Terve
Olisi meininki itse vaihtaa ketjut ja rattaat, mutta homma meinaa tyssätä siihen, että en saa eturattaan päällä olevaa koteloa irti. Siis se, johon tulee nopeusmittarin vaijeri kiinni. Netistä jo löysin kuvallisen ohjeen, jonka mukaan vain kolme pientä pulttia irti, niin pitäisi päästä vaihtamaan ratas. Mutta kun ei....olen kaikki näkyvillä olevat ruuvit irroitellut, joiden kuvittelen pitävän koppaa kiinni, mutta ei irtoa.
Löytyisikö täältä apua, miten tuon kopan saa irti?
Kiitos avusta niin ollen
Moi
Entiseen 1000F -96 vaihdoin ketjut ja rattaat ja muistaakseni ne oli kolmella tai neljällä pultilla kiinni.
Omassa koppa oli tosi lujassa. Nitkuttele molemmin puolin koppaa meisselillä, niin lähtee irti! Se nopeusmittarin muoviholkki kopassa ja kytkintappi saattaa pidätellä koppelia kiinni. Kun laitat takas paikoilleen, niin laita varovasti se nopeusmittarin muoviholkki kohalleen eturattaan pultin päälle. Omaan piti vaihtaa uusi jonkin ajan jälkeen.![]()
Honda CBR 1100XX -05
Suzuki PV50 -91
Honda CBR 1000F -96 ex
Suzuki PV50 -87 ex
http://m.cbrforum.com/forum/showthread.php?t=35986
Tossa kuvat, ja ei ollut ainakaan heti hyödyksi minulle. Voimaa en viitsi tyhmyyttäni vielä käyttää, mutta kokeillaan vähän nitkutella, jos se tuosta irtoaisi :-) . näyttäisi olevan jonkinlaiset ohjurit tuossa ja nitkuttelu voisi jopa auttaa
Aukesihan se, kun tuosta kytkinsylinteristä ruuvasi vielä yhden pultin pois, eli oli neljällä kiinni kuvasta poiketen