyörästön pitimen välillä ja saman aikaisesti pyöritettäisiin kehäpyörää eri välityksellä, niin kehäpyörän pyörittäminen "häiritsee" välityssuhdetta eli sillä voitaisiin tehdä kierrosluvun suhteen muuttuva välitys.... Toiseen suuntaan häiritsemällä välitys pitenee ja toiseen suuntaan lyhenee kierrosluvun kasvaessa. Ja sama toimii kaikissa eri planeettavaihteen vaihtoehdoissa, mikäli kolmatta häiritään.

    https://www.youtube.com/watch?v=ECljAo1q1RQ
    Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73 & Pappatunturi -74
  3. #273
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Yllättävän kovia lukemia jos pitävät paikkaansa. Laivakokoluokassakin on aika tiukassa päästä noihin.
    No oma uskoni on että noissa markkinointimasiinan kautta julkaistuissa jutuissa on aina lapinlisää, alue jolla jotain tekeekin edustaa luokkaa 210, joka olisi maa-ajoneuvossa toteutuessaan aika helvetin hyvin kyllä sekin.
    Biimer lupaa N47'lle 198, uskoo ken haluaa.

    Harhaisin tarina jonka olen nähnyt oli jossain MAN julkaisussa esitetty 155, oisko ollut S80ME-C7 Project guide.
    Siinäkin tietysti on mukana "toleranssi" ja luvussa ei takuulla ole mukana moottorin polttamaa voiteluainetta.

    Wärtsilä-Sulzer RTA96-C mennessä, auringon paistaessa selän takaa, ehkä hitusen alle 180, hilluimme samaisen puljan edustajan kanssa että kovat on puheet MANnilla. Jotka toteutuu ehkä samana päivänä kun naudat tekevät lähtöselvitystä Malmin torniin
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  4. #274
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Noi wärtsilän luvutkin on muistaakseni muutaman prossan marginaalilla laskettuja. Akselihyötysuhde on tuolla kulutuksella lähempänä 50 kui 45% ja kun ottaa huomioon, että iso 2-tahtidiesel on hyötysuhteessa 4-tahtikoneita edellä, ei nuo alle 200 saati 190g/kWh kulutuslukemat ole kovin uskottavia. Lisäksi ison moottorin hyötysuhde on jonkin verran pientä parempi, joten henkilöautokokoluokassa toi 200g/kWh lienee todellisuutta vasta jonku vuoden päästä.
    Superbike #7
  5. #275
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Noi wärtsilän luvutkin on muistaakseni muutaman prossan marginaalilla laskettuja. Akselihyötysuhde on tuolla kulutuksella lähempänä 50 kui 45% ja kun ottaa huomioon, että iso 2-tahtidiesel on hyötysuhteessa 4-tahtikoneita edellä, ei nuo alle 200 saati 190g/kWh kulutuslukemat ole kovin uskottavia. Lisäksi ison moottorin hyötysuhde on jonkin verran pientä parempi, joten henkilöautokokoluokassa toi 200g/kWh lienee todellisuutta vasta jonku vuoden päästä.
    Jätkät jauhaa kiinnostavaa settiä. Olen kohta lähdössä hommiin taas vaihteeksi. Pitääpä huvikseen kysästä konepäälliköltä mihin me päästään nykypäivänä käytännössä näillä laivakoneilla? Tässä on kuitenki vimoset 3-4 vuotta menty jo sillä linjalla, et bunkkerista saadaan isot säästöt aikaan. Ollaan toki saatukkin, mut pääasiassa järkeistämällä ajotapoja. Täytyy kysästä mitä muumilaaksossa voidaan asialle tehdä ja miten.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  6. #276
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Yamaha1 kirjoitti Katso viesti
    Jätkät jauhaa kiinnostavaa settiä. Olen kohta lähdössä hommiin taas vaihteeksi. Pitääpä huvikseen kysästä konepäälliköltä mihin me päästään nykypäivänä käytännössä näillä laivakoneilla? Tässä on kuitenki vimoset 3-4 vuotta menty jo sillä linjalla, et bunkkerista saadaan isot säästöt aikaan. Ollaan toki saatukkin, mut pääasiassa järkeistämällä ajotapoja. Täytyy kysästä mitä muumilaaksossa voidaan asialle tehdä ja miten.
    Noikin luvut muuten on sitten voimassa tai ylipäänsä lähellä tuota vain maksimiväännön kierrosluvulla ja täydellä kuormalla. Käytännön kulutus on siis köytännössä aina isompi.
    Superbike #7
  7. #277
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Noikin luvut muuten on sitten voimassa tai ylipäänsä lähellä tuota vain maksimiväännön kierrosluvulla ja täydellä kuormalla. Käytännön kulutus on siis köytännössä aina isompi.
    Jeps, sen tiedän että "palkkakuopasta" saavat kaivettua jos minkälaista käppyrää esiin näiltä tiimoilta. Onneksi meillä on ainaki toinen konepäällikkö myös yhteistyökykynen tossa mielessä. Eli ku menen kysymään niin "liekki syttyy takuulla silmiin" ja sit mennään...
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  8. #278
    Ahtomoottorilla se hyvän kulutuksen sweet spot voi sentään olla vähän asiallisempi kooltaan kuin vaparilla.
    Mutta hyvän väännön kierroksilla ja isolla läpällä jurraamista se edellyttää kyllä.

