Kaikissa tehokkaammissa Suzukeissa on ollut ride-by-wire jo 15 vuotta, on vain toteutettu mekaanisella ensiöläpällä ja ecun ohjaamalla toisioläpällä jolloin kaasu-kiinni asento on edelleen mekaaninen kahdella vaijerilla toteutettu, enkä usko että japsit siitä tulevat luopumaankaan. Tehokarttojahan on voi olla just niin monta kuin haluaa, tähän astikin esimerkiksi joka vaihteelle on ollut oma karttansa....
Viimeksi muokannut: naukkis; 29.08.2014 klo 23:04.
Tuostahan tulee pienillä katteilla maustettu versio, GSX-S 1000 F myös. Taitaa olla teknisiltä tiedoiltaan yhteneväisiä? Ihan kivan näköinen toi pleksilläkin varustettu versio. Mielenkiintoista nähdä mitä faktoja teknisiin teitoihin painetaan. Jousituksen säätöön olisivat voineet tietysti jotain elektroniikkaa tarjota vaikka lisävarusteena...
EDIT: Miten mahtaa olla laukkuja saatavana näihin![]()
CB K R
Kyllä pitää sanoa että petyin vehkeeseen..1250 Bandit kulkee paremmin.. (ajoin koeajon jälkeen) Jarrut oli pettymys..ja tehoa ei nimeksikään..kun vertaa fz 1 :seen
Suzuki b-king -08
Ex Yamaha fz-1 n -07
Ex Suzuki gsf 1250 -07
Ex Suzuki gsf 1200 s -03
Ex Suzuki sv 650 s -99
Kokeilitko loppuun asti?
Minä kyllä tykkäsin laitteesta muuten, paitsi jarrut nyt eivät olleet ihmeelliset Bremboiksi. Mutta kone veti hyvin alhaalta asti (no sen mitä tonninen nyt voi vetää lyhyillä välityksillä) ja tasaisesti vaikka huiput tuleekin ylhäällä. Oli siinä nakulla pikkutielle paukkua riittävästi. Eikä tarvinnut vaihtaa juuri vaihteita. Välitykset 6 v. 100 kmh about 4500 rpm.
Kokeilin aiemmin esim. Rninety:ä ja S kyllä oli paljon venyvämpi koneeltaan. Bandiitti on taas tehty vääntämään alhaalla, ei niinkään yläkierroksilla.
Jos sinulla oli apupyörämoodi valittuna ja teho rajoitettu 30hv? Samoin sutimisen-, keulimisen- ja kallistuksenesto päällä.
Tätäkin ketjua kahlatessa alkaa tuntea itsensä vanhaksi. Keväämmällä kyselin tarjouksia uuden bemarin perään ja outona pitivät vissiin kun en halunnut kaikilla elektroniikkapaketeilla, vaan ihan perusmallin ilman digitaalisia avustimia. Keski-ikäinen työkaveri ihmetteli myös, kuinka monta tehokarttaa hän tarvitsee siihen kun ajaa töihin 30km sivun. Myönnän olevani ajotaidoltani keskivertoa, mutta mieluummin ajan analogista kuin digitaalista moottoripyörää. Jos ei osaa itse annostella kaasua, ei kannata ajaa liian tehokkaalla pyörällä.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Suzuki b-king -08
Ex Yamaha fz-1 n -07
Ex Suzuki gsf 1250 -07
Ex Suzuki gsf 1200 s -03
Ex Suzuki sv 650 s -99
Paljonko jammusta sitten lähtee tehoa ja viäntöä? Suizukin kone periytyy k5 ärrästä ja sitä ylistettiin aikoinaan kovasti ominaisuuksiltaan. Sitten suzukin oli pakko lähteä muiden mukaan huipputehokisaan ja uudemmissa koneen käyttöominaisuuksia uhrattiin huipputehon alttarille. Ainoastaan dynon huippulukema möi, ei käyrän muoto. Sinällään suzukin valinta ottaa nimenomaan k5 katunakun koneen pohjaksi on varmaan oikea liike.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Suzuki b-king -08
Ex Yamaha fz-1 n -07
Ex Suzuki gsf 1250 -07
Ex Suzuki gsf 1200 s -03
Ex Suzuki sv 650 s -99
Puheita on ollut 145-150hv takapyörältä, joten pitäisi sen jaksaa mäet nousta.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Kävin eilen koeajamassa ko. kapistuksen jokiniemellä....
