Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
    Laitettiin Goldwingiin uusi rengas. Pyörä kummallisesti viipottaa. Renkaan myyneessä ja tasapainottaneessa liikkeessä sanottiin renkaan olevan suoran. Otin videot: https://www.youtube.com/watch?v=RrhXf_7gIUQ

Osasisko joku neuvoa, onko rengas ok vai etsitäänkö syyllistä viipotukseen jostain muualta ?
    Vanha rengas pelas ok.
    Mulla oli samanlainen viipotin. Kävin näyttämässä renkaan myyneelle liikkeelle. Sanoivat, jotta runkovika, takuuvaihto. Näin tehtiin.
    Mitään en oo ottanu.
    Siis huomaako tuon ajaessa?
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    Joo. Nimenomaan ajaessa huomaa. Tuosta videon viipotuksesta en osaa sanoa onko se normaalia isompaa. Liikkeen mielestä menee normaaliksi.
    Asennusvirhe tai renkaan runkovika sanoisin minä.

Asennusvirhe siis sikäli, että jos rengas ei ole noussut kaikilta kohdin täydellisesti vanteelle, vaan jäänyt mutkalle. Autossa oli joskus itsellä renkaassa pystyheittoa tuosta syystä.

Mutta jos rengasliike on uudemman tarkastelunkin jälkeen sitä mieltä, että tuossa ei ole mitään vikaa, niin itse varmaan riitauttaisin asian, ja jos ei muuta tulosta synny, niin ainakin olisi viimeinen kerta kun kyseisessä lafkassa asioisin.
    Tuosta videosta on kyllä mahdotonta todeta mitään. Miten se ilmenee ajossa? Miten rengas on todettu suoraksi? Onko mahdollinen pystyheitto/muu "viipotus" liikkeessä mitattu nollaksi tai toleranssiin?
    "Kai täs ny ryyppää, ku koneet hajoo ja lunta sataa..."
    -lentäjä-
    4PU3-010 A
    Näkeehän tuosta videosta, että renkaan kantti heittää sivusuunnassa "sentin". Jos näyttö on säädetty kovin tummaksi, niin sitten tuo ei välttämättä erotu.
    Mobiilinäytöltä kattelin ku tuomari ilmaveiviä. Näkyy siinä eloa, mutta vähän superhessun vikaa tarttis jos tuosta arvausta paremman diagnoosin haluaa. Kiinnostaa miten rengas on todettu asianmukaiseksi. Vai ihan vaan konttaamalla katteiden alle? Surffaamalla tubessa?
    -lentäjä-
    4PU3-010 A
    Rengas meni uudestaan liikkeeseen. Se vaihdettiin uuteen jolloin VANHASSA renkaassa huomattiin vika. Tarkemmin viasta en tiedä. Huomenna kaveri asentaa UUDEN renkaan pyöräänsä ja saamme varmuuden asiaan. ELI JOHTUIKO VIKA JOSTAIN MUUSTA SEIKASTA KUIN VIALLISESTA RENKAASTA.

Eka kerralla liikkeessä rengasta tutkittiin tasapainotuskoneessa.

Edit:
    Muokkasin tekstiä ymmärrettävämpään muotoon.
    Viimeksi muokannut: pienisopoapina; 10.07.2014 klo 15:27.
    Lainaa pienisopoapina kirjoitti Katso viesti
    Rengas meni uudestaan liikkeeseen. Se vaihdettiin uuteen jolloin renkaassa huomattiin vika. Tarkemmin viasta en tiedä. Huomenna kaveri asentaa renkaan pyöräänsä ja saamme varmuuden asiaan.

Okei. Aika jännä, ettei sitten kellot ole soinut silloin. Vielä jännempää on, että antoivat vialliseksi todetun renkaan asiakkaalle mukaan?
    -lentäjä-
    4PU3-010 A
    Lainaa pienisopoapina kirjoitti Katso viesti
    Rengas meni uudestaan liikkeeseen. Se vaihdettiin uuteen jolloin renkaassa huomattiin vika. Tarkemmin viasta en tiedä. Huomenna kaveri asentaa renkaan pyöräänsä ja saamme varmuuden asiaan.

Tekemisen puute, että asentaa viallisen renkaan pyöräänsä vai oonko minä hölmö?
    Lainaa hp10a10 kirjoitti Katso viesti
    Tekemisen puute, että asentaa viallisen renkaan pyöräänsä vai oonko minä hölmö?
    Ehka olet. Mina ainakin olen. Kasittaakseni kaverilla on sen Wingin vanne jossa uusi rengas ja kaveri asentaa sen vanteen kera sen uuden renkaan pyoraansa (= se Gold Wing) huomenna jolloin nahdaan viipottaako se Wingi silla vai ei. Tai jotenkin...
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
    Uusi rengas todettiin toimivaksi pyörän alla eli vika oli kuin olikin alunperin kyseessä olevassa renkaassa.
    Kiitos neuvojille. Pahoittelen suomen kielen taitamattomuuttani. Yritän olla häiritsemättä teitä enempää.
  14.  
    Ei sun kieliopissa mitään vikaa ole, mutta kun asiat voi esittää niin monella eri tavalla eivätkä kaikki aina ymmärrä esitettyä asiaa samalla lailla
    Kawasaki ZZR1400 -07
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93