Kiitoksia poijjaat. Nyt sivusto toimii. Vielä yks kyssäri ennen kuin paan tilaksen meneen. Lähivalohimmelinä mun mopossa on H7. Ksenonkaupassa on sitten vaihtoehtona joko heijastin- tai linssiumpio. Kattelin tuota mun mopon umpiota ja siinä on himmelin takana heijastin mutta edessä joku tsydeemi elikäs onko tuo umpio kuitenkin heijastinumpio? Ei viihtis tilata väärää sarjaa.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Näin minä sen näkisin.
Heijastin: http://www.ridermagazine.com/wp-cont...ts_Greg-61.jpg
Linssi: https://www.xdcycle.com/discount-mot...5-gsxr1000.jpg
Elät vain kerran, jos uskallat. Kilon Gixeri.
Kiitoksia. Mun mopon keula näyttäisi olevan samanlainen kuin ylemmän linkin kuvassa. Ei siis niin isoja mollukoita kuin tuossa alemmassa linkissä.
Muoks. Ksenon nyt sitten tilattu. Otin 6000K joten ehkä hieman sinertävääkin sävyä. Mutta sehän sopii vallan hyvin mun sinivuokko outluukkiin (valkoinen mopo ja potta, ajopuvut mustia, ei rähinäremmiä).
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Noi värilämpötilat ovatkin mielenkiintoinen juttu. Vaikka kirkkaus vaikuttaa silmin nähden suuremmalta isoilla värilämpötiloilla, niin se vähiten kirkas onkin tehokkain
Xenonkaupan sivulta kopioitua:
"4300K ja 8000K värilämpötilojen valotehoero tuli testissä näkyviin. 4300K oli n. 30% tehokkaampi"
Lisää luettavaa täältä:
http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kau...elit/Valotesti
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Korkeajännitejohtojen jatkaminen saattaa olla haasteellista.. Vaan saahan noihin valmiitakin jatkojohtoja.
Route 66 - 2006.
Menin ja tilasin kaikesta varoittelusta huolimatta tuollaisen projektori-bixenonin. Ihan vaan harrastuksen vuoksi ja toiveena saada reilusti lisää valoa myös pitkille.
Ylemmässä on vielä vakio H7 paikallaan, sen paikalle ei projektori mahdu ainakaan tuohon K3 1000 gixerin umpioon. Ja onpahan ainakin laillinen lähivalo aina käytettävissä, vaikka xenonin piuhat irroittaisikin. Lisäksi jätin orggis kaukovalon heijastimen paikalleen koskemattomana, eli tämä modaus voidaan poistaa ja palata takaisin originaalivaloihin tarvittaessa. Projetorilla tulee sekä lähi- että kaukovalot kiinteällä polttimolla. Sisällä on solenoidi, joka ohjaa varjostinta, jolla luodaan lähivalokuvio. Valon määrät pitää vertailla, kunhan tulee tarpeeksi pimeää sitä varten.
Tähän meni kolmisen tuntia mukaanlukien irroitus pyörästä ja asennus takaisin paikalleen. Suurin työ oli muokata projektorin suojus sopimaan heijastimien väliin, kun ei se mennytkään ihan heittämällä tuohon pienen heijastimen sisälle. Sieltä ja täältä piti leikata paloja pois tuosta suojuksesta, mutta ihan nätiksi se jäi, eikä ulospäin juuri huomaa, että sitä on muokattu. Umpion avaaminen vei kymmenen minuuttia uunissa ja pari minuuttia lasin irroitusta umpion pohjasta. Kun projektori oli vihdoinkin paikallaan, lämmitin tuota toiset kymmenen minuuttia uunissa ja lasi meni nätisti takaisin kiinni umpioon. Johdotus on vielä tekemättä, olettaisin sen vievän suunnilleen saman verran aikaa.
Muok:
Sen verran vielä piti sanomani, että koska tuo projektori on kiinnitetty alkuperäiseen heijastimeen, umpion korkeus- ja sivusäädöt toimivat normaalisti. Valon suunnan saa siis säädettyä ihan yhtälailla kuin originaalipolttimoillakin.
Muoks:
Pari tuntia asentelin sähköjä, eniten aikaa meni sovitellessa ballastia katteiden alle piiloon. Tässä lopputulos. Vaikka kuvassa valo näyttää soikealta, on se paljain silmin ihan pyöreä, kamera vääristää jostakin syystä.
![]()
Viimeksi muokannut: miklis; 10.08.2014 klo 21:58.
Elät vain kerran, jos uskallat. Kilon Gixeri.
Tään mun kommenttivuodatus tulee aika myöhään, mutta kommentoidaan nyt kun toissaviikolla tuli tuo ajovalopolttimo vaihdettua. Mittariston irrotus on välttämätöntä, koska muuten polttimoa ei saa irti tai ainakaan minä en saanut. No, mittaristo irtoaa kun avaa kaksi kuusiokoloruuvia ja sitten työntää alakautta mittariston ulos. Saa käyttää voimaa ihan kunnolla sillä keskityskumi on tiukka. Tämän jälkeen polttimon saa vaihdettua helposti, kun on suora näköyhteys katteen sisään.
Valojen säätö on on myös tehtävä mittaristo irrotettuja. 8 mm pikkuräikällä pyöritetään oikeanpuolesta ruuvia niin säätyy ylos/alas. Vasemmalla ruuvilla säätyy suunta. Mainittakoon, että kaukovalon kohdalla ruuvit ovat toisinpäin, eli vasen alas/ylös. Ainakaan mun pyörässä valojen suuntaus ei ollut ostettaessa kohdallaan.
Olen erimieltä xenonien tarpeesta. Tulin torstaina 11.6.2015 Norjasta ja tunneleita tuli ajettua ainakin 50 kpl. Näin ihan hyvin vakiolampulla, joka on H7 ja edullinen sellainen.