Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Oma ZZR 1400 meni kyljelleen itänaapurissa kun Skoda kiilasi mopon melkein motarin kaiteeseen. Toisen kyljen katteethan siinä on rullalla mikä nyt ei ole kummonen homma korjailla. Mutta veto päällä matalilla kierroksilla kone välillä kuin "hyytyy", pitää järjetöntä tärinää ja kuuluu myös samanlainen kolina kuin löysästä nokkaketjusta. Myös noin neljän tonnin kierroksissa välillä tulee kireämpi pärinä, kuulostaa myös nokkaketjumaiselta ääneltä.

    Kampiakselin kanteen tuli kaatumisessa halkeama, joka paikattiin jonkinlaisella massalla.

    Kylmänä kone käynnistyy välillä todella huonosti.

    Mopo on siis vuosimallia 2007 ja mittarissa 44.000km, venttiilien säätöä ja 42.000km huoltoa ei ole vielä tehty koska odotellaan vakuutusyhtiölle kustannusarviota korjauksesta.

    Tuleeko viisaammilla mieleen että mitä näiden pärinöiden suhteen on voinut tapahtua ja kuinka niitä voisi korjailla?
  2. #2
    Mikä on kampiakselin kansi?

    Voisi vähän paremmin arvailla mahdollista konevauriota.
    TRE 1130K
  3. #3
  4. #4
    Lainaa hemuli kirjoitti Katso viesti
    Mikä on kampiakselin kansi?

    Voisi vähän paremmin arvailla mahdollista konevauriota.
    Tuo oli itseasiassa vain veikkaus että olisi ollut kampiakselin kotelon kansi, mutta oikeasti en tunne tekniikkaa juuri yhtään.

    Kyseessä on siis "crankshaft sensor cover", kuva alla (kuva on netistä, ei tästä pyörästä). Tässä kannessa on pieni halkeama joka on alustavasti paikattu jonkinlaisella massalla naapurimaan huollossa. Tämä on kaatuessaan mennyt halki ja mietinkin että voiko olla mahdollista että tuo on aiheuttanut jotain vaurioita sisälle.

  5. #5
    Tuon kuvan mukaan kyseessä on käsittääkseni osa nro 14091.
  6. #6
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Joko ihan paskana tai sitten joku saastehässäkkäkatalysaattoriservoläppä lepattaa siellä pako- tai imusarjassa ihan miten sattuu tai toisinpäin.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  7. #7
    Lainaa RikuS kirjoitti Katso viesti
    Tuon kuvan mukaan kyseessä on käsittääkseni osa nro 14091.
    No ainakin tuossa kuvassa se on juurikin "käpälässä". Kansihan vaan pitää öljyt koneen sisällä, eli ei seksuaalista merkitystä. Mutta missäs kunnossa toi "pipari" on sen kannen alla? Eli se varsinainen sensiori ja siihen liittyvät osat.

    Ja jos ei tekniikkaa tunne yhtään, niin varmimman diagnoosin saa maksullisessa huollossa, kuin täällä arvuuttelemalla.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  8. #8
    Kannen halkeama on ihan tuolla alareunassa ja sisällä ei ollut ainakaan mitään näkyvää vahinkoa. Heinolla otettiin vaan päältäpäin kuvat vakuutusyhtiötä varten ja odotellaan parhaillaan sieltä laskelmaa. Voihan olla että tuolla ei ole mitään tapahtunut ja äänet ja oireet tulee jostain muualta.

    Sillä näitä vinkkejä kyselin, että jos saan järkevän kertakorvauksen niin näitä voi korjauttaa itse vähän edullisemmassakin paikassa.
  9. #9
    Oireet sopisi ainakin vialliseen kampiakselin asentotunnistimeen,
    mutta voihan se olla jotain ihan muutakin.
    Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders
  10. #10
    Lainaa nato26 kirjoitti Katso viesti
    Oireet sopisi ainakin vialliseen kampiakselin asentotunnistimeen,
    mutta voihan se olla jotain ihan muutakin.
    Ja kun asentotunnistimen kansi on ottanut osuman niin pidan sita vahvana ehdokkaana kayntiongelmaan.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  11. #11
    En usko että vika on kampuran anturissa. Ecu antaa vikakoodin 21 ja pysäyttää moottorin ellei se saa joka hampaalta pulssia (22 per kampiakselin kierros)

    Veikkaan että öljynpaineella toimiva nokkaketjun kiristin ei toimi tai on hypännyt löysäksi ja löysä ketju vaikuttaa nokkien ajoitukseen just sen verran että se saattaa aiheuttaa tuota. Varsinkin toi nokkaketjun ääni viittaa siihen. Kiristin on helppo tarkistaa.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  12. #12
    Lainaa SamiN kirjoitti Katso viesti
    En usko että vika on kampuran anturissa. Ecu antaa vikakoodin 21 ja pysäyttää moottorin ellei se saa joka hampaalta pulssia (22 per kampiakselin kierros)

    Veikkaan että öljynpaineella toimiva nokkaketjun kiristin ei toimi tai on hypännyt löysäksi ja löysä ketju vaikuttaa nokkien ajoitukseen just sen verran että se saattaa aiheuttaa tuota. Varsinkin toi nokkaketjun ääni viittaa siihen. Kiristin on helppo tarkistaa.
    Kiristin on itseasiassa vaihdettu manuaaliseen ja tällä hetkellä säätö on tehty niin, että korvakuulolla kiristetty pisteeseen jossa ketjun kalkatus poistuu. Ehkä tuo pitäisi tarkistaa uudelleen.
  13.  
  14. #13
    Sen kerran kun omani kippasin paikaltaan moottori käynnissä, niin sekin kävi pystyyn noston jälkeen hetken kuin kiviä olisi ollut pesukoneessa.

    Hetki tyhjäkäyntiä paikallaan ja rundia sen jälkeen kunnolla niin oireet poistui
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi