Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Onko porukalla kokemuksia noista Klanin ja Nevercoldin kamoista? Ajattelin pyrkiä venyttämään ajokautta syksyllä mahdollisimman pitkään. Nevercoldilla on huokealla hinnalla noita liivejä ja niitä ei tarvitsisi kytkeä pyöräänkään. Mahtaakohan käsiin ottaa viima, jos liiviä käyttää. Klanin takitkin on mielessä käyny.
  2. #2
    Mulla on klanin takki, hanskat ja sukat. Oikein päteviä kamoja sekä ovat kestäneet monta aikaa. Lämmittävät sopivasti ja lämppö jakautuu fiksusti.
  3. #3
    Toiveena olisi, että kamppeessa olisi oma patteri/akku. Pyörää en viitsisi enää yhdellä lisälaitteella kuormittaa. Klanista luin jonkun arvostelun, että omalla akulla lämmitysteho olisi heikompi. Tietääkö kukaan onko näin? Nevercoldin liivit vaikuttaisivat olevan mun tarpeisiin hyvät, mutta tarkeneeko pelkällä liivillä vai palelutuuko kädet? Kahvanlämppärit on jo.
  4. #4
    Tuo Nevercold-liivi kiinnostaa minuakin. Miettinyt vaan, että jos pukeutuu niin, ettei käsivarret palele, mahtuuko sitten alle enää sähköliiviä. Vai kompensoiko tuo tuliliivi niin paljon, että käsivarret tarkenee ohuemmallakin setillä

    Storm myi ennen noita Klan-vermeitä, muttei enää. Ei sovittamatta ainakaan viitsi tilata.Turun seudulla en tiedä muusta tarjonnasta, kuin noista Nevercoldin liiveistä.
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  5. #5
    Mulla newercold liivi. Malli jossa edessä rinnan korkeudella 2 elementtiä ja selässä yksi. Onhan tuo ihan ok, mutta lämpö jää pienelle alueelle. Akun kesto noin 2h täydellä teholla, pienemmät tehot aika turhia kylmällä säällä mopoillessa. (5 asteen tietämillä) Laskin että täysi teho on 8W ja alemmat vielä pienempiä. Itse vaihtaisin tuon ennemmin oikeampaan lämpötakkiin, jossa olisi suuremmalla pinta-alalla lämmittäviä elementtejä, ja tekisin mopoon jonkun kätevän liitoksen joka aukeaa itsestään kun sen unohtaa kiinni.
    Yamaha YZF-R6 -13
    Yamaha YZF-R1 -03
    Suzuki GSX-R 600 -99
  6. #6
    On ostettava joko hyä, hinnakas ja pyärän virtapiiriin kytkettävä malli, tai sitten halpa, irrallisella ja omalla akulla, joka välttää lähipyörittelyyn hyvällä kelillä. Sivassa ja Essolla käynteihin....

    JOS on tarkoitus lähteä jutausreissuille, ei ole kannata edes miettiä mitään omalla-akulla, ( surkeasti ja rajalllisella toiminta-ajalla ), toimivia.

    Edelleen, ihmettelen, kuinka ohjastajat eivät ole valmiit panostamaan ajomukavuuteen sekä omaan turvallisuuteen, näiden sähköpukineitten suhteen, eli kaikkea muuta kyllä ostetaan ensin: -vannenauhoja, -hapsuja, .-mökäpönttöä,- undertrayta,- jne. Mutta lämpövaatteet, ne kun luokitellaan "eläkeläisten" vermeiksi, vaikka noiden avulla voi helposti jatkaa ajokautta 1-2kk:tta molemmista päistä, vähän kuten hyvin suojatuilla katepyörilläkin!

    Tietenkin, joidenkin pienempien pyörien laturien tehot, saattaa asettaa omat rajoituksensa, etenkin, jos keulalla on jo niitä H3:sia pitkä rivi valmiina....

