Tapsan Aprilia Capo Nordin takakumista paljastui eilisen 650km lenkin jälkeen kangas. Liekö tuo kuuma sää vienyt pinnan viimeisetkin rippeet.
Alla oli jo toisen kerran peräkkäin Metzelerin Tourance (ei EXP) kokoa 150/70 ja 17".
Täytyi oikein kahteen kertaan kirjanpidosta tarkistaa mutta totta se oli. MOLEMMAT peräkkäiset rengassarjat päätyivät vaihtoon tasan samalla kilometrilukemalla: 17500 km !!!
Kun tänään-siis kuudes elokuuta 2014 - soitin Frank Nymanille sieltä tarjottiin ei oota. Viikon toimitusaika ja jotain 250€ hintaluokkaa alta alle asenettuna. BikeWorld Vantaa sanoi, että ei näin loppukaudesta pidetä isojen enduroiden kumeja varastossa. Sanoin, että Tapsan kausi päättyy yleensä vasta joulupäivänä.... tilaamalla suurin piirtein samoissa hinnoissa kuin Frankilla. AllRIght tarjosi vain Contia ja oliko Bridgestonea. Ei kelpaa mulle.
Googlasin maahanuojan Metukalle ja se johti Mustasaareen. Soitto sinne ja 14 oli hyllyssä.
Tilasin R.M. Heinolta hintaan 158€ ja irtovanteelle asennus +19€. Tein aika kohtuulliset kaupat.
Luin Motorradin endurotestin viime yönä. Siellä juurikin Metzelerin Tourance Next sai parhaan kokonaisarvosananan. Siinä mukana myös tuo kulutuskestävyys.
Motorrad 11/2013:
"Unterm Strich deckt der neue Tourance
Next den weitesten Bereich in diesem
Reifentest ab: gute Fahreigenschaften
im Trockenen, die besten bei Nässe und
der geringe Verschleiß bringen Platz 1."
Jotakuinkin suomeksi; hyvät ajo-ominaisuudet kuivalla ja PARHAAT märällä.
Pieni kuluneisuus tuo ykkössijan. Taisivat ajaa 4000 km ja testasivat ominaisuuksien
muuttumista kuluneena ja sekin oli hyvä.
Se, että suomalaiset kauppiaat valittavat asiakkaiden siirtyvän nettiin johtuu kyllä myös kauppiaista itsestään. Käykää ny vaikka Frank Nymanin sivuilla. Lapsetkin tekivät jo kymmenen vuotta sitten parempia kotisivuja.
In diesem Heft: sechs Enduroreifen im Landstraßen-,
Nässe- und 4000-Kilometer-Verschleißtest
Juu ainahan saa saivarrella, mutta kyllä sakemannit oikein kunnon testin olivat järjestäneet (14 sivua kuvien kanssa). Saksassa isot matkaendurot ovat käsittääkseni varsin suosittu moottoripyöräluokka. Jos Motorrad nimitää noita testattuja gumeja "Enduroreifen" niin kyllä se suomipojallekin pitäisi nimkkeenä kelvata. Eihän näillä kai Päitsiin kukaan lähde?
Poimitaan vielä jarrutusmatkat testistä. Nämä siis märällä kelillä ja saman valmistajan gummit edessä ja takana:
Siis jos kuormuri on tasan 46,5 m päässä poikittain menee Bridgestonella 3 metriä sen alle. Oikeasti erot aika pienet. Varmaan kuskien väliset erot aiheuttaa isomman vaihtelun.