Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
    Olettekos huomanneet eroa koneen käyntilämmössä eri öljylaatujen tai -viskositeettien kanssa? Omassani (Monster 1000) öljynlämmöt tuntuvat nousseen ainakin muutamalla asteella sen jälkeen, kun vaihdoin uudet öljyt (Shell Advance 4 15-50). Vanhoista öljyistä ei tosin ole tietoa, että vertailu on vähän tuskallista...
    Ducati Monster 1000 S.i.e
    Joo, kyllä PAO:t ja esterit pienentää nestekoneissakin käyntilämpötilaa. Pudottaa mun kokemuksen mukaan veden lämpöjä usealla asteella.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
    Ilmanlämpökin noussut muutamalla asteella sitten viimeisen vaihdon, liekö tuokin öljyn ansiota?
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

How far can you travel when you're six feet underground?
    Ööh.. Digitaalinäyttö molemmille, vai millä ihmeellä toteatte öljyn ja veden lämpötilat muutaman asteen tarkkuudella..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Viskositeetti mulla on ollut sama aina mutta merkki on vaihtunut. Ja kyllä, huomasin eron. Ensimmäisellä mun omistuksessa suoritetulla öljynvaihdolla heitin sisään pyörän mukana tulleet aineet, en muista edes merkkiä. Seuraavalla vaihdolla (saman kesän aikana taisi jo tulla eteen) oli vuorossa Redlinet ja sen jälkeen flekti pyöri harvemmin.

Mun pyörässä on flekti kivasti satulan alla silleen että se puhaltaa kuumaa ilmaa suoraan kuskin alle. Perseenalusen lämpötilasta huomaa siis selkeästi milloin flekti pyörii. Siitä olen siis tuon lämpötilaeron päätellyt, ei mulla mittaria siihen ole (kuten ei ole jäähdytysnestettäkään).
    I ride the Lightning (XB9S -03)
    Lainaa Silver Bride kirjoitti Katso viesti
    Mun pyörässä on flekti kivasti satulan alla silleen että se puhaltaa kuumaa ilmaa suoraan kuskin alle. Perseenalusen lämpötilasta huomaa siis selkeästi milloin flekti pyörii. Siitä olen siis tuon lämpötilaeron päätellyt, ei mulla mittaria siihen ole (kuten ei ole jäähdytysnestettäkään).
    Lucky you. Mulla puhaltaa suoraan vasempaan sisäreiteen ja suoraan kasseille siitä

Hondasta en kyllä pysty sanomaan mitään kun heittelee veden lämmöt jo ihan törkeesti vauhdin ja kelin mukaan.
    Joo mulla on vedelle digitaalimittari ja järkevissä vauhdeissa lämpötila on kelistä riippumatta vakio, joten erojen huomaaminen ei ole vaikeaa. Öljyn lämpöä tietty pahempi tarkasti seurata.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
    Lainaa liuzka kirjoitti Katso viesti
    Lucky you. Mulla puhaltaa suoraan vasempaan sisäreiteen ja suoraan kasseille siitä

Hondasta en kyllä pysty sanomaan mitään kun heittelee veden lämmöt jo ihan törkeesti vauhdin ja kelin mukaan.
    Mullapa puhaltaa molempiin sisäreisiin (kasseille). Voin kertoa että on ihan vitukseen kuuma pyörä ajella ruuhkassa tuommoinen Gen 2 Aprilia RSVR
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
    Onneks mulla ei ole kasseja. En pysty täysin samaistumaan.
    Välillä kyllä joutuu tapeilla seisoskellen hetken ajamaan että saa persauksen tuuletettua.
    I ride the Lightning (XB9S -03)
    Lainaa D-Iivil kirjoitti Katso viesti
    Voin kertoa että on ihan vitukseen kuuma pyörä ajella ruuhkassa tuommoinen Gen 2 Aprilia RSVR
    Oma Honda hönkii kaiken kuuman nätisti mopon alle = ei ole tuskasen kuuma sen vuoksi näilläkään keleillä
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Ilmanlämpökin noussut muutamalla asteella sitten viimeisen vaihdon, liekö tuokin öljyn ansiota?
    Ilmanlammon nousu selittyy jaahdytysveden lammon nousulla joka johtuu lampimammasta ilmasta.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
    Lainaa D-Iivil kirjoitti Katso viesti
    Mullapa puhaltaa molempiin sisäreisiin (kasseille). Voin kertoa että on ihan vitukseen kuuma pyörä ajella ruuhkassa tuommoinen Gen 2 Aprilia RSVR
    Ei toi uudempi yhtään parempi.. Putki/joku lämmittää pohjetta niin et kirvelee tuntien jälkeen ja ilman ajohousuja palovammat reisissä kun runko polttaa. Onneks täällä ei ole kunnon ruuhkia, nämä kokemukset hellekelillä liikennevaloissa
    Aprilia Tuono V4R aprc + KTM
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Ööh.. Digitaalinäyttö molemmille, vai millä ihmeellä toteatte öljyn ja veden lämpötilat muutaman asteen tarkkuudella..
    Monsterissa koneen lämpö ilmoitetaan öljyn lämmön perusteella. Vettä kun koneessa ei ole...

