Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 41:een 41:sta
  1. #31
    Lainaa Pavel Pude kirjoitti Katso viesti
    Muistaakseni autojen orgit on 4700K ja eli nappaat vaan 5000K niin on valotehoiltaan hyvät.
    Kiitoksia poijjaat. Nyt sivusto toimii. Vielä yks kyssäri ennen kuin paan tilaksen meneen. Lähivalohimmelinä mun mopossa on H7. Ksenonkaupassa on sitten vaihtoehtona joko heijastin- tai linssiumpio. Kattelin tuota mun mopon umpiota ja siinä on himmelin takana heijastin mutta edessä joku tsydeemi elikäs onko tuo umpio kuitenkin heijastinumpio? Ei viihtis tilata väärää sarjaa.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  2. #32
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Kiitoksia poijjaat. Nyt sivusto toimii. Vielä yks kyssäri ennen kuin paan tilaksen meneen. Lähivalohimmelinä mun mopossa on H7. Ksenonkaupassa on sitten vaihtoehtona joko heijastin- tai linssiumpio. Kattelin tuota mun mopon umpiota ja siinä on himmelin takana heijastin mutta edessä joku tsydeemi elikäs onko tuo umpio kuitenkin heijastinumpio? Ei viihtis tilata väärää sarjaa.
    Näin minä sen näkisin.

    Heijastin: http://www.ridermagazine.com/wp-cont...ts_Greg-61.jpg

    Linssi: https://www.xdcycle.com/discount-mot...5-gsxr1000.jpg
    Elät vain kerran, jos uskallat. Kilon Gixeri.
  3. #33
    Kiitoksia. Mun mopon keula näyttäisi olevan samanlainen kuin ylemmän linkin kuvassa. Ei siis niin isoja mollukoita kuin tuossa alemmassa linkissä.

    Muoks. Ksenon nyt sitten tilattu. Otin 6000K joten ehkä hieman sinertävääkin sävyä. Mutta sehän sopii vallan hyvin mun sinivuokko outluukkiin (valkoinen mopo ja potta, ajopuvut mustia, ei rähinäremmiä).
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  4. #34
    Noi värilämpötilat ovatkin mielenkiintoinen juttu. Vaikka kirkkaus vaikuttaa silmin nähden suuremmalta isoilla värilämpötiloilla, niin se vähiten kirkas onkin tehokkain

    Xenonkaupan sivulta kopioitua:

    "4300K ja 8000K värilämpötilojen valotehoero tuli testissä näkyviin. 4300K oli n. 30% tehokkaampi"

    Lisää luettavaa täältä:
    http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kau...elit/Valotesti
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  5. #35
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Tuo GSX-F:n valoratkaisu oli tosiaan vähän hassu, kun siinä on H7 lähivalona ja H4 pelkkänä kaukovalona.
    Jos tuo olisi fiksusti toteutettu, niin H7 lähivalopolttimon kärähtäessä H4 polttimon lähivalo kytkeytyisi päälle. Ei taida olla..? Tuollaista kytkentää ehkä suunnittelisin, jos ko. pyörän omistaisin.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  6. #36
    Lainaa Knaku kirjoitti Katso viesti
    Itse asensin xenonit GSXR:ään. Mittariston irroittaminen, vanha lamppu pois, xenon tilalle ja johtojen yhdistäminen. Vaikeinta oli löytää tuolle bellastille fiksu paikka, jotta sai piiloon.
    Mihis sä jemmasit tuon ballastin?
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  7. #37
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Mihis sä jemmasit tuon ballastin?
    Mulla se on osin kattteiden alla, ilmanottoputken lähellä. Siellä oli tilaa pikkuisen. Osa jää näkyviin, mutta sitä on luultu hälyttimeksi (Cobra -teksti näkyy )


    Mitä mallikohtaiselta sivustolta aikanaan lueskelin, niin osa oli jatkanut johtoja ja laittanut nuo penkin alle.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  8. #38
    Lainaa Knaku kirjoitti Katso viesti
    Mulla se on osin kattteiden alla, ilmanottoputken lähellä. Siellä oli tilaa pikkuisen. Osa jää näkyviin, mutta sitä on luultu hälyttimeksi (Cobra -teksti näkyy )


    Mitä mallikohtaiselta sivustolta aikanaan lueskelin, niin osa oli jatkanut johtoja ja laittanut nuo penkin alle.
    OK, kiitos tiedosta. Täytyy katsoa jatkanko johtoja vai paanko katteiden alle. Xenon odottaa postissa noutoa mutta asennus jää vähän myöhäisemmäksi.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  9. #39
    Korkeajännitejohtojen jatkaminen saattaa olla haasteellista.. Vaan saahan noihin valmiitakin jatkojohtoja.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  10. #40
    Menin ja tilasin kaikesta varoittelusta huolimatta tuollaisen projektori-bixenonin. Ihan vaan harrastuksen vuoksi ja toiveena saada reilusti lisää valoa myös pitkille.

    Ylemmässä on vielä vakio H7 paikallaan, sen paikalle ei projektori mahdu ainakaan tuohon K3 1000 gixerin umpioon. Ja onpahan ainakin laillinen lähivalo aina käytettävissä, vaikka xenonin piuhat irroittaisikin. Lisäksi jätin orggis kaukovalon heijastimen paikalleen koskemattomana, eli tämä modaus voidaan poistaa ja palata takaisin originaalivaloihin tarvittaessa. Projetorilla tulee sekä lähi- että kaukovalot kiinteällä polttimolla. Sisällä on solenoidi, joka ohjaa varjostinta, jolla luodaan lähivalokuvio. Valon määrät pitää vertailla, kunhan tulee tarpeeksi pimeää sitä varten.


    Tähän meni kolmisen tuntia mukaanlukien irroitus pyörästä ja asennus takaisin paikalleen. Suurin työ oli muokata projektorin suojus sopimaan heijastimien väliin, kun ei se mennytkään ihan heittämällä tuohon pienen heijastimen sisälle. Sieltä ja täältä piti leikata paloja pois tuosta suojuksesta, mutta ihan nätiksi se jäi, eikä ulospäin juuri huomaa, että sitä on muokattu. Umpion avaaminen vei kymmenen minuuttia uunissa ja pari minuuttia lasin irroitusta umpion pohjasta. Kun projektori oli vihdoinkin paikallaan, lämmitin tuota toiset kymmenen minuuttia uunissa ja lasi meni nätisti takaisin kiinni umpioon. Johdotus on vielä tekemättä, olettaisin sen vievän suunnilleen saman verran aikaa.


    Muok:
    Sen verran vielä piti sanomani, että koska tuo projektori on kiinnitetty alkuperäiseen heijastimeen, umpion korkeus- ja sivusäädöt toimivat normaalisti. Valon suunnan saa siis säädettyä ihan yhtälailla kuin originaalipolttimoillakin.




    Muoks:

    Pari tuntia asentelin sähköjä, eniten aikaa meni sovitellessa ballastia katteiden alle piiloon. Tässä lopputulos. Vaikka kuvassa valo näyttää soikealta, on se paljain silmin ihan pyöreä, kamera vääristää jostakin syystä.
    Viimeksi muokannut: miklis; 10.08.2014 klo 21:58.
    Elät vain kerran, jos uskallat. Kilon Gixeri.
  11.  
  12. #41
    Tään mun kommenttivuodatus tulee aika myöhään, mutta kommentoidaan nyt kun toissaviikolla tuli tuo ajovalopolttimo vaihdettua. Mittariston irrotus on välttämätöntä, koska muuten polttimoa ei saa irti tai ainakaan minä en saanut. No, mittaristo irtoaa kun avaa kaksi kuusiokoloruuvia ja sitten työntää alakautta mittariston ulos. Saa käyttää voimaa ihan kunnolla sillä keskityskumi on tiukka. Tämän jälkeen polttimon saa vaihdettua helposti, kun on suora näköyhteys katteen sisään.
    Valojen säätö on on myös tehtävä mittaristo irrotettuja. 8 mm pikkuräikällä pyöritetään oikeanpuolesta ruuvia niin säätyy ylos/alas. Vasemmalla ruuvilla säätyy suunta. Mainittakoon, että kaukovalon kohdalla ruuvit ovat toisinpäin, eli vasen alas/ylös. Ainakaan mun pyörässä valojen suuntaus ei ollut ostettaessa kohdallaan.

    Olen erimieltä xenonien tarpeesta. Tulin torstaina 11.6.2015 Norjasta ja tunneleita tuli ajettua ainakin 50 kpl. Näin ihan hyvin vakiolampulla, joka on H7 ja edullinen sellainen.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12