Ei mitään, Yamahan öljyanturi vilkuttelee kiihdytyksissä kun pinta lähestyy alarajaa. Kaikki on siis täysin kunnossa.
Nimim. 50 000 km Thundercatilla.
Fazerissa ainakin omassani kun vaihdoin öljyt ja laitoin moottoriin 3l öljyä niin valo tuikahti kovassa kiihdytyksessä joka on aivan normaali asia ,kun tuo sensori joka mittaa että öljyn pinta moottorissa on riittävä sijaitsee moottorin alla etupuolella.Uudet öljyt kun vaihtaa niin ne tartuu ilmeisesti paremmin moottorin sisuksiin rattaisiin yms . ja tämän seurauksena valo tuikahtaa herkemmin kuin vanhemmilla öljyillä.......Kun lisäsin sitten öljyä vielä 1,5dl valo ei enää tuikahtanut vaikka kiihdytti miten.
Yamahassa ei ole öljynpaine valoa vaan öljyn pinnan tason varoitusvalo! *Joka ilmoittaa jos öljyä on liian vähän.Systeemi on sinänsä järkevä mootoripyörässä,nimittäin jos öljyn paineet häviää ja öljynpaine valo syttyy moottorivaurio on syntynyt jo 100% varmuudella eli öljyn painevalo moottoripyörässä on katsottu Yamahalla tästä syystä tarpeettomaksi.Kun öljyä vaan on koneessa että öljynpinnan merkkivalo ei pala koko aikaa niin kaikki on ok *![]()
![]()
"oikeassa momentissa"
Siis palaako se koko ajan? Jos palaa niin anturi irti ja putsaten ja jos ei auta niin vaihtoon... Siis se anturi.
...shit happens...
Paloi noin puoli minuuttia 50 km/h ajettaessa, jolloin kierroksia koneessa noin 3000, ja sitten risteyksen jälkeen ei valoa enää näkynytkään.(Ukkosässä @ Kesä. 28 2005,10:34) kirjoitti
-
Olitko vaihtanut öljyt juuri ennen tapausta???(jj.lehtio @ Kesä. 28 2005,12:31) kirjoitti
"oikeassa momentissa"
Olen ostanut pyörän juuri. Huolto tehty 11000. Nyt ajettu 15000, joten ei ole öljyjä vaihdettu aivan äskettäin.(triangel @ Kesä. 28 2005,13:19) kirjoitti
Elikkä tuo valo syttyi tänä aamuna (28.6.2005), kun tulin töihin. Joten ei ole vielä kokemusta jatkuuko valon vilkkuminen.
-
Kumminkaan ei ole syytä huoleen ,jahka tuo valo tuosta rauhoittuu jos se on vain ajon puutetta vielä![]()
"oikeassa momentissa"
Mulla oli vanhassa kuussatasessa diversionissa samanlaista vikaa. Öljyä satavarmasti riittävästi, mutta aina vähän aikaa käynnistyksen jälkeen valo syttyi.. ja paloi jonkin aikaa (max 5min). Yleensä sain sen sammumaan kun pysäytti pyörän, ja vaihtoi vapaalle.. Outo homma.
FZ1-N
Ei mitään hätää vaihda öljyt ja suodatin niin lakkaa palamasta oman kokemuksen mukaan on vaan paskasen öljyn merkkiviimekesänä olin Norjassa kun toi valo sytty niin meinasin housuuni paskoo kun luulin että nyt leviää vehje alle onneks oli mukana kaveri jolla oli Rykkönen ollu jo useemman vuoden niin tiesi asiasta ja kun katottiin että öljyä oli ihan niinkun pitää niin eikun eteenpäin
ajelin sieltä sitten Suomeen niillä öljyillä ja kotio päästyä vaihdoin öljyt ja suodattimen, ongelma poistu samantien
![]()
Älä koskaan siirrä huomiseen sitä minkä voit välttää jo tänään.
Myös paksut öljyt tekevät tuota samaa... Itsellä käytössä 20W50 liemet ja viileällä koneella helposti vilauttelee valoa...
juu!! mulla teki fzr 1000 -89 ennen rengastusta sillee et valo sytty nopeuden noustessa matka-ajossa 130km/h. eli öljyn pinta vaa laski kierrosten noustessa. ei vaarallista mut ei viitenny jatkuvast liätä lientä.
No perskules
Tänään tossa tunti sitte ku tulin kotiin pitemmältä reissulta
nii sama ilmiö. Säikähin pirusti ja pysähdyin tien reunaan.
Oon aiemminkin kuullu että
Yammussa tuo valo ilmaisee vaan pinnan korkeutta.
Nostin pyörän täysin suoraan ja katsoin
ns. "silmästä" että öljypinta on normaali
ja jatkoin matkaani.
Nyt kaupungissa taas vilkuttelee valoa.
Koitan huomenna lisätä öljyä nii katotaan miten käy![]()
- Pyörä tykkää että sillä ajetaan -
*Suzuki GSX-R 750 K1
Joka jumalan kerta sama juttu, kunnes tajusin ja vaihdoin öljyni ITSE!!!![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
No hyvä et löyty tää ketju. Öljyvalo säikäytti itteniki tuossa yks päivä!
Ei muuta ku![]()
Yamaha FZS 1000cc
Ex: Kawasaki er-5