Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 103:sta
  1. #61
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Sipoossa Hindsbyntiellä oli Traktori pellolla ja maajussi putsasi omia jälkiään tieltä. Siis potki niitä olkia tai mitä ne on sinne ojan puolelle. Hieno ele mun mielestä. Ei ne kaikki terroristeja ole. Tekevät meille ruokaa.
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
  2. #62
    Asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä 4.12.1992/1257

    Tienpitoon tai maatalouteen käytettäviin työkoneisiin, työvälineisiin ja hinattaviin laitteisiin ei sovelleta 24 eikä 25 §:n päämittoja koskevia säännöksiä. Niitä saa kuitenkin kuljettaa yli 4,00 metriä leveänä vain, jos tielaitteet eivät rajoita liikkumista. Työkone tai laite ei myöskään saa ilmeisesti vaarantaa muuta liikennettä, ja kaikki kohtuudella vaadittavat toimenpiteet ylileveyden poistamiseksi on suoritettava. (19.12.2002/1243)
  3. #63
    Käytännössä ja todellisuudessa on kuitenkin niin, että paikoin tuolla mennään asetuksia ihan "huolella" soveltaen.

    Mitä tekee mopoilija "käytännössä ja todellisuudessa" ?

    Tilaileeko polliisia paikalle..... ja millä menestyksellä.... käytännössä?

    Ajeleeko jonkin aikaa vuodesta sellainen asia "takaraivossa", että maajussit ei tuolla ihan pilkkua nussi.....???
    ja vaikka yrittäisikin.... saattaa latu äkkiä mutkissa ollakin yllättävän paljon kapeampi kuin
    herra vetomiehen kauniissa, rohkeissa ja täydellisissä unissa .

    Pitäis ja pitäis.... KYLLÄ PITÄIS! Ei siinä mitään..... maajussinkin mennä pilkulleen kirjan mukaan.

    Viittaan kuitenkin tuolla muualla naputtelemaani..... Lähes täydelliseen itsesuojeluvaiston katoamisen
    problematiikkaan..... erityisesti siltä pohjalta että lähtökohtana on "naivi usko ja luotto systeemiin".....
    ja erityisesti siihen, että kaikki sitä noudattaisivat.

    Eihän siinä mitään, jos tuosta unesta heräilee useasti vähän "jalka kipeänä".......
    pöljämpikin oppii lopulta "kantapään kautta" .

    Mopoillessa tahtoo kuitenkin sattua vähän pahemmin ja helposti tulee kaikki kerrat
    yhdellä kertaa..... ensimmäinen ja viimeinen.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  4. #64
    Lainaa Bolt kirjoitti Katso viesti
    Sipoossa Hindsbyntiellä oli Traktori pellolla ja maajussi putsasi omia jälkiään tieltä. Siis potki niitä olkia tai mitä ne on sinne ojan puolelle. Hieno ele mun mielestä. Ei ne kaikki terroristeja ole. Tekevät meille ruokaa.
    Kuulostaa harvinaisen vastuuntuntoiselta toiminnalta.

    En ole koskaan ymmärtänyt, miksi siitä ei seuraa mitään, kun kesällä teitä hiekoitetaan, levitellään niille paskaa, kuravettä, soraa, olkia, milloin mitäkin. Ikäänkuin kaksipyöräisillä liikkuvien ihmisten hengen saisi huvikseen vaarantaa. Syyllinenhän olisi vielä usein helppo löytää, kun seuraa vaan paskaraitaa pihaan asti.

