Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 65:sta
  1. #1
    Pyörä on hakusessa ja olen iskenyt silmäni K1200rs:ään. Bemarilla on pari muutakin mallia mitkä mahdollisesti kiinnostaisivat. Mieltä kuitenkin askarruttaa huhut joiden mukaan BMW:n ylläpitäminen ja korjaaminen on paljon kalliimpaa kuin perusluotettavan japsipyörän (vaikkapa Honda VFR). Budjetti on valitettavasti hieman liian niukka, joten sen puoleen kannattaisi tietenkin katsella tuolta edullisemmalta japsiosastolta, mutta toi K vei koeajossa yöunet. Muutenkin kerrassaan upean näköinen pyörä. Muuta ei nyt oikein tee mieli
    Parissa pyöräkaupassa myyjien mielipide oli että suht samoihin menisi kuluiltaan, muutamasta muusta osoitteesta viesti oli päinvastainen... Vakuutukset on yllättävän edulliset.
    Millaisia kokemuksia teillä on, onko näillä huhuilla katetta?

    Jotkut ovat myös kehottaneet pysymään erossa 1990 puolen K1200rs malleista ja hommaamaan 2000-luvun mallin laatusyistä. Mitä pyörän kehityksessä on vuosituhannen vaihteessa tapahtunut?

    Onnistuuko BMW:n huollot ja korjaukset pk-seudulla edullisemmin ja luotettavasti jossain muuallakin kuin Heinolla?

    Kiitos jo ennakkoon lisätiedoista.
    Viimeksi muokannut: Tannisto; 12.08.2014 klo 01:06.
  2. #2
    Lainaa Tannisto kirjoitti Katso viesti
    Pyörä on hakusessa ja olen iskenyt silmäni K1200rs:ään. Bemarilla on pari muutakin mallia mitkä mahdollisesti kiinnostaisivat. Mieltä kuitenkin askarruttaa huhut joiden mukaan BMW:n ylläpitäminen ja korjaaminen on paljon kalliimpaa kuin perusluotettavan japsipyörän (vaikkapa Honda VFR). Budjetti on valitettavasti hieman liian niukka, joten sen puoleen kannattaisi tietenkin katsella tuolta edullisemmalta japsiosastolta, mutta toi K vei koeajossa yöunet. Muutenkin kerrassaan upean näköinen pyörä. Muuta ei nyt oikein tee mieli
    Parissa pyöräkaupassa myyjien mielipide oli että suht samoihin menisi kuluiltaan, muutamasta muusta osoitteesta viesti oli päinvastainen... Vakuutukset on yllättävän edulliset.
    Millaisia kokemuksia teillä on, onko näillä huhuilla katetta?

    Jotkut ovat myös kehottaneet pysymään erossa 1990 puolen K1200rs malleista ja hommaamaan 2000-luvun mallin laatusyistä. Mitä pyörän kehityksessä on vuosituhannen vaihteessa tapahtunut?

    Onnistuuko BMW:n huollot ja korjaukset pk-seudulla edullisemmin ja luotettavasti jossain muuallakin kuin Heinolla?

    Kiitos jo ennakkoon lisätiedoista.
    Monta kysymystä: Oma kokemus on, että lähtökohtaisesti huollattaminen liikkeessä on aina kallista. Oli kyseessä Jaappanilainen tai Baijerilainen (oikeasti Berliiniläinen). Mitä enemmän teet itse, sen edullisempaa on :-) Tuohan on hyvin helppo huollettava itsekin. Varaosien saatavuudesta voin kuitenkin ihan omasta kokemuksesta sanoa, että Puimuriin kaikki normaalit varaosat saa maksimissaan viikossa, joskus kahdessa. Minä kyllä melkein väitän, että väitteet RS:n huollon kalleudesta verrattuna Japanilaiseen ovat asiaa tuntemattoman Honda- tai muun Sukyaki-myyjän suusta. Hondaan olen odottanut jotain typerää perusosaa kuukauden. Vanhan liiton RS on hyvin simppeli ja helposti huollettava pyörä. Noilla ajetaan myös maasta kuuhun ja takaisin, eli ei niitä ajamalla rikki saa, jos niitä huolletaan edes jotenkin säännöllisesti.