Noh, ihan ekana kun pyörän päälle nousin, niin satula on varsin matalalla ja tuntuu vähän silleen, että istus pyörän sisään (syvällä). Polvikulma on mukava ja hallintalaitteet on oikeilla paikoillaan poislukien takajarrupoljin, jolle yltääkseen pitää jalkaa kääntää tosi paljon sisäänpäin. Ohjaustanko on tarpeeksi leveä ja kahvat ovat säädettävät, eli pikkujuttua lukuunottamatta oikein mainio sijoittelu ja toimivuus hallintalaitteissa.
Ajossa pyörä on vakaa, mutta kuitenkin varsin herkkä kääntymään. Käsittely on helppoa pienissä nopeuksissa ja pyörän päällä on helppo roikkua mutkissa, kun vedetään kuin paremmatkin vetomiehet... Jousitus on hyväntuntuinen ja nielee nätisti heikohkojen suomalaisen teiden töyssyt.
Jarrut on taattua brembo laatua ja pysäytysvoimaa riittä hyvin. Tuntuma jarruihin on hyvä, eikä voimaa tarvitse käyttää.
Vaihteisto toimi loistavan pehmeästi, mutta poljintuntuma oli jotenkin ohut ja polkimen liike pitkä alaspäin vaihdettaessa.
Moottoripuolelta löytyy kivasti ruutia ylärekisteristä, mutta ala ja keskialueeltaan moottori on suorastaan vaisu. Vasta n.7.5k rpm jälkeen alkaa tuntumaan, että jumankeuta täähän taitaa herätä henkiin, ja 9-10k rpm kohalla saakin alkaa pitelemään stongasta kunnolla kiinni, kun löylyä löytyykin melkoisesti!!! Tyhjää moottori käy nätisti ja erittäin sivistyneesti, ainoa enemmälti häiritsevä ominaisuus on ktm tyylinen kaasu, jonka kanssa joutuu vähän totuttelemaan taajamissa.
Sutimisenestolle on 3 eri aseteusta, pois, as 1 ja as 2. Käytännössä mielestäni viraton systeemi kuivalla huomioon ottaen moottorin säyseän ala ja keskirekisterin. Vesikelillä varmasti toimiva ja toivottava ratkaisu.
Kaikenkaikkiaan TYKKÄSIN pyörästä, ja olisikin loistava vaihtoehto n.15000€ näkujen haarukassa.
Voisin jopa suositella kavereilleni ja miksen muillekkin.
Säädöllä / ilmapuolen ja putkiston modeilla saisi oletettavasti tasoitettua vääntökäyrää huomattavasti ja hauskuuskerroin nousisi aivan uusiin svääreihin.
Että semmonen peli se![]()
Yamaha T7 World Raid -22
Honda CB1000RA -10
<p>Suzukilla vuodesta 1993</p>
Suzukilla on kyl aikas tasalaatuista tavaraa, et 4000-6000 välissä oleva vääntökuoppa saattaa olla syyllinen siihen tehottomuuden tunteeseen. Bandittihan vetää jo ihan kivasti noilla kierroksilla ja B-Kingissä on jo ihan oikeesti voimaa!
<p>Suzukilla vuodesta 1993</p>
Uusimmassa MP Maailmassa on saksalaisten tekemä 9:n nakupyörän testi. Ja Suzuki pärjäsi hienosti! Bemarin voitto ei ole yllätys... mutta että Suzuki kolmas? Ennen Tuonoa ja Monsteria, se on iso yllätys! Ilmeisesti aika tasapainoinen kokonaisuus ja varsinkin kiihtyvyys on huippuluokkaa!
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Joo loppusijoitus kolmas ja paras hinta-laatu suhde! Tää pyörähän tuomittiin epäonnistumaan jo ennen kuin oli kaupoissa
11hv enemmän mitä tehdas ilmoittaa ja tuosta myllystähän niitä saa kaivettua vielä reilusti lisää. Myös paino on saatu pidettyä asiallisena ja oli testin toisiks kevein pyörä.
