Mikähän olisi passeli tuulensuojs Shadow 750 pyörään kun ei viitsisi ostaa ihan sekundaa mutta noi huiput on taas aika kalliita.Ja mistä kannattais tilata/hakea,olisi varmaan hienompaa ajella kun ei ole tuulenpiestävänä kokoajan![]()
Minulla oli ostaessa alkuperäinen Hontran pleksi joka oli mallia parvekelasi. Kyllä sen suojassa vaikka kynttilässä tulta piteli satasen vauhdissa, mutta oli nii iin perkeleen ruma ja ikävästi sattui yläreuna just mun silmien tasalle, ei oikeen tienny katellakko ali vaiko yli, eikä voinut säätää. Heitin mäjelle.
Ostin täältä orgin myytävänä palstalta pikku rahalla puigin pienen pleksin joka kyllä ajoi asiansa, mutta aiheutti kypärään perkeleellisen turbulenssin. Säätelin sitä yhden koko kesän aina kokeillen ja kääntäen ja vääntäen joka ajon jälkeen. Jotenkuten sain sen toimimaan, mutta lisänä alkoi vaivaamaan kypärämelu, turbulenssista johtuva matala bassojumputus joka meinas viedä järjen pitemmillä matkoilla, ja kyllä käytän AINA korvatulppia, mutta siitä huolimatta. Kokeilin ajelua ilman pleksiä, ei tärinää , ei jumputusta, vain tasainen tuulen suhina ja nyt jopa kuulee musiikin kajareista (kypärään asennettu).
Nyt on kolmas kesä ilman pleksiä eikä ikinä tule enää takaisin, on niin selvä ero ajomukavuudessa. Toki kovissa nopeuksissa ja vastatuuleen ajettaessa repii miestä ja samoin sade kastelee heti kun taas pleksillä ajellessa monsuunissakin pysyi suhteellisen kuivana, mutta sadevaatteet on keksitty sitä varten.
Tuontyyppinen oli tarvike pleksi:
Ebay : http://www.ebay.co.uk/itm/Large-19-x...item58a19de119
Kotimaan vastine:
http://www.takarengas.com/?p=product...e-custom-tumma
Paraste se kuitenkin on paljaalla...![]()
Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.
Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
Suzuki Intruder C1500T -14
Toi ebay vastaa kyllä minun käsitystä customin tuulusuojs,mutta ei taivu englanti ja olen tämän takia vähän arka tilailemaan.Joutnen menemään Stormille missä noitten hinta pyörii yli 200e![]()
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...ttoinen-82644/
Saat "vähän" edullisemmin tästä.
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
^ On sitte aivan kauhee meteli kypärän sisällä, kun ei ole sitä "touring lippaa" tuossa yläreunassa![]()
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
Ei valttamatta. Riippuu pyorasta, kuskin pituudesta jne. Itse kokeilin FJRn kanssa kaiken maailman spoilereita, lisalippoja sun muita. Porailin niihin reikia ja vaikka mita, kak. Siirryin takaisin originaaliscreeniin jonka viritin niin etta sen ali tulee tasaavaa ilmanvirtaa ja hyva tuli. Idean varastin Riflen Windshield Tuning Block Kitista.
Usein pyorteisiin autta kun paastaa screenin ali korvaavaa ilmaa asentomuutoksella tai coolisti kaivamalla screeniin reikia kuten tassa on tehty. Kokeilin vastaavaa omassanikin.
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Non nih ostettu on kaverin tallikin vapautuu niin pääsen sateelta pakoon tuota sovittelemaan![]()
Laitappa kokemuksia tuosta kun saat testattua,itsekin lähiaikoina laittamassa custom pleksiä mopottimeeni,noissa halvoissa tuo kiinnitys hepponen ja varmaan tulisi itse tuunattua lisä kiinnitystä myös alareunasta.sinänsä tuommonen akryylinen kyllä kestää aikansa kun pikkasen varovaisempi puhdistuksen suhteen.
Kyllä se kestää mutta ei se tuulensuoja ole mitenkään loistava.Tosin eri asentoja pitäisi kokeilla.Odotukset oli kovemmat,Vastatuuli oli puuskissa yli10 ms ja nopeutta 120km eikä toi pahemmin edes notkunut joten uskon kestävän ja pysyvän paikallaan ainakin uutena,ja jos mielyttää niin sitten voi satsata parempaan tämä kokeluhan on halpaa alle 40e