    Koska itse ajelen -99-mallin LT:llä (tekniikaltaan käytännössä RS) olen varmaankin puolueellinen, mutta tuollainen heitto "laatusyistä ei kannata ottaa 90-luvun pyörää" on kyllä täyttä paskaa. Moni voisi vastaheittää, että legendaarisen kalliit ja, monilla hajonneet servo-jarrut, jotka tulivat 2000-luvun alussa, ovat kyllä sieltä laatu-janan vasemmasta päästä.

    Jos ostat RS:n (90- luvun tai 2000-luvun alusta) kiinnitä huomio seuraavaan:

    - huoltohistoria ja erityisesti jarrunesteiden säännöllinen vaihto, jota pidetään aika olennaisena ABS-yksikön luotettavalle ja pitkäikäiselle toiminnalle
    - moottorin pitää olla "kuiva" - öljyvuodot varsinkin moottorin ja laatikon rajoilta voivat indikoida kohta kohdalla olevaa kytkin- / stefa-remonttia
    - ABS:n toiminta - jos ABS-valot eivät sammu / ABS ei toimi kannattaa olla hyvin varovainen ja kiertää pyörä ehkä kaukaa (tai ainakin ottaa mukaan joku niitä ymmärtävä - voi johtua esim akun vanhenemisesta)
    - Takapyörässä ei saisi olla tuntuvaa klappia - jos mahdollista kannattaisi vilkaista perän öljypropun magneettia (ettei tuolla ole pikaista laakerivikaa indikoivia metallilastua) - sinänsä perän laakeriremonttikaan ei ole iso, mutta kiusallinen yllättävästi kohdalle sattuessaan
    - Jos pyörässä on alkuperäiset jarruletkut, niin ne kannattaa yliu 10 vuotta vanhassa pyörässä kyselemättä vaihtaa vaikkapa Spieglerin metallivahvisteisiin
    - Kytkimen toiminta - Kannattaa koeajaa ja tehdä "vitosvaihteen testi". Eli vauhtia tuollaiset 100 - 120 ja siitä vitosella kaasu auki. Tyypillisesti kipeätä saanut kytkin ottaa ja luistaa tuossa tilanteessa. Kuiva yksilevyinen kytkinhän on ehkä hieman alttiimpi väärinkäytön tai öljyvuodon vammauttamiselle

    Jos moottori pöläyttää startissa hieman sinistä, tuo on täysin normaalia - etenkin sivuseisontatuelle sammuttamisen jälkeen. Samaten moottorin kuuluukin "rotlottaa" tyhjäkäynnillä. Ääni tulee joko kytkimen työntötangosta tai moottorin ensiövedosta. Kierroksilla ääni katoaa. Onpa kuitenkin nähty ja kuultu ihan siististikin käyviä tiiliskiviä.
    <p>2002-2014</p>
  3. #3
    Olen samaa mieltä CADin kanssa.

    Minullakin on mielestäni peukalo melko keskellä kämmentä, mutta niin vain onnistuin talven aikana vaihtamaan öljyt, nesteet (Jarrunesteitä lukuunottamatta) suodattimet, tulpat, bensaletkujen pikaliittimet ja iskunvaimentimet. Huoltoliikkeelle jätän lähinnä venttiilien tarkistuksen (taitaa säätötarve olla melko harvinaista) ja vikakoodien luvun.

    Ja nettihän on täynnä ohjeita yksityiskohtaisine videoineen. Esimerkiksi täältä:

    https://illinoisbmwriders.com/servic...eos/15-k-bikes

    Suurin ero taitaa eri vuosimalleissa olla katteen etuosan faceliftissä ja servojarruissa (2001 -->). Muutenhan ne on aika lailla samoista osista koottu.

    Ja alle viidellä tonilla saa Nettimoton mukaan mahtavan matkpyörän!
    Juke

    - - - - - -
    BMW R1300 GSA 2025 + Yamaha SR 400 2016
    Exät:
    BMW R1250 GS 2019
    BMW R1200 GSA 2016 (R.I.P.)
    BMW K1200 RS 2002
    BMW F650 GS 2002
    BMW K100 RS 1990
    BMW K100 RS 1986
    BMW R100 RS 1979
    Yamaha SR 500 1980
    Suzuki TS 125 M 1975
  4. #4
    Lainaa Juke kirjoitti Katso viesti
    Olen samaa mieltä CADin kanssa.

