Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    En edes etsinyt onko aiheesta ketjua aiemmin.

    Mutta asiaan, satuin sitten tänään onnellisesti mielestäni " tarpeeksi" lähelle, ja piti ajaa käymään paikassa.(Ikävä kyllä autolla). Kun vielä sattui tuon WDW viikon takia olemaan sunnuntaina auki.
    Olisi ollut mahdollista käydä myös opastettu kierros tehtaalla, ilman ennakkoilmoitautumista, mutta passasin sen (kierrän mielestäni erilaisia tehtaita työn puolesta eripuolella maailmaa ihan riittävästi, en mene niihin vapaa aikana).
    Mutta museo, mielenkiintoinen ja aika kattava museo Ducatin kilpailutoiminnasta (ikävä kyllä ihan kaikkea ei ollut paikalla, henkilökunnan mukaan muutama pyörä Misanossa (vai missä se rata tapahtuma nyt samaan aikaan oli).
    Mutta pois lukien ne vanhimmat ja se tonninen V4 , niin kaikki katupyörät uupuu museosta. Mielestäni se on puute ja olinkin sen takia hivenen pettynyt museokierrokseen.
    (Eikä yhtään 748 saati sitten 748R.)
    Lienee sellainen unohtunut sivujuonne tuotannossa tehtaan mielestä.

    Mitä mieltä muut paikkaan tutustuneet ovat?
    Itse ainakin odotin enemmän.
    748 02, 748R 02
  2. #2
    Paikalle en ole päässyt. Virtuaalikierroksen perusteella on kyllä käymisen arvoinen paikka. Jospa tuonne joskus pääsisi käymään?
    http://www.asphaltandrubber.com/news...ps/#more-56668
    -
  3. #3
    Poistettu
    Tehdaskierros oli itelleni ihan hyvä. Museo ok, ja pidin linjasta että kilpamopoista vain voittopyörät on siellä. Niin iso kun Vale onkin, hänen pyörä ei ole tästä syystä. Minusta myös näitä "modernimpia katu-ikoneja" olisi voinut olla enemmän.
  4. #4
    2 kertaa käynyt ja itse tykkäsin sekä tehdasrundista että museopuolesta. Itseäni ei juuri kiinnosta katsella sen enempää nykyisiä kuin vanhojakaan tuotantomalleja museotasolla, joten itselleni nuo voittoisat kilpapyörät on ehdottomasti se juttu. Ja onhan siellä mm. Haydenin Desmosedici, eikä sillä kisoja koskaan voitettu, joten GP puolelta löytyy vähän randomilla noita pyöriä. Ducati.Ms palstalla oli juttua yhdestä noista vanhoista superbikeista (joku niistä Fogartyn pyöristä), eikä se todellisuudessa ollut tarkalleen sen vuoden kilpapyörä 100%:sti, vaan osa niistä on parsittu kasaan osista. Ei niin, että tuolla olisi väliä, mutta mielenkiintoinen knoppi anyway. Eräs britti oli kasannut lähes täydellisen OEM kilpurin tuon kauden osalta, joka matchasi paremmin oikeaa kuin museon versio
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
  5. #5
    Olen käynnyt v. 2008.

    Ihan ok. Portilla pitää kysyä lupa, että saako mennä.. (sijaitsee tehdas-alueen sisäpuolella, mitään kylttejä en nähnyt missään..)

    Se, että katupyörät puuttuu johtuu varmaan osin myös siitä, että tilat on aika pienet. tämä pienuus häiritsee eniten. Historiaa kuitenkin on, että saataisiin aika isokin halli täytettyä tarinoilla ja kuvilla ja pyörillä.

    Tilan valaistus on todella kökkö. kuvien ottaminen haasteellista (ehkä tarkoituksellla?).

    Kaikkihan sitten käy myös siinä ison liikenneympyrän toisella puolella olevassa Ducati liikkeessä? Sieltä saa tarvittaessa krääsää ostaa mukaan.
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
  6.  
  7. #6
    Niin.
    Itseäni olisi museossa kiinnostanut juuri nuo vanhemmat katu mallit, joista itse en tiedä oikein mitään.
    No, historia on aina mielenkiintoista, esim. tehtaan alkuvuosien historiasta kertovat taulut lueskelin mielenkiinnolla.
    Tuo kisa historia nyt oli tuttua, tuolta 90luvulta tähän päivään kyllä, se vanhempi kilpailu historiikki kiinnosti.
    Kyllä silti (kritiikistäni huolimatta) käymisen arvoinen paikka.
    748 02, 748R 02