Tulokset 1:stä 29:een 29:sta
  1. #1
    Elikkä katkeeko vakuutuslaskujen tulo jos ottaa pyörän pois liikenteestä ja pitääkö viedä kilpi konttorille?
    Suzuki Hayabusa L0
    Kawasaki ZZR1400 L1
    Exät:
    Kawasaki er6n
    Honda CB500
    Suzuki GSX-R 1000 L1
    GSX-R 1000 K7
    B-king
    GSX-R 1000 K7
    suzuki gsf1200 k2
    suzuki gsf1200 k3
    suzuki hayabusa k8
    yamaha R1 04
    yamaha fz6s 06
    yamaha fzs600 98
    tzr125
  2. #2
    Uskoisin vakuutusyhtiösi tietävän vastauksen siihen. Soitappa, saat varmemman vastauksen ja hintatiedot liittyen ajanjaksosta kuinka kauan mopo seisoo pois liikenteestä.
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  3. #3
    Kun viet kilven konttorille, niin vakuutukset katkeaa.
    Jos meinaat ottaa pyörän käyttöön, tulevaisuudessa... Teet väliaikainen rekisteristä poisto.
    Maksaa jotakin, mutta ei tarvitse rekisteröinti katsastusta, jos haluaa rekisteriin.
    Ja ilmeisesti kilpeä ei tarvitse viedä.
    Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

    Yamaha FJR 1300A -08
  4. #4
    L-luokan ajoneuvolle voidaan tehdä ilmoitus liikennekäytöstäpoistosta, jos ajoneuvo on vaurioitunut, anastettu, viety ulkomaille tai Ahvenanmaalle, siirtynyt kunnan omistukseen ajoneuvojen siirtämisestä ja romuajoneuvojen hävittämisestä annetun lain nojalla taikka ajoneuvon käyttö liikenteessä tai muualla on muusta erityisestä syystä kuin vakuutukseen liittyvästä syystä estynyt.

    Muuna erityisenä syynä, jonka nojalla L-luokan ajoneuvon käyttö on estynyt, voidaan pitää esim. ajoneuvon pitkäaikaista (yli vuoden mittaista) käyttämättömyyttä. Asiakkaan on annettava selvitys pitkäaikaisen käyttämättömyyden kestosta sekä syystä.

    Liikennekäytöstäpoiston perusteeksi ei kelpaa moottoripyörien osalta, ettei käyttäjä halua maksaa käyttämättömyysajalta vakuutusmaksuja. Tällaisissa tapauksissa asiakkaan tulee ottaa yhteys vakuutusyhtiöönsä seisonta-aikamahdollisuuden selvittämiseksi.
    Lähde http://www.trafi.fi/tieliikenne/reki...kaytostapoisto
    -nomen est omen-
  5. #5
    Lainaa busai kirjoitti Katso viesti
    Elikkä katkeeko vakuutuslaskujen tulo jos ottaa pyörän pois liikenteestä ja pitääkö viedä kilpi konttorille?
    Kyllä katkee ja se onkin ainoa tapa, jolla katkee jos ei vakuutuksessasi ole seisontamahdollisuutta. Kilvet vaan konttorille otsikolla "liikennekäytöstä poisto". Kuten edellinen kirjoittaja tarinoi, niin poisto ja uudelleenkäyttöönotto on nopea ja ketterä toimepide, joka ei edes maksa paljoa. Ei katsastuksia, vain asiointi konttorilla/tiskillä piisaa.

    Jos haluat, niin saat jopa samat kilvet takaisin (vaatii pari viikkoa kun teetättävät) uudelleen liikenteeseen ottaessasi.
    <p>2002-2014</p>
  6. #6
    Kyseessä siis liikennekäytöstä poisto ja se onnistuu L-luokan ajoneuvolle vain erityisestä syystä ja kilpi pitää palauttaa konttorille. Erityiseksi syyksi kelpaa vaikka vaurioitunut/ajokelvoton ja sinulle jää tapahtuman jälkeen rekisteriote. Vakuutusmaksut katkeaa (ainakin liikennevakuutus) kun vakuutusyhtiö saa tiedon konttorilta. Kaskon katkeaminen saattaa edellyttää joissain yhtiöissä erillisen irtisanomisen.