    Minullakin on mielestäni peukalo melko keskellä kämmentä, mutta niin vain onnistuin talven aikana vaihtamaan öljyt, nesteet (Jarrunesteitä lukuunottamatta) suodattimet, tulpat, bensaletkujen pikaliittimet ja iskunvaimentimet. Huoltoliikkeelle jätän lähinnä venttiilien tarkistuksen (taitaa säätötarve olla melko harvinaista) ja vikakoodien luvun.

    Ja nettihän on täynnä ohjeita yksityiskohtaisine videoineen. Esimerkiksi täältä:

    https://illinoisbmwriders.com/servic...eos/15-k-bikes

    Suurin ero taitaa eri vuosimalleissa olla katteen etuosan faceliftissä ja servojarruissa (2001 -->). Muutenhan ne on aika lailla samoista osista koottu.

    Ja alle viidellä tonilla saa Nettimoton mukaan mahtavan matkpyörän!
    Hyvin sanottu. Interwebistä löytyy pyörän pitkän valmistusiän ja runsaan määrän vuoksi loputtomasti kirjallisia ja video-ohjeita huoltoon ja erilaisiin remontteihin. Vikakooditkin pystyy lukemaan A) pienellä askartelulla tai B) ostamalla itse GS911:n tai C) tutustumalla johonkuhun moisen omistavaan. Itsekin olen lukenut aika monen pyörän vikakoodeja parin viimevuoden aikana
    <p>2002-2014</p>
  5. #5
    Itsekkin juuri laitoin bemarin japsipyörän jälkeen. Eipä normaalit huoltohommat ole sen kaliimpia tehdä kuin japsipyöräänkään. Huoltovälikin on 10000km joka japseissa on yleensä 6000km. Eikä tartte ketjuja ja rattaita vaihdella/rasvata kun on keppiveto 😊
    Perushuoltoon eli öljynvaihto,tulpat,ilmansuodatin osat löytyy vaikka motonetistä.
    BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
  6. #6
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Minä kyllä melkein väitän, että väitteet RS:n huollon kalleudesta verrattuna Japanilaiseen ovat asiaa tuntemattoman Honda- tai muun Sukyaki-myyjän suusta. Hondaan olen odottanut jotain typerää perusosaa kuukauden. Vanhan liiton RS on hyvin simppeli ja helposti huollettava pyörä. Noilla ajetaan myös maasta kuuhun ja takaisin, eli ei niitä ajamalla rikki saa, jos niitä huolletaan edes jotenkin säännöllisesti.
    Vähän ounastelinkin että näin saattaisi olla .
    Kiitos paljon kaikille tiedoista ja vinkeistä. Tästä sitten vaan budjettia kasailemaan ja viimeistään ensi kesäksi pyörää alle.
  7. #7
    Alle satku ero niissä on huolloissa ja huoltovälit vähä eri mittasii.

    BMW:llä tosiaanki hyvä, että varaosien saatavuus myös vanhempiin malleihin on loistava.

    Mutta en pysty kyllä näkemään ylläpitokustannusten olevan mitenkään rajottava tekijä. Tai no ne voi olla mutta niiden erotuksen.

    Kuten edellä mainutti niin kamalasti pystyy säästämään vanhojen pyörien kanssa jos itse osaa huoltaa.
  8. #8
    Lainaa liuzka kirjoitti Katso viesti
    ...Kuten edellä mainutti niin kamalasti pystyy säästämään vanhojen pyörien kanssa jos itse osaa huoltaa.
    Genau! Eli mitä enemmän jutaa ja huoltaa, sitä enempi säästää !
  9. #9
    Ketjuvetoiset haukkuvat, että Bemareista perät hajoavat ja tulee kalliiksi.
    Ei niistä yleensä kulu kuin se iso perän laakeri. Sen hinta on Bemarikaupassa 75.- euroa ja stefa 30.- euroa.
    Nuo menee vaihtoon ehkä 100.000 kilometrin välein.
    Ei paha.
    Tuon vaihtohomman tekee helposti itsekin. Ohjeita löytyy netistä. Ja kysymällä vaikka täältä. Parin tunnin homma, kun vielä odotellaan pakastimessa olevan akselin jäähtymistä.
    Ketjuvetoiset vaihtavat niitä ketju/rataspaketteja kolme kertaa tuolla matkalla ja kustannus on 250 euroa joka kerta.

