Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 39:sta
  1. #1
    Otsikon mukaiseen ongelmaan olen jo ehtinyt törmätä kun lähdin Bodomin lenkille viime viikonloppuna kukonlaulun aikaan. Kuuppana Suupertin S2 ja käytän kypärähuppua. Huppuna oli sellainen Yokon huppu joka ei peitä kasvoja. Poistin pinlockin ennen tätä ajelua koska se tuntui vääristävän näkökenttää häiritsevästi aurinkolipan kanssa (aika veikeä tunne visiirin, pinlockin, aurinkolipan ja rillien kanssa). Rillit (ja visiiri) tosiaan meni aina huurteesen kun pysähtelin ja visiirin aukaiseminen liikkeelle lähtiessä auttoi tilanteeseen.

    Löysin muutaman topiikin aiheesta ja niissä ehdoteltiin mm. Fairyn käyttöä, mutta joku totes että se sattaa tuhota pinnoitteet. Onkos mitään muita ihmeaineita olemassa? Sen verran häiritsevää tuo rillien huurtuminen on että jotakin pitäis tehdä (ja onhan se turvallisuusriskikin varsinkin jos vielä vasta-aurinko).

    Muoks. Vielä tästä. S2:ssa voi jättää visiirin tietenkin raolleen, mutta rako on aika iso jolloin kylmä viima osuu vähän ikävästi otsaan.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  2. #2
    Specsaversistä saa huurtumisenesto sprayta, toimii yhtä hyvin/huonosti kuin Fairy. Ei ole Fairy kyllä huhonnut laseja eikä visiireitä viimesen 40 vuoden aikana minulta.
    Taivas saa odottaa
  3. #3
    Mä olen laittanut fogtechia gt-airin aurinkovisiiriin sillointällöin. Ei kestä kauaa pinnalla, mutta tuntuu toimivan ihan hyvin. En tiedä miten toimii rillien kanssa.

    http://www.varusteleka.fi/fi/product...-oz-pullo/4661
    Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
    Kawasaki Z750R 2012 exä
  4. #4
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Sama ongelma, mutta olen ratkaissut asian hengittämällä vain sisäänpäin.
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

    Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
  5. #5
    Lainaa Pitkiss kirjoitti Katso viesti
    Mä olen laittanut fogtechia gt-airin aurinkovisiiriin sillointällöin. Ei kestä kauaa pinnalla, mutta tuntuu toimivan ihan hyvin. En tiedä miten toimii rillien kanssa.

    http://www.varusteleka.fi/fi/product...-oz-pullo/4661
    Täytyykin kokeilla tätä jos ei muita aineita löydy. Hintaahan sillä tuntuu olevan.

    Lainaa Pavel Pude kirjoitti Katso viesti
    Sama ongelma, mutta olen ratkaissut asian hengittämällä vain sisäänpäin.
    Se auttaa hetkeksi mutta käy vähän hankalaksi pidemmän päälle. Arvasin että joku ehdottaa tätä tekniikkaa.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  6. #6
    Lainaa Pitkiss kirjoitti Katso viesti
    Mä olen laittanut fogtechia gt-airin aurinkovisiiriin sillointällöin. Ei kestä kauaa pinnalla, mutta tuntuu toimivan ihan hyvin. En tiedä miten toimii rillien kanssa.

    http://www.varusteleka.fi/fi/product...-oz-pullo/4661
    Heh, tuolla hinnalla sa Fairyä aika paljon.
    Taivas saa odottaa
  7. #7
    Jos fairy tuhoaa pinnoitteet, niin miten sun lautasten ja lasien on käyny?

    Ei oo tapahtunut mitään muutoksia niin muovi- kuin lasipinnalla. Ja ihan optikkokin kehoitti pesemään näitä silmälaseja vaikkapa Fairylla
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  8. #8
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti



    Se auttaa hetkeksi mutta käy vähän hankalaksi pidemmän päälle. Arvasin että joku ehdottaa tätä tekniikkaa.
    No joo ettei ny meen ihan lätinäks, olen joskus kokeillu sitä lasien huurtumisen estoainetta ja tulos ollu kyllä pettymys.