    Vois kyllä poliisi alkaa jaella tien sotkemisesta reilulla kädellä sakkoja, eikö se nyt nimenomaan ole liikenteen vaarantamista. Lisäksi varoitusmerkit tielle siksi aikaa, kun julli menee ja puhdistaa sen tien...
  5. #65
    Lainaa jakari59 kirjoitti Katso viesti
    Olin ajelulla Hämeessä ja en lähtiessäni ajatellut koko viljanpuintiaikaa, kunnes satuin ajamaan kiinni yhden leikkuupuimurin. Ajettuani kapeaa asfaltoitua hyväkuntoista maantietä pitkin jonkin matkaa leikkurin perässä, kuski
    antoi merkin vilkulla, että mene ohi. Ohitettuani puimurin pyörä sopi juuri ja juuri asfalttia pitkin ohi leikkurin terien. Morjestelin vielä kuskille huomaavaisuudesta.
    Siinä samassa välähti, että jos tulisin toisesta suunnasta vaikka rajoituksen mukaan jyrkässä mutkassa ns. limiitillä,
    niin minut saisi kerätä sieltä leikkurin teristä, tai hyvällä säkällä ehtisinkö ajaa ulos tieltä syvään ojaan? Autolla siitä ei mahdu millään, ellei leikkurikuski tee jotain poikkeuksellista, tai edes ehtisiko? Vauhti hiljenikin entisestään sellaiseksi, että tiukimmankin mutkan takaa ilmestyvän leikkurin pystyisin väistämään vaikka ojaan. Terveyssyistä . Enkä ota kantaa, että saako moisilla vehkeillä tiellä edes ajaa.
    Viime kesänä jouduin ohittamaan traktorin jossa oli takana, oliko nyt, 4 vai 6 takarengasta ja voin sanoa että oli melkoisen ahdasta lähteä siitä ohi. Kyseessä oli tottakai erittäin kapea mutkapätkä.

    Mietiskelin ihan samaa, että mitä olisi tapahtunut jos olisin tullut sitä vastaan mopolla tai autolla.

    Mutta, muuten aiheeseen, niin pieniä ylläreitä tuolla tien päällä alkaa taas olemaan, eli varovaisesti ja tarkkaavaisena liikenteessä.
    NYT BMW HP2 SPORT 2008
    ex BMW S1000XR
    ex Ducati Multistrada 1200 S
    ex Kawasaki ZZR1400
    ex BMW Megamoto
  6. #66
    Lainaa Ossinmopo kirjoitti Katso viesti
    Asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä 4.12.1992/1257

    Tienpitoon tai maatalouteen käytettäviin työkoneisiin, työvälineisiin ja hinattaviin laitteisiin ei sovelleta 24 eikä 25 §:n päämittoja koskevia säännöksiä. Niitä saa kuitenkin kuljettaa yli 4,00 metriä leveänä vain, jos tielaitteet eivät rajoita liikkumista. Työkone tai laite ei myöskään saa ilmeisesti vaarantaa muuta liikennettä, ja kaikki kohtuudella vaadittavat toimenpiteet ylileveyden poistamiseksi on suoritettava. (19.12.2002/1243)
    Alastarossa vietiin puimuria ilman leikkuria. Edessä ja takana oli vielä autot, joissa keltaiset vilkut katolla ja kyltit leveästä kuljetuksesta. Hyvin tehty. Oli se puimuri yksinkin melko iso.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  7. #67
    Noista puimureista tai leikkureista mitään ymmärrä, mutta sunnuntaina Kemiössä tuli niin leveää settiä vastaan, että koko tien leveyden vei
    Vauhtia tuolla ei paljoa ollut, eikä onneksi itsellenikään. Silti meinasi mennä jarrutus pitkäksi, kun ei meinannut tajuta näkemäänsä - ohi ei mahtuisi mopollakaan, saati sitten autolla. No, puimuri koukkasi pellolle ja juuri mahtui sivuuttamaan. Ilmeistä liikenteen vaarantamista sanoisin. Sataa metriä aiemmin oli sellainen mutkapätkä, että luultavasti olisi kolahtanut.
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  8. #68
    Silloin kun minä kävin autokoulussa siellä opetettiin etä ajoneuvo tule pystyä pysäyttämään näkyvissä olevalla tien osalla. Eli ei pimeään mutkaan satalasissa jos et ehdi pysäyttämään ajoissa. Voihan siellä olla vaikka toinen motoristi kaatuneena maassa tai hirvi tai mitä tahansa.
  9. #69
    ^ Miten mä arvasinkin, että tähän joku heittää tämän.
    No se näkyvä tien osuus voi olla vaikka kilometrin ja se ei silti riitä, jos se hirvi sieltä ryteiköstä tulee - mitään ei silti ehdi tehdä.
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  10. #70
    ajoneuvo tule pystyä pysäyttämään näkyvissä olevalla tien osalla

