Etanolista olikin mielenkiintoinen testi myytinmurtajissa, uudehko auto ja tankissa pontikkaa. Ei siis lainkaan bensaa, vain etanolia (ja vettä sen seassa). Vanhat autot toimi kehnommin mutta tuo uudempi auto toimi hämmästyttävän hyvin. (Hieman huonossa) ratatestissä ajoi jopa nopeammin pontikalla mitä bensalla. Ponulla pääsi 9s 0-60 mph-aikoihin kiihdytyksessä
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Kalevan MP Huolto Tampereella (http://www.kalevanmphuolto.com/). Puhe oli lähinnä kaasareiden puhdistuksesta, mutta eiköhön noi kaikki mainitsemasi siihen kuulu.
Mistä pyörän hankit ja tapahtuiko se äskettäin, vai jo kuukausia sitten? Ilman koeajoako ostit ja oletko päässyt ajelemaan sillä yhtään? Jos ostit liikkeestä, niin vie ihmeessä takaisin ja vaadi, että laittavat pyörän kuntoon. Kunnossa käytetynkin tulee olla, jos se on ehjänä myyty.
Yksityisten välinen kauppa on kuluttajansuojan kannalta hankalampi juttu, mutta kyllä asiallinen ja rehellinen myyjä vastaan tulee.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Mun vanha xj vaati kymmenisen minuuttia ennenkun oli lämmennyt ja oikeestaan pidemmänkin aikaa. Tosin ilmajäähdytetty että sikäli. Nykyinen nestejäähy suzuki lämpenee ihanan nopeesti, eli noin pari minsaa ja kone alkaa käydä normaalia 1100-1200 rpm tyhjäkäyntiä. Mutta siis kyllä rikastinta tarvitaan jonkun aikaa kylmäkäynnistyksen jälkeen kaikissa mopoissa. Ihan hyvähän ne kaasarit on joka tapauksessa pestä ultraäänellä! Ja voi olla että ryyppyä ei ihan niin pitkään sitten tarvi.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Nii kyllähän toi mun vanhus varmaankin vähän paksulla käy, mutta ei o tämmösillä ilmoilla paljon ryyppyä tarvinu, vaikka "viileestä" tallista hakee.
Yksityiseltähän tuo oli. Melko tuore ostos. Tottakai tuo koeajettiin. Olisikohan moottori ollut jo vähän lämmin kun lähti melko hyvin liikkeelle. Siinä kyllä käytiin asiasta keskustelua että "kokeiles ottaako pyörä jo kierroksia", mutta en sitä sen enempää silloin ajatellut kun kaikki tuntui pelaavan.
Kyllä nyt näyttäisi että näillä mennään.
Tässä vielä vähän päivitystä jos jollain tulee sama ongelma myöhemmin vastaan. Homma on saatu kuntoon. Kaasarin puhdistuksen jälkeen kone hyrrää vallan mukavasti.
Luulin tuossa liikenteessä pysähtyessäni että kone sammui, mutta se olikin vain kovin hiljainen kun kierroksia oli vain noin 1000. Ei meinannut liikenteen hälyltä konetta edes tuossa kuulla.
Kiitoksia vastauksista.
Kyllä nelarin pitää alle 1000 tkm tyhjäkäynnillä hyrrätä aika heti ilman mitään erityisiä "lämmityskäyttöjä" tai muita manöövereitä. Varsinkin, jos ei ole ihan mahdottomasti viritetty.
Tallissa on ollut vuodesta 2005 Suzuki gsf600, jolla ei ole pahemmin ajeltu. Pitänee konsultoida tuota Matin ilmoittamaa firmaa, kun luulen, että muutakin tarttis laittaa. Jos on hyvä eli kelpo.
No mitä palstan rasvanäpit on mieltä, voisiko imuvuodot oireilla noin?
Ainakin hd:n v2:ssa näyttäisi olevan helppo irrottaa kaasari ja imusarjahässäkkä sen takaa.
Sit vaan kiillottelee ja uudet tiivisteet.
Ei maksa paljon ja kaasariinkin voisi ehkä uskaltaa tutustua.
...manuaalin perusteella perussäätöä ja jos ei tuu mitään niin ammattilaiselle.
Imuvuodon tyypillinen oire on, että tyhjäkäynti jää huutamaan ja laskee normaaliksi jonkun ajan kuluttua.
Kiva että tuli kuntoon. Varmasti toimii muutenkin nyt paremmin, että ei varmasti ollut huono sijoitus rahalle. Suosittelen silti, että jos ei ole tietoa milloin viimeksi venttiilivälykset tarkastettu, ne kannataisi tarkastaa. Ei ole kauhean vaikea homma itsekään tehdä jos on jotain aikaisempaa kokemusta kulkuneuvojen huolto tai korjaustoimista, liikkeessä ottavat pyörämallista johtuen muutaman tunnin työn.
Yamaha YZF-R6 -13
Yamaha YZF-R1 -03
Suzuki GSX-R 600 -99
Tuossa Spirit kyseli imuvuodosta...
Imuvuodot löytyy kun suihkuttaa kaasarin epäilyksen alaisiin kohtiin (kumiyhteet, alipaineletkujen yhteet tms)jotain palavaa, vaikka carb cleaneria. Paremman puutteessa WD-40 käy myös. Jos siellä on vuotoa, niin koneen kierrokset nousevat hetkeksi.
Ei ollut huoltokirjassa tuosta mainintaa. Pitänee ottaa tämä huomioon kun ens kerralla vien pyörää huoltoon. Vois mennä vaikka tossa samalla kun vien pyörän syyshuoltoon. Tuli kyllä ostettua toi Haynesin korjausopaskin, mutta siellä "Valve clearances -check and adjustment", on arvioitu vaikeustasolla 4/5. On siis ehkä parempi että aloitan pyörän korjailun jollain muulla kuin tuolla, kun ei ole aiempaa kokemusta näistä.