Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
  1. #1
    Meinas tuossa viime syksynä lähteä henki, kun tuli Lahdentiellä kokeiltua ilman käsiä ajoa ja etupää alkoi tekemäänkin jotain ihmeellistä nopeaa mutkaa tai venkutusta. Oli todella työ pysyä pystyssä. Normaaliajossa ei tunnu mitään etupäässä. Tuli kokeiltua tuon ensimmäisen kerran (n. 100 mittarissa) jälkeen n. 40 mittarissa ja sama juttu. Etupää alkoi heti venkuttamaan siihen malliin, että pakko viedä pajalle.
    Onko kokemusta moisesta ongelmasta.
    Jorkki
  2. #2
    Vaihda etukumi tuoreempaan.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  3. #3
    Yksin ajaessa takalaukun ollessa paikallaan se voi hyvinkin tehdä tuon sopivissa olosuhteissa satasen vauhdissa ilman että laitteessa olisi mitään vikaa.
    Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
  4. #4
    Tarkista myös etupään laakerit, jos on klappia niin pääsee stonga elämään omaa elämäänsä..
    '96 Laverda Custom 125 -> '94 CB500 -> '97 CBR 600F -> '06 ZX-6R -> '05 ZX-10R -> '03 RSV-R 1000 -> '08 CBR 600RR
  5. #5
    Meikäläisellä oli sama juttu, mutta helpotti kun vaihdettiin renkaat.
  6. #6
    TRX850:ssä sama juttu ja lakkasi eturenkaan vaihtamisen jälkeen. Eikä ollut kulunut rengas mikä tuota teki - ajoin sen kuitenkin loppuun, kun muuta ongelmaa ei ollut. Vaikka olisi pitänyt yhdellä pikkusormella sarvesta kiinni niin oli ok, mutta ilman käsiä vempuloi samantien.
    Retired
  7. #7
    Lainaa TwinTenox kirjoitti Katso viesti
    TRX850:ssä sama juttu ja lakkasi eturenkaan vaihtamisen jälkeen. Eikä ollut kulunut rengas mikä tuota teki - ajoin sen kuitenkin loppuun, kun muuta ongelmaa ei ollut. Vaikka olisi pitänyt yhdellä pikkusormella sarvesta kiinni niin oli ok, mutta ilman käsiä vempuloi samantien.
    Yes,
    just tätä tarkoitin. Vaikka pikkurillillä pitäisi stongasta kiinni, niin ei tapahdu mitään ja menee kuin juna suoraan. Mutta kun irrotat, niin venkuloi niin, että hirvittää. Mulla tulee kilsoja niin vähän, että ajan tuon renkaan loppuun ja sitten vasta vaihtoon. Eihän tuo "ilman käsiä" ajo muutoinkaan ole turvallisinta ajoa.
    Jorkki
  8. #8
    Onko pyörässä joku välttämättömyys että pitää pystyä ajamaan ilman käsiä?
    Tosin, hyvä tapa testata etupään kuntoa.

    Yhessä ex pyörässä oli etuputket kierossa niin aika fakiiri sai olla jos edes yhellä kädellä viitti ajella
    1300cc Suzuki
  9. #9
    Onko reunavahvistetut renkaat alla ? Jos ei ole niin äffä kuluttaa hetkessä eturenkaan reunat hampaille joka on yksi yleinen tämän ongelman aiheuttaja. Ongelmaa ei ohiteta sillä että pintaa on näennäisesti vaikka ja kuinka. Ohjauslaakerin väljyys / löysyys on myös yksi mahdollinen osasyy. Mutta väittäisin 90% varmuudella että kyse on pykälille kulunut eturengas. Suosittelen myös laittamaan 0,2 kiloa isommat paineet kuin ohjekirja sanoo. Se ehkäisee melko hyvin tätä kulumisongelmaa.

    Ehdottomasti paras rengasvalinta kys. Pyörään on Michelin pilot road 2 2ct. Ja vaihda aina etunen ja takanen samaan aikaan, oli pintaa edessä tai ei. Lisää pyörän ajomukavuutta potenssiin kaksi.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  10. #10
    Ittelläni oli samanlainen ongelma viime kesänä. Alle laitoin kyllä Metzelerin Z6 vahvistettua mallia. Ekan renkaan vaihdatin ja painot oli ok. Seuraava rengas teki samaa muttei niin paljoa.

    Jäin seuraamaan renkaan toimintaa ja kun liike väheni, niin asia unohtui. Käytiin Italissa tuolla vaihdetulla renkaalla ja autobaanalla ajoin 220 km tunnissa, kun etupää alkoi kevenemään ja tuo pieni "heilunta" tuntui. Pudotin välittömästi vauhtia.

    En tiedä mistä mahtoi olla kyse, mutta samaa ei ilmeentynyt uudestaan tuon samaisen renkaan kanssa. Seurailen tilannetta, mutta tosiaan tuo GuessWhon rengas maininta on kyllä ehdottomasti paras. Suosittelen myös tuota pilot road 2 vahvistettuna.
    * * * * * * * * * * *

    Tää on allekirjoitus!