Hinta 16000€ ja tuskin tarvii takuuaikana korjaamolla käyttää ;)
<p>Suzukilla vuodesta 1993</p>
Jahas.....
Onkos kellään pistänyt silmään, mitä tuosta on tähän saakka
saatu kaivettua potentiaalia esiin ns. "putkiviri" konsteilla
pataa avaamatta????
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Heh!
Tästä tuli mieleen jonkun vuoden takaa, kun työkaveri kävi koeajolla S1000RR:llä.
Sillä on itellään joku 2000 mallin XX Pläkpirtti pörinäpöntöllä viritetty...
"Nootta joo, eise pemari mitenkään ihmeesti kulukenu... kyä Honta o hyvä! ".
En edes yrittäny oikoa, että BMWssä on ehkä +50hp ja -50kg. vrt XXHondalasit päässä
![]()
T765 RäsSi
GSX-R750 K8 =ex
CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
6-Horo 2005=ex
Kävin koeajamassa katetun version ja oli kyllä aivan mainio. Lyhyellä lenkillä huomio kiinnittyi mukavuuteen. Kate sopi just eikä melkein (182cm), penkki sopivan jämäkkä ja ajoasento todella lupsakka vaikka pitemmällekin matkalle. Käsiteltävyys oli toinen positiivinen yllätys, hyvä yhdistelmä vakautta ja ketteryyttä.
Muuten aika pitkälti velmun linjoilla.
Pitää varmaan ruveta säästämään...
Ostin naku version, minkä otan ajoon vasta keväällä, mutta jonkin verran etsinyt myös mahdollisia tulevia virejä. Juutuupissa oli joku viritellyt tuota niin, että käsittääkseni oli vaihdettu vaimennin, ilmanottoon joku modaus ja uudelleen ohjelmointia, niin olikohan joku vajaa 15 heppaa tuli tehoa lisää ja vääntöä samassa suhteessa tai jopa enemmänkin. Ihmettelin vain, että uudelleen ohjelmoimallakin käyrien muodot säilyivät käytännössä identtisinä, eivätkä suoristuneet. En sitten tiedä miten sitä ohjelmoi.
Kerrankin orkkis putki on paremman näköinen kuin mikään näkemistäni viri vaimentimista, että pitää olla "tehokkaat" syyt että itse lähtisin ainakaan heti putkea vaihtamaan.
ER5 -> Yamaha FZ6 -> XT660Z Tenere -> HYM 1100 -> VFR1200X -> GSX-S1000A
Yamaha Ténéré 700 World Raid -22
Ex. Honda Monkey 125.
Ex. BMW R1200 GS -14
Ex. Suzuki GSX-S1000 -16
Ex. Ducati Multistrada 1200 S -10
Ex. Suzuki Hayabusa -09
Ex. Honda CBR 1000 RR -08
Pikaisesti vilkaisten tuubista ei tuntunut löytyvän yhtään pieteetillä
hinkattua kunnon "putkiviriä" vetolappuineen tähän laitteeseen.
Tämän koneen peruspotentiaalia on turha edes yrittää hakea
ilman kokoränniä ja hartaita säätösessioita.
Siellä on SET:iä sun muuta sen verran perässä, että morjens.
Sekalaiseen katuhumppaan tuon saa varmasti paranemaan
havaittavasti lähtötilanteesta säädöillä.... oli sliparia tai ei.
Orkkisromuilla tuo eräänlainen "kaksijakoisuus" taitaa olla.... ominaisuus,
jota saa hieman loivenettua, eikä se välttämättä niin pahasti töki osakuormilla
kuin täysvedossa ja "huonossa kohtaa" reilusti avattaessa.
Kun tuon "tehontuoton" kanssa on kuitenkin niin, että subjektiivinen vaikutelma
on keskivertosuharilla aika ratkaiseva argumentti, ei ole täysin poissuljettua
että toisia pelejä mestaroidaan tarkoituksella vähemmän lineaarisiksi ihan "Funfactory" pohjaltakin.
Jos samaan kasaan saadaan kivasti ratkaistua esim. ääni/päästöasioita normien kannalta,
herra inssinööri tuntee tietty suurta tyydytystä.
Se on sitten toinen asia, mitä ja kuinka määrätynlaiset kuskit/asiakkaat lopputulosta arvottavat
omista lähtökohdistaan.
Kovastihan tuota pakettia on kehuttu ja erityisesti hinta/laatusuhdetta.
Omasta puolesta taas orkkislaite on ihan kiva "kokeilla", mutta tuollaisena alkaa kilometri kilometriltä
syömään rotan lailla..... se kaksijakoisuus ja raa-an, lineaarisen voiman puuttuminen vaikka
tuo sinänsä ihan pirteältä tuntuukin.
OK, kun liikutaan vaikka alle 140 rwhp huipputehoissa, hyvin lineaarinen kone alkaa helposti
kääntymään "tylsäksi"..... koska se toimii "liian hyvin"...... ja koska se elämä alkaa hiipimään tupaan
siitä jostain 140 rwhp:n jälkeen.... eli kun se "viimeinen kolmannes" alkaa
.
Siinä ei sitten enää lineaarinen haittaa kokonaisuutta yhtään.... eikä tunnu tylsältä......
se vaan menee eteenpäin.... kuin hirvi ylähuuli pitkänä pitkin mettiä.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
On siellä näköjään jotain muutoksia tehty 2017 vuosimalliin. MP Motorrad 9/2016 kirjoittaa "Onneksi sentään aiemmin kritisoitu tyly kaasuun vastaavuus on nyt miedompi, joskaan ei täydellinen." (GSX-S1000F)
ER5 -> Yamaha FZ6 -> XT660Z Tenere -> HYM 1100 -> VFR1200X -> GSX-S1000A
No nyt on tämä kesä ajeltu pyörällä ja jotain havaintoja.
Ensiasennus takarengas kesti alle 3000 km!! Kumia en ole polttanut, mutta huomattavissa määrin suorittanut täys kiihdytyksiä yksin, sekä tulevan rouvan kanssa. Ja on kallisteltu sen minkä tieliikenteessä pystyy, suoraa tietä ajettu vain pakolliset siirtymät. Toivottavasti seuraavat renkaat kestää vähän pidempään...
Tuo moitittu kaasun on/off ilmiö ON oikeastikin aika hanurista. Jos pitäisin tämän pyörän pidempään, niin ehdottomasti joku commanderi ja säätöihin.
Ajettavuus ihan ookoo, en osaa moittia enkä erikseen lähteä kehumaan. Jousitus minun ajoihin varmaankin ihan riittävä, radalla ajojen suhteen en osaa sanoa. Sama pätee jarruihin.
Kyytiläinen moittii oltavia, mutta edellinen mihin verrataan olikin VFR1200X..
Äänet ovat kyllä hyvät kompromissit, kuulostaa ihan siedettäviltä, mutta eivät aiheuta pahennusta. Edelleenkään en ole nähnyt yhtään paremman näköistä tarvikeputkea, kuin mitä orkkis on.
Joku pieni lippa voisi olla hyvä kovissa nopeuksissa, itse en ainakaan nauti viiman riuhtaisuista.
Itse näköjään olen L / V -moottorien ystävä, en pääse oikein sinuiksi 4-sylinterisen rivimoottorin tehontuoton kanssa. Tuntuu että ensin ei tapahdu oikein mitään, mutta kun jo olisi vaihtamassa isommalle vaihteelle, alkaakin moottorin tehot heräilemään ja kädet venymään. Varmasti tottumis / makuasia.
Aika hajuton/mauton pyörä, mutta kaiketi paras naku tähän hintaan.
ER5 -> Yamaha FZ6 -> XT660Z Tenere -> HYM 1100 -> VFR1200X -> GSX-S1000A
Ei auta komentajat tohon vaan ecusta pitää poistaa polttoaineensyötön katkaisu moottorijarrun aikana.
http://www.woolichracing.com/product...x#productTable
"Disable Fuel Cut"
Tolla paranee varmasti.
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5