    Liivimallilla pääsee hyvin alkuun, menee piäneen tilaa ja toimii talviajossakin, mutta sitten jos alkaa enempi "tykkäämään", tulee takkimalli tiätenkin sitten. Molempi parempi, kun kesälläkin on hyä olla se liivimalli vaikka spaniassa jutais, yöllä- ja tai korkeilla paikoilla tulee muuten ikävä!
  7. #7
    Itsellä ei ainakaan pitäisi pyörän laturi olla rajoittamassa? Brevan laturi lykkää 540W ja satulan alla oleva ulosotto kestää 180W. Minkäs verran Klanin tuliliivi mahtaa viedä maksimiteholla? Sen puoleen siis nuo johdolliset mallitkin minulle kävisi.
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  8. #8
    Lainaa Sami@Vespa kirjoitti Katso viesti
    Itsellä ei ainakaan pitäisi pyörän laturi olla rajoittamassa? Brevan laturi lykkää 540W ja satulan alla oleva ulosotto kestää 180W. Minkäs verran Klanin tuliliivi mahtaa viedä maksimiteholla? Sen puoleen siis nuo johdolliset mallitkin minulle kävisi.

    " Klanista luin jonkun arvostelun, että omalla akulla lämmitysteho olisi heikompi."

    Klanin takin vastus on 3.3 Ohm, (säätimen jälkeen mitattuna).
    Sallittu syöttöjännite säätimelle on 9-15 VDC, normaalisti lienee laturista tulossa n. 14VDC, joten teho on ajossa n. 60W.
    tuo siis maksimiteho, säätö on 2 asentoinen, puoli tehollakin pärjää 5-10C lämmöissä, riippuen tietysti, vaateista, katteista, matkasta jne..
    Jos aattelee, että 12 VDC akulla käyttää 1h:n niin pitää olla 3,6Ah akku ja teho on 43W.

    ps. Syöttö sulakkeena tulee mukana 5A sulake (14V/3.3 ohm = 4.2A), joka kuitenkin paloi päälle laitettaessa, 10A kestänyt, ilmeisesti säädin aiheuttaa piikkiä päälle laitettaessa.
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  9. #9
    Samaa mieltä mitä huurus sanoi. Ja sitten tuosta liivi/takki-asiasta. Liivi on kyllä kylmempi ratkaisu. Ainakin minulla käsivarsiin käy koko ajan kylmän tai viileän ilman huju, ja sen vuoksi tuo takki jossa on lämmitys myös käsivarsille on ihan ehdoton. Kun välissä on lämpötakki, niin alle riittää ohut pitkähihainen t-paita tai sitten vaikka merinovillakerrasto. Ja sitten vielä plussana jos takissa on myös kauluksessa lämmityselementit. Ja myös tehonsäädintä kyseiselle vaatteelle voin suositella. Itselläni on 105 W Powerletin takki jossa normisäädinasento on 0-40%. Jos kaikki elementit puhisevat täysillä, niin siinä jo tavan lämpötiloissa pakahtuu.
    -juha-
  10. #10
    Lainaa juhhyto kirjoitti Katso viesti
    Samaa mieltä mitä huurus sanoi. Ja sitten tuosta liivi/takki-asiasta. Liivi on kyllä kylmempi ratkaisu. Ainakin minulla käsivarsiin käy koko ajan kylmän tai viileän ilman huju, ja sen vuoksi tuo takki jossa on lämmitys myös käsivarsille on ihan ehdoton. Kun välissä on lämpötakki, niin alle riittää ohut pitkähihainen t-paita tai sitten vaikka merinovillakerrasto. Ja sitten vielä plussana jos takissa on myös kauluksessa lämmityselementit. Ja myös tehonsäädintä kyseiselle vaatteelle voin suositella. Itselläni on 105 W Powerletin takki jossa normisäädinasento on 0-40%. Jos kaikki elementit puhisevat täysillä, niin siinä jo tavan lämpötiloissa pakahtuu.
    Mistä olet hommannut Powerlet:n takin? Maailmalta kaiketi..?
  11. #11
    TM testasi joskus myös Gerbining takkeja, joita myy mm. http://www.kevytilmailu.com/
    Klanin takkiiin olen tyytyväinen yleensä riittää puoliteho.
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  12. #12
    tuolta http://www.heatedclothingoutlet.eu hommasin aikanaan koko setin. Gen 3 housuilla ja takilla tarkenee -20C maantieajossa helposti.
    CB500 - 7#, CB750 -81, CBX750F -86, A tusina "Hulda"
    ***15v***, ***18v***, ****32v****, 39v-->
    3792 -Ckm
  13. #13
    Lainaa karivei kirjoitti Katso viesti
    " Klanista luin jonkun arvostelun, että omalla akulla lämmitysteho olisi heikompi."