    Älä missään nimessä puhu rekisteristä poistosta konttorilla. Rekisteristä poistetun uudelleen rekisteröinti ei ehkä olekaan ihan helppo juttu.

    Husky510, uskotko saavasi saman kilven takaisin tai edes saman numeron? Onko jotain tietoa tämän tueksi?
    Honda VFR 750F -93
    EX: Suzuki GS500M Katana -81
    EX: Yamaha XS400 -82

    Ei eksyvä tietä kysy
  7. #7
    Lainaa TA kirjoitti Katso viesti
    Kyseessä siis liikennekäytöstä poisto ja se onnistuu L-luokan ajoneuvolle vain erityisestä syystä ja kilpi pitää palauttaa konttorille. Erityiseksi syyksi kelpaa vaikka vaurioitunut/ajokelvoton ja sinulle jää tapahtuman jälkeen rekisteriote. Vakuutusmaksut katkeaa (ainakin liikennevakuutus) kun vakuutusyhtiö saa tiedon konttorilta. Kaskon katkeaminen saattaa edellyttää joissain yhtiöissä erillisen irtisanomisen.

    Älä missään nimessä puhu rekisteristä poistosta konttorilla. Rekisteristä poistetun uudelleen rekisteröinti ei ehkä olekaan ihan helppo juttu.

    Husky510, uskotko saavasi saman kilven takaisin tai edes saman numeron? Onko jotain tietoa tämän tueksi?
    Koska nyt spekuloidaan selvästi ilman omaa kokemusta, niin jaanpa omani.

    Vuosi sitten laukesi LoTjasta kytkin Juhannuksen alla. Tiesin, että itsellä ei ole aika/halua/rahaa korjauttaa tuota kesän aikana. Ajattelin, jotta ostan halvan kesäpyörän jolla ajan kesän ja LoTja korjataan talvella. Soitto Trafin tai jonkun (ei jaksa muistaa) neuvontapuhelimeen. Vakuutukset ovat Pohjolassa ja seisonta-ajattomat, joten kysyin miten saan vakuutuksen siirrettyä toiseen pyörään ja tuon LT:n veks vakuutuksista.

    Neuvoivat jotta kilpi kainaloon ja konttorille - "teet vaan liikennekäytöstä poiston" - helppoa ja hauskaa. Konttorilla mamma otti kilven ja printtasi uuden rekisteriotteen. Kertoi, että saan saman kilven halutessani jos tuo on vapaa uudelleenkäyttöön otettaessa. Noilla on kuitenkin kuulemma kuukausien karenssi ennenkuin antavat uudestaan / panevat numeron kiertoon. Vakuutusyhtiöön soitin ja kerroin tapahtuneesta. Pyysin myös jatkamaan palo- ja varkausvakuutusta toistaiseksi. Ei ollut mitään ongelmaa saada liikennevakuutusta lopetettua ja palo- & varkausvakuutusta jatkettua.

    Kesän ajelin toisella pyörällä / LT:n bonareilla. Marraskuussa kun sain kytkimen korjattua ja piti päästä koeajolle muistin "että hitto". Ajelin konttorille, jossa mamma vaan kysyi haluanko vanhan kilven, joka on vapaana (kestää kuitenkin kaksi viikkoa) vai otanko uuden kilven. Koska kummempia tunnesiteitä tuohon rekisteritunnukseen ei ollut, niin uusi kilpi kelpasi mainiosti.