Onhan tässä tietysti sekin muuttuja, että ulkoilman lämpötilat on öljynvaihdon jälkeen olleet keskimäärin hieman korkeammat, mutta siltikin näkemykseni on, että öljy käy lämpöisempänä verrattuna vanhaan.

Kuinkahan korkea tuommoisen nykyaikaisen täyssynteettisen öljyn käyttölämpötila kuuluu tai saa olla? Ducsun ohjekirja antaa aika laajan haarukan, muistaakseni jotain 70-120 tjsp... Missä teillä muilla on öljyn lämmöt pyörineet maantienopeuksissa ulkolämpötilan ollessa 25 c?
    Ducati Monster 1000 S.i.e
    Lainaa 142R kirjoitti Katso viesti
    Onhan tässä tietysti sekin muuttuja, että ulkoilman lämpötilat on öljynvaihdon jälkeen olleet keskimäärin hieman korkeammat, mutta siltikin näkemykseni on, että öljy käy lämpöisempänä verrattuna vanhaan.
    Itse kyllä laittaisin lämmönnoususta suurimman osan ulkolämpötilan nousun ansioksi. Pyörissä koskaan ollut mitään ölpänlämpömittareita, tuossa Xsarassa oli, ja parin kesän ajeluilla oli ulkolämpötilalla huomattava vaikutus mittarin näyttämään. Eikä toi muuttunut, vaikka öljyjä vaihtelikin.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

How far can you travel when you're six feet underground?
    VTR SP-2:ssa nesteiden lämpö seuraa aika tarkasti ulkoilman lämpötilan nousua. Jollain +18 kelillä on matka-ajossa satasen vauhdissa tyhjällä tiellä lämmöt 75-77 astetta. Jos ulkolämpö +28 niin nesteet vastaavassa ajossa n. 85-87 astetta.
    Omassa ilmajäähyssä ei ole tullut edes mieleen laittaa öljynlämpömittaria. Miksi pitäisi kiusata itseään sillä tiedolla? Rasva on kuumaa helteillä ja se tieto kyllä riittää. Riittävän kuumalla kelillä koneen tiivisteet hikoilevat öljyä jopa ulospäin; silloin on tosi kuumaa. Mutta kun toimii, niin olkoon.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
    Lainaa TunturiTT kirjoitti Katso viesti
    Omassa ilmajäähyssä ei ole tullut edes mieleen laittaa öljynlämpömittaria. Miksi pitäisi kiusata itseään sillä tiedolla? Rasva on kuumaa helteillä ja se tieto kyllä riittää. Riittävän kuumalla kelillä koneen tiivisteet hikoilevat öljyä jopa ulospäin; silloin on tosi kuumaa. Mutta kun toimii, niin olkoon.
    Nain on. Tieto lisaa tuskaa ja sitten alkaa vaanto siita mika oljy saa olla minkakin lampoista ennen kuin rajahtaa ja saako Delvacia valmiiksi lammitettyna.

Kesalla kun taalla on oikeasti lamminta mina pistan ilmajaahyhini 20w50 tai 20w60, vaikka valmistajan mukaan loysempikin riittaisi. Eron huomaa lahinna vaihteiston toiminnassa.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
    Lainaa GoSpel kirjoitti Katso viesti
    saako Delvacia valmiiksi lammitettyna.
    En tiedä mistä johtuu, mutta ainakin itselle on jäänyt mielikuva että juuri tuo kyseinen, maaginen neste lurahtaa varsin veteläksi korkeissa lämpötiloissa
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    En tiedä mistä johtuu, mutta ainakin itselle on jäänyt mielikuva että juuri tuo kyseinen, maaginen neste lurahtaa varsin veteläksi korkeissa lämpötiloissa
    Siksi sitä käytetäänkin kuorma-autoissa, joissa käyntilämmöt on alle 100 astetta =)
    Tähän ei pitäisi taas lähteä, mutta mitäpä veikkaatte "löystyykö" muut öljyt korkeammassa lämpötilassa?
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
    Sitä lurahtamisen astetta taitaa kuvata sen öljyn viskositeetti.
    <p>2002-2014</p>
    Paljon muuttujia tässäkin asiassa. Sanoisin että samanlämpöisiä on öljyt merkistä riippumatta jos olosuhteet on samat.
    BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
  23.  
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    Itselläni taas on päinvastaisia kokemuksia kun olen öljyjä ulos kuumista koneista laskenut, D kuuluu niihin öljyihin jotka ei tuu "vetenä" ulos.
    Pegaso IE