    Tuossa on osa totuutta ja se on helppo slogan liikenneturvalle. Vähän niin kuin "Syö juustoa, se kasvattaa luustoa"
  11. #71
    Lainaa Sami@Vespa kirjoitti Katso viesti
    ^ Miten mä arvasinkin, että tähän joku heittää tämän.
    No se näkyvä tien osuus voi olla vaikka kilometrin ja se ei silti riitä, jos se hirvi sieltä ryteiköstä tulee - mitään ei silti ehdi tehdä.
    No haloo, ainahan on se force majeur mahdollisuus jolle ei todellakaan voi mitään, mutta riskienhallinta on se juttu.
  12. #72
    Riskienhallinta oli toki itsellä kunnossa, ajoneuvonihan pysähtyi tien näkyvällä osalla.
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  13. #73
    Britanniassa oli joskus 1980 luvun lopulla tällainen slogan kun tuli siellä ajeltua.

    "Drive with care, arrive alive"
  14. #74
    Lainaa Ossinmopo kirjoitti Katso viesti
    Silloin kun minä kävin autokoulussa siellä opetettiin etä ajoneuvo tule pystyä pysäyttämään näkyvissä olevalla tien osalla. Eli ei pimeään mutkaan satalasissa jos et ehdi pysäyttämään ajoissa. Voihan siellä olla vaikka toinen motoristi kaatuneena maassa tai hirvi tai mitä tahansa.
    Ok. olen minäkin käynyt samanlaista koulua. Eli kirjoutuksestasi päätellen ajat mäennyppylät ja pusikoiden peittämät mutkat todella hiljaa n. 10-25 km/h?, koska monin paikoin ei tämän kovempaa pysty ajamaan jos noudattaa edellä neuvottua sääntöä. Jos ajat kovempaa et itsekään noudata omia ohjeita. Ja vielä jos auto tulee pusikoiden peittämässä mutkassa väärää puolta 80 km/h vastaan, niin ehditkö pysähtymään tai edes väistämään. Tilanne tulee eteen n. sekunnissa eikä siinä ehdi edes painaa jarrua. No tää oli sitä force majoria....

    Minä ainakin rikon useasti varsinkin mäennyppylän kohdalla tätä ohjetta, koska jyrkän nyppylän(varsinkin hiekkatiet) takanahan voi olla juuri se kanssamotoristi nenällään ja sitä ei näe mistään ja vauhti pitää olla melkein nollissa, jos ei aio törmätä muutaman metrin päässä olevaan esteeseen. No se siitä.

    Muuten ajellessa on kuitenkin ainakin itsellä sellainen mielikuva, että joko edellä menevä menee samaan suuntaan tai on pysähtyneenä eikä tule omaa puolta vastaan ainakaan koko leveydeltä. Mielikuva kun pettää
    kerran pari, niin sitä tulee automaattisesti varovaisemmaksi.
    Viimeksi muokannut: jakari59; 09.09.2014 klo 19:52.
    parempi pienikin krapula, kuin ihan selvinpäin
  15. #75
    Lainaa Ossinmopo kirjoitti Katso viesti
    Silloin kun minä kävin autokoulussa siellä opetettiin etä ajoneuvo tule pystyä pysäyttämään näkyvissä olevalla tien osalla. Eli ei pimeään mutkaan satalasissa jos et ehdi pysäyttämään ajoissa. Voihan siellä olla vaikka toinen motoristi kaatuneena maassa tai hirvi tai mitä tahansa.
    Tuota pitäisi jokaisen kyllä muistaa noudattaa.(vaatikaamme riittävää valvontaa ja kovempia sanktioita)