    Missään vaiheessa ketään ei kiinnoistanut mikään "erityinen syy" liikennekäytöstä poistoon.
    <p>2002-2014</p>
  8. #8
    Turvassa ainakin onnistuu seuraavanlaisesti jos ei halua maksaa mitään.
    Kaikki kaskovakuutukset kokonaan pois.
    Liikennevakuutus seisontaan ja kilpi pysyy paikassaan.
    Seisonnassa olevilta kuukausilta maksu on 0€ per kuukausi elikkä jos pitää seisonnassa koko ajokauden niin kustannusia ei ole.
    Ajokauden (1.4-31.1)ulkopuolisena aikana pyörä ei ole seisonnassa ja saa ajaa mutta vakuutusmaksua ei tule
    Vakuutusäijä myönsi että on hullu yhtälö
    2017 R1200GS Rallye
  9. #9
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Minulla kaks pyörää kilvissä ja seisonnassa.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  10. #10
    Lainaa busai kirjoitti Katso viesti
    Elikkä katkeeko vakuutuslaskujen tulo jos ottaa pyörän pois liikenteestä ja pitääkö viedä kilpi konttorille?
    Kyselin tuota samaa autokoulussa ja sanottiin että pitää viedä kilvet. Oli kait katsastusasemakohtaista kuinka kauan ne säilyttää niitä kilpiä siellä, joten muista kysyä sitä. Huonolla tuurilla tuon takia sulla on pian kaksikilpinen pyörä.
  11. #11
    Lainaa mattihe kirjoitti Katso viesti
    Kyselin tuota samaa autokoulussa ja sanottiin että pitää viedä kilvet. Oli kait katsastusasemakohtaista kuinka kauan ne säilyttää niitä kilpiä siellä, joten muista kysyä sitä. Huonolla tuurilla tuon takia sulla on pian kaksikilpinen pyörä.
    Ei ne niitä kilpiä säilytä. Ne teetetään haluttaessa uudestaan, jos rekisterinumero on vapaana.

    Alkuperäinen kysymys kait myös koskee nimenomaan tilannetta, jossa vakuutusta ei sen tyypin/yhtiön vuoksi saa seisomaan. Aika iso osa vakuutusyhtiöistä lienee jo siirtynyt tuohon käytäntöön ja loputkin siirtyvät ajan kanssa.
    <p>2002-2014</p>
  12. #12
    Mulla on toinen pyörä seisonnassa kun kahdella ei ehdi ajaa, enkä sitä toista ole jaksanut aktiivisesti kaupitella. Ifillä seisonta-ajan liikennevakuutus on 25 euroa vuodessa, ei tarvii viedä kilpiä mihinkään ja soitto riittää jos haluaa uudestaan ajoon. Lyhin käyttöaika silloin kuukausi ja silloin tietty vakuutusmaksuakin tulee lisää.
    Everything I'd really like to do is either illegal, immoral or fattening.
  13. #13
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Koska nyt spekuloidaan selvästi ilman omaa kokemusta, niin jaanpa omani.

    Missään vaiheessa ketään ei kiinnoistanut mikään "erityinen syy" liikennekäytöstä poistoon.
    Jos kokemuksen puutteen epäillään kohdistuvan meikäläiseen niin voin kertoa, että kokemusta aiheesta jonkin verran on.

    Sattuupa nimittäin olemaan niin, että ne on ihmisiä myös ne jotka ovat niillä konttoreilla töissä. Määräyksissä/ohjeissa sanotaan, että on oltava erityinen syy mutta ei sitä kai mihinkään sen kummemin kirjata. Joskus kysytään "kirjoita siihen lappuun joku syy" ja joskus ei.

    Omaa kokemustakin on, teen vuosittain 2 liikennekäyttöön ottoa ja 2 liikennekäytöstä poistoa moottorikelkoille ja niillekin pitää olla joku syy mutta riittä kun kirjoittaa lappuun "ei käyttöä" ja laittaa kilvet tiskille. Tosin aina ei muista konttorin tyttö pyytää kirjoitamaan syytä. Lisäksi tallissa on 1 moottoripyörä, joka on poistettu liikennekäytöstä ja joka pikkuhiljaa lähenee ajankohtaa, jolloin se palaa taas liikennekäyttöön.

    Jotkut vakuutusyhtiöt kai myöntävät myös vakuutuksia, jotka voi ilmoittaa seisontaan mutta tällaisia ei enää monessakaan yhtiössä taida olla.

