Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 88:sta
  1. #31
    Lainaa moottoristi kirjoitti Katso viesti
    ProOilerissa on vakiona, näköjään, sellainen ominaisuus, että sytyttää sen pisteen siihen ohjelmointinumeron jälkeen, jos takajarrua liikaa käyttää. Toisin sanoen menettää tiedon renkaan pyörimisestä. Magneetti hävittää jostakin syystä magneettisuutensa lämmetessään. Valmistaja vähän kummeksui, mutta posti toi uusia magneetteja ja muutaman tuhat kilometriä ne toimivatkin, vaan aina alkaa piiputtaan, jos takajarrua "liikaa" käyttää.

    Kertokaa mulle, miten jarruja kuuluis käyttää. Ajan vuoristoalueella, koko ajan nousua ja laskua +/- 1500m. Moottorijarrutuskin on aika rajun kuuloista, ellei jarruilla avita. Mielellään käyttäisin hieman takajarruakin.
    Itse tappelin myös ton magneetin ja anturin asennuksen kanssa. Magneetti pyrki uppoamaan reikään liian syvälle. Parin säädön jälkeen kyllästyin ja tilasin GPS-anturin. Hinta säästyy asennustyössä.
    SF 1098S
    MTS 1200S
    1190R
  2. #32
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Kaikilla magneeteilla on ns Curie-lämpötila jossa ne menettävät magneettisuutensa. Useimmilla magneeteilla se on yli 700 astetta, joten aika julman kuumaksi taidat jarrusi rääkätä siellä vuoristossa. Jarrujen käyttötapaan en osaa neuvoa, mutta erilaisten paremmin purevien jarrupalojen kokeilu voisi olla yksi vaihtoehto. Jos jarrutus on lyhyt ja tehokas, jarru ei lämpene niin pahasti, koska jäähtymisaikaa mutkien väliin tulee lisää.
    Kyllähän mä jäähdyttelen mutkien välillä, en toki laahauta jarruja, lyhyillä jarrutuksilla purin tulemaan alas, etujarrutkin pelissä parhaan taitoni mukaan. Jarrulevy ei kyllä oo likikää Curie-lämmöissä, viittä vaille, että paljaalla kädellä kestää koskea.

    Valmistaja tiesi epäillä tuota ja lähetti uusia magneeetteja. Uusilla pelaa muutaman tonnin ja sit alkaa pätkiä. Ensimmäinen magneetti meni sököksi niin, ettei signaalia tullut jo parinsadan metrin ajon jälkeen ja jarruun ei ollut koskettukaan, ei laahannutkaan, jarrulevy oli ilman lämpötilassa.
    Samin vinkki jarrupaloista pitää pistää korvan taakse.

    Tuoko GPS se pitää hankkia
    Kawasaki toimii, ainakin toistaiseksi
  3. #33
    Lainaa moottoristi kirjoitti Katso viesti
    Valmistaja tiesi epäillä tuota ja lähetti uusia magneeetteja. Uusilla pelaa muutaman tonnin ja sit alkaa pätkiä. Ensimmäinen magneetti meni sököksi niin, ettei signaalia tullut jo parinsadan metrin ajon jälkeen ja jarruun ei ollut koskettukaan, ei laahannutkaan, jarrulevy oli ilman lämpötilassa.
    Erikoinen ongelma on kyllä sitten. Yksi mieleen tuleva asia on sitten jarrulevyn materiaali, että se itsessään jotenkin magnetoituisi niin, ettei pulssi ole enää selkeä. Anturia ei kuitenkaan ole uusittu ongelman ratkaisemiseksi? Tiedätkö muuten onko anturi abs-tyylinen tunnistinkela vai reed-kytkin? Ensinmainittu voisi olla herkkä johtoon muista sähkölaitteista tuleville häiriöille.
  4. #34
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Erikoinen ongelma on kyllä sitten. Yksi mieleen tuleva asia on sitten jarrulevyn materiaali, että se itsessään jotenkin magnetoituisi niin, ettei pulssi ole enää selkeä. Anturia ei kuitenkaan ole uusittu ongelman ratkaisemiseksi? Tiedätkö muuten onko anturi abs-tyylinen tunnistinkela vai reed-kytkin? Ensinmainittu voisi olla herkkä johtoon muista sähkölaitteista tuleville häiriöille.
    Tuo sinun teoriasi on käynyt minullakin mielessä. Se ensimmäinen magneetti kun antoi lopuksi aina välillä aivan helekutisti signaalia ja sit ei tuntikausiin mitään. Magneetti kyllä irrallaan ollessaan napsahtaa rautaan kiinni näppituntumalta yhtä hyvin, kuin uusikin. Anturinkin uusin, vaan se ei auttanut, ainoastaan magneeti uusiminen helppasi.
    Anturi on reed-kytkin, joten ei pitäis harhoja olla.
    Kawasaki toimii, ainakin toistaiseksi
  5. #35
    Sillä reedin asennolla suhteessa magneettiin on iso merkitys. Ettei ole päässyt kääntymään?