    On myös hyvä muistaa, että jos jotain hajoaa tai vaikka itse rikkoo ( kaatuminen yms.) niin Ebaystä löytyy osia edullisesti.
    Varsinkin tuolta Saksan Ebaystä. Tuossa K1200RS pyörään tarjontaa

    Itse kannattaa tosiaan opetella ne perushommat. Oma työ ei maksa mitään, kai, tai pari olutta kuitenkin.

    woke kertoi, että Motonetistä löytyy perusosat huoltoon.
    Tuolla Motonetin osia siihen pyörään. Hinnat ovat ihan paikallaan
    Siellä on muuten myös ihan samoja Mahle/Knecht/Mann suodattimia kanssa, joita BMW myy aika paljon kalliimmalla.

    Vakuutusmaksujen edullisuus on kanssa totta. Vakuutusyhtiöt ovat huomanneet, että vanhemmat herrat Bemaripyörillään joutuvat harvoin onnettomuuksiin, joten vakuutusyhtiöt myös palkitsevat siitä meitä.
    Mun BMW R1100GS pyörän liikennevakuutus maksaa vuodessa 70% bonuksilla 168.- euroa Vantaalla.
    Kaskoa mä en tarvitse, kun pyörän korjaaminen on niin halpaa, enkä sitäpaitsi aja kolareita.
    Kannattaa vertailla noilla vakuutusyhtiöiden laskureilla tuota hommaa.
    Viimeksi muokannut: Pekkavee; 12.08.2014 klo 22:48.
    Pekka
  10. #10
    Huoleton ja varma "matkajuhta" kuten C-A-D,"Huurus-miäs" ja Pekka Vee kertoivat,miulla on LotJa -03 ajettu 144tkm huolettomia kilometrejä,imuventiilit säädetty 89tkm,perä alkuperäinen,ei välystä.Servoissa ei mitään ongelmia ja pyörä on ollut talvet kylmässä tallissa.Nyt etupään alapallossa vähän välystä,syy lienee miun ajeluista tuolla Karjalassa Laatokkaa kierrellessä myötä- ja vastapäivään siellä kun nuo tiet on laatuluokkaa "russki standart"
    Solifer speed -64,AJS 500 -52,Kawa 650SR -79,Kawa 1000GTR -87,BMW K1200LT -02,BMW G650GS -12
  11. #11
    Hyvältä kuulostaa.
    Täytyy alkaa katselemaan maltillisilla kilsoilla olevaa yksilöä tai sellaista johon kytkin on mahdollisesti jo rempattu. Parin viestiketjun perusteella kytkimen laitto ei ole ihan halvimmasta päästä:

    http://www.nettimoto.com/bmw/k/1727966 AUTS! .

    Toisaalta, sitä ei tarvinne laittaa pyörän eliniän aikana kuin kerran
  12. #12
    miten se kytkin noin äkkiä vaihtoon menee.. luulis sillä pitemmälle sillä pääsevän, toki riippuuhan se siitä miten sitä kohteleepi..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  13. #13
    Muistaakseni viime vuonna poliisien pitämässä ruosteenpoistossa Tahvo väitti vaihtaneensa (tai vaihdattaneen) kytkinlevyt vaikka kilsoja oli vajaa kuusi tuhatta. Tosin pyörä taisi olla Kawa. Mutta saattaa tuollainen kurssien pitäminen ja hidasajon demoaminen kuluttaa pintaa enempi kuin pikatietä pitkin ajelu.
  14. #14
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    miten se kytkin noin äkkiä vaihtoon menee.. luulis sillä pitemmälle sillä pääsevän, toki riippuuhan se siitä miten sitä kohteleepi..
    Olen aika paljon selaillut nyt nettiä ja vastaan on tullut kolme pyörää joissa kytkin laitettu n. 100tkm hujakoilla. Ja aina on ollut ihanan halpaa . Vaikka saahan sen varmaan luistamaan helposti pienemmilläkin kilsoilla...
  15. #15
    onko ollu enemmän kyläpyöriä vaiko matkamalleja nuo joita olet tarkkaillut..?
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  16. #16
    Näissä k1200 pyörissä tuppaa vanhemmiten kampiakselin tiiviste vuotamaan ja senhän tietää mitä se öljy tekee kuivakytkimelle... Kytkin muuten kyllä kestää. Ei sinne yleensä tartte kuin uusi levy vaihtaa ja sehän nyt ei mahottomia maksa. Purkamista ja kasaamistahan siinä on joten teetettynä työtunneista kertyy suurin lasku mutta itse tehtynä ei nyt niin kalliskaan remppa.
    BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
  17. #17
    muistelen, että ainakin gessuun on saanut öljynkestävää kytkintä joskus, ei taida tuohon malliin käydä, jos sellaisen löytäis jostain..