    Nykysellään syssyt ajelen piilareiden voimin, kesällä saakin muitta mukisematta ajaa laseilla.
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

    Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
  9. #9
    Mä olen omalta kohdaltani ratkaissut huurtumisongelman jo lähes 20 vuotta sitten. Suosittelen.

    http://en.m.wikipedia.org/wiki/Excimer_laser

    Kypärässä sitten Pinlock aina kiinni, ei huurru eikä kyllä ainakaan Nolanin kypärissä vääristä näkökenttää.
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  10. #10
    Lainaa Sami@Vespa kirjoitti Katso viesti
    Mä olen omalta kohdaltani ratkaissut huurtumisongelman jo lähes 20 vuotta sitten. Suosittelen.
    Kypärässä sitten Pinlock aina kiinni, ei huurtu eikä kyllä ainakaan Nolanin kypärissä vääristä näkökenttää.

    http://en.m.wikipedia.org/wiki/Excimer_laser
    Paukutitko tuolla excimer laserilla reikiä visiiriin vai mitä teit? Aika järee laser tarvitaan (tai ainakin hyvin fokusoitu biimi).
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  11. #11
    Joo en harrastanut mopoilua vielä tuolloin eikä ollut visiiriä, annoin sitten kirurgin paremman puutteessa rei'ittää sarveiskalvoni
    On kyllä ollut hyvä ratkaisu tämän motoharrastuksen ja monen muunkin harrastuksen kannalta...
    Viimeksi muokannut: Sami@Vespa; 13.08.2014 klo 17:02.
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  12. #12
    Lainaa Sami@Vespa kirjoitti Katso viesti
    Joo en harrastanut mopoilua vielä tuolloin eikä ollut visiiriä, annoin sitten kirurgin paremman puutteessa rei'ittää sarveiskalvoni
    On kyllä ollut hyvä ratkaisu tämän motoharrastuksen ja monen muunkin harrastuksen kannalta...
    Okei, nyt ymmärrän mihin sitä excimeeriä oikein tarvittiin. Onhan tämäkin ratkaisu mutta aika hintava (tosin moni muukin ongelma ratkesi varmasti samalla).
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  13. #13
    Lainaa Sami@Vespa kirjoitti Katso viesti

    Kypärässä sitten Pinlock aina kiinni, ei huurru eikä kyllä ainakaan Nolanin kypärissä vääristä näkökenttää.

    Mulla tuo näkökenttä meni todella oudoks kun laitoin vielä aurinkovisiirin päälle. En tottunut siihen pinlockiin (4 optista pintaa silmien ja tien välissä) joten otin sen pois.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  14. #14
    ^Varmasti tässäkin on silmäkohtaisia eroja, toiset vaan näkee asiat erilailla ja kokevat tietyt asiat häiritseviksi. Itsellä kanssa lasit käytössä ja kypärässä aurinkovisiiri ja pinlock. En ole huomannut mitään vääristymistä tai muitakaan ongelmia tällä kokoonpanolla. Kypäränä Nolan N104. Varmasti kypärissäkin on eroja.
    Honda Magna 750C -99
    Honda cbf 600 s -04 (Myydään)
  15. #15
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Okei, nyt ymmärrän mihin sitä excimeeriä oikein tarvittiin. Onhan tämäkin ratkaisu mutta aika hintava (tosin moni muukin ongelma ratkesi varmasti samalla).
    Multa leikattiin virossa -5,5 + hajataitot silmistä veke. Kustansi hotelleineen ja matkoineen aika tasan kakstonnia. Tartto, Tamperemaja, lautalla+bussilla, ReFocus. Vuosi meni niin ei kuivunu silmät, talvisin pimeellä vähän kaksoiskuvaa toisessa silmässä ja terävin lähinäkö huononi. Tyytyväinen - kyllä!
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  16. #16
    Tampereella operoivat mun silmät n. -3,5 oli taittovikaa ja ehkä paras investointi tällä saralla jonka itselleni olen tehnyt.
    Ja niin ovat sanoneet kaikki muutkin saman toimenpiteen toteuttaneet.
    <p>.</p>
  17. #17
    Rillit on huurtumattomat ja kypärä pässä yritän hengittää pois päin.....
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  18. #18
    Lainaa Kawa LTD kirjoitti Katso viesti
    Jos fairy tuhoaa pinnoitteet, niin miten sun lautasten ja lasien on käyny?