    Tuosta kilpien saamisesta samalle numerolle minulla sen sijaan ei ole omakohtaista kokemusta että siitä ei sen enempää.
    Honda VFR 750F -93
    EX: Suzuki GS500M Katana -81
    EX: Yamaha XS400 -82

    Ei eksyvä tietä kysy
  14. #14
    Minulla on ajoneuvo joka on poistettu rekisteristä (vakuutusyhtiön lunastama) ja siinä on sama rekisteritunnus kuin ennen lunastusta. Otteessa on kuitenkin merkintä, edellinen tunnus, joka on siis sama kuin nykyinen. Jos vie kilven väliaikaisesti konttorille niin tuleeko ajoneuvosta aina kaksikilpinen vaikka saisi vanhan tunnuksen takaisin?
  15. #15
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Ei minusta sen pitäisi muuttua "2-kilpiseksi" jossei kilpi vaihdu, en ole varma. Sekin on voinut tietysti muuttua
    Kaksikilpisyys ei kerro, montako eri näköistä kilpeä on takana käynyt, vaan montako kertaa laite on ollut pois rekisteristä, ja sinne taas katsastamalla tuotu. Rekisteröintikatsastuksen kauttahan tuo tieliikennekäytöstä poistettu (ja kilvet palautettu) laite takaisin liikenteeseen tulee.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  16. #16
    Lainaa Pave kirjoitti Katso viesti
    Turvassa ainakin onnistuu seuraavanlaisesti jos ei halua maksaa mitään.
    Kaikki kaskovakuutukset kokonaan pois.
    Liikennevakuutus seisontaan ja kilpi pysyy paikassaan.
    Seisonnassa olevilta kuukausilta maksu on 0€ per kuukausi elikkä jos pitää seisonnassa koko ajokauden niin kustannusia ei ole.
    Ajokauden (1.4-31.1)ulkopuolisena aikana pyörä ei ole seisonnassa ja saa ajaa mutta vakuutusmaksua ei tule
    Vakuutusäijä myönsi että on hullu yhtälö
    Miule tulee Turvasta 13€ tai 14€ lasku / pyörä, vaikka niillä ei ajeta koko vuonna.
    On kuulemma joku hallinnollinen lasku, kun asiasta kysyin, eli siis ainakin miun pittää sinne rahaa kantaa kaikista kilvissä olevista pyöristä.
  17. #17
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Kaksikilpisyys ei kerro, montako eri näköistä kilpeä on takana käynyt, vaan montako kertaa laite on ollut pois rekisteristä, ja sinne taas katsastamalla tuotu. Rekisteröintikatsastuksen kauttahan tuo tieliikennekäytöstä poistettu (ja kilvet palautettu) laite takaisin liikenteeseen tulee.
    Eieieieieieieiei ja ei. Liikennekäytöstä poistettu palaa liikennekäyttöön kun menee rekisteriotteen kanssa konttorille ja ruksaa ilmoitusosaan "liikennekäyttöön otto" maksaa rekisteröintimaksun ja lunastaa kilven, vakuutus pitää olla otettuna ennen tätä. Pyörää ei konttorilla kaivata kun se on koko ajan ollut rekisterissä vaikka siinä ei rekisterikilpeä olekaan.

    Nimenomaan rekisteristä poistettu edellyttää rekisteröintikatsastuksen ennen rekisteröintiä ja juuri tästä syystä on erittäin tärkeää, ettei mene konttorillä sössöttämään mitään rekisteristä poistosta vaan liikennekäytöstä poistosta. Vakuutusyhtiöt kai usein poistavat lunastetut laitteet rekisteristä varmistaakseen, että pahasti vaurioituneet korjataan asianmukaisesti ennenkuin ne palaavat tielle ja tämä varmistetaan rekisteröintikatsastuksessa.
    Honda VFR 750F -93
    EX: Suzuki GS500M Katana -81
    EX: Yamaha XS400 -82

    Ei eksyvä tietä kysy
  18. #18
    Ei rekisteristä poistoa saa oikein vahingossa tehtyä jos yhtään ajatus kulkee.
    Seuraava lainaus Trafin sivuilta:


    Romudirektiivin ulkopuolisten ajoneuvojen lopulliset poistot
    Romudirektiivin soveltamisalaan kuulumattomien ajoneuvojen kuten kuorma- ja linja-autojen, mopojen, moottoripyörien, mönkijöiden, traktoreiden, työkoneiden sekä moottorikelkkojen lopulliset poistot tehdään Trafissa. Ajoneuvon omistajan tulee toimittaa Trafin kirjaamoon luotettava kirjallinen selvitys ajoneuvon tuhoutumisesta tai romuttamisesta. Selvitykseen tulee omistajan allekirjoituksen lisäksi kahden todistajan allekirjoitukset ja nimenselvennykset sekä osoitteet ja syntymäajat. Selvityksen liitteenä on oltava tuhoamisesta vastanneen tahon todistus, mikäli ajoneuvoa ei ilmoiteta itse puretuksi.
  19. #19
    No, lopullisesta poistosta tai rekisteristä poistosta mulla ei olekaan kokemusta.
    Honda VFR 750F -93
    EX: Suzuki GS500M Katana -81
    EX: Yamaha XS400 -82

    Ei eksyvä tietä kysy
  20. #20
    Tässäpä oiva esimerkki "hyvästä ketjusta" .

    Siitä huolimatta, että se sisältää kaikki normaalisti parjatut asiat.....

    eli monenlaista "absoluuttista totuutta", lakien ja asetusten lainauksia, nokittelua.... ym. ym. ym.

    Ketjusta eri tavoin muotoutuva arkitodellisuus.... lakien ja asetusten pilkuntarkan toteutumisen
    puute (eri syistä... jopa samana päivänä, samalla tiskillä), mitä kaikkea "ns. rekkarista poisto"
    voi eri tavoin luettuna/ymmärrettynä tarkoittaa todellisuudessa, eri vakuutusyhtiöiden käytännöt.....
    what ever......

    Kohtalainen määrä eipäs-juupas jne. vääntämistä.... mutta sieltä se varsinainen asia ja vastaus
    kuitenkin hahmottuu monine "reunaehtoineen", joilla on usein olennainenkin merkitys.

    Moni postaus on sinällään periaatteessa ihan tarkalleen juuri "näin", mutta käytännössä ja
    tilanteesta/tapauksesta riippuen..... OSIMOILLEEN NÄIN .

    Saattaa siinä savolaisessa systeemissä... vastuu siirtyy kuulijalle... olla jotain viisauttakin....
    ainakin jos siihen sisällyttää myös sen, että vastuu siirtyy myös lukijallekin......

    Elikäpä.... osimoilleen näin.... tänään tällä kertaa... tässä asiassa.
    Huomenna on taas uusi päivä sitten nähdään miten se on huomenna.

    Ihan "normisettiä" .

    Nimittäin se, että itse joutuu kuitenkin viimekädessä vastaamaan omista asioistaan,
    eikä kysyvä tieltä eksy.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  21. #21
    Lainaa busai kirjoitti Katso viesti
    Elikkä katkeeko vakuutuslaskujen tulo jos ottaa pyörän pois liikenteestä ja pitääkö viedä kilpi konttorille?
    Suosittelen kysymään suoraan vakuutusyhtiöltä ja katsastusasemalta, niin ei tule "väärin käsityksiä".
    Sitä varten ne on olemassa, tuli kysyttyä samaa ja sain vastauksen, sen jälkeen puhelin kouraan ja soittoja vakuutus/katsastusasemalle. Niin kyllä ne neuvoo sinua tai ainakin luulisi. Itse sain oikeata palvelua.....
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  22. #22
    pyydä sitten se vastaus kirjallisena muuten sillä ei ole jälkeenpäin mitään merkitystä kyseisestä asiasta neljä mielipidettä neljältä eri vakuutusvirkailijalta samasta tapiolan toimistosta no väärän informaation johdosta palautin kilvet sitten katsastus kontorille se on kylläkin lohduttavaa että uudelleen kilpiin saaminen alle 20 €
  23. #23
    Voi herranjestas, jotta osaatta tehdä yksinkertaisempaa yksinkertaisemmasta asiasta ongelman ja keskustelun, jossa sotketaan seisonta-ajalliset vakuutukset, seisonta-ajattomat vakuutukset, luetaan pykäliä ja pyydetään mukamas kirjallisia lausuntoja. Montaa simppelimpää hallinnollista tointa en ole tehnyt (vakuutukset keskeyttääkseni ja uudelleen kilpiin saattaakseni) kuin tään tieliikennekäytöstä poiston ja uudelleen liikenteeseen oton. Yhdellä puhelulla Trafiin ja yhdellä vakuutusyhtiöön sain kaiken infon, joka oli: "Vie kilpi konttorille ja soita vakuutusyhtiöös....". Tieliikenteeseen otto päinvastoin Älkää nyt vääntäkö tällaisesta naurettavasta asiasta.
    <p>2002-2014</p>
  24. #24
    Hallintoalamainen on saanut niin monta kertaa kynsille viralliselta taholta, että vastauksen kirjallisena pyytäminen ei ole ollenkaan huono ajatus...

