Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Onko muilla tullu eteen että eturenkaan kuluminen tekisi ajosta hakevan ja täristävän?
    Näyttää ihankuin renkaan lamellit olisi jotenkin kuluneet eri korkeuksille.
    Voisko olla aika huoltaa iskarit, tekeekö vialliset renkaalle tollasta epätasaista kulumaa
    samalla tavalla kuin autossa?
    Kawasaki GTR1000 -90
    Sena SMH5-FM
    Vihti
  2. #2
    Jep, näin on mennyt jo vuodesta -07 (ainakin minulla)

    Monella varmaan jo aiemminkin eli ei uus ilmiö. Se etunen alkaa vähän täristämään ylös-alas suuntaan kun on kulunut pykälille. Ei voblaa. Ei oo iskareiden tekemä ilmiö, vaan ihan normi kulumista.
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  3. #3
    Ookoo hyvä tietää, elikkäs gummikaupoille mars
    Kawasaki GTR1000 -90
    Sena SMH5-FM
    Vihti
  4. #4
    Jos haluat eturenkaan joka ei kulu hammasrattaaksi osta Michelin Pilot Road 2.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  5. #5
    Lainaa GoSpel kirjoitti Katso viesti
    Jos haluat eturenkaan joka ei kulu hammasrattaaksi osta Michelin Pilot Road 2.
    Kattelin tossa justiinsa Pilot road 3, onko sekin hyvä?
    Kawasaki GTR1000 -90
    Sena SMH5-FM
    Vihti
  6. #6
    Lainaa Jiivee666 kirjoitti Katso viesti
    Kattelin tossa justiinsa Pilot road 3, onko sekin hyvä?
    Uskoisin nain mutta en ole kokeillut. PR2 oikeilla paineilla (0.2 - 0.3 yli Yamahan ohjeen) FJRssa kuluu loppuun asti tasaisesti, ei ensimmaistakaan "pykalaa".

    Joku PR3n loppuun ajanut voi varmasti valaista.

    Toinen mika kului tasaisesti FJRn eturenkaana on Continental CONTIMOTION. Se ei kuulu tuohon Contin takaisinkutsuohjelmaan.
    Viimeksi muokannut: GoSpel; 12.08.2014 klo 19:50. Syy: Lisatty Conti
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  7. #7
    Karavanaamari suopo:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Mar 2008
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Jeps,

    PR2 ja PR3 olen ajanut ja nimenomaan FJR:llä.
    Henkilökohtainen suosikkini on PR2. Ei PR3 huono ole mutta PR2 parempi, se kuuluu tasaisemmin ja näin ollen säilyttää ajotuntumansa paremmin siellä elonsa loppupuolella.

    Väärät alustan säädöt vaikuttaa myös laineistumiseen (cupping, mitäs tää olis suomeksi)
    Mutta noi paineet vaikuttaa huomattavasti enemmän, toi 0,2...0,3 yli suositusten on just hyvä.
    Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
    KTM Super Adventure 1290 -2015
    Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
  8. #8
    Lainaa suopo kirjoitti Katso viesti
    Jeps,

    PR2 ja PR3 olen ajanut ja nimenomaan FJR:llä.
    Henkilökohtainen suosikkini on PR2. Ei PR3 huono ole mutta PR2 parempi, se kuuluu tasaisemmin ja näin ollen säilyttää ajotuntumansa paremmin siellä elonsa loppupuolella.