    Pääsisivät puskajussitkin välillä jondeereillä ohittelemaan hajabusia noilla maaseutujen mutkapätkillä.
    Supermoto
  16. #76
    Jos maaseutu ja sen elämä pelottaa niin sinne ei ole pakko mennä. Kaupungissa on huomattavasti pienempi riski jäädä leikkuupuimurin alle

    Maaseudulla traktori tiellä ja vähän kuraa on osa normaalia elämää, ollut siitä lähtien kuin hevosrattaat keksittiin. Surullista kun osa ei tätä ymmärrä, vaan maaseudun pitäisi olla ao henkilöiden leikkikenttä jossa pitäisi saada huoletta vetää polvimaassa sokeaan mutkaan.

    Yhyy likaa tiellä, kuolin melkein... Mielestäni kertoo jo, että lähtökohtaisesti ajattelussa on jotain v*tuillaan. Ai niin, eihän itse voi olla vastuussa mistään vaan aina on vika muissa. Tulee jumala saamaan paljon haasteita tulevaisuudessa kaatuineista puista ja kaatosateista yms ikävistä jutuista kun ei oo kivaa.

    Työpaikallani lukee seinällä isolla " Maalaisjärki on nykyään niin harvinaista, että se tulisi luokitella superkyvyksi"

    Ja jos kerran maajussit on vain tukien perässä helppoa rahaa tahkoavia juntteja niin sen kuin vaan perustamaan oma tila ja hilloa tulee kuin roskaa ja helpolla. Tänne vain tarinaa siitä miten helppoa todellisuus on
    Kirjoitan kuitenkin mitään tietämättömänä, joten suotta pahastut!
  17. #77
    Lainaa Diesel kirjoitti Katso viesti
    Maaseudulla traktori tiellä ja vähän kuraa on osa normaalia elämää, ollut siitä lähtien kuin hevosrattaat keksittiin. Surullista kun osa ei tätä ymmärrä, vaan maaseudun pitäisi olla ao henkilöiden leikkikenttä jossa pitäisi saada huoletta vetää polvimaassa sokeaan mutkaan.
    ...
    Työpaikallani lukee seinällä isolla " Maalaisjärki on nykyään niin harvinaista, että se tulisi luokitella superkyvyksi"
    Muusta olen samaa mieltä, ilman maanviljelijöitä ja maalla asuvia ei olisi niitä teitäkään, mutta tuosta maalaisjärjestä en ole. Maalaisjärki pyrkii pitämään asiat ennallaan. Maalaisjärjellä asuisimme kaikki vieläkin savutorpassa. Toisaalta on sitä vedetty hepoillakin lujaa pikin polkuja ja vauhdin hurmaa saatu.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  18. #78
    Kyllä täytyy taas hävetä muutamien viljelijäkollegojen touhua, eilen illalla pimeän laskeuduttua meni neljä peräkärryn ja traktorin yhdistelmää maantietä meidän paikan ohi, kolmessa ei ainoatakaan toimivaa takavaloa peräkärryissä traktoreissa sentään edes osa valoista oli kunnnossa näissäkin. Yhdessä yhdistelmässä sitten oli kaikki lamput viimeisen päälle kunnossa niin kärryssä kuin traktorissa. Miksi ihmeessä niitä ei voi korjata jos ovat rikki? Mulla on muutamat ikivanhat kärryt viljan ajoon ja ennen puinteja laitoin kaikissa valot ja johdot kuntoon, ja koko hommaan meni vain muutama tunti aikaa ja parikymppiä rahaa, pitäisi sen verran aikaa löytyä kaluston ylläpitoon kun illat todella pimeitä jo. Ylileveillä vehkeillä ajelen kyllä surutta tässä kylillä, pakko ne hommienkin edetä työsesonkien aikana.
  19. #79
    Lainaa Diesel kirjoitti Katso viesti