    Klanin takin vastus on 3.3 Ohm, (säätimen jälkeen mitattuna).
    Sallittu syöttöjännite säätimelle on 9-15 VDC, normaalisti lienee laturista tulossa n. 14VDC, joten teho on ajossa n. 60W.
    tuo siis maksimiteho, säätö on 2 asentoinen, puoli tehollakin pärjää 5-10C lämmöissä, riippuen tietysti, vaateista, katteista, matkasta jne..
    Jos aattelee, että 12 VDC akulla käyttää 1h:n niin pitää olla 3,6Ah akku ja teho on 43W.

    ps. Syöttö sulakkeena tulee mukana 5A sulake (14V/3.3 ohm = 4.2A), joka kuitenkin paloi päälle laitettaessa, 10A kestänyt, ilmeisesti säädin aiheuttaa piikkiä päälle laitettaessa.
    Tosi nolo kysymys, mutta meinaako tuo siis että tehot riittäis klanin omassa akussakin?
  14. #14
    Ostakaa vaan heti se takki, eikä liiviä, ne käsivarret siinä palelee eniten. Pienikin kate suojaa vähän keskikroppaa, mutta käsivarret jää viimaan keskikokoisellakin katteella, (Bmw K1600GT).

    McHuurre, eiks sulla huurtunut varpaat luikasajotreeneissä, onko sähkösukkia? Tääliä (Hyvinkäällä) olis Klanin käyttämättömät koko M-L vapaana - ilmaiseksi. Kytkentäpiuhat on mennyt jonnekin parempaan käyttöön, mutta niitä saa EMC:stä kuten myös elektronista säädintä takin portaattomaan tehonsäätöön. Ei ole tullut ajohinkua ihan niin kylmille keleille, että olis ollu käyttötarvetta,(ei oo tullu käytyä sitä luikasajokurssia ja toi mopokin on vähän möhkö jäätiköille.
    Soittele jos varvasgrillit kiinnostaa 040 7357999.

    Mare
  15. #15
    Karavanaamari suopo:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Mar 2008
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Hulpio kirjoitti Katso viesti
    tuolta http://www.heatedclothingoutlet.eu hommasin aikanaan koko setin. Gen 3 housuilla ja takilla tarkenee -20C maantieajossa helposti.
    ääni tälle,
    Nää ruotsin kaverit on jälleenmyyjiä, alkuperäinen kampe on http://www.warmnsafe.com/

    mulla on Gen3 takki, hanskat ja sukat.
    Sukkia kokeilin kerran ja on sen jälkeen olleet hyllyssä odottamassa tositarvetta.
    Takki on käytössä alkaen +15 ja hanskat sit vähän kylmemmillä keleillä.
    Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
    KTM Super Adventure 1290 -2015
    Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
  16.  
  17. #16
    Lainaa JSK kirjoitti Katso viesti
    Mistä olet hommannut Powerlet:n takin? Maailmalta kaiketi..?
    Adventure Specs briteissä myy noita (ei tulleja jne,)
    -juha-