Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 65:een 65:sta
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Niin kuin Pekkavee tuossa totesikin, bemujen kuivakytkin kestää ja kukkuu normikäytössä ~100.000 km. Luistamaan se saa tosin helposti moottori-, tai vaihteistoöljyn liikatäytöllä. Mutta silloin syy ei ole pyörässä.
    Niin, minulla meni 1,5 vuotiaasta GS Adventuresta kuivakytkin n. 10tkm lukemilla. Syynä viallinen asetelma, oliko se nyt kupera vai kovera mutta otti vain osalta kytkinlevyn leveydestä kiinni. Syksyn viimeisillä ajoilla huomasin, kun piti 90:n vauhdissa lähteä rekan takaa ohitukseen kutosella. Kierrokset nousivat mutta vauhti ei kiihtynyt. Nelosella pääsi ohi. Takuu oli onneksi voimassa. Korjaajan mukaan ei ollut ensimmäinen laatuaan eli kyllä niitä voi mennä pienilläkin kilometreillä ja ihan normaalikäytössä, enimmäkseen maantieajossa.
    Lainaa krummi kirjoitti Katso viesti
    Yleiskuva edelleen taitaa pitkälti olla se että kun kerran on ropellilogollisen laitteen laittanut myyntiin niin siitä voi pyytää ihan mitä vain
    eihän näin viallisista vehkeistä nyt voi edes paljoa pyytää, halvalla menevät kiertoon..

ps. omani ei ole myynnissä.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    eihän näin viallisista vehkeistä nyt voi edes paljoa pyytää, halvalla menevät kiertoon..
    ps. omani ei ole myynnissä.
    Ei tosiaan voi paljoa pyytää. Pyörälläni on ajettu 193.000 km ja ikää on 15 vuotta.
    Minulla se on ollut 10 vuotta ja 150.000 km.
    Ei tuosta kukaan mitään maksa.
    Ja siitä on hajonnut Hall-anturit kerran.
    En minäkään ole aikeissa myydä sitä ja vaihtaa johonkin "parempaan".
    Toi on minulle hyvä ja pidän sen varmaan vielä 10 vuotta.
    Viimeisimmän modauksen siihen tein eilen. Laitoin ABS systeemiin kytkimen, jolla sen saa pois päältä kesken ajon ja sitten taas takaisin päälle ajossa. Toi on ollut aina harmi, kun ei hiekkatie taukojen jälkeen koskaan muista painaa sitä ABS nappulaa samalla, kun laittaa virrat päälle. No nyt ei ole mitään ongelmaa senkään suhteen vaan ABSsät saa päälle ja pois koska vaan matkan aikana.
    Pekka
    Lainaa S.Telvio kirjoitti Katso viesti
    Niin, minulla meni 1,5 vuotiaasta GS Adventuresta kuivakytkin n. 10tkm lukemilla. Syynä viallinen asetelma, oliko se nyt kupera vai kovera mutta otti vain osalta kytkinlevyn leveydestä kiinni. Syksyn viimeisillä ajoilla huomasin, kun piti 90:n vauhdissa lähteä rekan takaa ohitukseen kutosella. Kierrokset nousivat mutta vauhti ei kiihtynyt. Nelosella pääsi ohi. Takuu oli onneksi voimassa. Korjaajan mukaan ei ollut ensimmäinen laatuaan eli kyllä niitä voi mennä pienilläkin kilometreillä ja ihan normaalikäytössä, enimmäkseen maantieajossa.
    Tuota voi pitää kyllä harvinaisena vikana. Toki vikoja on, eri foorumeita hetken seuraamalla saa kyllä aika nopeasti kuvan siitä, mitkä ovat noita "oikeasti yleisiä tai ehkä hieman todennäköisemmin vastaan tulevia tyyppivikoja". Kuvaamasi on kyllä aika "random". Ensimmäinen kerta kun moisesta kuulen, mutta joka merkissä löytyy varmasti yksittäisiä erikoisia moottori-, vaihteisto- tai voimansiirron vikoja. Jos noita on enemmän kuin normaalin modernin konepajateollisuuden toleranssien mukaan syntyy, niin sitten niistä tulee "tyyppi-ominaisuuksia" - kuvaamasi vikatyyppi ei ole.
    <p>2002-2014</p>
  5.  
    Olen ajanut -07 BMW R 1200 GS:llä 20 000 km => 50 000 km. 10 tkm pienen huollon hinta on merkkiliikkeessä n. 250 - 300 eur, 20 tkm iso huolto 400 eur +.

Tuolla matkalla olen normaali huoltojen lisäksi vaihdattanut takuuseen perän stefan, joka tihkui ihan vähän. Kustannus olisi ollut 60 eur. Lisäksi olen uusinut ajovalopolttimon kolmeen kertaan, H7 kestää noin 10 tkm. Juuri nyt 50 tkm huollossa vaihdettiin takajarrupalat, kustannus 23,57 eur + työ. Lisäksi etujarrulevyt vaihdoin 30 tkm kohdalla, koska jarrut täristivät, kulumisen puolesta olisivat menneet vielä pitkään. Uudet levyt maksoivat hieman reilun satasen ja vaihdon tein itse. Suomi-pyörässä nuo levyt olisi ehkä saanut tingittyä takuuseen.

1. Tourance EXP -rengassetti kesti 16 000 km, Conti Trail Attack takarengas oli 14 tkm jälkeen aika finaalissa, joten laitatin tuolla huollossa juuri samanlaisen alle. Eturenkaalla ajelee vielä jonkun tonnin. Jos renkaat tilaa halvimmasta nettikaupasta, niin setin saa irtovanteille alle laitettuna merkistä ja tarjouksista riippuen 200-250 eurolla.
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123