    Väärät alustan säädöt vaikuttaa myös laineistumiseen (cupping, mitäs tää olis suomeksi)
    Mutta noi paineet vaikuttaa huomattavasti enemmän, toi 0,2...0,3 yli suositusten on just hyvä.
    Sama havainto Zetorilla noilla renkailla. Pidän kans paineet 0,2 yli suosituksen.
    Tosin PR3 kestävyys sekä edessä että takana merkittävästi parempi kun PR2, tää nyt ei tähän topiccii suoranaisesti liityny,,,
    KTM - Ready To Go
  9. #9
    Mulla FJR.n alla ollut PR2 ja PR3 etusia ja itse pidän kolmosta parempana ajaa, paineet pidän 2,8 - 3,0. Ei kulu pykälille. Joskus alussa ajoin Bridgen alkup. kumilla ohjepaineilla, oli hiljaisissa mutkissa ikävän tuntuinen ja kului ajokelvottomaksi 8000km.n kohdalla.
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
  10. #10
    Vaikeeta tuntu olevan saada tota PeeäRrää koossa 110/80-18 mutta tarjottiin Contin Road Attack 2sta.
    Kokemuksia siitä? Se on kanssa näköjään tehty tolla tuplakumiseoksella etton keskellä kovempaa kulutuksen
    kestävää ja reunoilta pehmeempi että pitää.
    Kawasaki GTR1000 -90
    Sena SMH5-FM
    Vihti
  11. #11
    Lainaa Jiivee666 kirjoitti Katso viesti
    Onko muilla tullu eteen että eturenkaan kuluminen tekisi ajosta hakevan ja täristävän?
    Näyttää ihankuin renkaan lamellit olisi jotenkin kuluneet eri korkeuksille.
    Voisko olla aika huoltaa iskarit, tekeekö vialliset renkaalle tollasta epätasaista kulumaa
    samalla tavalla kuin autossa?
    Samantapaisia fiiliksiä itsellä vaikka renkaassa on vielä hyvin pintaa. Mietin, että onko iskareissä (säädöissä), paineissa vai missä vika. Kait se onkin sitten ominaisuus eikä vika
    CB K R
  12. #12
    Mun kokemuksella lapulle kulumiseen ei voi vaikuttaa oikeastaan kuin rengaspaineilla ja rengasvalinnalla. Eli paine etusessa jonnekkin lähelle kolmea baria. Michelinin Macadam oli aikanaan mielestäni kaikkei pahin kulumaan lapulle.
    Toisaalta vaihdoin juuri alle eteen Metzelerin vahvistetun Z8:n ja se ravisti ohjausta, tosin hyvin kevyesti, ekat sadat kilometrit mutta rauhoittui sitten. Ei käsitystä syystä.
    FJR -17
  13. #13
    Lainaa Silverwing kirjoitti Katso viesti
    Samantapaisia fiiliksiä itsellä vaikka renkaassa on vielä hyvin pintaa. Mietin, että onko iskareissä (säädöissä), paineissa vai missä vika. Kait se onkin sitten ominaisuus eikä vika
    Mullakin on tossa Pirellin Sport Demonissa vielä tosi hyvin pintaa, on kyl aika vanha enkä tiedä millä
    paineilla edellinen omistaja on sillä ajanut.. Lauantaina uutta rengasta niin eiköhän se siitä.
    Kawasaki GTR1000 -90
    Sena SMH5-FM
    Vihti
  14. #14
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    Mun kokemuksella lapulle kulumiseen ei voi vaikuttaa oikeastaan kuin rengaspaineilla ja rengasvalinnalla.
    Kolmas, ihan havaittava tekijä on ainakin etujarrun käyttö ja ajosuoritteen pääasiallinen tyyppi.
    Sen vaikutus toki vaihtelee huomattavasti ajosuoritteen/tavan myötä.
    Eli pystypötköttely pikateillä rauhallisin jarrutuksin takaa "laputuksen" lisääntymisen omalta osaltaan.

    Alkuunkin päässyt lappuuntuminen katoaa suht nopeasti kun pääsee vetämään kilsoja
    "ajettavilla" mutkamäkiteillä ja "pakkaamaan" etusta kunnolla reunalta toiselle, erityisesti jarruissa.

    Siinä korjaantuu kaksi asiaa kerralla , psyyke ja renkaan kuosi .

    Ihan tosi... voi kokeilla
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  15. #15
    Lainaa Jiivee666 kirjoitti Katso viesti
    Mullakin on tossa Pirellin Sport Demonissa vielä tosi hyvin pintaa, on kyl aika vanha enkä tiedä millä
    paineilla edellinen omistaja on sillä ajanut.. Lauantaina uutta rengasta niin eiköhän se siitä.
    Jäi kertomatta oman renkaan malli: Dunlop Roadsmart 2, painetta on pyörän suositusten mukainen 2,5 bar... oliskohan turhan vähänkin? Paljonko sä oot pitänyt painetta?
    Eiköhän uusi rinkula jätä nämä murheet menneisyyteen
    CB K R
  16.  
  17. #16
    Lainaa suopo kirjoitti Katso viesti
    Jeps,

    PR2 ja PR3 olen ajanut ja nimenomaan FJR:llä.
    Henkilökohtainen suosikkini on PR2. Ei PR3 huono ole mutta PR2 parempi, se kuuluu tasaisemmin ja näin ollen säilyttää ajotuntumansa paremmin siellä elonsa loppupuolella.

    Väärät alustan säädöt vaikuttaa myös laineistumiseen (cupping, mitäs tää olis suomeksi)
    Mutta noi paineet vaikuttaa huomattavasti enemmän, toi 0,2...0,3 yli suositusten on just hyvä.
    Täsmälleen samat kokemukset.
    <p>.</p>