    Ei oo tapahtunut mitään muutoksia niin muovi- kuin lasipinnalla. Ja ihan optikkokin kehoitti pesemään näitä silmälaseja vaikkapa Fairylla
    No astioissa harvemmin on pinnoitteita, kuten silmälaseissa. Pinnoittamaton on ihan eri asia. Kuuleman mukaan sitä sirtuuna-Fairyä ei kannata käyttää siinä on pieniä määriä sitruunahappoa niin pitkällä käytöllä tuhoaa. Tiedä pitääkö paikkansa, mutta sillä perus vihreällä Fairyllä on menty jo vuosikausia ilman ongelmia.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  19. #19
    Lainaa Pavel Pude kirjoitti Katso viesti
    Sama ongelma, mutta olen ratkaissut asian hengittämällä vain sisäänpäin.
    Ja alakautta ulos?
    AA is for quitters.
    Z1000 -04
  20. #20
    Clarity Defog-It toimii hyvin, jostain rilliliikkeestä ostin, pikku pollo ja paljon käytetty mutta vielä puol pulloo jäljellä.
    http://www.webbikeworld.com/r4/clarity-defog-it/

    Klar-pilot, jostain saksasta tilasin, isompi puteli, ei varmaan lopu koskaan, toimii ja kestää, pitää olla tarkka miten tuon laittaa että saa linssin kiiltäväksi.
    http://www.gobau-online.de/aid-466-A...he-im-Set.html
    Kawasaki Versys 650
  21. #21
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Otsikon mukaiseen ongelmaan olen jo ehtinyt törmätä kun lähdin Bodomin lenkille viime viikonloppuna kukonlaulun aikaan. Kuuppana Suupertin S2 ja käytän kypärähuppua. Huppuna oli sellainen Yokon huppu joka ei peitä kasvoja. Poistin pinlockin ennen tätä ajelua koska se tuntui vääristävän näkökenttää häiritsevästi aurinkolipan kanssa (aika veikeä tunne visiirin, pinlockin, aurinkolipan ja rillien kanssa). Rillit (ja visiiri) tosiaan meni aina huurteesen kun pysähtelin ja visiirin aukaiseminen liikkeelle lähtiessä auttoi tilanteeseen.
    Valitettavan tuttu ongelma syksyisin ja keväisin tuo on. Itse olen todennut tehokkaimmaksi keinoksi sen, että nykäisee visiirin reilusti raolleen juuri ennen pysähtymistä, ja sulkee sen heti liikkeelle lähdettyä. Näin tulee huurtuminen minimoitua, ja toisaalta jos lasit kaikesta huolimatta vähän huurtuvat, niin ehtivät kuivua jo ennen kuin viima muuttuu epämukavaksi.

    Pieni apu tulee myös suun peittävästä mutta nenän esiin jättävästä hupusta, kun hengittää ulos suun kautta. Ensinnäkin kangas sitoo hieman kosteutta ja toisaalta myös jäähdyttää ja hajauttaa ilmavirtaa, jolloin se ei "kimpoa" leukakappaleesta niin helposti silmälaseille.

    Mitä tuohon mainittuun pinlockin ja monen pinnan vääristymään tulee, niin itsellä ongelmia tulee vain polarisoivien aurinkolasien kanssa. Muuten tuo ei tuntuisi Araissa vääristävän näkymää, mutta polarisaatio aiheuttaa kummallisia väri-ilmiöitä.
  22. #22
    Aika monta huurteeestoainetta onkin jo mainuttu joten täytyykin katella niitä, kiitoksia vihjeistä. Joo tuo suun peittävä huppu on varmaankin yks juttu ja mulla onkin jo sellainen joten täytyy ottaa se käyttöön ilmojen viiletessä. Lämpimillä keleillä avonainen huppu on ollut mukavampi pitää.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  23. #23

    R.I.P.
    Liittyi Aug 2005
    Vantaa
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Mulla tuo näkökenttä meni todella oudoks kun laitoin vielä aurinkovisiirin päälle. En tottunut siihen pinlockiin (4 optista pintaa silmien ja tien välissä) joten otin sen pois.
    Mun kokemus taas on, että se aurinkovisiiri on se mikä jollain lailla vääristää. En pystyny sitä lainkaan käyttämään omassa saman mallisessa kypärässäni. Tumma visiiri pinlockilla toimi parhaiten, tosin ajaessa aina piilarit päässä.
    Kawasaki ER-5 1998 aka Romulus 2010-2012
    Kawasaki ZX-6R 2003 (636 Ninja) aka Pimu 2012-2014
    Suzuki GSXR-600 2009 aka no name yet 2014-
  24. #24
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Aika monta huurteeestoainetta onkin jo mainuttu joten täytyykin katella niitä, kiitoksia vihjeistä. Joo tuo suun peittävä huppu on varmaankin yks juttu ja mulla onkin jo sellainen joten täytyy ottaa se käyttöön ilmojen viiletessä. Lämpimillä keleillä avonainen huppu on ollut mukavampi pitää.
    Juu varmasti silloin toimii tuo suun peittävä huppu kun hengittää vain suun kautta, mutta mitä sit kun unohat ja tuhiset muutaman kerran kaasarin kautta ulos..?? oiskos taas sama dilema, mulla ainakin näin on käyny.

    Ihte oon kans kokkeillu sitä että peittäis suun ja nenän, mutta silti jostain raosta se truuttaa höyryt kiikareille, ei niin tiivistä pakettia taida saada muulla kuin jesarilla.
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

    Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
  25. #25
    Lainaa puuwe kirjoitti Katso viesti
    Mun kokemus taas on, että se aurinkovisiiri on se mikä jollain lailla vääristää. En pystyny sitä lainkaan käyttämään omassa saman mallisessa kypärässäni. Tumma visiiri pinlockilla toimi parhaiten, tosin ajaessa aina piilarit päässä.
    Mä oon tottunu siihen aurinkovisiiriin (ilman pinlockia) ja se toimii yllättävän hyvin mutta pinlock jollain lailla sotki tilanteen. Ainakin mulla se pinlock ei ole ihan väritön joten se plus aurinkovisiiri aiheutti aika erikoisen väriefektin. Täytyy ehkä kokeilla vileä uudestaan.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  26. #26
    Lainaa Pavel Pude kirjoitti Katso viesti
    Juu varmasti silloin toimii tuo suun peittävä huppu kun hengittää vain suun kautta, mutta mitä sit kun unohat ja tuhiset muutaman kerran kaasarin kautta ulos..?? oiskos taas sama dilema, mulla ainakin näin on käyny.