    Itselläkin tuo signaali katoili välillä, uusi magneetti ja reed-kytkinkin oli tilattuna vaan laitoinkin sitten gps-ohjausboksin niin ei ole tarvinut enää kikkailla tuon kanssa. Ettei olis vieläkin jossain autotallin hyllyllä nuo uudet käyttämättömät.
    Valkyrie GL1500C F6C -97
  6. #36
    Lainaa Zuba kirjoitti Katso viesti
    Sillä reedin asennolla suhteessa magneettiin on iso merkitys. Ettei ole päässyt kääntymään?

    .
    Se asento on todellakin aika tarkka. Mut olen sen saanut liimattua niin, ettei se liiku, tahi jos liikkuu, niin ainakin näen sen, todennäköisesti jää roikkumaan ihan irti.
    Kaikin puolin hakenut parhaan paikan anturille suhteessa magneettiin. Tuo GPS systeemikö toimii mainiosti?
    Kawasaki toimii, ainakin toistaiseksi
  7. #37
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Toisaalta o-renkaalliset ketjut eivät vaadi muuta kun ohutta pintavoitelua kitkan vähentämiseksi.
    Öljyä rättiin, takapyörä ilmaan ja pyörähdys ja ketjussa öljykalvo!

    Ketju ja vanne pysyy puhtaana. Ketju ei kerää, hiekkaa eikä likaa. Mielestäni liimamaiset ketjusprayt ovat viho viimeinen keksintö ketjujen voiteluun. Valimoteollisuudessa missä paljon hiekkaa ja ketjuja, niin jätetään mielummin voitelematta, koska kuluminen vähempää.
    Olen pahoillani aiheeseen liittymättä huutelen mutta eikös o-ketjussaki se rullan sisällä oleva tappi vaadi voitelun?
    Honda CBR 1100 XX -99
  8. #38
    Lainaa moottoristi kirjoitti Katso viesti
    Se asento on todellakin aika tarkka. Mut olen sen saanut liimattua niin, ettei se liiku, tahi jos liikkuu, niin ainakin näen sen, todennäköisesti jää roikkumaan ihan irti.
    Kaikin puolin hakenut parhaan paikan anturille suhteessa magneettiin. Tuo GPS systeemikö toimii mainiosti?
    Toimii. Boxista pitää vaan muistaa vaihtaa yhden johdon kytkentä. Mulla on nyt kahdessa pyörässä. Ajettu yhteensä noin 13 tkm, myös radalla. Ei yhtään häiriötä.
    SF 1098S
    MTS 1200S
    1190R
  9. #39
    Lainaa scud kirjoitti Katso viesti
    Olen pahoillani aiheeseen liittymättä huutelen mutta eikös o-ketjussaki se rullan sisällä oleva tappi vaadi voitelun?
    Ei vaadi niinkauan kun o-renkaat (tai x-renkaat) on ehjät. Idea verrattuna vanhoihin ketjuihin on juuri siinä että tuo tiiviste estää lian pääsyn tapille ja kestovoitelun pääsyn pois tapilta.
    FJR -07
  10. #40
    Lainaa scud kirjoitti Katso viesti
    Olen pahoillani aiheeseen liittymättä huutelen mutta eikös o-ketjussaki se rullan sisällä oleva tappi vaadi voitelun?
    Rullan päissä ei ole tiivistettä joten siihen väliin on hyvä laittaa vähän liukastetta. Rasvarit kuten Pro- ja Scottoiler syöttävät öljyn rattaan kylkeen josta se osuu enimmäkseen juuri tähän väliin. Vähäinenkin öljymäärä alentaa kitkaa ja siten ketjun kuumenemista. Liika lämpö käy tiivisteiden päälle.

