Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Uutena GT kuskina heräsi heti yksi kysymys että onko tämäkin ominaisuus muiden kolinoiden lisäksi,vaiko jotain pielessä?Vaihdetta vaihtaessa (joka vaihteella) tuntuu kytkinkahvassa pieni "sykäys". Tuttavallani on samanlainen ja puhelinkeskustelun perusteella hän väittää ettei ole moista havainnut. Omani on -12 vuosimallia ja hänen vuotta vanhempi. Koeajoin samanlaisen laitoksen parivuotta sitten (sekin oli siis -12 mallia) ja silloin en moiseen kiinnittänyt huomiota. Liekö sitten niin touhona kun pääsi kokeileen uutta mutta ei perse kestänyt laittaa,eikä kestä uutta vieläkään niin sorruin vähän käytettyyn.
  2. #2
    Vaihdeavustin?
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  3. #3
    Itsellä saman vuosimallin GTL ja sama "sykäys" tuntuu kahvassa. On käsittääkseni tämän mallin luistokytkimeen kuuluva ominaisuus. Pienemmälle vaihdettaessa kahva myös täristää lyhyesti, mikä kuuluu myös asiaan. Vaihteisto ja koko voimansiirtolinja on näissä todella äänekäs, mutta siihen tottuu.

    Juuri käytin pyörän 30 tonnin isossa huollossa ja pyysin kokenutta mekaanikkoa varta vasten kiinnittämään huomiota kaikkiin ääniin tms. kun ei ole ko. mallista mitään vertailukohtaa että mikä on normaalia ja mikä ei. Kaikki on kuulemma kunnossa.
  4. #4
    Mää 16-satasesta mitään tiedä mutta äänekäs, kulmikas loota ja voimansiirtolinja on Bemarin tavaramerkki Saattaa olla melkoinen järkytys Sukawondoista siirtyville. Toisaalta nuo alkavat tasoittua siinä 100tkm:n jälkeen kun porkkanasorveista jo vedetään lohkoja auki.
    <p>2002-2014</p>
  5. #5
    Normi settiä!
    Kyllähän tuon malliston voimansiirto kokonaisuutena pitää omaa älämölöä ihan "terveenäkin".
    On pauketta ja rutinaa laatikossa sekä tutinaa kytkimessä jne., mutta... jostain kumman syystä se vain toimii ja kuutosen tuottama huikea vääntö välittyy ladun suuntaan yllättävän luotettavasti.

    Pyydä seuraavassa huollossa tarkistamaan tai vie tarkistettavaksi jos alkaa liikaa vaivaamaan.

    Viki
    BMW S1000XR <- BMW K1600 GT
  6. #6
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Mää 16-satasesta mitään tiedä mutta äänekäs, kulmikas loota ja voimansiirtolinja on Bemarin tavaramerkki Saattaa olla melkoinen järkytys Sukawondoista siirtyville. Toisaalta nuo alkavat tasoittua siinä 100tkm:n jälkeen kun porkkanasorveista jo vedetään lohkoja auki.

    Näin se vain on ainakin ennen ollut ja taitaapa olla vieläkin.
    <p>R 1200 RT</p>
  7. #7
    Se on luistokytkin, joka tuon sykäyksen kahvaan aiheuttaa. Vaihdelaatikko vaihtui joskus loppuvuodesta 2012 vähemmän kolisevaan.
    Dixi et animam levavi
  8. #8
    Se kytkinkahvassa tuntuva nykäisy tai "porras" johtuu noiden kytkimen rakenteesta. Niissä on vipumekanismi, joka tehostaa kytkimen pitoa. Painejousien jäykkyyttä ei ole tarvinnut lisätä niin paljoa kuin moottorin huima vääntö olisi standardikytkimellä vaatinut. Kytkin siis pyrkii "haukkaamaan" kiinni kitkanvoimalla juuri kun kytkin ottaa hiukan kiinni. Tämä tekee myös liikkeelle lähdön haasteelliseksi. Esim. vastamäessä täydellä kuormalla on keskityttävä sievään lähtöön, varsinkin kiireessä stoppimerkin takaa ahtaaseen väliin tultaessa. Silloin tällöin takapenkiltä tuleekin opastusta asiaan.
  9. #9
    Asia kunnossa,kiitos vastauksista. Ei muuta kuin kolistellaan siis menemään
  10.  
  11. #10
    Kyseinen kolina ja tutina ikävä kyllä kuuluu 2010-2012 malleihin. 2013 vaihteito uusittu ja kolinaa ei enää esiinny ... siis itselläkin 2012 malli. Itse olen kyllä vääntämässä bmw:n kanssa asiasta ja mielestäni saavat korjata kolinat takuuseen ...
    Jan Mankki
    15320 Lahti
    0505358295
    jan.mankki@gmail.com