    Ihte oon kans kokkeillu sitä että peittäis suun ja nenän, mutta silti jostain raosta se truuttaa höyryt kiikareille, ei niin tiivistä pakettia taida saada muulla kuin jesarilla.
    Joo, eihän sitä huppua saa suun ja nenän eteen tiiviiksi muuten kuin jesarilla ja sitä ei varmaankaan kannata kokeilla. Täytyy kokeilla sami1024:n temppua avata visiiri juuri ennen pysähtymistä.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  27. #27
    Lainaa Pavel Pude kirjoitti Katso viesti
    Juu varmasti silloin toimii tuo suun peittävä huppu kun hengittää vain suun kautta, mutta mitä sit kun unohat ja tuhiset muutaman kerran kaasarin kautta ulos..?? oiskos taas sama dilema, mulla ainakin näin on käyny.

    Ihte oon kans kokkeillu sitä että peittäis suun ja nenän, mutta silti jostain raosta se truuttaa höyryt kiikareille, ei niin tiivistä pakettia taida saada muulla kuin jesarilla.
    Mulla on usein nokka niin tukossa, että tuo suun kautta hengittäminen menee vähän kuin itsestään. Mutta kyllä sitä hengitystekniikkaa ja korostetun rauhallista uloshengitystä voi harjoitella siinä kuin laulajat, pyssymiehet, joogaajat ynnä muutkin.

    Tuo nenän peittävä huppu vaan huonontaa tilannetta, koska se ei ole koskaan tiiviisti kasvoja vasten nenänvarresta, ja toisekseen se kosteus leviää sitä kangasta pitkin ja haihtuu siitä laseille.
  28. #28
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Tuo nenän peittävä huppu vaan huonontaa tilannetta, koska se ei ole koskaan tiiviisti kasvoja vasten nenänvarresta, ja toisekseen se kosteus leviää sitä kangasta pitkin ja haihtuu siitä laseille.
    Täytyypi kokeilla miten tuo nenän peittävä huppu oikein toimii. Kyllä ne rillit toisaalta ihan hyvät on olla, koska sain alkuviikosta visiirin ollessa auki ampparin toiseen linssiin. Ilman rillejä olisi osunu suoraan silmään.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  29. #29
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Täytyypi kokeilla miten tuo nenän peittävä huppu oikein toimii. Kyllä ne rillit toisaalta ihan hyvät on olla, koska sain alkuviikosta visiirin ollessa auki ampparin toiseen linssiin. Ilman rillejä olisi osunu suoraan silmään.
    Meinaat että mun viiden ajokauden ja yli 40tkm varrelle osuneet kokeilut kolmen eri kypärän kanssa ei riitä kertomaan että tuo yhdistelmä ei toimi? Ei, en ota herneitä nenään, mutta välillä pitää ihmetellä miksi kaikki pitää kokeilla kantapään kautta.

    Mä en aja visiiri auki kuin max kävelyvauhtia. Vaikka ei noihin lentäviin esineisiinkään varautuis, niin se viima on todella ikävä silmille laseista huolimatta.
  30.  
  31. #30
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Meinaat että mun viiden ajokauden ja yli 40tkm varrelle osuneet kokeilut kolmen eri kypärän kanssa ei riitä kertomaan että tuo yhdistelmä ei toimi? Ei, en ota herneitä nenään, mutta välillä pitää ihmetellä miksi kaikki pitää kokeilla kantapään kautta.

    Mä en aja visiiri auki kuin max kävelyvauhtia. Vaikka ei noihin lentäviin esineisiinkään varautuis, niin se viima on todella ikävä silmille laseista huolimatta.
    Uskotaan uskotaan. Juuri sen takia mä kyselen neuvoja ettei tarvi tehdä samoja mokia mitä kokeneemmat ehkä ovat mahdollisesti tehneet. Sama juttu tuon tarakkaharakka topiikin kanssa.

    Joo, nyt kun ilmat viilenneet niin visiiri sitten kiinni. Viima tosiaan aika ilkeä vaikka rillit päässä on. Onneks oli rillit päässä, muuten ois voinut käydä aika huonosti huonolla tuurilla. Kyllä aika moni ajeli helteilllä visiiri auki ainakin taajamanopeuksilla.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen