Ulinaa kuuluu jostain perästä (matkustajalla ja ilman) kun kanttailee yli 80km/h vauhdissa. Suoraan ajaessa on vaiti.
Rengas muutaman tonnin ajettu ME880. Perän laakeri vaihdettu alle 10k sitten. Öljyt näyttää pysyneen omalla puolellaan perässä.
Kun heiluttelee rengasta käsin ei tunnu mitään välyksiä, mutta ajaessa on sellainen fiilis/mutu että ikään kuin pientä muljahtelua tapahtuisi esim. kaistanvaihdoissa. Tämä voi toki johtua myös pääkopasta kun koittaa arvuutella mikä siellä on vikana.
Normaaliin ääniin ei tämä ulina ei kuulu, tosin ME880 on ensimmäistä kertaa alla, kuuluuko sen ominaisuuksiin kun kuluu?
R1150RT -03
3,0-3,1 on ollu, tosin viimeksi katoin ruotsin puolella. Pitää kokeilla vähän lisätä illemmalla, nyt on liian kuuma.
edit: löyty tuollanen sivu http://www.metzeler.com.au/shop/category/tyre-pressures, jonka mukaan aina tuonne 3,45 asti vois laittaa 2 päällä ajellessa.
R1150RT -03
Samaa mieltä ehdottomasti että rengas. Mulla kävi 2006 Norjan reissulla silleen että kesken matkaa alkoi 1100RT:stä kuuluu kantatessa ulinaa ja pysähdyin ensin vähän väliä kokeilemaan perää kunnes diagnosoin sen renkaan ulinaksi. Kotia tultua reissulta ensi töiksi uusi rengas taakse ja kas kummaa kun tuli peräremppakin tehtyä samalla , ei enään mitään ulinaa.
Nostappa keskiseisontatuelle ja pyörittele jos omistat stetoskoopin taitaa laakerita kuulua rutinaa
minulla 880 ja varsinkin vasemmalle kantatessa viehellystä / ulinaa.
KELA Racing Club /Hangaround
Päädyin laittamaan 3,4 bar ilmaa takaulisijaan. Lopputulemana ulinan sävy muuttui korkealta matalemmalle (häiritsevästä siedettävämmmäksi). Uudet tulpat päähän ja vanhat nautittuna runsaan veden kanssa, niin tuolla vajaan tuhannen km testikierroksella asian kanssa oppi hätäseen elämään.
Tästä päästäänkin esittämään jatkokymysys: Mikä rengas seuraavaksi? Hiljainen mielellään.
R1150RT -03
Se Maratoonarikin on ihqn hiljainen, kunhan ei kulu kupeille. Eli kunnon paineet uudesta alkaen, niin ei ala huutaa ennenkuin loppumetreillä.
<p>2002-2014</p>