    Semmoisen 2-t dieselien hyvyyttä parhaalla alueellaan, tai vastaavasti ihan nykyistenkin pyörävehkeiden nolostuttavaa paskuutta, kuvaa hyvin että semmoinen 30't luvun lopun Blohm & Vossin lentoveneissä ja Junkersin omissa vermeissä olleet Junkers Jumo 20* (204, 205, jne.) padat veti parhaimmillaan 212g/kWh.

    Eli '30-'40 lukujen taitteen mosa oli taloudellisuudeltaan "Klonkswagenin 1.9Tdi" luokkaa.

    Tosin olihan ne todella pitkään ainoat vähänkään menestyneet lentokonedieselit ja kovast paljon v*tun hifejä aikanaan.

    Napier Culverin ja se ihme viritys Deltic on tommoisesta lisenssiklooni ja edelleenkehitelmä.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  9. #279
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    ^Mikähän noissa mahto olla öljyn omunaiskulutus?
    Superbike #7
  10. #280
    zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
  11. #281
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa cb-61 kirjoitti Katso viesti
    Tässä muuten puhellaan sit koneista, jotka on parhaillaan tollasta kerrostalon kokoluokkaa. Ton Wärtsilan 96 koneen männän halkaisija on 96cm ja iskun pituus muistaakseni 2,5 metriä.
    Superbike #7
  12. #282
    Niin vähän ajattelinki. Pelkät termit ampuu aika raakasti yli hiusrajan.
    zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
  13. #283
    Joskus käytiin katsomassa noita koneita laivassa. Ahdin oli niin iso, että sitä ei nähnyt ennenkuin sormella osoitettiin että tuossa. Mutta se oli vaan kesämökin kokonen kone ruotsinlaivalla
    "Kai täs ny ryyppää, ku koneet hajoo ja lunta sataa..."
    -lentäjä-
    4PU3-010 A
  14. #284
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    ^Mikähän noissa mahto olla öljyn omunaiskulutus?
    En tiedä, mutta koitan setviä sitä vaikkapa semmoisen matkustaja Junkersin huoltotietojen kuten sallitun öljynkulutuksen, lentoajan ja cruisetehon perusteella, josko ensinnämainitun saa jostain kaiveltua esille.

    Tosin moottorin huohotinsysteemi voi kyllä hukata ölppää aika määrät myös siten että se ei päädy poltetuksi.

    Modernissa Achateksen vastakkaismäntämoottorissa voiteluöljyä menee luokkaa 0,1% dieselöljyn määrästä, mutta se on a) mainospuhe ja b) nimenomaisesti on pyritty parantamaan tyypin huonoksi tunnettua ominaisuutta.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  15. #285
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Tässä muuten puhellaan sit koneista, jotka on parhaillaan tollasta kerrostalon kokoluokkaa. Ton Wärtsilan 96 koneen männän halkaisija on 96cm ja iskun pituus muistaakseni 2,5 metriä.
    Aika kaukana mennään alkuperäisestä aiheesta - ei kuitenkaan kaukana Kawasakista.
    http://www.khi.co.jp/english/product...ilding/marine/
    Ja jututhan on kiinnostavia.
    Honda S65 -> Honda CB100 -> Honda XL250 ......... -> Kawasaki ER5 ->Yamaha XJ900S Diversion ->
    SUZUKI DL650A
  16. #286
    Aattelin kanssa päivällä, että miten palauttaa jutun pyörään...Kokeilemme.