    E: TT:llä tuollainen.. mutta vain ärrä malleihin..
    http://shop.touratech.com/clutch-dis...r-rt-s-st.html
    Viimeksi muokannut: XX-xenon; 13.08.2014 klo 22:07.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  18. #18
    Kyllä voin allekirjoittaa tuon kytkimen. Minullakin ihan matka-ajelussa olleesta K12rs:stäni meni kytkin vähän alle 100tkm. Syy oli tuo mainittu kampiakselin tiivisteen heikkeneminen ja siitä aiheutunut vuoto. Ei ollut öljyn ylitäyttöäkään. Ja tosiaan jo joitain vuosia sittenkin maksoi tuollaisen ihanan 1800e kieppeillä kun teetti pajalla. Mutta eipä sitä itsekään silloin joutanut rustaamaan, kun työkseen matka-ajeli sillä.

    Kytkimen lisäksi melko kallista lystiä on ollut tuon perän kanssa, ja sitä lystiä on vielä ainakin itsellä edessä lisää.

    Kolmas kallis asia on ollut tukkiintuvat etujarruputket. Tai ei sekään kallista olisi ollut, kun olisi ollut viisautta vaihtaa ne jarruletkut ajoissa, eikä vasta konttaamisen jälkeen.

    Muutoin, nyt noin 100tkm itse ko. Vekottimella ajanena en siltikään pysty pitämään kalleina kilometrejä pyöräksi.
    Pitkät huoltovälit, varsinkin silloin kun vielä tuli yli 20tkm/kesä toivat säästöä, mutta vielä merkittävämpää oli ettei tarttenut alvariinsa olla huollossa.
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  19. #19
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    onko ollu enemmän kyläpyöriä vaiko matkamalleja nuo joita olet tarkkaillut..?
    Tuohon en osaa vastata.
    Tätä yksilöä kävin kesällä koeajamassa Heinolla. Onneksi ei ollut rahaa. Kytkin olikin näemmä lopussa ja hintapyyntö tipahti sen myötä 1950€... Aika vähän ajettu yksilö kuitenkin. Ollut varmaan paljon taajama-ajossa.

    http://www.nettimoto.com/bmw/k/1700807

    Ainoa asia mikä Bemareista jäi häiritsemään on kaasukahvan raskaus (verrattuna muutamiin japseihin). Saakohan sen kahvan välityksiä muutettua niin että se olisi kevyempi käännellä?
  20. #20
    No eihän se mikään kampiakselin tiiviste ole... Kytkinakselin O-rengas.
    <p>2002-2014</p>
  21. #21
    Lainaa Tannisto kirjoitti Katso viesti
    Ainoa asia mikä Bemareista jäi häiritsemään on kaasukahvan raskaus (verrattuna muutamiin japseihin). Saakohan sen kahvan välityksiä muutettua niin että se olisi kevyempi käännellä?
    Kaasukahvan raskaus on "tyyppi-ominaisuus", johon löytyy apu päivittämällä kaasuvaijerit uudempaan versioon. Ei ihan pieni homma.
    <p>2002-2014</p>
  22. #22
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    No eihän se mikään kampiakselin tiiviste ole... Kytkinakselin O-rengas.
    No niinpä olikin No asiayhteys oli muuten oikein eli tiiviste pettää ja moottoriöljyä pääsee kytkimeen... Mutta voipi se kampiakselin stefakin vuotaa...
    BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
  23. #23
    Lainaa sarkka kirjoitti Katso viesti
    Kolmas kallis asia on ollut tukkiintuvat etujarruputket. Tai ei sekään kallista olisi ollut, kun olisi ollut viisautta vaihtaa ne jarruletkut ajoissa, eikä vasta konttaamisen jälkeen
    Ne kumiset jarruletkut kannattaa kyllä vaihtaa 10 vuotta vanhoina. Ja teräspunosletkuihin. Toi nyt ei ole iso kustannus kuitenkaan.
    Ne vaan hapertuvat iän mukaan.
    Pekka
  24. #24
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Onneksi ei ole tarvinnut noihin Bayerin laitteisiin kajota, joskus tilanteet näyttävät aika tapahtumarikkailta.