    Ja jos kerran maajussit on vain tukien perässä helppoa rahaa tahkoavia juntteja niin sen kuin vaan perustamaan oma tila ja hilloa tulee kuin roskaa ja helpolla. Tänne vain tarinaa siitä miten helppoa todellisuus on
    Milläs tuon teet? Taitaa paikallinen MTK käyttää etuosto-oikeuttaan joka kerta, kun (liki) elinkykyisen tilan maat tulee myyntiin. Stadilaisen tyydyttävä puolen hehtaarin mökkitonttiin, sillä ei viljely onnistu kuin pirtissä, ja ainoat tukiaiset on lapsilisät.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  20. #80
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Milläs tuon teet? Taitaa paikallinen MTK käyttää etuosto-oikeuttaan joka kerta, kun (liki) elinkykyisen tilan maat tulee myyntiin. Stadilaisen tyydyttävä puolen hehtaarin mökkitonttiin, sillä ei viljely onnistu kuin pirtissä, ja ainoat tukiaiset on lapsilisät.
    Tä, ainakin oman kotitilan toistakymmentä hehtaaria salaojitettua peltoa makasi myynnissä toista vuotta ennekuin löytyi ostaja. Ja hinta lli heti alussa alhaisempi n. 10 pinnaa kuin paikkakunnan tilastoitu keskihinta, ei ollut ämteekoo kyllä ostelemassa . Tosin ei ollut kehäkolmosen sisäpuolelta mutta kuitenkin Seinäjoen lähistöltä
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  21. #81
    Lainaa ST77 kirjoitti Katso viesti
    Kyllä täytyy taas hävetä muutamien viljelijäkollegojen touhua, eilen illalla pimeän laskeuduttua meni neljä peräkärryn ja traktorin yhdistelmää maantietä meidän paikan ohi, kolmessa ei ainoatakaan toimivaa takavaloa peräkärryissä traktoreissa sentään edes osa valoista oli kunnnossa näissäkin. Yhdessä yhdistelmässä sitten oli kaikki lamput viimeisen päälle kunnossa niin kärryssä kuin traktorissa. Miksi ihmeessä niitä ei voi korjata jos ovat rikki? Mulla on muutamat ikivanhat kärryt viljan ajoon ja ennen puinteja laitoin kaikissa valot ja johdot kuntoon, ja koko hommaan meni vain muutama tunti aikaa ja parikymppiä rahaa, pitäisi sen verran aikaa löytyä kaluston ylläpitoon kun illat todella pimeitä jo. Ylileveillä vehkeillä ajelen kyllä surutta tässä kylillä, pakko ne hommienkin edetä työsesonkien aikana.
    Samaa ihmettelen minäkin, ei se valojen kunnossa pito vie kuin sen muutaman minuutin, kun heti ne laittaa kuntoon, kun huomaa esim. lampun palaneen tai johdon vioittuneen. Joillakin se valitettavasti ei vaan tunnu milläään onnistuvan. Säännöistä välinpitämätöntä porukkaa tuntu valitettavasti olevan kaikilla kulkupeleillä liikkuvilla.
    Varsinkin kun nyky traktoreissa sen vilkun lampun palamisenkin sieltä kärrystä näkee jo sieltä hytistä suoraan merkkivaloista.

    Ja varotuksen sana kaikille niistä valovikaisista peräkärryistä ym., ne saattaa kääntyä ihan mihinkä ja milloin vaan, joten ei kannata vauhdilla vetää ohitse. Itse ainakin olen oppinut hieman katsella ennen ohitusta, onko mitään mahdollisuutta, että johonkin pellolle tai metsään olisi liittymää näkösällä.

    Itse muuten laitan aina tuollaiselle "pimeälle" liittymälle puimurilla oikealle kääntyessä vilkun vasemalle ??!
    Varsinkin jos joku on sattunut salaa pääsemään sinne taakse niin lähelle , ettei peileistäkään sitä näy.

