Onko muilla tullu eteen että eturenkaan kuluminen tekisi ajosta hakevan ja täristävän?
Näyttää ihankuin renkaan lamellit olisi jotenkin kuluneet eri korkeuksille.
Voisko olla aika huoltaa iskarit, tekeekö vialliset renkaalle tollasta epätasaista kulumaa
samalla tavalla kuin autossa?
Kawasaki GTR1000 -90
Sena SMH5-FM
Vihti
Jep, näin on mennyt jo vuodesta -07 (ainakin minulla)
Monella varmaan jo aiemminkin eli ei uus ilmiö. Se etunen alkaa vähän täristämään ylös-alas suuntaan kun on kulunut pykälille. Ei voblaa. Ei oo iskareiden tekemä ilmiö, vaan ihan normi kulumista.
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
Ookoo hyvä tietää, elikkäs gummikaupoille mars![]()
Kawasaki GTR1000 -90
Sena SMH5-FM
Vihti
Jos haluat eturenkaan joka ei kulu hammasrattaaksi osta Michelin Pilot Road 2.
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Uskoisin nain mutta en ole kokeillut. PR2 oikeilla paineilla (0.2 - 0.3 yli Yamahan ohjeen) FJRssa kuluu loppuun asti tasaisesti, ei ensimmaistakaan "pykalaa".
Joku PR3n loppuun ajanut voi varmasti valaista.
Toinen mika kului tasaisesti FJRn eturenkaana on Continental CONTIMOTION. Se ei kuulu tuohon Contin takaisinkutsuohjelmaan.
Viimeksi muokannut: GoSpel; 12.08.2014 klo 19:50. Syy: Lisatty Conti
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Jeps,
PR2 ja PR3 olen ajanut ja nimenomaan FJR:llä.
Henkilökohtainen suosikkini on PR2. Ei PR3 huono ole mutta PR2 parempi, se kuuluu tasaisemmin ja näin ollen säilyttää ajotuntumansa paremmin siellä elonsa loppupuolella.
Väärät alustan säädöt vaikuttaa myös laineistumiseen (cupping, mitäs tää olis suomeksi)
Mutta noi paineet vaikuttaa huomattavasti enemmän, toi 0,2...0,3 yli suositusten on just hyvä.
Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
KTM Super Adventure 1290 -2015
Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
Mulla FJR.n alla ollut PR2 ja PR3 etusia ja itse pidän kolmosta parempana ajaa, paineet pidän 2,8 - 3,0. Ei kulu pykälille. Joskus alussa ajoin Bridgen alkup. kumilla ohjepaineilla, oli hiljaisissa mutkissa ikävän tuntuinen ja kului ajokelvottomaksi 8000km.n kohdalla.
CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
Vaikeeta tuntu olevan saada tota PeeäRrää koossa 110/80-18 mutta tarjottiin Contin Road Attack 2sta.
Kokemuksia siitä? Se on kanssa näköjään tehty tolla tuplakumiseoksella etton keskellä kovempaa kulutuksen
kestävää ja reunoilta pehmeempi että pitää.
Kawasaki GTR1000 -90
Sena SMH5-FM
Vihti
Mun kokemuksella lapulle kulumiseen ei voi vaikuttaa oikeastaan kuin rengaspaineilla ja rengasvalinnalla. Eli paine etusessa jonnekkin lähelle kolmea baria. Michelinin Macadam oli aikanaan mielestäni kaikkei pahin kulumaan lapulle.
Toisaalta vaihdoin juuri alle eteen Metzelerin vahvistetun Z8:n ja se ravisti ohjausta, tosin hyvin kevyesti, ekat sadat kilometrit mutta rauhoittui sitten. Ei käsitystä syystä.
FJR -17
Kolmas, ihan havaittava tekijä on ainakin etujarrun käyttö ja ajosuoritteen pääasiallinen tyyppi.
Sen vaikutus toki vaihtelee huomattavasti ajosuoritteen/tavan myötä.
Eli pystypötköttely pikateillä rauhallisin jarrutuksin takaa "laputuksen" lisääntymisen omalta osaltaan.
Alkuunkin päässyt lappuuntuminen katoaa suht nopeasti kun pääsee vetämään kilsoja
"ajettavilla" mutkamäkiteillä ja "pakkaamaan" etusta kunnolla reunalta toiselle, erityisesti jarruissa.
Siinä korjaantuu kaksi asiaa kerralla, psyyke ja renkaan kuosi
.
Ihan tosi... voi kokeilla![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY