Tulokset 1:stä 24:een 24:sta
  1. #1
    En osaa käyttää hakua, tai sitten kyseistä threadia ei ole.
    Kaverini sanoi, että ostaa jäykemmät kumit, koska mahdollisessa kumin
    tyhjenemisessä jää enemmän pelivaraa, koska pehmeä kumi menee ajokelvottomaksi aikaisemmin. Miten on ? Etunen on juuri hakusessa, kaikki pitää saada. Turvallinen kumi, joka on ajettava kaikissa olosuhteissa.
  2. #2
    Täh?

    Eikös kumi osteta sillä periaatteella, että se pitää ilmat sisällään, ja moottoripyörä niin, että se pitää kumipuolen alaspäin?
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  3. #3
    Lainaa WH314 kirjoitti Katso viesti
    En osaa käyttää hakua, tai sitten kyseistä threadia ei ole.
    Kaverini sanoi, että ostaa jäykemmät kumit, koska mahdollisessa kumin
    tyhjenemisessä jää enemmän pelivaraa, koska pehmeä kumi menee ajokelvottomaksi aikaisemmin. Miten on ? Etunen on juuri hakusessa, kaikki pitää saada. Turvallinen kumi, joka on ajettava kaikissa olosuhteissa.
    Myy tuo amerikkalainen maatalouskone helvettiin, osta joku kevyt enska ja asenna siihen solukumit niin ei tarvii ilmojen karkaamista renkaasta murehtia. Takaisin asiaan, ostat sellaiset renkaat kuin siihen sun pyörään kuuluu mikäli turvallista vaihtoehtoa haet.
  4. #4
    siitä syystä kai ameriikassa gold wing kuskit käyttää auton run flät rengasta
  5. #5
  6. #6
    Kaveri kysyy ihan asiallisesti, että onko mopoihin saatavana ns. Runflat renkaita, jotka eivät menetä kaikkia ajo-ominaisuuksia puhjetessaan ja pelkkää vittuilua tarjotaan.

    Jos ei ymmärrä mistä on kyse niin linkkiä klikkaamalla voi sivistää itseään.

    http://www.nokianrenkaat.fi/innovati...un-teknologia/

    Jos taas ymmärsin väärin ja kysymys oli, että ostaako mopoon erilaiset renkaat kuin alunperin on tarkoitettu kuvitteellista hyötyä hakien niin ei ehkä kannata...
    Kirjoitan kuitenkin mitään tietämättömänä, joten suotta pahastut!
  7. #7
    Monessa renkaassa oleca c-tai g -merkintä kertoo vahvemmasta rungosta, ainakin metzelerin c oli perusrengasta paljon jäykempi ilmattomana, ei varmaan runflätti mutta parempi ku peruskumi
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  8. #8
    Kirjoitettua kieltä voi muotoilla monella tavalla ja sitä myös pystyy lukemaan monella tavalla.

    Aloittajan kysymyksestä ei juuri se run flat asia tullut mieleen, enneminkin joku finnoilkesoilin baarimyytti.
  9. #9
    jos tietämätön kysyy alan viisailta ja toinen tietämätön vastaa vittuilen omastaan mielestään nerokkaasti niin kuka on .... tätähän tää öurgii on
  10. #10
    Jos kysyjä tarkoittaa run-flat renkaita niitä tehdään moottoripyöriin.

    http://www.rhinotire.com/

    Suomessa ei ole jakelijaa. Käytössä ongelma on varmasti se, että jos moottoripyörään ei ole asennettu ilmanpaineen valvontaa jälkiasennuksena, ei tiedä että rengas on tyhjenemässä, kun sitä ei ajossakaan huomaa. Autoissa on run-flat rengaiden käyttöehtona TPMS- eli rengaspaineen valvontajärjestelmä joka
    tuli muuten pakolliseksi EUssa näinä aikoina uusiin autoihin.
    FJR -17
  11. #11
    kiitos asiallisesta tiedottamisesta munkin puolesta nyt on kyttien ihan turha heitellä niitä piikkimattoja mun eteen
  12. #12
    Lainaa hoplaa kirjoitti Katso viesti
    kiitos asiallisesta tiedottamisesta munkin puolesta nyt on kyttien ihan turha heitellä niitä piikkimattoja mun eteen
    Moottoripyoraileva munkki? Suomessa jossain bike monastery, I presume...

    Itse asiasta, renkaitten runkojen jaykkyyserolla ei merkitysta kumin tyhjentyessa. Samalla lailla makaa vannetta vasten ja menee pilalle jos ajetaan.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  13. #13
  14. #14
    Lainaa GoSpel kirjoitti Katso viesti
    Moottoripyoraileva munkki? Suomessa jossain bike monastery, I presume...

    Itse asiasta, renkaitten runkojen jaykkyyserolla ei merkitysta kumin tyhjentyessa. Samalla lailla makaa vannetta vasten ja menee pilalle jos ajetaan.
    niin pilalla mut pääsee renkaan vaihtoon max 150 kilsanpäähän
    Viimeksi muokannut: hoplaa; 30.07.2014 klo 21:21.
  15. #15
    Ajapa runflatilla paineettomana (tyhjänä) muutama kymmenen kilometriä huoltopaikalle ja kummikorjaamolla katso korjaavatko ja laittavatko saman renkaan alle... "Kylä valamis o."
    -06 Ducati 999s
  16. #16
    Ainakin autoissa nuo runflat-jyrät ryssivät ajo-ominaisuudet melko tehokkaasti. Ovat painavia ja äänekkäitä. Prätkässä ääni ei haittaa, mutta kovuus ja paino haittaavat.
    Niitä käytetään autoissa ainoastaan siksi, että silloin ei tyyppihyväksynnässä vaadita vararengasta eikä paikkaussatsia. Useimmat vaihtavat tavallisiin joko heti tai sitten kun ovat kuluneet.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  17. #17
    Lainaa hoplaa kirjoitti Katso viesti
    niin pilalla mut pääsee renkaan vaihtoon max 150 kilsanpäähän
    150km renkaalla joka ei ole runflat? Miten mahtaa onnistua...
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  18. #18
  19. #19
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Ainakin autoissa nuo runflat-jyrät ryssivät ajo-ominaisuudet melko tehokkaasti. Ovat painavia ja äänekkäitä. Prätkässä ääni ei haittaa, mutta kovuus ja paino haittaavat.
    Niitä käytetään autoissa ainoastaan siksi, että silloin ei tyyppihyväksynnässä vaadita vararengasta eikä paikkaussatsia. Useimmat vaihtavat tavallisiin joko heti tai sitten kun ovat kuluneet.
    Ihan tautisen painavia. Autoon tuli toinen kesäkumisatsi vanteineen välittömästi, paukkupullo, pikkukompura ja liimat takapaksiin. En kyllä pyöriini moisia ottaisi, menisi kevyet takovanteet ihan hukkaan.

    Tietysti jos rautaa on muutenkin yli 300kg niin sittenhän sillä ei ole niin merkitystä. Ei se massa suoraan menoa haittaa.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  20. #20
    image.jpg

    image.jpg

    Tuollaisella jesari paikalla ajelee huoletta tuollaiset 300 km.

    Pitää vain noin 50-70 kilsan välein vetäistä noin kolmen metrin pätkä uutta kulutuspintaa.
    Ettei varsinainen poikittain kuvassa näkyvä paikka kulu puhki.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  21. #21
    Kysyjä varmaankin tarkoittaa että kannattaako ostaa kantavuusluokaltaan minimivaatimusta kantavampi kumi. Jolloin runko olisi jäykempi ja pitäisi renkaan paremmin ryhdissään myös tyhjänä.

    Varmaksi en osaa sanoa, mutta jos noin on niin erot varmaan aika minimaalisia.
    Ja yleisen "ilmaista lounasta ei ole" -periaatteen mukaisesti huonoja puolia tulisi siinä sivussa; isompi hinta, vaikutus ajo-ominaisuuksiin täytenä ajettuna?

    mutta jos tällä tavoin tulee onnelliseksi niin efekti se on placebo-efektikin.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  22. #22
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    Kysyjä varmaankin tarkoittaa että kannattaako ostaa kantavuusluokaltaan minimivaatimusta kantavampi kumi. Jolloin runko olisi jäykempi ja pitäisi renkaan paremmin ryhdissään myös tyhjänä.
    Jos tämä on se mitä haetaan, niin tuo jäykkärunkoinen rengas jeesaa ainoastaan sillon kun ajaa paljon tourinkia 2 päällä sivulaukut täynnä tavaraa.

    Eipä siitä juuri mitään iloa ole jos rengas ei toivotusti tyhjenee. Matka tyssää siihen jos ei ole paikka-ainepullo mukana.

    On myös olemassa paikka- aine joka laitetaan renkaisiin ennaltaehkäisevästi.

    Olen nähnyt netissä videon jossa se heppuli ajaa laudan yli jossa on noin 10 naulaa.

    ( toivottavasti kysyjä ei ole tämän aineen sissimarkkinoitipäällikkö ja kylvä tätä samaa kysymystä kaikilla MP ja autopalstoilla eri versiona).
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  23. #23
    Nuo ennaltaehkäisevät paikka-aineet on maastofillariväellä suosiossa. Pääosa ajelee nykyisin tubeleksilla ja hyvinhän se töhnä tuntuu pelaavan. Olen pari kertaa kaverin perässä ajellessa päässyt näkemään kun rengas puhkeaa terävään kiven kulmaan, kuuluu suhahdus, valkoista paikkamähnää lentää kumista hiukan ja vuoto lakkaa. Ketju ei löysty hetkeksikään, eikä kuskilla ole havaintoa koko tapahtumasta. Toimii varmasti pärrän kumissa kunhan reikä ei ole kovin iso. Naulan reikä ei ole ongelma, vähän leveämmänkin vielä tukkii. hakusanalla "slime" löytyy ainakin yksi tuotemerkki, tuskin ainut. Käyttäisin varmaan itsekkin, mutta kun vuodessa menee ehkä yhteensä puoli tuntia sisäkumien vaihtoon, niin en ole jaksanut ryhtyä sotkemaan.
    Jos vaihdatat liikkeessä limatäytteiset renkaat, voi olla että muistavat sinut seuraavalla kerralla.
    Ja ei, minä en myy mitään.
  24.  
  25. #24
    Tämä aine josta minä puhuin on käsittääkseni jotain raskaamman kaluston suosimaa tavaraa ja ammattimies ruikkaa sen renkaisiin.

    Jos en ihan väärin muista, niin ruotsin armeja ja pelastuslaitos käyttää sitä.

    Ite en ole harkinnut, kun pelkään että se epätasapainottaa renkaan.

    Siinä mainos videolla oli prätkä, mutta ne nettisivut oli selkeesti tehty kosimaan järeämmän kaluston vehkeitä.

    ( ja siellä se maksaa oikeesti rahaa jos matka keskeytyy rengasrikkoon, mopoillessahan se lähinnä harmittaa kun joutuu kaivamaan ennenaikaisesti kuvetta).
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>