Kommenttisi on normityyliisi mukaisesti nerokas.
Vaikka sinun herkkää sielua sattuukin, nykypyörät kestävät huollettuina tuommoiset km- luvut hyvin laajalti. Olisi suoranainen ihme, ellei tuommoinen matalatehoinen bemun pumppu 300.000 km kestäisi.
Yleensä noiden lypsyjakkaroiden pääsääntöinen käyttö on nippanappa turvaliivejä heiluttavaa putputtelua, joten olisi häpeä ellei lutku tuommoisiä määriä kestä keppoisasti.
Japanian valmiste luultavammin taittaa isommat kilometrit, vähemmillä huolloilla ja pienemmin murhein.
Viimeksi muokannut: vma; 16.08.2014 klo 01:33.
Tiedä sitten mistä se johtuu, mutta kun noita käytettyjen pyörien kilometrejä katsoo, niin aika usein nuo 200 tai 300 tkm alkaviilla on juurikin noita BMW merkkisiä. Itse en ole nähnyt yhtään ei-BMW -pyörää jossa olisi 250tkm mittarissa.
Minäkin pääsen juuri GSA:n kanssa 100tkm paremmalle puolelle ilman mitään suurempia murheita.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Kawasaki ER5->Kawasaki ZZR600->Kawasaki ZX-9R->Suzuki SV1000s(z)->Honda CB1300F->BMW K1200R Sport->BMW K1300S->BMW S1000XR
https://kokkonen.zone
Vai johtuisikohan se siitä, että Bemarikuskitkin käyttävät kytkintä käyttöohjeiden mukaisesti.
Ihan vakavasti ottaen, tuleehan siihen voimansiirtoon iskumaisia kuormia, jos vaihdetaan kytkintä käyttämättä. Arkipäivän liikennetilanteissa on paljon muutakin tekemistä, etten ainakaan minä selviä ilman kytkimen refleksinomaista käyttöä. Olen kovasti kiinnostunut kuulemaan, miten niitä suorahampaisia sakarakytkimiä oikeasti siirretään ilman kolhuja eri nopuksilla pyöriviin rattaisiin. Bemarin (tietääkseni Getragin valmistamassa) vaihteistossa ei ole mitään sen ihmeellisempää kuin vastaavissa japseissa.
Mobile.de sivuilta kun skannaat yli 500cc ja yli 100.000 ajetut pyörät, suurin osa pyöristä on muita kuin bemuja. Tämä ei tietenkään mitään kerro. Toisaalta listalla on paaaaljon japania pyöriä häiritsevien suurien km lukujen kera. Tämäkään ei kerro mitään.
Mitä tämä tarkoittaa? Ei luultavasti mitään muuta kuin sitä, että J@ck:n tieto ei- bemu moottoripyörien moottorien kestosta onkin oikeasti vain "tietoa". Eli mutua. Oho.
613 Treffer
Marke
BMW (262)
Honda (115)
Yamaha (74)
Harley-Davidson (61)
Suzuki (28)
Vielä soppaan mausteeksi puolentusinaa sivullista pyöriä, joille kilometrimääräksi merkattu +999.999 km (jotenkaan en jaksa uskoa, että esim. Buell X1:llä tai Uralilla olisi miljoona kilometriä ajettu), MV Agusta F4 523.252 km, Trumppa Sprint, jolle ilmoitettu 400.000 km ja kuvassa matkamittarissa seisoo 39.746 km etc. etc. Kovin tieteellistä tutkimusta ei tuosta aineistosta kannattane tehdä?
...
RS:än (kuten monen muunkin pyörän) vaihteet menee ylöspäin ilman kytkintä luontevasti ja täysin ilman rutinoita. Kaasu täytyy tietty löysätä, jos shifteriä ei ole varusteena. Pientä korvakuuloa ja näppituntumaa siinä vaan hieman tarvitaan. Ei siitä mitään iskuja tule isompaan suuntaan vaihdettaessa, ei kai kukaan ilman kytkintä vaihteita survo pienempään päin..
Mikäs muuten se vanha pyörä olikaan, jossa vaihdepoljin vaikutti myös kytkimeen.. Vaihdepolkimen liike avasi kytkintä sen verran, että vaihteet menivät päälle molempiin suuntiin. Jotenkin tulee mieleen Jawa, vai olisko se ollut kuitenkin joku muu..?
On muuten sairaan kiva kapistus tuo nykyisen ässän shifteri. En tiennut edes tarvitsevani moista, mutta todennäköisesti en enää hankkisi uutta pyörää ilman "vaihdeavustinta"
Menee vähän ot, mutta aikoinaan ajelin työkseni autonostureita. Useimmissa senaikaisissa jenkkivehkeissä (Grove yms.) oli Fullerin suorahampainen, kolmealueinen laatikko ja Gemssun 2-t diesel. Moisen askin kanssa kun pääsi sinuiksi, niin kytkintä ei tarvinnut - eikä sitä sitten tullutkaan käytettyä kuin liikkeelle lähtiessä.