    Netistä löytyy hyviä kuvia rakenteesta, esim tässä.
    SF 1098S
    MTS 1200S
    1190R
  11. #41
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Rullan päissä ei ole tiivistettä joten siihen väliin on hyvä laittaa vähän liukastetta. Rasvarit kuten Pro- ja Scottoiler syöttävät öljyn rattaan kylkeen josta se osuu enimmäkseen juuri tähän väliin. Vähäinenkin öljymäärä alentaa kitkaa ja siten ketjun kuumenemista. Liika lämpö käy tiivisteiden päälle.
    Tässä vielä linkki kuvaan jossa tuo rasvausta todellisuudessa tarvitseva rullan ja holkin väli on erikseen osoitettu.

    http://www.xbhp.com/talkies/attachme...in-diagram.jpg

    Eli o- ja x-rengas huolehtii kyllä niveltapin mutta ei rullan ja holkin väliä, joka liikkuu joka ikinen kerta kun ketju kohtaa hammasrattaan. Tuossa välissä voitelu vähentää sekä rattaan kulumista että ketjun kuumenemista.
  12. #42
    Laitoin busaan Pro-oilerin kun kilometrejä oli noin 70tkm. Sen jälkeen en ole ketjuja erikseen rasvannut, samat ketjut vieläkin ( nyt 126tkm) eikä vielä ole kulumisen merkkejä. Parasta on kun pitkän ajopäivän jälkeen ei tarvitse muistaa rasvausta ( ketjuthan rasvataan ajamisen jälkeen jotta ylimääräiset liuottimet haihtuvat lämpimistä ketjuista ja rasva myös tunkeutuu paremmin niihin). Säiliö kestää 6-9tkm riippuen asetuksesta, ei hirveästi tarvitse uhrata sillekään ajatuksia. Sotkeehan tuo takavannettajos syöttöä on liikaa mutta ei tuo mikään näyttelyesine ole, ajamista varten sekin on hankittu.
  13. #43
    Ja öljy lähtee vanteelta vaivattomasti vaikka ihan kuivalla rätillä, toisin kuin ketjusprayt jotka tarttuvat kiinni kuin terva.
    Valkyrie GL1500C F6C -97
  14. #44
    Tosiaanki tuota rullan ja holkin väliä tarkotin, on käsitteet vähän hukassa kiitos informaatiosta.
    Honda CBR 1100 XX -99
  15. #45
    Lainaa bozo kirjoitti Katso viesti
    Asennettu, jokunen sata kilsaa ajeltu ja hyväksi havaittu! Voin suositella lämpimästi. Eikä ole hinnan kiroissa.

