Onkohan kenelläkään tullut vastaavaa vikaa omassa pyörässä?
Olin pohjoisen reissulla ja aamun sarastaessa olin lähdössä liikkeelle jolloin vikavalo alkoi palamaan ja samalla kellon paikalla vilkkui FI vikailmoitus. Ajelin rovaniemelle piuhan päähän jossa vika oli C40, tyhjäkäynnin anturi. Pyörä toimi kuten ennenkin, mutta emme alkaneet sitä sen enempää siellä ropaamaan.
Tästä päätinkin ottaa ja ajella kotia kohti takaisin ja kaikki meni hyvin ja vikavalokin sammui matkan varrella. Kotona pyörä seisoi pari päivää pihalla ja kun olin lähdössä kylille olikin akku ihan täydellisesti kuollut. Edes valo ei palanut, ja älylaturikin ilmoitti vikaa. Akku oli vain pari kuukautta vanha ja ajattelin sen johtuvan valmisteviasta.
Uusi akku ja kyliä kohti ja eikä mitään vikaa päällänsä, mutta muutaman startin jälkeen syttyi taas valo palamaan ja tarkasti kuuntelemalla kuuli että tyhjäkäynnin läppä ilmeisesti valittaa (narisee) kankeasta liikkumisesta.
Eilen olin tuossa pihalla ja satuin mopon ohi kävelemään ja taas saakeli se kello oli kadonnut, avaimet sisältä ja testaamaan, taas akku kuollut..kele..
Olisi kiva tietää mistä alkaa sitä vikaa tonkimaan tuon akun osalta. Sehän olisi selvää jos se vain tyhjenisi, mutta kun se kuolee niin se hieman ihmetyttää..
"Kun Mustis liikkuu, sen rinnalla salamakin on hidas kuin etana..." (mustanaamio)
http://www.mainostuotteet.com