    Syystä , koska jos laittaisin vilkun oikealle, niin sitä saattaisiin luulla ohitusmerkiksi ja vedettäisiin vauhdilla ohitse. Se puimurin perä kun oikealle käännyttäessä SULKEE sen kapean tien vastakkaisenkin kaistan TÄYSIN.

    Samoin se lekkuupuimuri on kapealla tiellä vastaan tullessa tosi leveä sillä lain sallimalla leveydelläkin.
    Joskus kapeaa tietä sillä mennessä sen n.25 km/h tuntuu aika hurjalta vauhdilta pimeään mutkaan mennessä joten joutuu hiljentämään aika lailla tuostakin , jos sattuisi vaikka puurekka tulemaan vastaan, niin se puimuri on saatava pysähtymään aika äkkiä ja se ei onnistu jos täysillä mennään pimeään mutkaan.
    Onneksi kop kop. ei vielä ole mitään sattunut vaikka 38 vuotta on puimurillakin ajoa tullut harjoiteltua.

    Toivotan turvallista ajelua kaikille kaikilla laitteilla millä liikuttekin.

    Lopuksi hieman iltalukemista niille kateelliselle jotka niitä tukiakin kadehtii.
    Tuossa on vaan pieni osa siitä pyrokratiasta,mitä vaaditaan ja lomakkeita tuon lisäksi taitaa olla lähes 200!


    http://www.mavi.fi/fi/oppaat-ja-loma...pas%202013.pdf
  22. #82
  23. #83
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Milläs tuon teet? Taitaa paikallinen MTK käyttää etuosto-oikeuttaan joka kerta, kun (liki) elinkykyisen tilan maat tulee myyntiin. Stadilaisen tyydyttävä puolen hehtaarin mökkitonttiin, sillä ei viljely onnistu kuin pirtissä, ja ainoat tukiaiset on lapsilisät.
    Juu, tää ei kyllä tiedä yhtään mitään maakauppoihin liittyvistä asioista.

    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Tä, ainakin oman kotitilan toistakymmentä hehtaaria salaojitettua peltoa makasi myynnissä toista vuotta ennekuin löytyi ostaja. Ja hinta lli heti alussa alhaisempi n. 10 pinnaa kuin paikkakunnan tilastoitu keskihinta, ei ollut ämteekoo kyllä ostelemassa . Tosin ei ollut kehäkolmosen sisäpuolelta mutta kuitenkin Seinäjoen lähistöltä
    Ne on ne kolme vanhaa asiaa jotka pitävät paikkansa kiinteistö - ja maakaupoissa.
    1. Sijainti
    2. Sijainti
    3. Sijainti
    Entisestä kotikylästä, Lahden läheltä, meni myyntiin tila. Toteutus: Rakennukset erotettiin omaksi tontiksi/tilaksi ja kaupaksi meni parissa kuukaudessa. Metsät piti nuorehko isäntä, joka on töissä ansiotyössä muualla. Pellot erotettiin omiksi lohkoikseen, suljettu tarjouskilpailu ja kaupat kovimman hinnan tarjonneelle. Ja kovimman hinnan ei edes tarjonnut tilallinen, jonka pellot sivusivat myynnissä olleita peltoja,vaan ostaja tuli n. 10 km päästä sijainneesta toisesta kylästä, että silleen.

    Asiaan, kannattaa ajella varovasti. Vaikka vika olisikin toisessa - kipeetä se tekee tässäkin asiassa, jos mopolla konttaa...
    <p>.</p>
  24. #84
    Tänään jouduin maalla ohittamaan puskajussin jolla oli renkaissa selvästi kakkaa, eikä ollut toimivia valoja tai vilkkuja. Kaupungin laidalla taas yksi volvo ajoi selkeää ylinopeutta vastaan...

    Alkaa ahdistamaan ja pelottamaan tämä elämä, kun koko ajan on niin vaarallista ja sitten minä itse vielä joudun noita rikollisia varomaan. Vaikka meillä on yhteiset pelisäännöt joilla jokaisen pitäisi mennä.
    Supermoto
  25. #85
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Tänään jouduin maalla ohittamaan puskajussin jolla oli renkaissa selvästi kakkaa, eikä ollut toimivia valoja tai vilkkuja. Kaupungin laidalla taas yksi volvo ajoi selkeää ylinopeutta vastaan...

    Alkaa ahdistamaan ja pelottamaan tämä elämä, kun koko ajan on niin vaarallista ja sitten minä itse vielä joudun noita rikollisia varomaan. Vaikka meillä on yhteiset pelisäännöt joilla jokaisen pitäisi mennä.
    Elä muuta virka.
    Minulla romahti usko yhteiskuntaan, kun kuulin, että naapuri osti polttopuita ilman kuittia ja yhteiskunnalle kuuluvia maksuja.
    Tässä ei voi luottaa enää kuin itseensä.
  26. #86
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Elä muuta virka.
    Minulla romahti usko yhteiskuntaan, kun kuulin, että naapuri osti polttopuita ilman kuittia ja yhteiskunnalle kuuluvia maksuja.
    Tässä ei voi luottaa enää kuin itseensä.
    Mistä se on tuollaisen kauppiaan löytänyt? 25 vuotta mökin polttopuutoimittajalle sanonut, että en tarvitse kuittia, joka kerta tuo on sen väkisin kirjoittanut.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  27. #87
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Mistä se on tuollaisen kauppiaan löytänyt? 25 vuotta mökin polttopuutoimittajalle sanonut, että en tarvitse kuittia, joka kerta tuo on sen väkisin kirjoittanut.
    Jos se meinas, nättä sytykettä samaan maksuun.
    <p>.</p>
  28. #88
    Tähänkin keskusteluun käytetyn energian olisi voinut kohdentaa vaikka rattijuoppoudesta keskusteluun.
    Rattijuoppojen aiheuttamat onnettomuuksien ja kuolemien määrät ovat ihan eri sfääreissä kuin kakkakokkareet, vilja tai pimeät peräkärryt.

    Sen verran on onneksi vielä sontaa omien varpaiden välissä, että virtuaalinen hatunnosto lähtee kaikille maatalousyrittäjille, varsinkin kun useiden kaupunkilaisten puheet ovat mitä ovat. Tähän voisi liittää pitkän litanian maatalouden tukemisesta maailmanlaajuisesti ja muista yhteiskunnan tuista, mutta antaapa olla - ne voi jokainen halutessaan etsiä vaikka googlesta.
  29. #89
    Jos jotakuta kiinnostaa katsoa oman työpaikkansa tai kaverin työpaikan saamaa Tekesin rahoitusta.
    Saa ne muutkin avustusta ja rahoitusta kuin maanviljelijät.

    https://extranet.tekes.fi/ibi_apps/W...x=o_maksu_htm1

    Niin tuonne vaan firman nimiä niin löytyy. Kokeile vaikka Nokialla.
  30.  
  31. #90
    Lainaa Ossinmopo kirjoitti Katso viesti
    Jos jotakuta kiinnostaa katsoa oman työpaikkansa tai kaverin työpaikan saamaa Tekesin rahoitusta.
    Saa ne muutkin avustusta ja rahoitusta kuin maanviljelijät.

    https://extranet.tekes.fi/ibi_apps/W...x=o_maksu_htm1

    Niin tuonne vaan firman nimiä niin löytyy. Kokeile vaikka Nokialla.
    Vähän on erilaiset rahat kyseessä.
    Tekesin budjetilla rahoitetaan teknistä kehitystä, koko Suomen tekniikan edistystä ja korkean tason koulutusta, vuodessa 500 miljoonalla.
    Maataloustukiaisilla, valtion budjetissa pari miljardia, EU:lta vielä neljä till, rahoitetaan paskan ajamista pellolle? Vai kehitetäänkö noillakin jotain uutta (muutakin kuin vuosikasvua)?
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen