Minua on hämmästyttänyt jo pitempään ettei yli 100tkm ajettuja bemareita ole myytävänä. Nettimotossa on 639 BMW.tä myynnissä joista 53.lla on ajettu yli tuon. R GS 65 / 4.
Lähinnä olen seurannut noita R-mallin pyöriä. Esimerkiksi monet 2000-luvun GS.t ovat vain alle 80tkm ajettuja. Luulisi että noilla ajettasiin vähintään se 10tkm / vuosi.
Onko niin etteivät niiden omistajat halua luopua luottopyöristään![]()
Viimeksi muokannut: Kipa; 16.08.2014 klo 20:26.
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
Arjen adventuristi
Itellä ollu 3 bemaria: 2005 K1200S 44000km kesti 5 vuotta, seuraava S1000RR noin 10500km ja aikaa meni 3 vuotta; nykyinen K1300S 2 vuotta ja 7500km mittarissa
Tulee ehkä vielä pari tonnia, jos viitsii mökkireissun ajaa mopolla..
Niin, mittareitahan ruuvataan vain Saksassa, jossa se on kiellettyä.![]()
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Näin se on.
Olen ajanut omalla R1100GS pyörälläni nyt 150.000 km kymmenessä vuodessa.
Mittarissa on yhteensä 190.000 km
Enkä vaihda. On se niin hieno pyörä ja toimii.
Pidän sen varmaan vielä 10 vuotta ja samat 150.000 km lisää.
Ja miksi edes vaihtaisin sittenkään.
Tuolla paljon ajettu samanlainen
Pekka
Ne jotka ajaa paljon ja joilla on ollut sama luottopyörä jo vuosia nii ei ne niitä myy. Nehän on ajossa![]()
BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
Joo, täälläkin yksi reippaasti yli 100tkm ajettu tienpäällä, ei sitä jouda myymään.
BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Tuossa kun viime vuosina seuraillut tuttujen oman kerhon matkaporukoiden reissutouhuja Eurooppaan, on selkeä havainto ollut että ne ketkä mieluiten käyttävät rekkakuljetusta pyörän viemisessä Italiaan ym., tai ne jotka hanakimmin pistävät pyörän ja itsensä junaan Hampurissa matkalla alas Eurooppaa, ajavat useimmiten raskailla matkapyörillä kuten isot Bemarit, Hondan Pannari, Wingit, ym. Eipä niihin ainakaan silloin kilsoja kauheasti kerry.![]()
Jos sää rakennat vuosia ittelles sopivaa pyörää (valot, iskarit, kommunikaatio & audio, jalkatapit, vaihteensiirto jne...) + teet parit isot remontit ja korjaat lastentaudit, niin miksi ihmeessä haluaisit alkaa saman homman uuden pyörän kanssa.... Se oma (vaikka vanha) on niin tuttu ja toimiva.
<p>2002-2014</p>
Onhan noita, tuossakin yksi http://www.nettimoto.com/bmw/k/1736914
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Viimeksi muokannut: ts18056; 16.08.2014 klo 22:40.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Viimeksi muokannut: ts18056; 16.08.2014 klo 22:51.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Itse tulin muutama viikko sitten tehneeksi kaupat R1100RT:stä (juu.. ei oo kessu) mittarilukemalla 113000. Kurkkiessani vertailuhintoja (vaihtokauppaa tehdessään haluaa sellaisiakin) totesin että nimenomaan noita reilummin ajeltujahan sielä on kaupan. Jotenkin jää aloittajan pointti nyt minulta ymmärtämättä. Pitikö olla niin, että ei ole paljon ajettuja oikeaan hintaan?
Outo kapine minulle tällainen BMW. Kaikenlaista meteliähän tuo pitää (paitsi putkesta ei kuule mitään ajellessaan) ja olisinkin utelias kuulemaan jonkun ehjäksi todetun boxerin kalinat. Itse syytän ruiskun läppiä ja ajelen tyytyväisenä, kunnes toisin todistetaan.
Muutenkin pitää ihmetellä (vaikka väärässä ketjussa tottakai) tuota kapineen runkoa. Miksei minulle ole jo vuosia sitten kerrottu, että roikale-sarjalaisen pitää ostaa BMW, eikä pelleillä 150-senttisten japanialaisten itseilleen kyhäämillä mankeilla? Tai että tuo ihmeellinen keulaviritys jättää tiessä olevat rypyt ja poterot kertakaikkiaan vaille minkäänlaista huomiota? Ihan kuin ajelisi tiehen maalattujen läiskien yli.
Kauan se kesti löytää omanlainen mopo.
BMW R 1150 RT 2002
Kawasaki Z500 1981 -cafe racer
Yamaha DT125 1981
IC 56 1960
No onko tämä huomiosi sitten myös tulkittavissa siten, että muut kuin "raskailla matkapyörillä" ajavat, jotka siis eivät turvaudu rekka- tai junakyyteihin ovat, esim kyykky- tai customikuskeja?
Onhan se kyllä kieltämättä ihan murhaa vetää Winkulalla, LoTjalla tai GTL:llä Euroopan läpi, ilman muuta jäykkäperäcustomilla se tehdä pitää. Kas kun en ole tuota itse vielä äkännyt...
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Toinen aaripaa ovat nama jotka ajavat mahd. nopeasti aamusta iltaan pelkilla 5min tankkaus/kahvitauoilla vain kilometreja keratakseen, etta voi sitten ylpeilla loman jalkeen.
Illalla myohaan camping, akkia teltat pystyyn hamburger ja pikakanni. Sitten aamulla varhain krapulassa riidellen tavarat kasaan ja back on the road again...
"Kato, oli kova reissu, ajettiin 5000km viikossa ja kaytiin siella ja taalla ja tuolla."
"No mitas pidit siita kaupungista?"
"No jaa, kato, emma tieda kun oli vahan kiirus niin ajettiin vaan lapi. Mut kyl me tankattiin siina jossain vissiin aika lahella, joo hieno paikka..."
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Kyllä ne muutkin kestää, meillä XX-meetingissä oli XX jolla oli ajettu vajaa 179tkm, eikä nyt mitään isoja vielä oltu sille tehty normaalihuoltojen lisäksi.![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
^
Juu, kestää ne muutkin. Itse myin viime syksynä n. 140 tkm ajetun FJR-Yamahani, ihan täydessä iskussa oli niin teknisesti kuin ulkoisesti. Alkuperäinen takaiskari kyllä jo alkoi olla ehtoopuolella ja vaihtokunnossa. Muuten en epäile yhtään, etteikö tuo kestäisi toista mokomaa
Nettimotosta kun katsoo noita eniten ajettuja, niin Hondaa ja Bemaria siellä TOP-50:ssä taitaa eniten olla. Yllättävän vähän kyllä ylipäätään noita paljon ajettuja motoja on myynnissä, ihan merkistä riippumatta. Toisaalta, itsekin kun teen vuosittain yhden ulkomaanreissun ja loppuajot on pikkureissuja lähialueilla, niin ne vuotuiset kilometrit jää väkisinkin melko vähäisiksi, vaikka ajopäiviä tuleekin monta.
Moto Guzzi Breva V850
Vespa GTS 250ie
Kirjoituksessani lukee niin kuin siihen kirjoitin, ei sitä tarvitse mitenkään muuten tulkita. Eikä alkaa yleistämään sen enempää. Aina täällä on niitä joilla menee palkokasvi ahtaaseen ylähengitystiehyeeseen vaikka kuinka neutraalisti yrittää jotain kirjoitella. Ehkä tuo mitä kirjoitin kertoo eniten siitä että se osa porukkaa on alkanut kovasti jo ikääntyä eikä jaksa/huvita enää hinkata matkallaan jokaista kilometriä ajaen kun sitä on jo niinkauan tehty, siis jos ajamiselle on vaihtoehtoinen matkatapa tarjolla. Ei tästä sen enempää ettei mene taas nenä tukkoon joltain..![]()
GS-meetingin isojen GS:ien omistajien ikäjakauma on empiirisesti pääosin 40-60 v. Epäilen, että tuon ikäisellä porukalla on muutakin ajankulua (ruohonleikkuuta ja terassikaiteiden maalausta) kuin tahkota niitä kilometrejä letkamutka-ajeluissa ja työmatkoilla.
Oma pyörä seisoo tallissa suurimman osan ajasta. Yksi kesäreissu ja muutama päiväajelu kesässä. Työmatkat ja kioskilla käynnit hoituu helpommin autolla ja kilometrejä kertyy sen mukaan 8 - 11 tkm.
Reilu parikymppisenä jaksoi ajella enempi ja töihinkin oli pakko ajella pyörällä, kun vaihtoehtoja ei juuri ollut. Suhteellisen harvassa on varmaankin ne, jotka yli parikymppiä kesässä ajaa.
Ei kerenny tulla yli 100tkm mittariin gessuun, läks reilut 98 000km ajettuna eteenpäin.
Oli vuosi −90 ja kilsoja tuli reilut 40tkm, nuori poika ja töissä huoltsikalla![]()
"On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein
jos markkinoilla on kysyntää jollekkin tuotteelle, niin markkina rupeaa luomaan sitä. Esim jos kysyntää on alle 100tkm ajetuille bemareille, niin kyllä niitä rupeaa markkinoille tulemaan.
tämä on huomattu jopa jossain taidepatsas /antiikkiase markkinoilla, jos kysyntää on, mutta ei tarjontaa, niin kyllä joku sitä rupeaa tarjoamaan, vaikka sitten uusituotantona tai miten vaan. Kysyntään pitää vastata.!
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.