    Miten ahtaminen vaikuttaa kaasun katkasuun ja sitä kautta moottorijarruun. Vai meneekö tuon vaan kuin tonnisella, mutta hiukan vähemmän pienemmästä puristussuhteesta johtuen? Luistokytkin nollaa tilanteen?

    Spekulaatiota millainen pyörä on ajaa. Kiinnostaa, kun nyt taas itekki uskaltanu enempi hidastella mutkiin.
    Testi
  17. #287
    Seiskytluvun hemmetin enkeli siki:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Goofy S kirjoitti Katso viesti
    ^ Niinpä.

    Ensinnäkin on hienoa että joku rohkenee tuoda markkinoille jotain todella uutta ja "mullistavaa".

    Toiseksi, myönnän olevani hieman pessimisti katuversion odotusten suhteen.
    Näinköhän Kawa kuitenkaan tuo meille ahdetun putkirunkoisen monoperäisen "viimosenpäälle" varustellun rajun ja ratapelin näköisen lelun kohtuulliseen hintaan.

    Mielenkiintoista ja markkinoitakin piristävää joka tapauksessa!
    Lainaa Brocol kirjoitti Katso viesti
    Eikös tuosta ollut kesällä puhetta mahdollisesti kilvettömän hankkimisesta Team Greenille.. no nythän on sellainen julkistettu
    Sen pitää olla sit vihree, meil on jo black member.
    Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
  18. #288
    the thrill seeker Bem-Ari:n avatar
    Liittyi Feb 2009
    Pirkanmaa
    MotOrg ry jäsen
    On tuo H2 kyllä yhtä mahtava,kuin noi valtavat dieselmoottorit.
    Koskahan tulee ahdettu ZZR ??
    <p>Man cannot live on beer only.
    Helkama,Sachs,Tunturi,Hånda,Kawasaki;Suzukeita 5kpl,pari Kawasakia,kaksBemaria,ZZR 1400 SE,Triumph Tiger 1200 XRT,nyt 2 Kawasakia ja BMW K1300 GT.
  19. #289
    Lainaa Teuwo kirjoitti Katso viesti
    Ahtomoottorilla se hyvän kulutuksen sweet spot voi sentään olla vähän asiallisempi kooltaan kuin vaparilla.
    Mutta hyvän väännön kierroksilla ja isolla läpällä jurraamista se edellyttää kyllä.

    Semmoisen 2-t dieselien hyvyyttä parhaalla alueellaan, tai vastaavasti ihan nykyistenkin pyörävehkeiden nolostuttavaa paskuutta, kuvaa hyvin että semmoinen 30't luvun lopun Blohm & Vossin lentoveneissä ja Junkersin omissa vermeissä olleet Junkers Jumo 20* (204, 205, jne.) padat veti parhaimmillaan 212g/kWh.

    Eli '30-'40 lukujen taitteen mosa oli taloudellisuudeltaan "Klonkswagenin 1.9Tdi" luokkaa.

    Tosin olihan ne todella pitkään ainoat vähänkään menestyneet lentokonedieselit ja kovast paljon v*tun hifejä aikanaan.

    Napier Culverin ja se ihme viritys Deltic on tommoisesta lisenssiklooni ja edelleenkehitelmä.
    Oikeasti kaikki moottoriteknologian mekaniikan hienot keksinnöt on tehty jo 20-40 luvuilla. Loppu on ollut vain vanhan soveltamista ja kuluttajien sumuttamista. Yhtään mullistavaa teknistä innovaatiota ei ole tullut viimeiseen 40 vuoteen teolliseen tuotantoon. Ehkä suurin surkeus on että venttiilikansi kaikessa monimutkaisuudessaan on edelleen liian halpa teollisesti tuottaa. Ja hiilivedyt liian halpoja polttaa. Nykyinen hehkutettu edistys on saatu aikaa materiaalitekniikan ja eletkroniikan kehittymisen myötä.

    Voi olla että tulevaisuudessa perämoottoriteollisista tuotteista saahaan odottaa seuraavaa evoluutiokulkua mopomoottoreihin. Oikein odottaa koska teräsmäntäisiä/putkitettuja, yliahdettuja, elektronisesti ohjattuja, v5 75 cm2 kaksitahti koneita tulee vaikkapa 600 kyykkyluokkaan.

    Surullista on ettei kukaan kauppiaista pidä enää edes hyllyissään yksiosaisia nahkapukuja.
    a
    BMW R1200RS
    Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
  20. #290
    Lainaa siki kirjoitti Katso viesti
    Sen pitää olla sit vihree, meil on jo black member.
    Lime green 777 -maalia löytyy maalareilta ja maalikaupoista. Sitenhän se Goofyn Z1000:kin vihertyi. Jos edes siivet maalaisi sillä.
    RSV4 1000 RF, F800GS ja SV650S
    www.muoviluoti.fi
  21. #291
    Kawasaki GPZ 500 -97, *Honda CBR 1000 -93, Honda CBR 1100 XX -00, Honda CBR 1100 XX -05 ,Kawasaki ZZR 1400 -07 * *
    Iron Butt *3x SS 1000, 4x SS 1600K, SS 2000K * * * * * * * * * *

    MC TOUR *

    N,EST,DK,D,A,I,HR,SLO,SK,CZ,PL,LV,LT,CH,F,SM,VA,S, SF
  22. #292
    Onkos kukaan muu tilannut jo tuota tieliikennekelpoista mallia?
    Taivas saa odottaa
  23. #293
    Tykkäys postaukselle.
    Testi
  24. #294
    Lainaa BlackCat kirjoitti Katso viesti
    Onkos kukaan muu tilannut jo tuota tieliikennekelpoista mallia?
    Saitko tietää hinnan?
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
  25. #295
    Lainaa mikkoyli kirjoitti Katso viesti
    Saitko tietää hinnan?
    Ei kait sitä muuten tilailla jos ei hintaa tiedä :-)
    Taivas saa odottaa
  26. #296
    Lainaa BlackCat kirjoitti Katso viesti
    Ei kait sitä muuten tilailla jos ei hintaa tiedä :-)
    Kerro toki ovh myös muille tiedosta kiinnostuneille.
    zx-10R 2011 ex: gsx-f 600 -05, z750s -06, gsx-r 1000 k5, gsx-r 1000 k9.
  27. #297
    Täytyy sanoa että kyllä Kawasaki tekee rohkean liikkeen, kun muut merkit vain kasvattavat kuutiota, niin japsi on lähtenyt pienellä kuutiolla ja ahtimen kanssa liikkeelle ja tuosta saa helposti tehoa irti jos vertaa vapariin.
    Ainoa että tulee kallista ahdin tekniikkaa ja lisää hajoovia osia....
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  28. #298
    Prkl että käy tälläset pyörät kalliiks " the beastin" ostaneille kun joutuvat melkein heti myymään
    kotarin pois ja päivittään tähän et voi kerskailla et sillon ku oon tangossa ni sillon tapahtuu....
    "Ne kasvo ulos siitä pyörästä" on sitten se "virallinen" selitys..
    Amerikkaa
  29. #299
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Täytyy sanoa että kyllä Kawasaki tekee rohkean liikkeen, kun muut merkit vain kasvattavat kuutiota, niin japsi on lähtenyt pienellä kuutiolla ja ahtimen kanssa liikkeelle ja tuosta saa helposti tehoa irti jos vertaa vapariin.
    Ainoa että tulee kallista ahdin tekniikkaa ja lisää hajoovia osia....
    Eikö tämä ole kuitenkin aivan odotettu ja normaali kehityssuunta mopojenki suhteen.
    Supermoto
  30.  
  31. #300
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Eikö tämä ole kuitenkin aivan odotettu ja normaali kehityssuunta mopojenki suhteen.
    Plus jos haluaa pysyä nakutwinilinjalla, pitää 2015 hankkia Bulun uus naku. Ahdettu kwaakku painii eri sarjassa. (uskaltaakohan sen päälle messuilla selvin päin istua, vai lähteekö rukkasesta silloinkin )

    Ei sotketa kotarivääntöä tähän ketjuun, pliis. Beastille on oma värikäs ketju. Nuo lentokonejorinat oli kyllä mukavia.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Sivu: 10 / 42:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8910111220 ... ViimeinenViimeinen