    Tää alko kiinnostaa. Scottoileria meinasin mutta hintaero on sen verran suuri että varmaan just muistaa vaikka tankkauksen yhteydessä painaa kerran nappulaa. Tarvinnee panna tilaten, tuossa ei korkeelta putoa.
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  16. #46
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Tää alko kiinnostaa. Scottoileria meinasin mutta hintaero on sen verran suuri että varmaan just muistaa vaikka tankkauksen yhteydessä painaa kerran nappulaa. Tarvinnee panna tilaten, tuossa ei korkeelta putoa.
    Loobman mullakin alla nyt 4000km ja olen ollut tyytyväinen. Asennus oli vähän näpertelyä, mutta sen jälkeen helppo ja hyvä laite.
    Ducati XDiavel
    ex. Suzuki GSR600
  17. #47
    Näpertely kuuluu tiiviisti asiaan ei tuota ongelmia.
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  18. #48
    Juuri pistin uuden ketjuratassetin tilaukseen ja etsiskelin samalla automaattista ketjurasvaajaa kun ei jaksa noiden suihkupullojen kanssa enää pelailla. Pistin sitten tuon loobmanin tilaukseen kun ei ollut kovin hinnakas.
    Respect is not given, it is taken!

    Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2005
    EX. Kawasaki ZX-6R 2003
  19. #49
    Kans nakuttelin tilauksen menemään. Jos toimii tulee myöhemmin tod näk myös trumppaan. Oon patalaiska rasvaamaan noita ketjuja, ikinä muista...
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  20. #50
    Onko kenelläkään kokemusta Cobrra Nemo 2:sta?

    http://www.cobrra.sk/en/nemo-2-devic...nd-quad-chains

    Näyttäisi olevan OSCOn tapainen laite.
    Storm myy.
  21. #51
    Vähän tyhmiä kysymyksi, mutta..
    Ite viimekesänä värkkäsin Scottoilerin Bläkkäriin ja epäilys on, että ei toimi.
    1. Alipaineletku on oikein. Saakohan öljynsiirtoletkusta ilmaa?
    2. Pitääkö öljysäiliö olla ilman täyttöletkua? Eli vaikuttaako jotenkin alipaineeseen, jos täyttöletku pullossa paikoillaan.
    3. Onko teillä öljysäiliö asennettuna pystyasentoon?
    Hemuli59
  22. #52
    Lainaa jha kirjoitti Katso viesti
    Onko kenelläkään kokemusta Cobrra Nemo 2:sta?

    http://www.cobrra.sk/en/nemo-2-devic...nd-quad-chains

    Näyttäisi olevan OSCOn tapainen laite.
    Storm myy.
    Juuri asensin joten kokemuksia on tulossa. Pitää huomenna hakea öljyt vielä ja sitten testaamaan. Helppo oli kyllä asentaa.
    "Tyhmyys ihmisen tyhmentää" -FG
  23. #53
    Lainaa kotterokuski kirjoitti Katso viesti
    Juuri asensin joten kokemuksia on tulossa. Pitää huomenna hakea öljyt vielä ja sitten testaamaan. Helppo oli kyllä asentaa.
    Joko sitä kokemusta on kertynyt?
    ---------------------------------------------
    Kawasaki z1000sx 2012
    ex Suzuki GSF 1250 S Bandit 2009
    ex Kawasaki er6-n 2006
    ex Helkama Raisu 1983
    ---------------------------------------------
  24. #54
    Lainaa yonez kirjoitti Katso viesti
    Joko sitä kokemusta on kertynyt?
    kokemukset kyseisestä vekottimesta kiinnostais täälläkin
    "Never ride faster than your guardian angel can fly"
  25. #55
    Lainaa Paksu1000 kirjoitti Katso viesti
    kokemukset kyseisestä vekottimesta kiinnostais täälläkin
    Mulla oli tuplax:ssä tollanen pari kesää eli vajaa 20tkm ja nyt tälle kesää laitoin sellasen myös Busaan kun ei voinut elää ilman

    Letkun päähän kantsii laittaa isompi letkunpätkä (~5cm pituinen) ns. suuttimeksi niin ei mene tukkoon, koska itse asensin letkun hankaamaan takavälityksen pintaa. Orggis letku on muovia joka kuluu ja tukkii putken herkästi. Nyt siis se letkunpätkä hoitaa saman homman muttei tukkiinnu..

