Kyseessä on -01 vuosimallin R1, jossa oli jälkiasenteinen (maahantuojan asentama?) Cyclelok hälytin/ajonesto. Tuosta ei ollut iloa itselle, joten purin hälyttimen pois - siis ihan vaan liittimet irti. No luonnollisesti tyhjiä pistokkeita jäi penkin alle pari, ja kuten ennalta arvelinkin, niin pyörähän ei edes startannut. Omien tutkielmieni mukaan yksi liitin oli hälynvirroille ja toinen mitä ilmeisemmin startin/sytkän releohjaukselle. Pyörän kyllä sai käyntiin laittamalla hyppyjohdon toisen liittimen nastasta toiseen, mutta hieman jäi arveluttamaan että onkohan oikein ja mitä saman liittimen toiselle nastaparille kuuluisi tehdä...ja tähän kaipaisin hieman apuja R1 omistajilta.
Kuvasta poiketen mustassa liittimessä oli jo lähtökohtaisesti hyppyjohto ainokaisten nastojen välillä, joten se on ilmeisesti ok sellaisenaan. Kolmireikäinen riviliitin oli hälyn virroille, kenties siten turhakin? Suurin mysteeri on nyt tuo valkoinen 2x2 liitin. Mihin/miten tuo kuuluisi olla kytkettynä?
Voisiko joku ystävällinen R1 omistaja lähettää kuvan noista liittimistä, niin ei tarttisi hakata päätä seinään ja alkaa sen suuremmin purkamaan johtosarjoja auki. Olen yrittänyt googlea, katsellut kuvia, lukenut foorumeita ympäri maailman ja plärännyt useammatkin kytkikset, mutta ilman vakuuttavaa tulosta....vaikka monelle sama ongelma on tuttu.
Minulla on jotenkin sellainen tunne ja toive, että julkisia kuvallisia ohjeita varashälyttimen ohittamiseen ei näillä foorumeilla pidetä kovin suotavana. Ainakin itseä jokseenkin harmittaisi jos kyseisen laitteen omistaisin.
Vastata voi myös privaviestillä, tarve tiedolle on kuitenkin olemassa ja akuutti
Ja tosiaan, tämähän ei suinkaaan ole mikään nopea hälyn ohitus, vaan pyörän palauttaminen hälyttimettömään tilaan...jos pyörän joku haluaa viedä pihasta, niin tuskinpa tuo alkaa johtoja sämpläämään siinä vaiheessa ja osannee todennäköisesti vastaavat liittimet irroitella sitten itsekin Ja pyörän alkuperäisiä kytkentöjä tässä haetaankin
Ratkaisuun johtaneesta vastauksesta pieni palkkio ;)