Viimeksi muokannut: J@ck; 17.08.2014 klo 13:07.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Jatketaan samalla linjalla: Aikanaan kun pääsi Kennadin valmistaman suorahampaisen laatikon saloihin kiinni, niin T55-panssarissakin menivät vaihteet kytkimettä sisään heittämällä. Käyttökelpoinen kierroslukualue oli muutama sata kierrosta ja vekottimen rullauskyky oli aika lyhyt, joten vaihteiden pitikin sattua kohdalleen just eikä melkein. Väkisin meinaan eivät menneet sisäänKerran tuli oikean käden käyttövapaata pariksi viikoksi kun "laatikko potkaisi hieman takaisin" ja hartialihas revähti.
<p>2002-2014</p>
No jatketaan sitten. Vaihdekaavio noissa vehkeissä oli usein tällainen, eikö vaikutakin aika mielenkiintoiselta
Eipä tuo kuvan lisääminen nyt onnistu...
https://www.flickr.com/photos/214376...n/photostream/
No höh, linkkikin menee kuvakokoelmaan, kele. Löytyy se sieltä, jos viitsii selata
Sainpas tuon kuvan viimein onnistumaan![]()
Viimeksi muokannut: J@ck; 17.08.2014 klo 13:42.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Vapaus on jutailla mp:llä. Vapaampi tunne on jutailla ilman kytkintä. Suuri vapaus, on jutailla ilman kytkintä, ilman turhia jarrutteluja. Vieläkin suurempi vapaus on jutailla ilman kytkintä sekä turhia jarrutuksia kelistä riippumatta...
Mutta se kaikista suurin vapaus, on tehdä nuo kaikki silloin, kun luonto ja kaikki muut ovat "horroksessa", eli talvella!![]()
Olioli---ihan pakko oli laitta tää !![]()
Kiitos ja anteeksi !
Vapaus on sitä, että voi kotipihallaan kellistellä keekupäissään alasti vesisateessa ja yrittää saada sikaria syttymään läpimärällä tikkuaskilla.
Mopon hankkiminen vie vapauden heti. Tilalle tulee huoltojen ketju, vakuutusmaksut ja sinus pilonidalis.
Sisulla ei tarvinnut kytkintä...Mutta hyvä lukutaito ajaessa... jos ei muista ...
sisun laatikkokaan tuskin paukkuu samalla tavalla ku puimurin..![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Ei sisun loota paukkunu mut rutisi ja sielt sai kynsilleen jos vanhassa fullerissa missas vaihteen ja se pääsi potkaseen takasin... Oikein käytettynä ei savu katkennut putkesta ylöspäin vaihdettaessa.eikä tarvinnut kytkintä edes liikkeelle lähtiessä...sitä varten oli ryömintävaihde
![]()
Gessussa menee ihan hyvin ilman kytkintä pykälät päälle
XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300, Puimuri1250GSA, KTM1290SAR
Mahtavaa paskanjauhantaa "BMW:n ylläpitokustannuksista"...
Kun me ajettiin pikkupoikana neppisautolla hiekkalaatikolla niissäkään ei tarvinnu käyttää kytkintä...
Fireball
Minulla oli K-750:ssä pakillinen laatikko, jossa vaihdepoljin painoi myös kytkintä. Oikein säädettynä sillä pystyi vaihtamaan pelkällä rauhallisella jalan liikkeellä. Yleensä tuli kuitenkin käytettyä liikennevaloissa vaihdepäällä seisottaessa, kun tuli tarve morjestaa vastaantulijaa. Painoi vaan vaihdepolinta alas, niin vasurin saattoi höllätä kahvasta ja heilautella käpälää tutuille ja tuntemattomille. Laatikko saattoi olla Dneprin tai Uralin, mistäs noista tietää...
Edit. Niin niistä ylläpitokustannuksista vielä. Ei ole tullut kuluja, kun ei ole ehtinyt ajamaankaan. Laitoin seisontaan ja muiden romujen kanssa survoin talliin odottelemmaan parempia aikoja.
Honda ST1300A
Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
Prkl äijät, tän threadin ku luki ni sitä vähän niinku suuntas nettimotoon katteleen bimmereiden hintoja![]()
Viimeksi muokannut: Pekkavee; 03.09.2014 klo 21:15.
Pekka
Hold your horses there mate!
En mä ny ihan heti oo pyörää viel vaihtamassa, voi olla että tän paikallisen hallituksen PJ voisi vetää porot nokkaan![]()
Katsellaan ny ihan rauhassa, koeajon vois käydä kumminkin jossaa kohtaa riipasemassa et tietää sopiiko ees omaan räpylään.
Jotenki noi enskat ei kyl sytytä, sorry.![]()