    Tyyppivikana saattaa tulla että putki hankaa itsensä puhki siitä telineen läpiviennistä mikä asennetaan svingin alapuolelle. Ei haittaa menoa, koska paineilmaputkiliittimillä voi putkea jatkaa, joten putkesta voi sen esim. viimeiset 10 cm vaihtaa, jos menee puhki... ehkä kerran 15tkm ainana...

    Kuvassa säiliön asennus tuplaX:ssä eli todella helppo ja vaivaton käyttää. Samaan paikkaan asensin myös busassa.

    Suzuki Hayabusa
  26. #56
    Lainaa JSK kirjoitti Katso viesti
    Mulla oli tuplax:ssä tollanen pari kesää eli vajaa 20tkm ja nyt tälle kesää laitoin sellasen myös Busaan kun ei voinut elää ilman

    Letkun päähän kantsii laittaa isompi letkunpätkä (~5cm pituinen) ns. suuttimeksi niin ei mene tukkoon, koska itse asensin letkun hankaamaan takavälityksen pintaa. Orggis letku on muovia joka kuluu ja tukkii putken herkästi. Nyt siis se letkunpätkä hoitaa saman homman muttei tukkiinnu..

    Tyyppivikana saattaa tulla että putki hankaa itsensä puhki siitä telineen läpiviennistä mikä asennetaan svingin alapuolelle. Ei haittaa menoa, koska paineilmaputkiliittimillä voi putkea jatkaa, joten putkesta voi sen esim. viimeiset 10 cm vaihtaa, jos menee puhki... ehkä kerran 15tkm ainana...

    Kuvassa säiliön asennus tuplaX:ssä eli todella helppo ja vaivaton käyttää. Samaan paikkaan asensin myös busassa.

    Kai tommonen sit täytyy laittaa talvella tilaukseen
    "Never ride faster than your guardian angel can fly"
  27. #57
    mitähän tuollainen cobbbbra maksaa..? pro-oileriin olen itse ollut tyytyväinen toistaiseksi. se oli jotain parisataa aikanaan ja 2,5dl säiliö riittää pitkään.
    '07 XX, '09 GSA, '91 5900GLX ja '89 W124.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    5 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  28. #58
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    mitähän tuollainen cobbbbra maksaa..? pro-oileriin olen itse ollut tyytyväinen toistaiseksi. se oli jotain parisataa aikanaan ja 2,5dl säiliö riittää pitkään.

    129€
    This is my KTM. There are many like it, but this one is mine.
    Enduro rescue team
  29. #59
    hieman of topic, mutta sallittaneen?

    Kaupalisten valmissarjojen lisäksi DIY - vaihtoehtoihin löyty mielenkiintoinen pumppu. (viimein)

    Peristalttinen pumppu

    yksinkertasimmillaan tarttee sulakkeen ja painonapin johtoinen ja letkut+säiliön, hieman kehittyneenpänä vain nopeuden säätimen / jaksottimen..

    Tuon tyyppinen pumppu on luontaisesti varsin hidas, joten ei ammu kauhilla paineella ja toimii myös sulkuna, toisin kuin tuulilasinpesurin moottorit.

    Kertoilen lissää kunhan saapuu paketti suomeen ja


    Edit: pumput tullu ja vaikuttaa ihan hyvältä. 2/4mm silikoni letkusta puskee irto mp akusta suoralla virralla n 0.7dl minuutissa. Tuottaa varsin hyvin painetta. En mitannu mutta letkun päätä supistamalla ampuu pontevasti ohuen suihkun.
    Sulkee letkun tiiviisti kun on pysähdyksissä. Keinukytkimellä katkomalla pääsi n 6pisaraa/napsaus, painonapilla pääsis helposti parin pisaran tahtiin
    Eli potentiaalia voitelukoneeseen on.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  30.  
  31. #60
    Toi cobrra kiinnostaa itseäni lähinnä siksi, ettei tarvitse koskea pyörän omiin sähköihin tai alipaine systeemeihin. Lisäksi on arvatenkin helppo käyttää, kun saa nätisti ohjaustankoon kiinni.
    "Never ride faster than your guardian angel can fly"
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen