Kyllä kannattaa. Aina. Niin kauan kuin pystyy. Kannattavuuslaskelma kokonaistaseessa menee juuri näin. Kyse on kirjanpitojärjestelmästä. Kaksin- tai yksinkertainen italialainen jopa edellyttää riskin ottamista radan lisäksi myös kaupunki- ja työmatkaliikenteessä.
Siinä riskinotossa saattaa kuolla tai sattua tai köyhtyä. Vanhempana vain v'''taa, kun ei pysty tai haluu. Muuttaa sen taseen tunnuslukuja.
Eräs, isoisäksi jo ehtinyt YCC-kuski, kuulutuspuolelta myös tuttu totesi kerran: "No, ei tartte valehdella vanhainkodissa."
Melko hyvä syy tehdä asioita kun vielä pystyy, jossitella voi sitten myöhemmin. 20 vuotta myöhemmin voi katsella videolta... vaikka Gladiaattoreita.
Jukka-setä
Mustat ja pyöreet on ihan hyvätToki tosimies vetäis niillä värillisillä Shinkoilla, vai mitänenytoli?..
Mulla taitaa olla semmonen rengas takana mitä toinen kisakuski ei saanut edes myytyä kenellekkään. Paras rengas on ilmainen rengas..
Eikä mulla ole bensapumppuakaan kun rikoin sen, tarvii vaan laittaa tarpeeksi bensaa tankkiin että hydrostattinen riittää. Liekö toi mun vehje edes tarvi bensaa? Vähän voi jossain kohtaa rötäillä mut ei se menoa haittaa.. Ennen tota kun ei ajamaan pääse, niin kokeillaan sitä sit lähtöharjoituksessa.
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
No mutta ajattelin persaukisia ratailijoita, joihin itse kuulun, että voisi ratailla jatkossakin... ja ainahan voi vedota kalustoon, että alusta vakio ja jarruja ei nykymittapuulla ole, pitää ajaa mopolla radalta jne... ei tarvitse odottaa selittelypaikkaa 20 vuotta
Niin ja ne parhaat renkaat saa sieltä pinosta joihin muut jättää ne, silloinhan ne on oikealla seoksellakin valmiiksi, kun ne kerran on sinne radalle tuotu![]()
Yamaha YZF-R6 -13
Yamaha YZF-R1 -03
Suzuki GSX-R 600 -99
Ensimmäinen lähtöharjoitus takana ja kivaa oli. Ei kellään sattuisi olemaan videota? Ihmettelen tuota "kytkin ei kestä" keskusteluanne.. aika monta varttimailin vetoa olen ajanut, enkä ole kuin yhden kytkimen saanut luistamaan. Mistä moiset jutut ettei kestä kahta lähtöä jne.???![]()
vaVarttimaililla kytkintä rasitetaan n.10 sekuntia ja lähdöillä on väliä vähintään useampia minuutteja, jolloin kytkin ehtii jäähtymään. Radalla kytkin ei lepää lähdön jälkeen kovinkaan paljon, jolloin se ei myöskään jäähdy. Jos lämppärikiekalle ottaa kovan startin, voi kytkin ylikuumentua kun seuraava startti ilman jäähdyttelyä otetaan jo parin minuutin päästä. Itse olen yhdet kytkimen välilevyt kärventänyt kieroksi kun jäi kytkin luistamaan karvan liian pitkään startissa.
Superbike #7
Tossa koko lähtöharjoitus tapahtuma takarivistä kuvattuna.
Ultrafast KTM machine .
Tuubivideoo:
Etukamera, lyhyt versio, eli pelkkä lähtö+lähtökierros: https://www.youtube.com/watch?v=IJlh...uste2LsxypvfsA
Takakamera, lyhyt versio: https://www.youtube.com/watch?v=kaUn...uste2LsxypvfsA
Etukamera, pitkä versio, eli koko hässäkkä alusta loppuun: https://www.youtube.com/watch?v=74Rr...uste2LsxypvfsA
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."