    * * * * * * * * * * *
    Suzuki GS 450E (vm. 1988) -->
    Suzuki GS1100G (vm. 1983) -->
    Yamaha FJ1200ABS (vm. 1992) -->
    Yamaha FJR1300A (vm. 2008) -->
    Ei tiedä vielä
  11. #11
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    ^Riittävästi vauhtia sopimattoman sopivalla aeromystiikalla varustetulla pyörällä ja keula kevenee aika paljon. Keulan reilu keventyminen aiheuttaa etupään levottomuutta kovissa vauhdeissa. Esim. Super Duke on aika vekkuli ajettava kun mittarilukema nousee reilusti yli 200km/h. Etunen käytännössä leijuu tien pinnan päällä ja ohjaustuntuma on aika hento ja keula elää aika paljon.
    Superbike #7
  12. #12
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Tänään tuli koettua kans tämä tangon vispaaminen ilman käsiä, meinas gagga tulla housuun.
    Mutta joo vauhtia tais olla 50km/h kun hanskojen asentoa rupesin vauhdissa korjaamaan ja sit alko tapahtumaan, erona oli nyt se että takalaukut oli paikallaan ja muutama kierros olin ajanut alastarolla ja näiden tuloksena juurikin samanlainen ravistaminen ilman käsiä ajatessa.:/

    Etunen PP3 ja pintaakin on vielä jäljellä.
    Viimeksi muokannut: Pavel Pude; 07.08.2014 klo 03:24.
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

    Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
  13. #13
    Suosittelen heti renkaanvaihdon jälkeen ohjausiskarin asentamista, jos vain onnistuu. Siinä on suht hyvä apu tuon tyyppisiin tilanteisiin. Jotkut pyörät ovat taipuvaisia tuohon voblaamiseen enemmän kuin toiset. Rauhoittaa kummasti menoa esim huonokuntoisilla mutkapätkillä.
    ?
  14. #14
    Lainaa Pavel Pude kirjoitti Katso viesti
    Tänään tuli koettua kans tämä tangon vispaaminen ilman käsiä, meinas gagga tulla housuun.
    Ootko piruuttas kattonu ettei oo vannepainoja lähteny irti? Vaikka kyllähän se sillon vispais kädet tangossakin
    Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
    Kawasaki Z750R 2012 exä
  15. #15
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Onko reunavahvistetut renkaat alla ? Jos ei ole niin äffä kuluttaa hetkessä eturenkaan reunat hampaille joka on yksi yleinen tämän ongelman aiheuttaja. Ongelmaa ei ohiteta sillä että pintaa on näennäisesti vaikka ja kuinka. Ohjauslaakerin väljyys / löysyys on myös yksi mahdollinen osasyy. Mutta väittäisin 90% varmuudella että kyse on pykälille kulunut eturengas. Suosittelen myös laittamaan 0,2 kiloa isommat paineet kuin ohjekirja sanoo. Se ehkäisee melko hyvin tätä kulumisongelmaa.

    Ehdottomasti paras rengasvalinta kys. Pyörään on Michelin pilot road 2 2ct. Ja vaihda aina etunen ja takanen samaan aikaan, oli pintaa edessä tai ei. Lisää pyörän ajomukavuutta potenssiin kaksi.
    Juu näin on toinen FJR menossa. Nyt tuli 11000 km mittariin. Pyörä vatkas jo yhdellä kädellä ajettaessa 40 km vauhdissa. Pintaa oli vielä jonkin verran edessä takana enemmän. Molemmat vaihdettiin ja on kuin uusi pyörä.
    Laitoin Michelin Pilot Road 4 GT alle ja kyllä maistuu tie. Fjr on juuri, niin kuin Guess Who mainitsi. Noita paineita kannattaa kyllä muutenkin tarkastella pitkin ajiokautta.
    rengas
  16. #16
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Lainaa Pitkiss kirjoitti Katso viesti
    Ootko piruuttas kattonu ettei oo vannepainoja lähteny irti? Vaikka kyllähän se sillon vispais kädet tangossakin
    Kädet tangossa ajettaessa ei tunnu mitään "voblaamista", yöllä kun katsoin etusta niin oli kyllä pientä pykällystä kuviossa.
    Epäilen kyllä kans noiden pykällysten, kuluneisuuden ja paineiden ongelmaksi....
    Toivottavasti.
    Viimeksi muokannut: Pavel Pude; 07.08.2014 klo 12:39.
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

    Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
  17. #17
    Rengas. Michelin Pilot Roadkill tai Conti Motion edessa 2.8 paineilla niin kuluu tasaisesti ja oire ei esiinny kuluneenakaan. Muita en enaa omaani laita. Michelineista pidan Pilot 2a parhaana omaan makuuni.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  18.  
  19. #18
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Keulan reilu keventyminen aiheuttaa etupään levottomuutta kovissa vauhdeissa. Esim. Super Duke on aika vekkuli ajettava kun mittarilukema nousee reilusti yli 200km/h. Etunen käytännössä leijuu tien pinnan päällä ja ohjaustuntuma on aika hento ja keula elää aika paljon.
    Eikös tuo Duke ole siitä kiva tourinkipyörä, että reilun kahden markan marssivauhdilla pääsee kuski kuitenkin reilu puolen tunnin välein tyhjentämään rakkoa ja lompakkoa? Siinä huoltiksella saa se etunenkin hetken maakosketuksen ennen seuraavaa lentoa.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>