    Mutta asiaan.
    C-A-D sen sanoi: Vie kilpi konttorille ja soita vakuutusyhtiöös....". Tieliikenteeseen otto päinvastoin
  25. #25
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Voi herranjestas, jotta osaatta tehdä yksinkertaisempaa yksinkertaisemmasta asiasta ongelman ja keskustelun, jossa sotketaan seisonta-ajalliset vakuutukset, seisonta-ajattomat vakuutukset, luetaan pykäliä ja pyydetään mukamas kirjallisia lausuntoja. Montaa simppelimpää hallinnollista tointa en ole tehnyt (vakuutukset keskeyttääkseni ja uudelleen kilpiin saattaakseni) kuin tään tieliikennekäytöstä poiston ja uudelleen liikenteeseen oton. Yhdellä puhelulla Trafiin ja yhdellä vakuutusyhtiöön sain kaiken infon, joka oli: "Vie kilpi konttorille ja soita vakuutusyhtiöös....". Tieliikenteeseen otto päinvastoin Älkää nyt vääntäkö tällaisesta naurettavasta asiasta.


    Ei tuosta aihepiirin ruotimisesta mitään haittaa tai harmia kenellekään varmaan koidu.

    Tuotahan tuossa aiemmin hieman ajoin takaa.... että ei niin yksinkertaista asiaa, ettei termit
    ole iloisesti sekaisin ja puhutaan helposti kolmesta-neljästä eri asiasta yhtenä.

    Johonkinhan ihmisen on joskus luotettava itsensä lisäksi..... mutta tuskastuttavan usein
    ne yksinkertaisetkin asiat, mm. trafiin, vakuutusyhtiöihin, pankkeihin, eri virastoihin yms. liittyen ovat
    "päivän tarjouksia ko. virkailijan vireystason ja psyyken pohjalta, oli asiat "mustaa valkoisella" kuinka vaan.
    Eihän se näin saisi olla, mutta kun vaan tuppaa välillä olemaan.... ja sitten siinä taas ihmetellään
    ihan "normisettiä"..... jota ei jonkun mielestä voi olla olemassakaan.

    Tässä ketjussa kun on ihan mukavasti edustettuna kaikki ne todellisuudessa esiintyvät
    asiat.... joiden kanssa ihan yksinkertainenkin perusasia menee pieleen tai raskaaksi.
    Monelle taisi tässäkin valjeta "mistä milloinkin" on kyse... ja silti... tiskillä se on välillä
    tarkempaa tai vähän sinne päin.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  26. #26
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Voi herranjestas, jotta osaatta tehdä yksinkertaisempaa yksinkertaisemmasta asiasta ongelman ja keskustelun, jossa sotketaan seisonta-ajalliset vakuutukset, seisonta-ajattomat vakuutukset, luetaan pykäliä ja pyydetään mukamas kirjallisia lausuntoja. Montaa simppelimpää hallinnollista tointa en ole tehnyt (vakuutukset keskeyttääkseni ja uudelleen kilpiin saattaakseni) kuin tään tieliikennekäytöstä poiston ja uudelleen liikenteeseen oton. Yhdellä puhelulla Trafiin ja yhdellä vakuutusyhtiöön sain kaiken infon, joka oli: "Vie kilpi konttorille ja soita vakuutusyhtiöös....". Tieliikenteeseen otto päinvastoin Älkää nyt vääntäkö tällaisesta naurettavasta asiasta.
    kerroppa nyt mitenkä mahtaa olla bonuksien säilymisen kohdalla tämä yksin kertainenasia
  27. #27
    Lainaa hoplaa kirjoitti Katso viesti
    kerroppa nyt mitenkä mahtaa olla bonuksien säilymisen kohdalla tämä yksin kertainenasia
    Tämä yksin kertainen asia on niin yksinkertainen, että bonukset säilyy (minulle vakuutusyhtiöstä kerrottuna) juuri kuten vaikka vekotin myydessä. Muistaakseni viisi vuotta...
    <p>2002-2014</p>
  28. #28
  29.  
  30. #29


    Joo´o
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"