    Jos kytkin luistaa, niin omaa peliä ei tarvitse kun kallistaa ja heittää uudet kytkinlevyt paikoilleen, eikä maksa maltaita.

    Bayerin toiseen tuotteeseen, eli asperiiniin luotan, se lievittää.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  25. #25
    Niin kuin Pekkavee tuossa totesikin, bemujen kuivakytkin kestää ja kukkuu normikäytössä ~100.000 km. Luistamaan se saa tosin helposti moottori-, tai vaihteistoöljyn liikatäytöllä. Mutta silloin syy ei ole pyörässä.

    Kytkimen korjaus liikkeessä teetettynä voi tuntua kalliilta, mutta onko se ajettuun km-määrään nähden mitään..? Ja jos tekniikka on yhtään hanskassa, niin korjaus ei ole sen ihmeellisempää, kuin kytkinremppa takavetoiseen henkilöautoon.

    Ajelin 6 vuotta ja 65 tkm K 12 RS:llä.
    Valehtelematta sen ainoa vika koko aikana oli murtunut rekisterikilven polttimon pidike. Yhtään mitään ei tarvinnut tehdä määräaikaishuoltojen lisäksi, edes venttiileistä ei tarvinnut säätää vielä 60 tkm huollossa
    Vanhemmilla K-sarjalaisilla tiedän ajetun > 300.000 km ilman moottorin avaamista, moniko muu merkki ja malli pystyy tähän?
    Viimeksi muokannut: J@ck; 14.08.2014 klo 20:07.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  26. #26
    mites nuo teräspunosletkut, uudemmissahan net on vakiona, ainakin omassa taitaa olla. milloin net sitten alkaa mennä risaksi..?

    vai ajelee vielä omalla kytkimellä sen 46tkm.. pitää alkaa säästämään kilsoja, ettei remontti tule kovin pian. toki kytkimeen saattaa vaikuttaa myös se, paljonko ajaa yksin ja kaksi päällä..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  27. #27
    Ihmetyttää mua suuresti, jos ja kun 1200RS:ssä tarvitsee kytkinremonttia tehdä´? Eihän siinä edes tarvii koko kytkintä ajossa laisinkaan. Ainoastaa kun liikkeelle lähtee...
  28. #28
    Tuleeko siinä äkkinäiselle sitten vaihdelaatikkoremppa? Käy niinkuin miehelle, joka säästeli satasen kenkiä ja harppoi pitkin askelin. Siinä repesi kahdensadan housut haaroista. Suo siellä vetelä täällä.
  29. #29
    Kait ainoa syy (normaalikäytössä) kytkinremontille RS:ssä on öljy- tai kytkinnestevuoto levylle. Maailmalla on LoTjiakin, joilla on ajettu reilusti päälle 120 - 150 kilomailia samalla kytkimellä. LaaTikossa kytkin on sentään ihan eri rasituksella. Sen sijaan kytkimen työsylinteri on altis nestevuodolle ja suunnittelukukkasen ansiosta se silloin vuotaa nesteen pyörivää työntötankoa pitkin laatikon läpi kytkinasetelman keskiöön, josta se tietty linkoutuu levylle tuhoten sen. Tuon voi estää poraamalla ajoissa n.k "weep hole" mahdollisesti vuotavan kytkinnesteen pakoreitiksi ollen halpa vakuutus tuon pienen, mutta kalliin vian estämiseksi. Toinen mahdollinen vuodonpaikka on kytkinakselilla oleva 19mm O-rengas, joka aikansa kestää ja sitten hajoaa. Joku voi olla sitä mieltä, että synteettisten öljyjen käyttö valmistaa tuon renkaan nopeammin kuin dinosauruksista puserrettu. Kun O-rengas murtuu/hapristuu, ei mitään ole tehtävissä. Moottoriöljy tunkeutuu kytkinasetelman keskelle ja taas linkoutuu asetelman "iloksi".
    <p>2002-2014</p>
  30.  
  31. #30
    Lainaa hry kirjoitti Katso viesti
    Tuleeko siinä äkkinäiselle sitten vaihdelaatikkoremppa?
    No en ainakaan ite ole vielä kuullut, vai tietäskös joku, että 1200RS:n loota olisi pitänyt avata ?
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen